Beantwoord

Zenderlijst


Eclips en evenaar komen niet meer voor in zenderlijst
icon

Beste antwoord door Anonymous 27 May 2019, 12:28

Bekijk origineel

26 reacties

in de bovenstaande link die ik meegestuurd hebt staat het volgende:
……..
- de binnenkomende lijn moet op de zwarte klemmen.
- zonder splitter gaat het inkomend signaal direct door naar de groene klemmen
> wat bij u normaal gezien het geval is aangezien je een nico splitter gebruikt in de plaats
…….
Dus in uw geval mag de telefonie draad die naar je nico spitter loopt op deze groene klemmen aangesloten worden (wat op het zelfde neer komt indien je deze tezamen zou aansluiten met de binnenkomende lijn op de zwarte klem)
op de nico splitter heb je dan een vdsl aansluiting die enkel en alleen naar je bbox moet lopen .
https://documentcloud.adobe.com/link/track?uri=urn%3Aaaid%3Ascds%3AUS%3Abdc6632e-f2e8-4a39-9f22-feebc32e52ac
Het gaat inderdaad over' deze splitter, aansluiting voor 2 draden
Waar worden die best in de NPT aangesloten ?
Ter bijkomende info:
https://www.niko.eu/nlbe/producten/schakelmateriaal-en-wandcontactdozen/audio-tv-data-telefoon/adsl-vdsl-splitter-rj11-productmodel-niko-5e72f56c-a2e6-55e8-a2c3-0e70e73197e0/100-69090
Als dat effectief een splitter is, dan is deze de oorzaak. Kan je toevallig een paar fotos van die aansluitingen delen, dan kan ik het iets zekerder beoordelen?
Beste,
Ik heb een adsl/vdsl splitter van Niko (waar de modem op aangesloten is) met een kabel die naar NPT gaat .op welke contacten van de NPT sluit ik die het best aan ?
Ter info: invoerpunt NTP > klik hier
Ik zie nog altijd dezelfde storing (meerdere stubs) op jouw lijn zitten als ik hem uitmeet.
Van aan je invoerpunt, op de blauwe klemmen, tot aan jouw modem mogen er geen aftakkingen op de koperdraden zitten. Dus ook geen telefoondoosje ergens bij wijze van doorschakelpunt. Ook moet er een juiste splitter op het invoerpunt (NTP) voorzien zijn.
Beste, heb aanpassingen gedaan aan inkomende lijn, kan je die nog eens testen ?
Groetjes
Tony
Bedankt, credits zijn toegevoegd, voor de lijn: ik ga dat eens nadien en laat je nog iets weten .
Ik heb de credits terug toegevoegd. Zie je deze al verschijnen?

Er zitten stubs op jouw lijn. Dat wil zeggen dat er aftakkingen op je DSL-lijn zitten die niet netjes afgestopt zijn. Dit creërt een signaalverlies op bepaalde frequenties. Omdat dit instabiliteit veroorzaakt, wordt jouw lijn op een lagere snelheid geplaatst om zodanig een meer gegarandeerde verbinding te geven.
Van het moment dat die aftakkingen er afgehaald zijn, en er een directe verbinding is van wijkkast tot modem, kan jouw snelheid terug naar omhoog zonder aan stabiliteit in te boeten.
Dag WenzelR
Alles werkt terug normaal, is wel terug het oude menu, en vorige kanaalinstelling. Is dat normaal ? Mijn 3 credits voor films zijn weg...
Wat is het andere probleem met mijn lijn ?
Alvast bedankt voor uw hulp
Ik heb jouw tv profiel volledig opnieuw ingesteld dan. Kan je even kijken of het nu in orde is? Mogelijks moet je wel eerst jouw decoder herstarten.

Ik zie ook nog een andere, onafhankelijk van deze, fout op jouw lijn zitten waarvoor best even een technieker kan langskomen. Kan je me, nogmaals via privébericht, even laten op wat voor dagen en tijdstippen je hiervoor beschikbaar zou kunnen zijn?
Zal iets worden voor maandag.
Heb privébericht gestuurd naar WenzelR!
Heb je dan uiteindelijk je TV profiel laten resetten door een privébericht te sturen aan WenzelR!
Want als resetten van de decoder ook al geen soelaas brengt, zou je best dit eens laten uitvoeren.

Zenderlijst staat standaard, iemand een oplossing ?
Ik ga even jouw TV profiel resetten. Zijn er opnames, aparte en/of series, die je wenst te behouden? Desnoods mag je ze via privébericht naar mij doorsturen.
Heb je al geprobeerd door de decoder even te resetten of dit dan iets oplost?
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html
Nog eens nagezien, zenderlijst komt niet overeen met de standaard lijst zoals op de site van Proximus
Verschillende zenders staan nog op de oude kanalen, en sommige zijn verdwenen. Ik hen steeds de standaard gebruikt
Staan niet op 90 en 73
Zenderlijst staat standaard, iemand een oplossing ?
Ik ga even jouw TV profiel resetten. Zijn er opnames, aparte en/of series, die je wenst te behouden? Desnoods mag je ze via privébericht naar mij doorsturen.


Proximus bellen
Of eventjes wachten op een Proximus medewerker op dit forum 😉
hallo Tony
Eclips staat nu standaard op 90 en evenaar op 73
dit na de hernummering van Proximus uit.
Kan je eens kijken als je ze daar kan terugvinden?
Reputatie 6
Badge +1
Proximus bellen
Zenderlijst staat standaard, iemand een oplossing ?
Reputatie 6
Badge +1
Zenders opnieuw in standaardvolgorde plaatsen, heb dit ook voorgehad en na dit te doen, was alles terug beschikbaar.
Reputatie 7
Badge +4
Tony, deze zouden op zender 109 en zender 217 moeten terug te vinden zijn.

Reageer