Zendervolgorde


Reputatie 4
Badge +1
Zonet een nieuwsbrief ontvangen over de wijziging van de zendervolgorde.

Vooral dit:

Je hebt je eigen zendervolgorde ingesteld?

Om technische reden kan je dit jammer genoeg niet behouden.


Grrrrr. 😡 😡 😡 😡

Moet zoiets nu echt?

Sommige gebruikers kiezen nu eenmaal liever taal als eerste criterium en daarna pas uitzendkwaliteit. Nog anderen verkiezen gewoon hun eigen persoonlijke volgorde, zoals ik. Instellingen waar je toch even mee bezig bent geweest. Dat mogen we dan alweer opnieuw instellen. Voor hoelang deze keer?

En dan, trouwens ondanks eindeloos verzoeken: BBC1 & 2 nog steeds in SD, zoals we in de 20e eeuw keken!!?

Kortom: niet bepaald het moment voor een tevredenheidsenquête. Niet goed bezig, Proximus! ☹️

52 reacties

Ter info: ik heb op mijn v5-c de nieuwe menu binnengekregen waar de zendervolgorde ook anders is maar mijn zelf ingestelde volgorde is niet veranderd.
Reputatie 4
Badge +1
Ter info: ik heb op mijn v5-c de nieuwe menu binnengekregen waar de zendervolgorde ook anders is maar mijn zelf ingestelde volgorde is niet veranderd.

In de mail staat echter dat dit "binnen enkele dagen" pas wordt doorgevoerd.
dat klopt ik heb ook een dag of vijf moeten wachten tot die binnen kwam op de decoder.
De eerste dagen heb ik geprobeerd om de decoder te laten herstarten zoals aangegeven in het bericht maar dat hielp niet tot na enkele dagen bij het uit standby zetten van de decoder de nieuwe menu er ineens op stond.
Reputatie 1
Sorry,maar dit vind ik ook nuttelloos.
Je stelt je decoder in naar uw eigen goesting en dan bepaald een ander een nieuwe volgorde.
men zou beter werk maken van nieuwe zenders, daar betalen we toch voor.
ja.... zolang ik er geen last van heb is het voor mij ook niet erg dat die volgorde om één of andere reden veranderd wordt, zolang ze maar je zelf gekozen volgorde niet om zeep helpen hiermee, en zenders toevoegen dat mogen ze van mij ook altijd doen.
amaai, dat wordt weer werken om die volgorde terug te zetten
is dat nu echt nodig ?
ik begrijp niet goed wat je bedoelt is de zendervolgorde die je zelf veranderd hebt (vroeger) dan verandert bij u ?
Bij is die niet veranderd in ieder geval!
Reputatie 7
Badge +1
ik begrijp niet goed wat je bedoelt is de zendervolgorde die je zelf veranderd hebt (vroeger) dan verandert bij u ?
Bij is die niet veranderd in ieder geval!


Heb nu ook een bericht in het menu dat de zender volgorde binnen enkele dagen veranderd. Heb deze vroeger zelf al veranderd. Heb ook een V5-c decoder. Houdt dit dan in dat mijn volgorde niet veranderd ? Het is toch uit den boze dat PX dit gewoon aanpast terwijl de klanten hier gewoon niet om vragen. Alvast bedankt voor het antwoord.
bij mijn decoder V5-C althans is de volgorde van de zenders die ik ingesteld had van vroeger niet veranderd, en dit sinds ik "de slimme TV menu" zoals ze die noemen binnen gekregen heb op mijn decoder.

Of heb je dit bericht gekregen nadat "de slimme TV menu" reeds op jullie decoder geïnstalleerd stond!
Ik kan het verkeerd voor hebben natuurlijk, maar is het niet zo dat de nieuwe zendervolgorde gepaard gaat met het updaten van de decoder met "de slimme TV menu" Of is dat dan iets dat onafhankelijk los staat van deze update, in dit geval zou een woordje uitleg van iemand van Proximus van harte welkom zijn ❗️

Edit: ik geloof dat ik het gevonden heb en inderdaad het ziet er naar uit dat dit nog moet gebeuren en los staat van de slimme TV menu
zie >
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_ch_list/particulieren/support/televisie/proximus-tv-gebruiken/instellingen-aanpassen/zenderlijst-op-tv-en-tv-app.html

