Activering van reeds geactiveerde V5 HD en downloading nieuwe software

  • 18 November 2015
  • 0 reacties
  • 588 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Ik wilde naar een nPVR opname kijken, maar door de gekende bug, werd die niet geladen.


Ipv de verbindingskabel (die met RJ45 stekker) uit te trekken, trok ik de stroomkabel uit en stak hem terug in.


Na lang wachten kreeg ik volgende boodschap op mijn TV scherm:


De activering van de decoder is mislukt.


Gelieve 080099696 te bellen. Daarna dient u ...


Ik dus gebeld naar dat nummer. Daar kreeg ik de computervraag of ik misschien recent een nieuwe decoder had aangesloten. Neen, dus, ik heb hem al van in de zomer. Of was ik mijn pincode vergeten. Neen dus.


Nog maar eens stekker uitgetrokken en een factory reset gedaan. Zelfde scherm komt terug. Dus dat nummer gebeld en gekozen voor 'recent nieuwe decoder aangesloten' alhoewel ik goed weet dat ik de vorig heb laten desactiveren.


Terug FacReset gedaan. Geen resultaat.


Toch nog eens een FacReset gedaan. Nu kreeg ik ineens heel andere teksten op de display van de decoder.


Eerst zocht hij het IP adres. Dan begon hij 99 files te downloaden en dan die files te schrijven.


Na lang wachten moest ik ineens mijn Tf.Nr. ingeven en mijn pincode.


En toen... na heel lang wachten, kreeg ik Ellen Petry en haar collega op het scherm, die mij nu alles van de nieuwe software gaan uitleggen. Ben benieuwd.


Ik hou jullie op de hoogte.


Update:


Het was dus inderdaad de nieuwe software die geladen werd. Vandaag daar ook een brief van in de brievenbus gekregen.


Nieuwe software heeft, na bestudering op opnames (wat ik vooral doe) zijn voor en nadelen. Ook de TV Gids heeft een andere look gekregen. Die balk met de zendernamen erop, die staat wat verkeerd vind ik. Nu komen de namen van de programma's onder die balk en kan je dus niet meer lezen welke naam dat programma heeft.


Ook de balk die verschijnt als je doorspoelt of pauzeert, is veel te hoog en blijft veel te lang zichtbaar. Bij ondertiteling van een programma, zijn ze al drie zinnen verder eer je de ondertiteling kan lezen. Heel vervelend.


Ik zie ook niet meer of een programma in nPVR of in PVR is opgenomen, noch hoeveel dagen er nog resten eer het programma gewist zal worden.


Als ik een nieuw programma opneem, staat dat niet volgens datum in mijn planning.


Doordat elk programma nu een eigen foto heeft, is het overzicht van lange lijsten niet meer overzichtelijk in planning en opnames. Ik neem bvb. My Kitchen Rules van Vitaya op in serie. Maar dat wordt 3x per dag uitgezonden. Vroeger had ik in één scherm een overzicht van op welke dag en uur een uitzending geprogrammeerd stond en kon ik de overbodige herhalingen wissen. Nu moet ik elke aflevering apart nazien in een apart scherm.


Wel goed is dat het Nieuws dat ik in nPVR opneem, nu toch samen staat, maar ook niet overzichtelijk omdat ik dus voor elke geplande opname apart moet kijken of alles wordt opgenomen.


Ik hoop toch dat ze bij een volgende update het overzichtelijke terug brengen. Die foto's zijn echt niet nodig.


Update:


Wat ook niet werd uitgevoerd en al dikwijls gevraagd is dat in een opname het uur van opname zou staan. (zie My Kitchen Rules met 2 herhalingen dezelfde dag). Ook de gewiste items in planning komen zich toch nog terug opdringen. Om bij MKR te blijven, ik wil de uitzendingen van 17u zien, niet de twee herhalingen. En telkens opnieuw moet ik die opnieuw wissen.


Opnames in nPVR blijven 60 dagen opvraagbaar. Maar waar kan ik nu zien hoeveel dagen er nog resten ? Want als ik in de opnameinstellingen ga kijken, blijft dat op 60 dagen staan.

0 reacties

Geen reactie

Reageer