Bug in BBOX 3 Technicolor ( tv wil niet werken )

  • 23 October 2015
  • 21 reacties
  • 865 Bekeken

Heb je sync en werkt uw internet?


Maar je tv wil niet werken?


Dan heb je waarschijnlijk een BBOX3 van technicolor !


Hoe te herkennen : aan de wireless key. Is het formaat bijv 1234ABCD = technicolor


Is het formaat van de key bijv : 1A2b3cD5A6se = Sagem


Tijdelijke oplossing: Factory reset van uw modem : Achteraan op de modem is een rood pinnetje waar reset bij staat.Druk ca20 seconden op deze knop, deze zal herstarten. Modem configureerd normaal automatisch.Als na 10 min het lampje van internet niet blauw brand, bel dan naar 0800 95 055. Volg de stappen, geef uw lijnnr in en dan wordt er een config gestuurd.


Het probleem is gekend bij PXM en wordt onderzocht. Er staat ook een firmware update op het programma maar het is nog niet bekend wanneer deze wordt uitgevoerd.

This topic has been closed for comments

21 reacties

FYI: factory reset ▬► Factory Reset Bbox3
Davy,


Ik ga er nog altijd vanuit dat je werkt bij PX (en denk zelf dat je op userbase ook af en toe komt net al hier) en is het de moment om toch iets meer aan de weet te komen, want ik heb nog heel veel technische vragen, de rest interesseert mij minder ;-)))




PX heeft mij gezegd dat er op de bbox3 een algemene software versie komt binnenkort,

want blijkbaar staan er nu verschillende software versies (en dat stel ik ook vast als ze hun versie opgeven) bij verschillende klanten die een bbox3 hebben, klopt dat van die algemene versie? maar dan toch aparte versies voor Sagem en Technicolor logisch gezien ?


En nog een vraag idv zullen de oude technicolor bbox3's dezelfde software hebben, zowel de bb3 als de bb3-wifi-ac versie (zelfde verhaal voor Sagem) , Of eigenlijk anders gesteld is er van de bbx3, door software, een bb3-wifi-ac van te maken?


'k zal voorlopig maar stoppen met vragen zeker of anders zien we je hier mss niet meer op het forum :-)))
Davy,


toch nog vlug een vraag tegen dat je hier nog eens passeert,


Het AP isolation probleem is dat al opgelost van de bb3?


In ieder geval reeds op voorhand bedankt voor je moeite.


Grtz.


het is idd van techocolor, ga het proberen. Alvast bedankt
@ Elsa,


De Sagem en Technicolor modellen hebben een andere firmware. Het IDTV probleem is enkel momenteel vastgesteld bij de technicolors. Een probleem met te TV pool ofzo. verdere technische aspecten zijn niet gecommuniceerd.


Er is ook nog eens een verschil tussen de v1 en de v2 modellen van de bbox3


Over een algemene software is er momenteel niets geweten of gecommuniceerd naar ons toe. Enkel dat de bbox 3 van technicolor een nieuwe firmware update gaat krijgen


Op Uberbase kom ik niet. Enkel dit forum voor specifieke problemen met IDTV , internet en vaste lijn van PX.


Ik ben idd een medewerker. Maar ik ben een contractor voor PX
@elsa,




Van het AP isolation probleem ben ik niet op de hoogte en eerlijk gezegd weet ik niet wat dat is, het is chinees voor mij :D
Reputatie 7
Badge +1
Voor mij ook hoor! Ik heb ook nooit begrepen waarom ze weeral b-box3 types van 2 producenten op de markt moesten brengen, die dan blijkbaar afwijkende kenmerken hebben en andere software.
Sinjoor,


Die bbox3 V1 ondersteunt geen Wifi-ac norm en de V2 wel.
Wat AP isolation betreft surf naar ==>> bbox3 modem specificaties


onderaan het omkaderd vak zie je het volgende staan:



@ Davy,


De optie 2 => via een technieker,


om bb2 om te ruilen voor bb3

is dat dan wel gratis ?
@ Elsa


Ik ben net is in solus gaan kijken ( interne bijbel )


Op de prof market heb ik iets gevonden ivm de AP isolation maar dat is ook het enigste. Bekijk de Print Screen even
@ Elsa


Dit is het enigste ivm de AP isolation dat ik gevonden heb,bekijk de print screen even
@ Elsa ivm optie 2


In princiepe zijn de modems in huur en is dit gratis.


Als de modem in orde is en klant vraagt toch voor vervanging, dan is dit een forfaitair herstel van 85 eur.


Bij defect modem of bij problemen is het gratis. ( Behalve als de modem defect is gegaan door omweer, fysieke schade,...) Dan is het ook forfait van 85 eur + kost modem
Inderdaad kan ingesteld worden (niet door de klant 😉 maar zelf als die AP isolation niet geactiveerd staat is het blijkbaar toch zo


dus daarom ook een bug,

wie weet moet het gewoon geactiveerd worden en is dit de bug, een bug kan zelf zoiets onnozel zijn hé .

Bij defect modem of bij problemen is het gratis



Maar dat is het juist, bij Ro zijn geval kan je niet echt van defect of probleem spreken
davy,

ik zal het doorgeven aan de R&D Director van technicolor te edegem (developer van software bbox3)
Ja doe dat ! .. aangezien de laatste reactie al van EEN JAAR GELEDEN is zal dat de zaak zeker vooruit helpen ... 😠
Grapje ken die mnr niet eens
Nogmaals, laat die bbox voor wat ze is, en gebruik een eigen router achter je bbox of gebruik een white listed fritz!box in plaats van de bbox, toch zeker als je veel meer wilt (uithalen) instellen op je bbox dan een doorsnee gebruiker.
Reputatie 6
Badge +4
of ga eens neuzen op userbase bbox3 :)

https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=41580
Daar wordt het inderdaad nog duidelijker dat de bbox3 goed dichtgetimmerd is 🙂