Dus wil dit nu zeggen dat je zelf gekozen volgorde van vroeger zal overschreden worden en er daarmee geen rekening zal gehouden worden zelf al staat die keuze reeds vast in je TV profiel op de server ❗️
Reputatie 7
Badge +1
Alles al aangepast voor het slimme menu. Het is eigenlijk te gek voor woorden. Heb er zo lang over gedaan om mijn zender volgorde te hebben en dan on gevraagd door PX gaan deze alles weer op de schop gooien. Je ziet zijn helemaal niet met de klanten bezig. Premium club is al niets meer en nu dit. Dat PX maar eens meer aandacht geeft aan de trouwe klanten ipv dit. Als mijn zenders straks anders staan overweeg ik toch een klacht in te dienen.
Eigenlijk zouden ze de eigen opgeslagen zendervolgorde van iedere klant zijn TV Profiel moeten vertalen naar de nieuw zendervolgorde/nummering maar of dit gaat gebeuren is hier de grote vraag?
Reputatie 4
Badge +1
Even samenvatten: mijn bovenstaand bericht slaat inderdaad op iets wat nog te gebeuren staat NA de doorvoering van het nieuwe menu. Informatiebedrijven die om de haverklap hun menustructuren vernieuwen zijn al irritant genoeg: net als je er wat mee weg bent verandert men alles opnieuw.
Maar als men daarbovenop al het werk teniet doet wat je in het programmeren van een eigen zendervolgorde steekt kan er maar een woord worden gebruikt: klantonvriendelijkheid.

Blijft natuurlijk nog mijn (off topic) opmerking over BBC 1 & 2 in HD. Hoelang moet er nog op die nagel worden gehamerd? PX kan die twee kanalen in HD bij wijze van spreken zo van de ASTRA-satelliet plukken en doorsturen. Het is toch niet aan de klant die al betaalt voor een tv-abonnement om daarvoor zelf een schotel te installeren? En je gaat me toch niet vertellen dat er contractueel copyright verschillen zijn tussen een SD of HD versie?
moeten zij dan geen toelating krijgen van de zender zelf om in HD te mogen uitzenden ongeacht van waar ze de zender kunnen plukken ?
En indien ja, welke zijn dan de voorwaarden om in HD te mogen uitzenden is dit meer betalen mss of wat weet ik veel …..?
Reputatie 7
Badge +4
Om de tv-ervaring voor de klanten gebruiksvriendelijker te maken, hernummert Proximus de tv-zenders op Proximus TV, op proximustv.be en in de Proximus TV-app.

De meest bekeken zendernummers 1 tot en met 13 blijven ongewijzigd. In Vlaanderen zijn dat Nederlandstalige zenders; in Brussel Franstalige zenders (dus ook voor Nederlandstalige klanten).

We groeperen de zenders in deze volgorde
•Eerst volgens uitzendkwaliteit: heb je toegand tot hd, dan vind je alle beschikbare hd-zenders eerst en geniet je meteen de beste beeldkwaliteit, daarna volgen de zenders met standaardkwaliteit.
•Daarna volgens taal: in Vlaanderen staan de meest bekeken Nederlandstalige zenders eerst. In Brussel staan de meest bekeken Franstalige zenders eerst en daarna volgen de meest bekeken Nederlandstalige zenders (vanaf nummer 251).
•Tot slot volgens thema: alle zenders staan per thema gerangschikt: kids, entertainment, sport, muziek, ... Je vindt ze allemaal in een oogopslag terug, zowel de zenders in het basisaanbod als die uit onze tv-bundels (in het grijs in de tv-gids).
•Daarnaast verdwijnen ook een aantal oude versies van de regionale zenders, die ondertussen niet meer bestaan. Concreet gaat het om AVS-Eeklo, AVS-Oudenaarde, RTV Kempen Noord, RTV Kempen West, TV Limburg midden, TV Limburg noord, TV Limburg oost, TV Limburg west, TV Limburg zuid-oost en TV Limburg zuid-west. Natuurlijk kan je nog altijd terecht bij AVS-Gent, RTV Kempen, RTV Mechelen en TV Limburg.
•Verder geven we de zender Extreme Sports in de nieuwe lijst één kanaalnummer. Tot nu vonden dit zowel terug op nummer 664 (voor de Nederlandstalige tv-optie International Sports) en 764 (voor de Franstalige variant van International Sports).

Heb je programma’s opgenomen, op een van de zenders die volledig verdwijnen? Dan zal je die niet meer kunnen bekijken. Proximus wist de opnames automatisch voor jou. Als de zender enkel wordt verplaatst, blijven de opnames nadien wel gewoon beschikbaar. Er is dus geen impact, noch voor serieopnames, noch voor al gedane opnames, noch voor opnames die tijdens het doorvoeren van de nieuwe nummering plaatsvinden.

Klanten die hun eigen zendervolgorde ingesteld hebben, kunnen die helaas niet behouden omwille van technische redenen. Wil je toch liever je eigen zendervolgorde opnieuw instellen, dan kan dat.

Meer info hierover geven we op de supportpagina https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_ch_order_set/particulieren/support/televisie/proximus-tv-gebruiken/instellingen-aanpassen/de-volgorde-van-de-tv-zenders-veranderen.html , waar ook een video uitlegt hoe je makkelijk kunt hernummeren door de zendernummers in te geven. Die video vind je ook makkelijk terug als je op de blauwe knop van je afstandsbediening duwt terwijl je naar een tv-programma kijken.

