Dagelijks valt het beeld weg !

  • 20 September 2017
  • 4 reacties
  • 716 Bekeken

Beste,
De laatste maand valt telkens dagelijks onze Tv decoder uit en moet die volledig her opgestart worden. Zitten met 3 decoders in onze woning verbonden via Draadloos systeem, voordien werkte alles perfect. Her opstarten gebeurt door spanning af te leggen en na halve minuut terug aanzetten.
Zit met een volledig abo bij jullie en 4 GSM abo's.
Als dit zo verder gaat vliegt alles de deur uit en stappen we naar de concurentie !!! misschien zal ik meer moeten betalen maar zal betere kwaliteit hebben!!!

4 reacties

draadloze oplossingen tussen bbox modem en decoder kunnen vroeg of laat altijd voor problemen zorgen.
Als het resetten van toestellen geen oplossing biedt en proximus helpdesk geen fouten vindt, of je niet direct kan verder helpen, dan zou ik eens overwegen om een happy house technieker te laten langs komen en dit kan je zelf aanvragen hier
> http://proximus.be/happyhouse
Reputatie 7
Badge +4
Dag Kurt,

Zoals Martin reeds zei, kan dit met je draadloze oplossing te maken hebben, heb je die reeds gereset? Heb je met alle 3 de decoders problemen of met 1 van de 3? Indien je maar met 1 decoder problemen hebt, heb je die al van plaats verwisseld met een andere decoder? Volgt het probleem dan de decoder of de locatie?

Groeten,

Kim
Reputatie 5
Badge +3
Beste Kurt, heb je uw betreffende decoder al eens volledig gereset?
info:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html

Vooraleer de decoder te resetten zou ik eerst de modem laten resetten, als deze volledig is uitgevoerd dan pas de decoder.

Gr.
en na de modem te hebben heropgestart of eventueel gereset te hebben dan eerst de eventuele draadloze oplossen herstarten (resetten overwegen als het probleem nog niet moest opgelost geraken) en dan pas de decoder laten heropstarten (eventueel resetten indien nodig als het probleem niet opgelost is na herstart)

pas op als je de modem/bbox3 reset ipv heropstarten dan zal je wel de instellingen opnieuw moeten invoeren indien je eventueel zelf instellingen veranderd hebt!

Reageer