Afstandsbediening werkt "stroef"


Reputatie 3
Badge
  • Motivator
  • 216 reacties
Mijn afstandsbediening van de Proximus TV werkt stroef, in die zin, dat wanneer ik een opgenomen programma doordraai en wil stoppen, ik heel hard op de toets moet drukken om het stoppen mogelijk te maken.
Ik heb al nieuwe verse batterijen gaan gebruiken, echter zonder succes.
Weet iemand raad?

16 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Probeer eens met de decoder te herstarten.
Reputatie 3
Badge
Al geprobeerd, helpt ook niet.
Heb je al met nieuwe batterijen geprobeerd in de afstandsbediening.
je kan eventueel eens de afstandsbediening resetten en dan terug universeel maken.
zie hoe je deze remote kan resetten en universeel maken > klik hier
Reputatie 3
Badge
Met nieuwe batterijen reeds getest, zonder resultaat. Het resetten en universeel maken is reeds van bij de aanvang gebeurd. Mijn TV, een Sony werd en wordt nog steeds goed herkend door de afstandsbediening. Hier ligt niet het probleem.
Het lastige is dat bij het versneld doordraaien het stoppen bijna niet mogelijk is, tenzij ik heel erg op de op de speelknop (de knop tussen links en rechts spoelen) druk. Dat stoppen lukt alleen na heel hard indrukken maar eer dit lukt is het programma al teveel verder gelopen. Dan moet ik weer trachten te stoppen en terugspoelen. Het loopt allemaal zo stroef en is moeilijk te doen.
Reputatie 5
Badge +3
Denk dat de afstandsbediening aan vervanging toe is, bel daarvoor naar de klantendienst voor de vervangprocedure te raadplegen. 0800 22 800 tot 22u.

hierbij info over het omruilen:
https://www.proximus.be/nl/id_search-support-internal-private/particulieren/zwpr-s/zp-part.html?q=afstandsbediening%20stuk

mvg
voor een afstandsbediening is dit gewoon er mee naar een proximus center gaan en je krijgt een ander mee.

maar blijkbaar kan je ook bellen 080022800 voor een ruilnummer om zeker te zijn, zie antwoord 2 maand geleden van:

Onlangs was mijn afstandsbediening stuk, toen heb ik gebeld en een nummer gekregen waar is in de proimus winkel een nieuwe kon afhalen. Dit was geen probleem de oude werd zonder problemen omgewisseld voor een nieuw exemplaar. Het is best in echt proximus punt, want in de winkels die partner zijn hebben ze de afstandsbediening niet in voorraad, of geven ze een gebruikt item. Ik heb dit tegengekomenNB: het doorspoelen met pijltjes toets gebeurt eigenlijk altijd stroef 🤔
Reputatie 7
Badge +4
Als het stoppen bij het versneld doordraaien het enige is wat niet luikt zal het niet met de afstandsbediening liggen.

Als je een opname of iets opnieuw bekijkt en dit bijvoorbeeld op pauze zet en hierna op play duwt lukt het wel ?
Reputatie 3
Badge
"Als je een opname of iets opnieuw bekijkt en dit bijvoorbeeld op pauze zet en hierna op play duwt lukt het wel ?" ...
Ja, dat lukt wel. Het stoppen van versneld doordraaien lukt bijna niet of slechts na herhaalde pogingen ... en dan moet er weer teruggespoeld worden... ellende. Ook het aan en uitzetten van de TV lukt enkel door heel hard op de toets te drukken.
Ik zal best eens een andere afstandsbediening vragen. Ik huur de decoder.
Reputatie 7
Badge +4
Jan, Indien je wenst kunnen we een andere afstandsbediening voor je opsturen. Kan ik via privé je gsm nummer krijgen alsook de ups code van het punt waar je deze wilt omruilen? https://www.proximus.be/eservices/en/jsp/dynamic/KPL MVG, Wim
Wim,

Kan je die ook nog altijd gewoon gaan omruilen in een prox center of kan het enkel via UPS?
Reputatie 7
Badge +4
In principe is alles via ups te doen buiten PLCs en wifi bridgen.
Reputatie 7
Badge +4
JEG, je zal spoedig een sms krijgen eens de afstandsbediening ter plaatse is. Neem de oude mee in een afgesloten doos. Je kan de nieuwe instellen zoals hier aangegeven:



https://www.youtube.com/playlist?list=PLTdre3HM8tOorAD_ag...MVG, Wim
Reputatie 3
Badge
Wanneer kan ik het sms'je verwachten?
Reputatie 7
Badge +4
aangezien het morgen een feestdag is zal dit pas ten vroegst woensdag zijn
Reputatie 3
Badge
Probleem opgelost. Ik heb een nieuwe afstandsbediening mogen gaan ophalen. Bedankt.

Reageer