De roll-out vindt plaats op onderstaande data:
•Wave 1: Oost- en West-Vlaanderen: 4/06
•Wave 2: Brussel, deel van Vlaams- en Waals-Brabant (zone 02): 12/06
•Wave 3: Wallonië (behalve zone 02): 18/06
•Wave 4: Antwerpen Limburg en Vlaams-Brabant (behalve zone 02): 25/06

Wat betreft de HD-versies van BBC,... Dit is reeds doorgegeven naar de mensen die verantwoordelijk zijn voor het zenderaanbod. Zij zullen in hun onderhandelingen rekening houden met het feit dat de vraag naar deze zenders regelmatig terugkomt. Wanneer ze effectief bij in het aanbod komen kan ik jammer genoeg nog niet zeggen.
Reputatie 7
Badge +1
Jullie willen de tv-ervaring voor de klanten gebruiks vriendelijker maken. Maar dit heb ik zelf al gedaan. En nu gaan jullie het voor mij ongebruiks vriendelijk maken. En dit nog ongevraagd ook. Zo gaat men nu met klanten om. Waarom geen bericht of de klant het wil ja of nee. Nee gewoon doen zonder de klanten in te lichten. Geen mail of notitie op de factuur. Kan de info op de support pagina als link weergegeven worden zodat ik alles weer makkelijk terug kan zetten. Alvast bedankt.
Hallo Antoon
hier heb ik al wat uitleg gevonden :
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_ch_order_set/particulieren/support/televisie/proximus-tv-gebruiken/instellingen-aanpassen/de-volgorde-van-de-tv-zenders-veranderen.html
Daar staat ook bekijk onze video.
Proximus heeft mij vandaag al 45 minuten tijd gekost om de nieuwszenders en de voornaamste Duitse zenders en de wetenschappelijke kanalen terug ongeveer in de volgorde te krijgen waar ik ze geleidelijk aan in had gezet en nog staan de Franse en Waalse zenders niet terug waar ik ze tot gisteren had staan?
Die aanpassing van de zendervolgorde die vandaag dus gebeurde was niet gevraagd.
De volgorde die ik stap voor stap aangepast had op mijn favoriete zenders mocht ik helemaal herinstellen. Stapje voor stapje. Op de koop toe keerde het scherm herhaaldelijk niet terug naar "bevestigen" maar "annuleren" zodat de niet "bevestigde wijzigingen" mochten herbeginnen.

Helemaal onlogisch zelfs volgens de zogenaamde reden waarom de zendervolgorde verandert is dat er tussen de kinderzenders plots toch een niet HD zender is blijven hangen.

Proximus heeft m.a.w. vandaag totaal onnodig mij en zeer vele andere mensen geergerd door zo stom te zijn om ons niet de optie te bieden om onze vertrouwde zendervolgorde te behouden.
Ik zal in elk geval toch weer eens nagaan of ik niet naar een goedkoper pakket kan overschakelen en vervolgens met het bespaarde geld terug te keren naar TV Vlaanderen. Hun zenderaanbod is aanzienlijk groter en gevarieerder dan wat het dure Duopoli van kabelbedrijven in dit land aanbiedt. En ja, sateliet TV heeft ook zijn problemen maar dat ligt zelden of nooit aan hen maar heeft in 99,9% van de gevallen met het weer te maken.
Reputatie 2
Badge +1
Wie zijn schitterend idee was dat eigenlijk zeg. Ik denk niet dat er ook maar 1 iemand is die hierop zat te wachten.
Reputatie 7
Badge +2
In Brussel gaan jullie door deze actie de Nederlandstalige klanten richting Telenet duwen. Wat een idee om geen rekening te houden met de taal van jullie klanten en dan maar voor heel Brussel de Franstalige zenders vooraan te zetten. Voorheen was die standaardvolgorde in Brussel verschillend als je de decoder op Nederlands of Frans instelde.

Heel jammer, maar zo gaat PX zich niet van zijn Franstalige imago ontdoen en al zeker niet in de hoofdstad. Gelukkig is er bij mij in de straat glasvezel aangelegd en kan ik die binnenkort binnentrekken. Anders was ik al lang gaan lopen.
Reputatie 4
Badge +2
Goed bezig Proximus !!!
Wat is het volgende ? Aangekochte decoders saboteren vanop afstand.
Wie deze stomme idee had moet ontslagen worden en aangeklaagd voor industriële sabotage!
Om de tv-ervaring voor de klanten gebruiksvriendelijker te maken, hernummert Proximus de tv-zenders op Proximus TV, op proximustv.be en in de Proximus TV-app.

