Beantwoord

zenders hernummeren


Beste, sinds vorige week nieuwe klant bij proximus.

Voor het hernummeren van de zenders moest ik eerst een QR code scannen waarna ik op een aparte webpagina terecht kwam om de zenders aan te passen. Na opslaan veranderde er niets in mijn tv box V7.

Conact opgenomen met de klantendienst. Zij hebben gevraagd om de tv box te resetten adhv de resetknop achteraan.

Sindsdien geraak ik niet meer op de webpagina om de zenders aan te passen.

Hoe kan ik dit verhelpen?

icon

Beste antwoord door Samet 5 April 2022, 17:06

Bekijk origineel

29 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Er zijn er nog die hier gemeld hebben dat het synchroniseren van zender hernummering met de decoder niet goed verliep, maar door eens te herstarten kan het mogelijks in orde komen.

@Martin. Na herstart zenders op volgorde decoder. Bedankt 😉👍

Allen, werkt niet. Juist een chat gehad met een technische medewerker. Blijkbaar iets mis met mijn account.

Ik heb een account voor mijn GSM (via werkgever) en deze kan ik niet gebruiken voor mijn TV abonnement. Moet dus een nieuw account aanmaken met een ander mail adres.

 

Bedankt om mee te zoeken!

@Samet ook kan je in cognito een venster openen in je browser  CTRL SHIFT N 

en dan alle cookies aanvaarden

zo ben je ook 100% zeker dat er geen cookies en geschiedenis enz… roet in het eten kan strooien, als het probleem in de koppeling bij proximus zit, zal dat natuurlijk allemaal niet baten...

en dan alle cookies aanvaarden

Er zijn er nog die hier gemeld hebben dat het synchroniseren van zender hernummering met de decoder niet goed verliep, maar door eens te herstarten kan het mogelijks in orde komen.

Reputatie 7
Badge +3

dag @Pat52 , bij mij staat er enkel zenders hernummeren hulp

 

@Samet Dan vrees ik dat de Picks app niet correct gekoppeld is aan je MyProximus account . Dat is voor iemand van Proximus zelf om dit even na te kijken. ( NB. Je gebruikt toch geen AdBlocker in je browser, zo ja deze even uitschakelen , want je dient alle cookies van Proximus te aanvaarden om de correcte weergave te hebben van de site

Reputatie 7
Badge +1

Heb je de decoder al eens herstart

 

Nog niet zal dit morgenvroeg doen. Ben benieuwd 🤔

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Samet . Heb je dit al bekeken? De volgorde van de tv-zenders veranderen | Proximus

 

Dag @Luc.M . ja, ik probeer te surfen naar www.pickx.be/zenders, maar na aanmelden kom ik steeds terecht bij de “gewone” site van proximus?

 

Reputatie 7
Badge +3

@Samet   Probeer deze link eens  https://www.proximus.be/pickx/nl/preferences/zenders-hernummeren  dan zou je op deze pagina moeten terechtkomen 

 

Dag @Pat52 , nope, ik geraak er niet op. Na aanmelden krijg ik nog steeds de gewone site

Reputatie 7
Badge +3

@Samet  En als je daar TV gids aanklikt zou je de pagina met de zenders krijgen , naast het vak zoek een zender staat een tandwieltje dit aanklikken daar vind je de knop zendernummers  wijzigen.

Deze aanklikken en dan zou je op de pagina https://www.proximus.be/pickx/nl/preferences/zenders-hernummeren moeten terechtkomen.

 

Dag @Pat52 , nope, ik geraak er niet op. Na aanmelden krijg ik nog steeds de gewone site

probeer eens door eerst cookies en history te wissen in je browser

https://www.proximus.be/pickx/nl/preferences/zenders-hernummeren

ook adblockers in je browser kunnen voor problemen zorgen.

 

dag @Pat52 , bij mij staat er enkel zenders hernummeren hulp

 

bij mij net hetzelfde probleem als hierboven. Ik maakte een my proximus account aan voor mijn schoonmoeder om de zendernummers te kunnen veranderen, maar dat lukt niet. Ik kom ook gewoon op de gewone pickx pagina. Ik chatte met medewerker, mijn account was niet goed gekoppeld. Mijn schoonmoeder kreeg brief met de juiste info: klantennummer, activatiecode,.. en dan moest ik hiermee een nieuw account aanmaken op anders email adres. Zo gezegd zo gedaan. Maar het resultaat is juist hetzelfde. Ik probeerde weer even te chatten met een medewerker, maar die reageerde gewoon niet op mijn vraag en negeerde me dan maar. 

Maar ondertussen heb ik dus nog steeds het probleem dat ik de zenders niet kan veranderen van nummer voor mijn schoonmoeder. Ik vind dit toch onnodig heel moeilijk gemaakt.

 

Ter info: In afwachting van een antwoord van iemand van Proximus zelf, zou je de zenders ook via de decoder menu kunnen hernummeren , tenzij het om een v7 decoder gaat → De volgorde van de tv-zenders veranderen | Proximus

Ter info: In afwachting van een antwoord van iemand van Proximus zelf, zou je de zenders ook via de decoder menu kunnen hernummeren , tenzij het om een v7 decoder gaat → De volgorde van de tv-zenders veranderen | Proximus

Inderdaad helaas een v7 decoder.

Reputatie 7
Badge +4

@vicky_vlam Kan je in je profiel het nr van je schoonmoeder (en evt ook de My Proximus login) vermelden aub ?

