Beantwoord

Beeld bevriest om de 4min 30 seconden + kijken op een zender die aan het opnemen is : zwart beeld

  • 7 October 2017
  • 10 reacties
  • 536 Bekeken

Sinds een paar weken hebben we problemen met het kijken van TV.
Het meest irritante is dat na het exact 4min30 seconden het beeld bevriest op gelijk welk kanaal.
Alle bbox 2 en decoder al meerdere malen gereset op aangeven van Proximus helpdesk, maar dit haalt niets uit
Als je naar een ander kanaal gaat en dan terugkeert kan je verder kijken, opnieuw voor 4min30 seconden.

2de probleem :
Als de decoder een film aan het opnemen is, dan kunnen we niet meer tegelijk live kijken naar deze zender ; er komt dan een zwart beeld
icon

Beste antwoord door JohnLB 21 October 2017, 12:09

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Indien je gebruik maakt van PLC adapters: zorgen er voor dat er netwerkverkeer mogelijk is via het electriciteitsnet, raad ik je aan om beide PLC adapters (aangesloten op je B-BOX 2 en diegene die aangesloten is op je decoder) een 20 tal seconden te ontkoppelen van het electriciteitsnet, steek dan beide adapters terug in. Haal ook eens de voeding van de decoder een 20 tal seconden uit het electriciteitsnet en koppel het dan weer in. Indien je gebruik maakt van een draadloze verbinding bijvoorbeeld Ruckus, ontkoppel zowel de zender (access point) naast je B-BOX 2 als de ontvanger naast je decoder van het electriciteitsnet en ook dit voor 20 seconden. Maak je gebruik van de wifibridge doe hetzelfde.
De procedure staat ook beschreven op Proximus site :
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_tvtrouble/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/tv-problemen/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html

Maar aangezien je dit al met de helpdesk besproken hebt zullen ze ook hoogst waarschijnlijk wel je deze procedure laten uitvoeren hebben.

Als er draadloze oplossingen staan tussen decoder en bbox kunnen er inderdaad vroeg of laat zich zo'n problemen voordoen.

Als je echt wilt uitsluiten of deze draadloze toestellen er voor iets tussen zitten zou je deze eventueel moeten kunnen uitsluiten om er zeker van te zijn dat zij de oorzaak zijn en dit door de decoders tijdelijk met een vaste utp kabel te verbinden.

Maar als dit allemaal geen oplossing biedt en proximus helpdesk je niet verder kan helpen zou ik een happy house technicus laten langs komen en dit kan je zelf aanvragen hier : >
http://proximus.be/happyhouse
Beste,
Bedankt voor de tips, maar er zitten geen adapters die netwerk via electriciteitsnet en ook geen draadloze verbindingen.
De decoder is via een netwerkkabel rechstreeksverbonden met be Bbox2. Werkt al jaren zo. Nu plots laatste weken deze problemen. Ook heel opvallen dat je er een timer kan opzetten : na 4min30 seconden bevriest het beeld.
mvg

John
Reputatie 6
Badge +3
Aandringen bij helpdesk voor nieuwe bbox indien niet opgelost een andere oorzaak zoeken.
Beste,
Bedankt voor de tips, maar er zitten geen adapters die netwerk via electriciteitsnet en ook geen draadloze verbindingen.
De decoder is via een netwerkkabel rechstreeksverbonden met be Bbox2. Werkt al jaren zo. Nu plots laatste weken deze problemen. Ook heel opvallen dat je er een timer kan opzetten : na 4min30 seconden bevriest het beeld.
mvg

John

stellen ze bij de helpdesk (0800 22 800) dan geen onstabiliteit op je lijn vast.
mss toch eens via http://proximus.be/myproximus een lijntest laten uitvoeren om te zien wat dit geeft.
via SelfRepair
en dan nog verder op "start analyse" te klikken

In ieder geval kan je inderdaad (zoals Frank aangeeft) al vragen dat ze de bbox2 omruilen voor een bbox3, al maakt dit wel niet direct iets uit voor de goede werking van je decoder, maar ze worden toch stilletjes aan afgeschreven en dan zal je toch al zeker weten of je probleem al dan niet iets met de bbox2 te maken had
Reputatie 6
Badge +3
Toeval of niet - mijn decoder is gisteren voor het eerst sedert lange tijd vastgelopen. (Beeld bevroren - geen reactie meer op afstandsbediening)
Uitgeschakeld met knop, opnieuw vertrokken.
decoder type V5
Dat valt inderdaad gelukkig veel minder voor in vergelijking met jaren terug en toen duurde het heropstarten ook nog veel langer.
De problemen zijn opgelost door de vervanging van de bbox2 door de bbox 3 (producent Technicolor Delivery Technologies). Ineens is mijn internet-toegang ook 30% sneller. Beeld bevriest niet meer en ook geen zwart beeld als we een film opnemen.
Reputatie 6
Badge +3
Bedankt om dit te melden.
Zo leren de forumlezers bij over mogelijke oorzaken.
Inderdaad feedback is altijd leerzaam, maar was het maar iedere keer zo éénvoudig en opgelost door de bbox2 te vervangen door een bbox3, hoeveel hebben dit al niet moeten doen zonder resultaat, zeggen ze dan, niet dat de uitzonderingen als John de regel bevestigen 🤔 😉

Reageer