De meest bekeken zendernummers 1 tot en met 13 blijven ongewijzigd. In Vlaanderen zijn dat Nederlandstalige zenders; in Brussel Franstalige zenders (dus ook voor Nederlandstalige klanten).

We groeperen de zenders in deze volgorde
•Eerst volgens uitzendkwaliteit: heb je toegand tot hd, dan vind je alle beschikbare hd-zenders eerst en geniet je meteen de beste beeldkwaliteit, daarna volgen de zenders met standaardkwaliteit.
•Daarna volgens taal: in Vlaanderen staan de meest bekeken Nederlandstalige zenders eerst. In Brussel staan de meest bekeken Franstalige zenders eerst en daarna volgen de meest bekeken Nederlandstalige zenders (vanaf nummer 251).
•Tot slot volgens thema: alle zenders staan per thema gerangschikt: kids, entertainment, sport, muziek, ... Je vindt ze allemaal in een oogopslag terug, zowel de zenders in het basisaanbod als die uit onze tv-bundels (in het grijs in de tv-gids).
•Daarnaast verdwijnen ook een aantal oude versies van de regionale zenders, die ondertussen niet meer bestaan. Concreet gaat het om AVS-Eeklo, AVS-Oudenaarde, RTV Kempen Noord, RTV Kempen West, TV Limburg midden, TV Limburg noord, TV Limburg oost, TV Limburg west, TV Limburg zuid-oost en TV Limburg zuid-west. Natuurlijk kan je nog altijd terecht bij AVS-Gent, RTV Kempen, RTV Mechelen en TV Limburg.
•Verder geven we de zender Extreme Sports in de nieuwe lijst één kanaalnummer. Tot nu vonden dit zowel terug op nummer 664 (voor de Nederlandstalige tv-optie International Sports) en 764 (voor de Franstalige variant van International Sports).

Heb je programma’s opgenomen, op een van de zenders die volledig verdwijnen? Dan zal je die niet meer kunnen bekijken. Proximus wist de opnames automatisch voor jou. Als de zender enkel wordt verplaatst, blijven de opnames nadien wel gewoon beschikbaar. Er is dus geen impact, noch voor serieopnames, noch voor al gedane opnames, noch voor opnames die tijdens het doorvoeren van de nieuwe nummering plaatsvinden.

Klanten die hun eigen zendervolgorde ingesteld hebben, kunnen die helaas niet behouden omwille van technische redenen. Wil je toch liever je eigen zendervolgorde opnieuw instellen, dan kan dat.

Meer info hierover geven we op de supportpagina https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_ch_order_set/particulieren/support/televisie/proximus-tv-gebruiken/instellingen-aanpassen/de-volgorde-van-de-tv-zenders-veranderen.html , waar ook een video uitlegt hoe je makkelijk kunt hernummeren door de zendernummers in te geven. Die video vind je ook makkelijk terug als je op de blauwe knop van je afstandsbediening duwt terwijl je naar een tv-programma kijken.

De roll-out vindt plaats op onderstaande data:
•Wave 1: Oost- en West-Vlaanderen: 4/06
•Wave 2: Brussel, deel van Vlaams- en Waals-Brabant (zone 02): 12/06
•Wave 3: Wallonië (behalve zone 02): 18/06
•Wave 4: Antwerpen Limburg en Vlaams-Brabant (behalve zone 02): 25/06

Wat betreft de HD-versies van BBC,... Dit is reeds doorgegeven naar de mensen die verantwoordelijk zijn voor het zenderaanbod. Zij zullen in hun onderhandelingen rekening houden met het feit dat de vraag naar deze zenders regelmatig terugkomt. Wanneer ze effectief bij in het aanbod komen kan ik jammer genoeg nog niet zeggen.
@HadewychT :
Als Proximus zulk een ingrijpende TECHNISCHE wijziging implementeert maar de impact niet kan verhinderen "omwille van TECHNISCHE REDENEN", zitten jullie met een fundamenteel probleem.

Heeft het te maken met het feit dat je jullie eigen developers hebben buiten gegooid en development hebben geoutsourcet aan een Indische dumpingsholding, die jullie nu laat stikken met profielen van beginners en schoolverlaters, die 9000 km veraf zitten te klungelen met code die ze niet eens kunnen lezen?
Ga dat eens intern na en vraag het aan iemand die de waarheid durft zeggen. Je moet het antwoord hier niet posten of het brengt je nog in problemen.
Beste Hadewych, wij wonen in Vlaams-Brabant (Vilvoorde) en volgens de brief die we kregen zouden de Franstalige zenders eerst komen. Ik hoop dat dit een vergissing is ?
Ik weet niet of je op deze pagina wat meer kunt vinden
>
https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_proximus_tv_renumbering/particulieren/discover/news/uit-eerste-hand/proximus-tv-zenders-lijst-hernummering.html

Reageer