Einde Proximus TV via Firefox


Vandaag een automatische update gekregen van Firefox (52.0) en zoals te verwachten was wordt Silverlight vanaf nu niet meer ondersteund. Op mijn Linux laptop kan ik vanaf nu geen ProximusTV meer bekijken. Reeds lang wordt er via dit Forum op gewezen dat Silverlight dood is. Kunnen de Proximus medewerkers al of niet bevestigen of er nog een toekomst is voor de browserversie van ProximusTV

11 reacties

Inderdaad op mijn windows 10 pc staat volgende FF versie.



Maar ik was toch al gewoon van de windows "Proximus TV"- app versie te gebruiken .
Reputatie 3
Badge +1
Zonet ook update van firefox 52.0. gekregen, Proximus Tv app op pc met windows 10 geĂŻnstalleerd, ingelogd en ik kan kijken. Al duurt het soms enkele seconden vooral het beeld wordt geladen. Via http://sphinx.skynet.be/tv-overal/live-tv, lukt het ook niet meer om te kijken. Dit even ter info.
Hier staat de procedure beschreven om de FireFox 52 Silverlight plugin (NPAPI plugins) terug in te schakelen ,
zodat je verder met de web gebaseerde http://ProximusTV.be, TV kunt kijken
-> Klik Hier
eerst valt chrome weg als browser voor tv overal, nu firefox ook nog, wat zijn ze bij proximus van plan ?
Via internet explorer van windows lukt het nog wel, maar telkens moet er terug aangemeld worden en de instellingen moeten steeds opnieuw gedaan worden. windows werkt stukken slechter dan de andere browsers.
Ik persoonlijk gebruik de microsoft proximus-tv-app op mijn pc die op windows 10 draait.
hoe-krijgt-u-tv-op-uw-gsm-tablet-of-computer
Reputatie 1
Ik werk met Firefox in Win7, de procedure dat Martin beschrijft om de NPAPI plugIns te reactiveren werkt maar heeft als gevolg dat er andere functionaliteiten uitvallen!
Wanneer Proximus TV op Firefox zonder te moeten prutsen?
Ik kreeg ook de melding dat mijn browser incompatibel was en ik best internet explorer kon gebruiken, terwijl ik al in internet explorer zat. Heb silverlight ook al gedownload, moet ik dat ergens activeren? De windows app ben ik aan het downloaden om het hier ook eens te proberen, maar dit hangt om de een of andere reden steeds vast dus ik weet niet of dat gaat lukken.
Wat een verassing, ik kan terug TV kijken op mijn laptop! Ziet er goed uit op het eerste zicht.
Met welke browser kijk je.
Ik gebruik meestal Edge en daar werkt het ook goed đŸ‘đŸœ

NB: al kan ik wel (voorlopig) niet naar mijn opnames kijken en moet ik dan overschakelen naar IE

Internet Explorer werkt dus ook maar staat er niet bij vernoemd:



HIER wordt die wel vernoemd

Mijn laptop draait onder Ubuntu, IE is dus geen optie. Als browser gebruik ik Firefox, opnames kunnen inderdaad nog niet bekeken worden, maar dit is voor mij geen probleem. Ik kijk op mijn laptop meestal naar sportprogramma's zodoende kan mijn vrouw naar TV kijken, zij is nu gelukkig dat de TV terug haar privilege is!
Dankzij Pro⌘imus is er eindelijk weer vrede in huis 😃

Reageer