bedenkelijke praktijken

  • 1 March 2011
  • 3 reacties
  • 739 Bekeken

Beste

ik vroeg telefonisch om in mijn abonnement de classic telefoonlijn te verwijderen, aangezien ik geen gebruik meer van maak, en zo dacht 19 EUR uit te sparen.

Vandaag krijg ik de bevestigingsemail, met dan overzicht van wat er nu nog in mijn abonnement zit

en daar wordt eventjes mooi "Belgacom TV comfort (Vlaanderen)" aan 12,5 EUR per maand bijgezet !

Terwijl ik dit tot nu toe niet had en hier ook niet om gevraagd heb.

Wat zijn dit voor malafide praktijken ? om als iemand een product wenst te verwijderen er gewoon één in de plaats toe te voegen, en als de klant het niet gezien heeft, is het toch maar mooi verkocht ?

Laakbare praktijken mijns inziens.

Is dit de gangbare werking van een bedrijf als Belgacom ?

Ik dacht dat enkel kleine obscure bedrijfjes zich aan dergelijke praktijken durfde wagen ?

3 reacties

Reputatie 7
Badge +1
De vraag is: heb je digitale TV en/of Internet van Belgacom of niet ? Wat heb je dan nog wél van Belgacom. TV is enkel gratis in een 'pack".

Info over de "packs" hier:

http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=bundlesb&WT.svl=tlc_nl_%20bundles

TV Comfort kost trouwens 18,50€ d.w.z. 12,50€ + 6€ huur decoder.

Die 12,50€ wordt trouwens in de meeste packs verder in de factuur terug afgetrokken. Dus best eerst je factuur afwachten. Ze zijn meestal wél correct met hun facturen bij Belgacom.
en wel bij mij is het zo niet ze iedere maand is er iets met mijn factuur dat ze teveel vragen dus belgacom is toch niet zo correct ze
Badge
Ik heb ook al eens gebeld omdat ik een fout zag op mijn factuur of een beloofde korting die niet werd afgetrokken.

Dat werd telkens zeer correct rechtgezet, zelfs met nog wat extra voordeel voor mij.

Alleen wel jammer dat je het moet nazien natuurlijk Onbeslist (maar moet je dat in de supermarkt ook niet?)


Mijn advies: Als iets je niet zint, bel dan rustig de helpdesk en vraag dat ze je eens haarfijn uitleggen waarom je wat moet betalen. Overloop je factuur samen. Blijf vragen tot het voor jou duidelijk is. Als je een goede telefonist(e) aan de lijn hebt, komt het wel in orde (en anders bel je nog eens terug).

Reageer