Hier vind je nog eens de info over de juiste procedure. 

Gevraagde privégegevens in je forumprofiel  plaatsen doe je terwijl je op het forum ingelogd bent, en zet je in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden.

Enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”
( in het vak “Ticket (Privé)” kun je bvb nog bijkomende informatie zetten als dit wilt).

@vicky_vlam Kan je in je profiel het nr van je schoonmoeder (en evt ook de My Proximus login) vermelden aub ?

Hier vind je nog eens de info over de juiste procedure. 

Gevraagde privégegevens in je forumprofiel  plaatsen doe je terwijl je op het forum ingelogd bent, en zet je in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden.

Enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”
( in het vak “Ticket (Privé)” kun je bvb nog bijkomende informatie zetten als dit wilt).

 

ik vulde bij mijn profiel de gegevens van mijn schoonmoeder in: klantennummer, telefoonnr en in het vak ‘ticket’ de 2 logins die ik al maakte.

Ik ken de juiste procedure, het probleem is dat als je surft naar pickx.be/zenders, je gewoon op de homepagina van proximus/pickx komt en dus nergens de lijst krijgt waar je zender kan veranderen van nummer. 

Reputatie 7
Badge +4

@vicky_vlam De My Proximus accounts zijn nog niet bevestigd. Hierdoor zijn alle producten er nog niet aan gekoppeld en werkt het veranderen van de zendervolgorde ook nog niet. Je kan dan best 1 mailadres kiezen en die account verder activeren. Je moet ook ingelogd zijn als beheerder

Hier vind je nog eens de volledige procedure. 

Al je producten toevoegen aan My Proximus

@vicky_vlam De My Proximus accounts zijn nog niet bevestigd. Hierdoor zijn alle producten er nog niet aan gekoppeld en werkt het veranderen van de zendervolgorde ook nog niet. Je kan dan best 1 mailadres kiezen en die account verder activeren. Je moet ook ingelogd zijn als beheerder

Hier vind je nog eens de volledige procedure. 

Al je producten toevoegen aan My Proximus

 

Beste,

Ik kan mijn schoonmoeder geen beheerder laten zijn, want zij heeft een pay & go herlaadkaart.

Mijn man en ik hebben als gsm allebei een andere provider dus wij kunnen ook geen beheerder zijn voor haar.

Eigenlijk vind ik het not done dat je voor zoiets simpel zoveel moeilijke stappen moet ondernemen. En dat wil dus zeggen dat als je gsmabonnement niet bij proximus is je dus de zender van je tv niet kan wijzigen? Sorry ik vind dat echt mind blowing! Je bent toch niet verplicht om een abo bij proximus te hebben of een abo tout court? Ik word hier eerlijk gezegd een beetje kwaad van. Klantvriendelijk is toch wel anders, niet?

 

 

Ik heb hetzelfde probleem als Samet toen hierboven,  de optie zendernummers wijzigen staat er niet -  enkel ‘zender hernummeren hulp’. Aan de telefoon zeggen ze dat er niets mis is met mijn account en dat er geen probleem is in de koppeling maar ik heb een sterk vermoeden van wel. Nu krijg ik ook nog de melding ‘Er lijkt een probleem te zijn met de instelling van je account’ als ik wil inloggen op de App

@vicky_vlam De My Proximus accounts zijn nog niet bevestigd. Hierdoor zijn alle producten er nog niet aan gekoppeld en werkt het veranderen van de zendervolgorde ook nog niet. Je kan dan best 1 mailadres kiezen en die account verder activeren. Je moet ook ingelogd zijn als beheerder

Hier vind je nog eens de volledige procedure. 

Al je producten toevoegen aan My Proximus

 

Beste,

Ik kan mijn schoonmoeder geen beheerder laten zijn, want zij heeft een pay & go herlaadkaart.

Mijn man en ik hebben als gsm allebei een andere provider dus wij kunnen ook geen beheerder zijn voor haar.

Eigenlijk vind ik het not done dat je voor zoiets simpel zoveel moeilijke stappen moet ondernemen. En dat wil dus zeggen dat als je gsmabonnement niet bij proximus is je dus de zender van je tv niet kan wijzigen? Sorry ik vind dat echt mind blowing! Je bent toch niet verplicht om een abo bij proximus te hebben of een abo tout court? Ik word hier eerlijk gezegd een beetje kwaad van. Klantvriendelijk is toch wel anders, niet?

 

 

En nu ik eraan denk, ik heb ook een my proximus account waar ik beheerder van ben en mijn gsmnummer zit ook bij een andere provider?

 

oke, never mind

het andere account die ik aanmaakte is beheerder, ik zoek verder!

amai, toch blijf ik erbij dat dit onnodig moeilijk is zeg!

Oke, ik ben nu beheerder. Ik denk dat alle producten toegevoegd zijn. Ik zie alles staan bij het account.

Hoe verander ik nu die zenders?

Als ik surf naar pickx.be/zenders kom ik nog steeds uit bij het gewone pickx hoofdmenu.

Bij tv gids op instellingen klikken (wieltje) kan ik ook alleen ‘zenders hernummeren hulp’ zien.

 

 

Reputatie 7
Badge +4

@vicky_vlam Ik begrijp dat dit omslachtig is voor je. Er is voor de V7 jammer genoeg geen andere methode.

Ik heb je per ongeluk foutieve info gegeven. Het is niet nodig beheerder te zijn om de zendervolgorde te kunnen aanpassen. Je kan dit ook als gebruiker van My Proximus. 

Reageer