Zenders Telenet vs Proximus

  • 15 January 2021
  • 35 reacties
  • 3078 Bekeken


Toon eerste bericht

35 reacties

Reputatie 1
Badge

Ik denk niet dat PX het basispakket gaat uitbreiden. Ze hebben teveel problemen met hun V7 en dat kost geld. Zoals ik in een eerder topic schreef ben je als nieuwe abonnee beter af bij Telenet. Dit is geen verwijt naar de werknemers van PX, die doen zo goed mogelijk hun best, maar naar hogerhand.

@Peter62. Ben er ook bang voor dat ze basispakket niet uitbreiden en upgraden van SD naar HD van de Engelse en Duitse zenders niet zullen uitvoeren. Heb er geen woorden voor dat de klanten de dupe zijn van de problemen met de V7. Maar PX heeft toch een sport zender waar ze veldrijden op uitzenden. Kunnen ze toch meer verschillende sporten op uitzenden zoals TN nu gaan doen. En het klopt naar hogerhand management toe. Gewone medewerkers kun je niets verwijten. Sinds Mevr. Leroy weg is gaat het achteruit met PX. Van de nieuwe CEO hoor je niets. Klant staat niet meer op de eerste plaats. Heel heel jammer 😷😥😥

globaal genomen als je beide operators bekijt is Proximus wel degene die nog de meeste zenders heeft bijgevoegd, want ik heb nu bijna een jaar bij Telenet gezeten en dat was maar pover, er verdwenen er maar er werd niets vervangen, en al 3 maal is er een prijsverhoging op producten gekomen. vandaar dat mensen ook gaan lopen. Wacht maar tot er een 4 de operator komt of dat ze de weg vinden van het streamen. Dan zie je ook één vtm en zo, maar 1 keer een box kopen en je kan dan 5000 tot 65000 zenders zien naargelang waar je koopt, en het 2 de jaar betaal je slechts eenmalig 120€.  je hoeft zelfs geen operator te hebben. zoek iemand die internet levert en een gsm abonnement of neem vaste telefonie.

 

Nee, misschien niet, ik dacht dat er één in Oktober verdween, of daar iets voor in de plaats komt weet ik niet. Die zender kan ik nog altijd op andere plekken vinden, ik vind dat dit wel een groot voordeel is als je over veel zenders bezit. Zo kan je terecht op de comerciëële platformen van Nederland, en al die films en series en films zijn daar ook in het Nederlznds ondertiteld, bij een IPtV box kan je normaal wel voor meerdere lvod films de ondertiteling aanpassen in het Nederlands.

Reputatie 7
Badge +1

Een nieuwe SBS zender? Die mogen ze voor mijn part laten waar hij is, SBS en VTM is meer reclame dan fatsoenlijke programma’s. Waarom geen TLC Cinéma en Paramount channel zoals in Brussel en Wallonië? 

Play 4, 5 en 6 zijn al aangepast. Nieuwe CEO van PX  is een Fransman, dus gaat alles voortaan naar Brussel en Wallonië 😷😥😪

Reputatie 7
Badge +1

Telenet lanceert gratis zender Play Sports Open vanaf 2 februari in haar basispakket.  In Nederland doet Ziggo dit al een hele tijd.

Gaat PX dit ook doen ?? 😷🤔😉

Akkoord met het ontbreken van interessante zenders zoals Classica, BBC First, BBC entertainment en Play Sports Open,

 

Gilbert Devos

Binnenkort in november zal de Franse versie van Vice tv verdwijnen. Weet Proximus al wat er in de plaats zal komen? Of krijgen we het zoveelste infokanaal in HD in de plaats?

De overbodige infokanalen zouden ook eens mogen verwijderd worden en enkel nog op kanaal 999 zoals we dat al jaren gewoon zijn.

Timm1983

Reputatie 1
Badge

Binnenkort in november zal de Franse versie van Vice tv verdwijnen. Weet Proximus al wat er in de plaats zal komen? Of krijgen we het zoveelste infokanaal in HD in de plaats?

De overbodige infokanalen zouden ook eens mogen verwijderd worden en enkel nog op kanaal 999 zoals we dat al jaren gewoon zijn.

