Vraag

Zender hernummering na een tijd ongedaan gemaakt...


Reputatie 2
Badge +1
Hallo,

Net als elke Proximus klant werd vorige week de zenders weer van plaats veranderd...
Nu, wanneer ik de zenders terug wil aanpassen likt dit, maar na een uurtje kom ik tot de constatie dat sommige zenders terug van plaats worden verwisseld...
Dit maakt het onmogelijk om mijn volgorde er door te krijgen en dit begint echt op mijn zenuwen te werken...

Ik heb reeds de decoder gereset, ik heb reeds de truc geprobeerd van de eerste 15 zenders eerst te verplaatsen...

Ik ben ten einde raad en begin serieus over na te denken om een andere provider te nemen voor tv...

Iemand nog tips of raad of mensen met hetzelfde probleem ?

34 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Niemand hier die me kan helpen of hetzelfde probleem heeft ?
Louter ter info: Als het proximus team hier uw post doorneemt, kunnen zij dit verder uitvissen waar het probleem zich eventueel situeert.

Is dit een v5 decoder of een v5-compact die je hebt, mss ook interessant om weten.
Kan je even jouw lijn- en/of klantennummer aanvullen in jouw profiel op het Forum hier? Dan kijk ik na wat er gaande is en wat er kan gedaan worden.
Reputatie 2
Badge +1
Dit is gebeurd
Ik zal best dan even jouw configuratieprofiel van nul af aan heropbouwen. Jouw diensten zullen wel een kwartiertje onbeschikbaar zijn, is dat een probleem voor jou nu momenteel?
Reputatie 2
Badge +1
Dat mag ?
Reputatie 2
Badge +1
Wat hebben jullie nu juist gedaan ?
De router is herstart enzo...

Is het probleem verholpen ?
Reputatie 2
Badge +1
Nog is de bbox resetten...
De configuratie is gebeurd en normaal zou je weer verbinding moeten hebben. Mogelijks moet je eens je decoder heropstarten.
Kan je even kijken of een wijziging nu wel vast blijft staan?
Reputatie 2
Badge +1
Ondertussen je dit schreef is mijn bbox terug eens herstart...

Ik heb net toen ik het ontdekte de reset ingedrukt van mijn decoder...

Als beide nu heropgestart zijn probeer ik terug de zenders te veranderen ?
Dat mag je nu inderdaad proberen.

De modem was trouwens nog bezig met zich aan te passen naar een iets hogere snelheid 😉 Daarom herstartte hij nog even.
Reputatie 2
Badge +1
De zenders veranderen trouwens na een tijdje, en pas nadat ik naar mijn gevoel de decoder in stand-by heb gezet...

Ik laat iets weten of het gelukt is...

Zijn er nog zo’n klachten ?
Zulke concrete gevallen heb ik persoonlijk nog niet zien voorbijgaan. Daarom dat ik jouw configuratie hier in een 'nieuw jasje' heb gestoken, zoals elke nieuwe klant na de nieuwe zendervolgorde zou hebben.
Reputatie 2
Badge +1
Gisterenavond bleef alles mooi staan, ook nadat ik mijn V6 herhaaldelijk in eco en normaal heb uitgezet...
Deze morgen starte ik de decoder terug op en waren sommige zenders terug van plaats veranderd of tussen gekomen...

Ik ben ten einde raad...
Dees verkloot echt wel de tv ervaring wat buiten dit probleem toch echt wel een goed product is...

Wat nu?!
Een bedenking: 't zou mss ook iets kunnen te maken hebben specifiek met de V6 decoder, nee ?
Moesten er op het forum meer van die klachten komen en men vermeldt het type decoder v6 of v5 of v5-compact er bij, dan zou het mss duidelijk kunnen worden!

