Beantwoord

Oude decoder heractiveren voor 2de TV


Hallo,
Vandaag ontving ik de nieuwe decoder die me aangeboden werd in de plaats van de oude decoder,
omdat deze na 31 januari 2017 niet meer zou werken.
Tijdens de installatie moest ik mijn oude gekochte decoder deactiveren en naar het containerpark brengen.
Ik heb nochtans nog een tweede televisie waarop ik zou kunnen kijken met de oude decoder.
Vraagje: Is het mogelijk nog met de oude decoder op mijn tweede televisie te kijken. Is het mogelijk mijn ouwe decoder
te heractiveren.
Graag antwoord aub.
Johny:8
icon

Beste antwoord door Elsa 4 July 2016, 12:54

Bekijk origineel

22 reacties

Gewoon proberen en aansluiten en de gevraagde gegevens invullen lijnnummer enz....
Gewoon proberen en aansluiten en de gevraagde gegevens invullen lijnnummer enz....

Kan deze handeling de nieuwe decoder niet beinvloeden?
Neen je eerste decoder krijgt de maximale mogelijkheden zal ik het maar noemen en de tweede zou kunnen beperkt zijn tot SD ipv HD als je lijnsnelheid niet hoog is, maar je kan hem dan nog altijd terug deactiveren moest je toch problemen ondervinden door naar 0800 99 696 te bellen zie => http://bgctv.skynetblogs.be/#oude-decoder-vervangen-door-nieuwe

zie ook :
www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_deac_reac/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/een-tv-probleem-oplossen/hoe-vervangt-u-een-oude-decoder-door-een-nieuwe.html
Reputatie 7
Badge +1
Als't een V3 of V3b is, kan je die nog gebruiken tot begin 2017 geloof ik.
Tot 31 januari 2017 hebben ze tot nu toe altijd beweerd.
Reputatie 4
Badge +2
Tijdens de installatie moest ik mijn oude gekochte decoder deactiveren en naar het containerpark brengen.


Waarom zou je een oude decoder mogen houden of naar het containerpark brengen en moet je je oude Bbox 2 terug sturen ?
Staat op hun site dat je de oude V3 en V3b decoder mag zelf naar het recyclage park brengen maar dat geldt nog niet voor de bbox2.
Staat op hun site dat je de oude V3 en V3b decoder mag zelf naar het recyclage park brengen maar dat geldt nog niet voor de bbox2.
Hallo,
Ik had een storing verleden week en ze hebben me een bbox3 geplaatst en de technieker heeft de bbox2 meegenomen.
Ik zal dus proberen de oude decoder op mijn tweede tv toestel te installeren.
Dank voor uw tussenkomst:8
Johny
Reputatie 4
Badge +2

Ik had een storing verleden week en ze hebben me een bbox3 geplaatst en de technieker heeft de bbox2 meegenomen.


Zou er dan nog een mooie toekomst ergens zijn voor die oude Bboxen2 dat ze ze mee terug nemen....
om te belemmeren mss dat er teveel zouden zijn die deze terug op de lijn zouden aansluiten en voor vectoring is dit bevorderend.
Ik heb ook nog mijn oude bbox2 maar ik doe er niks meer mee, en moest ik nog ooit van zin zijn om een router/access point aan te sluiten op de bbox3 dan ga ik toch ook die bbox2 er niet voor gebruiken, liever iets beter dat daarom niet veel geld moet kosten 😉
om te belemmeren mss dat er teveel zouden zijn die deze terug op de lijn zouden aansluiten en voor vectoring is dit bevorderend.
Ik heb ook nog mijn oude bbox2 maar ik doe er niks meer mee, en moest ik nog ooit van zin zijn om een router/access point aan te sluiten op de bbox3 dan ga ik toch ook die bbox2 er niet voor gebruiken, liever iets beter dat daarom niet veel geld moet kosten ;-)


Zou het mogelijk zijn om de oude decoder te gebruiken bij een andere provider zoals TV Vlaanderen?:8
Neen, dat zal niet lukken.
Reputatie 4
Badge +2
Mss dat je de HD nog kunt recupereren, als deze niet beveiligd is met een ww. Heb dit ooit gedaan met een Telenet decoder, maar HD was beveiligd, was dus voor de schroot.
Inderdaad zal juist het zelfde zijn bij Prox decoders met HDD
Reputatie 6
Badge +4
Hi,

Klanten met een oude v3 decoder worden systematisch verwittigd de decoder om te ruilen daar deze vanaf 2017 niet meer zullen toegelaten worden op ons network ( niet meer compatible)

Proximus decoders bevatten Proximus branded software en kunnen dus niet aangesloten worden om network andere provider die met een total andere technologie werken.

mvg Sabine .
Hi Sabineb,

Blij je te horen: vraagje voor jouw als medewerker proximus om me te overtuigen dat ik juist handel.
Vandaag ontving ik de nieuwe decoder die me aangeboden werd in de plaats van de oude decoder,
omdat deze na 31 januari 2017 niet meer zou werken.
Tijdens de installatie moest ik mijn oude gekochte decoder deactiveren en naar het containerpark brengen.
Ik heb nochtans nog een tweede televisie waarop ik zou kunnen kijken met de oude decoder.
Vraagje: Is het mogelijk nog met de oude decoder op mijn tweede televisie te kijken. Is het mogelijk mijn ouwe decoder
te heractiveren.
Graag antwoord aub.
Johny
Reputatie 7
Badge +4
Johny,

Dat is mogelijk, weet wel dat het voorzien word dat deze vanaf 2017 niet meer zullen functioneren.

Het is dus aan te raden een nieuwe decoder te huren als je ook tv wilt kijken op je 2de televisie.

Met vriendelijke groeten,

Samuel
Gewoon proberen en aansluiten en de gevraagde gegevens invullen lijnnummer enz....
Reputatie 6
Badge +3
Even ter verduidelijking van andere mensen die dit lezen want hier gaat het enkel over gekochte decoders:
* Indien je oude decoder gekocht is, kun je die inderdaad tot 31/1/2017 blijven gebruiken
* Indien je oude decoder gehuurd was, staat er in de brief dat die na 30 dagen wordt gedeactiveerd. Ik heb bij een aantal vrienden gemerkt dat dit niet steeds het geval is, maar wel vaak.
Nochtans bij al deze die ik in mijn vriendenkring ken is dit voor hun gehuurde v3 decoders nog niet gebeurd dat die gedeactiveerd werd na 30 dagen.

Opmerking aan de proximus medewerkers.
Misschien zou het weer beter zijn, voor de zoveelste keer, dat iemand van Proximus zelf dit verduidelijkt om weer van die eindeloze twijfels af te zijn
en het voor iedereen duidelijk is of dit werkelijk toegepast wordt na 30 dagen of niet?

Langs de anders kant zal Johny het zelf kunnen vaststellen en zien wanneer hij zijn v3 aansluit voor hoelang die nog gaat werken.
Dus Johny houdt ons op de hoogte als je wilt.



voor aangekochte decoders:

Oke, van zodra ik hem niet meer kan gebruiken meld ik het jullie via deze pagina

Groetjes

Johny
Zeker doen, altijd interessant om weten.

Reageer