Al bijna 2 weken geen tv/internet meer.

  • 1 October 2013
  • 1 reactie
  • 228 Bekeken

  • Rising star
  • 19 reacties

Wat een goede klant lijden kan :(


Ik ben al belgacom internet klant van midden de jaren 90 vorige eeuw en voor belgacom tv behoorde ik bij de eerste testgezinnen.


Altijd tevreden geweest tot een 3-tal weken geleden.



Het begon met de vaststelling dat geplande opnames geregeld mislukt en/of zwart beeld opleverde. Telefoontje naar de technische dienst, zeer vriendelijk geholpen, zullen technieker langssturen.


Technieker is geweest, heeft de binnenhuis installatie nagekeken en verbeterd, en decoder vervangen. (heel correcte kerel)


Probleem leek opgelost, maar 2 dagen erna, terug hetzelfde probleem, maar frequenter. Mijn VDSL 2 verbinding viel geregeld uit, met als gevolg geen tv en geen internet.


Terug gebeld naar technische dienst, opnieuw zeer vriendelijk geholpen, zullen technieker langs sturen.


Technieker komt, controle binnen, alles ok, zijn verdict, fout moet zich bevinden tussen aansluiting appartement en ergens buiten. Andere groep van techniekers moet komen (Lassers). Als noodoplossing heeft hij mijn verbinding voor TV en Internet op 16Mbps gezet. (weeral vriendelijke kerel)


Om lang verhaal kort te maken, noodoplossing werkt ook niet 😞 De intervallen van het uitvallen van mijn vdsl volgen elkaar sneller en sneller op. Ik wacht al langer als een week op contact van de lasploeg wanneer dit probleem opgelost wordt, tv kijken en internet is nu onmogelijk geworden.


Probeer maar eens aan echtgenote en kinderen uit te leggen waarom we al een 3-tal weken sukkelen met tv kijken en waarom internet iedere keer down gaat. Vandaag, tv staat al op van 07:00 uur, en heb nog geen minuut kunnen kijken, vdsl blijft weg vallen.


Na nog eens gebeld te hebben met de technische dienst, heeft men voor internet een 3G stick met 500 Mb cadeau gedaan. Probleem echter, deze stick is voor de desktop PC in de woonkamer, en de verbinding valt altijd terug op EDGE. Snelheid van edge is gewoon te laag voor de internettoepassingen van vandaag.


Positieve noot is ook dat ik voor deze periode geen abonnementskosten moet betalen.


Wat ik ook positief vind aan het verhaal, is de vriendelijkheid van de medewerkers, maar wat ik belgacom verwijt, is dat men geen rekening houdt met de impact van de technische storingen. Uitvallend internet, geen tv, het antwoord op de vraag 'waarom heb jij voor belgacom gekozen en niet voor telenet' begint meer en meer dom te klinken als ik antwoord, maar schatje en kids, alles werkt toch naar behoren. Grootste probleem is ook dat ik geen planning kan krijgen voor wanneer het opgelost zal worden. Standaard antwoord is, lasploeg moet plannen opvragen, dat kan dus dagen, weken, maanden duren. Nog weken zonder tv/vast internet, vind ik als klant niet direct een goede oplossing.












1 reactie

Hallo eddy,

Ik vrees dat ik nogal beperkt ben in mijn mogelijkheden wat betreft dit probleem. Je storing zit inderdaad bij de lassers, en zoals bij elk werk op openbaar domein, moet Belgacom de plannen opvragen van alle leidingen die onder de grond zitten. We krijgen de plannen niet altijd even snel, maar doorgaans krijg je bij benadering 14 dagen nadat de storing naar de lassers is gestuurd, een lasploeg aan de deur.
Qua tijdelijke oplossingen heb ik geen stok meer achter de deur, je hebt de 3G-stick ontvangen, en men heeft ook voor een commerciële oplossing gezorgd.

Met vriendelijke groeten,

Eva

Reageer