❓ Nu heb ik nog een andere vraag ook, namelijk: is het nog altijd zoals vroeger dat de zendervolgorde voor verschillende decoders niet apart kan bijgehouden in het TV Profiel van de klant en je nog altijd één en de zelfde zendervolgorde krijgt voor al de decoders die je hebt ❓
Reputatie 2
Badge +1
Een bedenking: 't zou mss ook iets kunnen te maken hebben specifiek met de V6 decoder, nee ?
Moesten er op het forum meer van die klachten komen en men vermeldt het type decoder v6 of v5 of v5-compact er bij, dan zou het mss duidelijk kunnen worden!

❓ Nu heb ik nog een andere vraag ook, namelijk: is het nog altijd zoals vroeger dat de zendervolgorde voor verschillende decoders niet apart kan bijgehouden in het TV Profiel van de klant en je nog altijd één en de zelfde zendervolgorde krijgt voor al de decoders die je hebt ❓


Dat zou me wel zeer raar lijken aangezien ze eerst wel worden opgeslagen maar na een tijd terug veranderen, alle enkele toch...
Reputatie 2
Badge +1
Proximus, wat nu ?!
zo raar is dit niet volgens mij want als de synchronisatie tussen decoder en prox server op een bepaald moment mank loopt bv. enfin ik weet het wij kunnen alleen maar gissen en hopen dat Proximus het antwoord of oplossing geeft 😉
Reputatie 7
Badge +4
Ik zal dit verder laten onderzoeken. Kan je me dan wel even zoveel mogelijk info doorgeven ? Met welke zenders heb je dit voor, wanneer,... ?
Tot nu toe hebben we deze klacht nog niet vaker gekregen.
Reputatie 7
Badge +4
❓ Nu heb ik nog een andere vraag ook, namelijk: is het nog altijd zoals vroeger dat de zendervolgorde voor verschillende decoders niet apart kan bijgehouden in het TV Profiel van de klant en je nog altijd één en de zelfde zendervolgorde krijgt voor al de decoders die je hebt ❓ Dit is inderdaad nog altijd het geval. Als je de zendervolgorde verandert op 1 decoder verandert die automatisch op al je decoders
Reputatie 2
Badge +1
Ik zal dit verder laten onderzoeken. Kan je me dan wel even zoveel mogelijk info doorgeven ? Met welke zenders heb je dit voor, wanneer,... ?
Tot nu toe hebben we deze klacht nog niet vaker gekregen.


Ik zet alle kinderzenders van 1 tot 15
Dan lege plaatsen
Van 20 tot ... NGC en Discovery zenders
Van 30 tot ... de sport zenders met ook reeds de 11 zenders( waar ik vanaf augustus een abo op wil nemen)
Van 50 beginnen de Vlaamse zenders

Na een tijdje komen er tussen de kinderzenders de betv zenders te staan en 1 Frans 11 zender, idem voor sommige zenders die tussen de Vlaamse zenders komen te staan en sommige zenders verdwijnen van de kinderzenders...

Er is geen logica in...

Dit gebeurd meestal na een uur of 2-3 soms zelfs veel eerder...

Ik heb miss al 20 keer geprobeerd om de zenders ter hernummeren, ik ben het beu aan het geraken en begin erover na te denken om voor een andere provider te kiezen....

Zoals ik al zei fantastisch product maar het moet kindvriendelijk blijven en wensen dus geen 18+ zenders tussen kinderzenders te zien...
Reputatie 2
Badge +1
Beste Proximus,

Ondertussen al iets gevonden?
Het zal nog even afwachten worden op een antwoord van de betrokken diensten. We doen het nodige om zo spoedig mogelijk jou van meer informatie te voorzien.
Reputatie 2
Badge +1
Ben net even gaan kijken nar de zendervolgorde en nu blijkt alles mooi in volgorde te staan dat ik gisteren heb gezet...

Proximus, wat hebben jullie gedaan of gewijzigd ?
Is het safe om verder zenders van plaats te wisselen ?

Alvast bedankt!
Reputatie 2
Badge +1
Iets te vroeg victorie gekraaid...
De zenders van 11 ( waar ik nog geen abo op had) zitten nog niet bij mijn sportzenders...

Reageer