Timm1983

Die info kanalen, en dubbele zenders als deze hier tussen zijn mogen zo ook verwijderen. Als het een andere kwaliteit is niet, maar dan word het misschien wat duidelijker. Alles staat nu al door elkaar.

Inderdaad Mario, misschien vanwege de overbodige infokanalen is het niet mogelijk om BBC HD, ARD HD, ZDF HD aan te bieden, ik snap al wel een tijdje waarom, ook het verwijderen van de overbodige infokanalen kan ons alleen maar misschien meer opname capaciteit geven of meer HD kanalen in het basispakket, want ik kijk enkel via het basispakket, misschien van 60 dagen naar 120 dagen, ik spreek nu wel voor de kijkers met een V7 decoder waaronder ik, we wachten dan maar af wat er in de plaats komt van Vice TV, om ons te informeren toch al zeker het infokanaal in de plaats…

Misschien in de toekomst onbeperkt opnemen voor kijkers met een V7 decoder, voor €10 per jaar? Misschien een tip?

Timm1983

Reputatie 1
Badge

Inderdaad Mario, misschien vanwege de overbodige infokanalen is het niet mogelijk om BBC HD, ARD HD, ZDF HD aan te bieden, ik snap al wel een tijdje waarom, ook het verwijderen van de overbodige infokanalen kan ons alleen maar misschien meer opname capaciteit geven of meer HD kanalen in het basispakket, want ik kijk enkel via het basispakket, misschien van 60 dagen naar 120 dagen, ik spreek nu wel voor de kijkers met een V7 decoder waaronder ik, we wachten dan maar af wat er in de plaats komt van Vice TV, om ons te informeren toch al zeker het infokanaal in de plaats…

Misschien in de toekomst onbeperkt opnemen voor kijkers met een V7 decoder, voor €10 per jaar? Misschien een tip?

Timm1983

Ja, inderdaad de tijd dat die opnames behouden blijven is gewoon te kort. Bij Telenet was dat jaren en kon ik 105 langspeelfilms van meer dan 2 uur opnemen. Hier op de V7 heb ik dit nog niet getest en zal dit ook niet mogelijk zijn om dat je ooit zo ver moest komen, al films verdwenen zullen zijn. En ik denk dat ik hier toch niet tot aan mijn dood ga wachten tot al die problemen opgelost geraken. Zoals die verticale zendergids-een 7 dagen gids-geen genre bij films. Dat zijn al allemaal kwalen van 20 jaar terug waar niets is aan gebeurt, of liever gezegd is mee gebeurd. Want sinds de naamsverandering is alles verandert. Het enige positieve is het prijsverschil t.o.v. Telenet. Maar als ik alles op een rijtje zet ben ik nog beter af zonder operator, en zie ik gewoon via mijn Dreambox. Misschien koop ik iets anders of houd ik deze en verkoop ik die, want ik moet die licentie verlengen.

Reputatie 5
Badge +2

De infokanalen waarop vroeger zenders stonden hebben 1 oorzaak: klanten hebben ooit opnames gemaakt van die zenders en op lange termijn bewaard. Als ze die infokanalen schrappen, kunnen de klanten die opnames niet meer afspelen. Die opnames zijn dus gelinkt aan die kanalen. Proximus laat dan die infokanalen nog bestaan om die klanten tevreden te houden.

@ Tien

Vandaar dus, klanten hebben nog opname’s staan op hun decoder van zenders die al lang niet meer uitzenden, hier haal jij een belangrijk argument aan, zenders zoals ik denk aan, Sy Fy, 13th Street, AMC, Vice TV, vandaar dus dat er (tijdelijk) geen plaats meer is dan voor nieuwe HD zenders…, ja ik begin te snappen waarom na wat jij nu geschreven had.

Dat kan dan natuurlijk nog jaren aanslepen die overbodige infokanalen, waarvan de klanten nog de opnames op hun decoder hebben toen de zender nog bestond.

Proximus had moeten zeggen en voet bij stuk houden, dat deze zender buiten hun wil gestopt was en de zender verwijderen dan hadden we anders al rap wat nieuwe HD zenders in de plaats…

Misschien brengt 2022 ons wat nieuwe HD zenders… Franse of Duitse maakt niet uit voor mij.

Timm1983

Reageer