Vraag

Decoder V4

  • 11 November 2018
  • 10 reacties
  • 1120 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Ik ben nog huurder van een decoder van het type V4. Van de werking ervan ben ik min of meer tevreden... Handig is wel dat je op de harde schijf een aantal programma's kunt bewaren (zonder beperking). Worden deze decoders (op korte termijn) vervangen?
Kan het eigenlijk dat er evenveel moet betaald worden voor het gebruik van een 'verouderde' decoder dan voor een nieuwe (met meer en betere mogelijkheden)?

10 reacties

zie hiervoor de uitleg op deze forum pagina via link hieronder:
>
https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/verplicht-omruilen-decoders-45408/index1.html#post613426
Reputatie 7
Badge +1
Ik had ook een 'gekochte" V4 en deed daar regelmatig (maandelijks) een "Factory Reset" op om zeker de laatste update van de interface te hebben. Maar in het voorjaar liep het fout, want blijkbaar was dat zo toen al geprogrammeerd dat bij een factory reset de decoder buiten werking werd gesteld en moest vervangen worden. Ik kreeg dan na contactname het voorstel om hem (gratis)om te ruilen tegen een V5 (mét harde schijf, dus geen V5c).wat ik dan heb gedaan. Ik was eerst wat ontevreden, omdat ik al de opnames op de harde schijf dan kwijt was (niet die op de server uiteraard), maar bij nader inzien werkte de V5 veel vlotter en had ook alle functionaliteiten van de V5c, d.w.z. je kunt na opname op de server ervoor opteren om opnames die na 60 dagen vervallen, langer te bewaren tot 2 jaar op de server.Ook opnames op de harde schijf blijven mogelijk, maar dan moet je ze wél plannen op de decoder en met de optie "beschikbaar lange termijn i.p.v. 60 dagen".
Ik denk niet dat Proximus tegenwoordig nog happig is om een v5 te leveren in ruil voor de v4 want alle gaat tenslotte richting opnames in de cloud zoals bij de HD decoder v5-compact en de UHD Decoder V6

NB: ik denk dat het nog altijd 3 jaar is en niet 2 jaar om op lange termijn te bewaren op de server, tenzij dit ondertussen al moest veranderd zijn.(heb het al lange tijd niet meer gedaan op lange termijn bewaren)
Reputatie 7
Badge +1
Het is alvast, sedert ik de V5 heb - en dat is van begin dit jaar - 24 maanden, want ik heb er al ca. 50% van gebruikt en die opnames blijven allemaal beschikbaar tot de opnamedatum in 2020. De harde schijf heb nog maar amper gebruikt (maar het blijft dan toch nog een optie) en dan nog ongewild, omdat ik had geprogrammeerd vanop de decoder en het systeem dan soms opteert voor PVR-opname. Ik denk dat ze die V5-decoders nog tot einde voorraad als vervanging geven. Die kwam niet van een Proximuscenter maar die werd geleverd door een koerierdienst in een afhaalpunt in mijn buurt. Je kon opteren voor thuislevering of dus in het afhaalpunt het dichtst in je buurt.
Het is wel niet gans duidelijk wat op de Proximus pagina zelf staat
voor de V5-compact en V6 staat er vermeld :
"U kunt ervoor kiezen om tot 50 uur aan opnames gedurende maximaal 3 jaar te bewaren".
zou dit dan anders zijn voor de V4 of V5, want bij deze wordt dit niet vermeld van die 3 jaar, wel spreekt men van onbeperkt, maar dat slaat dan wel de opnames op harde schijf...
zie > Opnames langer bewaren
Reputatie 7
Badge +1
Inderdaad, in deze uitleg doet men alsof voor de V4 en V5, mét harde schijf dus, een langer bewaren na opname (om verloop van beschikbaarheid na 60 dagen te vermijden) niet voorzien is. Maar mij is toen duidelijk gezegd, dat voor de V5 die ik toen kreeg als vervanging van mijn uitgeschakelde V4, alles zou functioneren zoals met een V5c als ik programmeerde met de Proximus TV app. (ook vanop PC) . Blijkbaar is het daar dan wél max. 50 uur maar dus maar 2 jaar. Waarom niet 3 jaar is niet écht duidelijk. De interface is wél niet helemaal identiek met die van de V5c denk ik. Momenteel draait bij mij de versie NTE_9.3.2.18. Harde schijf opnames blijven natuurlijk mogelijk bij programmeren vanop de decoder als je de instellingen aanpast. Dat moet wél na het programmeren manueel gebeuren, want standaard is normaal 60 dagen geprogrammeerd, al wijkt het systeem daar soms van af en zet de opname toch op de harde schijf (enkel bij programmeren vanop de decoder)..
In april zaten ze al voor de V5 aan versie NTE_9.4.4.4 en recentere (recentste) versies is 9.4.13.22
PS: ik heb eens op de V5compact decoder de instelling veranderd naar lange termijn.
Voor je bevestigd krijg je direct de melding dat de opname voor 36 maanden zal bewaard worden met vermelding van de einddatum en ook staat er voor max 50 uur opnames.
Dus voor de v5 compact is het in ieder geval 3 jaar!
Reputatie 7
Badge +1
Ik zal eens proberen een Factory Reset te doen. versie NTE_9.3.2.18 staat er bij mij van 18/04/18 op.
Reputatie 7
Badge +1
Factory Reset gelukt. Ik heb nu ook de laatste versie 9.4.13.22. Dadelijk gecheckt. Alle lange termijnopnames zijn nu automaytsch met een jaar verlengd tot 2021.datum opname. Mooi zo! 👌
Alleen werd die laatste versie dus niet automatisch geïnstalleerd.
Ik heb die inderdaad ook moeten zelf binnentrekken.

Reageer