Vraag

Zelf installeren decoder ?

  • 27 March 2020
  • 11 reacties
  • 1324 Bekeken

Beste,

Had op 17/3 afspraak gehad voor installatie decoder (uitbreiding naar Familus pack) die  niet kon doorgaan.

Nu vandaag (27/3) telefoon gehad van proximus met vraag of ik eventueel zelf decoder zou willen installeren. Nu omdat Bbox, utp kabel geïnstalleerd zijn is dat geen probleem.  Enige hardware actie is het plaatsen van decoder bij tv, aansluiten via hdmi en utp kabel. Activatie en setup zou via email uitgelegd worden.

Maar misschien is in telefoon communicatie iets niet duidelijk geweest. Volgens de mevrouw die mij contacteerde zou er toch een wijziging moeten gebeuren aan de kant van de contactdoos met splitter, en moet er toch een technieker  langskomen.

Achteraf en volgens de handleidingen die ik kan raadplegen lijkt mijn aansluiting toch redelijk up to date te zijn. Ook gaf  ze aan dat er eventueel een nieuwe Bbox zou moeten geplaatst worden.

Denk dat er in principe geen aanpassing meer  moet gebeuren, maar ik kan mij natuurlijk vergissen. Daarom voeg ik twee fotos bij van mijn aansluiting en bbox. De blauwe kabel is voor Bbox. Zwart kabeltje gaat naar vaste lijn. Gele utp kabel voorzien voor decoder verbinding. Voor duidelijkheid heb ik splitter losgemaakt om de stekkerconfig te laten zien.

Als met huidige splitter de installatie toch kan uitgevoerd worden, dan graag verder contact. Vervanging van bbox met nieuwer model mag ook altijd. Indien toch technieker moet langskomen zou ten vroegste eind april worden. Dus als ik het zelf kan doen mag decoder (en event nieuwe Bbox) geleverd worden.

Aansluitende info :

bestelreferentie R00000026007010803, klantnr 358293

Aansluitingen

 

 

 


11 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@GeertC

Dank u wel voor de activatie, alleen decoder moet nog opgestuurd worden !

Had vandaag contact met px of bereid was zelf Install te doen. Dus technisch is alles toch voorzien (was onduidelijk bij telefonisch contact). Dus als ik volgende week een decoder kan ontvangen kan ik de  herstart uitvoeren ! Heb in post mijn bestelreferentie en klantnr vermeld. Dus levering kan gebeuren.

 


Ik zal dit doorsturen naar mijn collega’s en vragen of ze de decoder al kunnen opsturen.

 

Geert

Dan had ik toch goed begrepen 😃

@Martin 

Nee, nee : u had het verhaal wel juist geïnterpreteerd ! Heb juist doorgeven aan @GeertC  !

@GeertC 

Dank u wel voor de activatie, alleen decoder moet nog opgestuurd worden !

Had vandaag contact met px of bereid was zelf Install te doen. Dus technisch is alles toch voorzien (was onduidelijk bij telefonisch contact). Dus als ik volgende week een decoder kan ontvangen kan ik de  herstart uitvoeren ! Heb in post mijn bestelreferentie en klantnr vermeld. Dus levering kan gebeuren.

 

Dan heb ik het verhaal verkeerd geïnterpreteerd ik dacht dat @pietsym nog geen decoder had en er één moest opgestuurd worden.

Reputatie 7
Badge +3

@pietsym

heb je al een decoder op dit moment?

ik heb je dtv content al wel actief gezet.

 

Geert

alles werkt inderdaad al ‘t is gewoon nog een kwestie van de decoder opsturen en de gele utp kabel van de bbox verbinden aan de utp poort van de decoder en die onder spanning zetten. 

zelf installeren > klik hier 

Reputatie 7
Badge +4

Dit lijkt mij perfect geschikt voor een “do it yourself” oplossing 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_cable_global_surf/particulieren/support/internet/internet-thuis/installatie-en-kabels/hoe-uw-kabels-aansluiten-of-nakijken.html#/bbox3

Succes

@pietsym Welke decoder Proximus gaat opsturen dit zal iemand van proximus zelf moeten bevestigen.

Het zal in ieder geval geen V7 decoder zijn aangezien die nog altijd in testfase zit.

Het kan dus een V6 of een V5-compact zijn.

Eens ze van proximus de decoder opsturen zal het inderdaad mogelijk zijn om de decoder gewoon aan te sluiten want de tv activatie gebeurt op afstand.

Martin,

Dsl is continu, internet verbinding werkt al jaren ok hier. Snelheid is ook ok (80/20 via wifi). Dus heb in principe alleen nog een decoder nodig. Gaat dit nu V7 of V6 zijn ? 

Wacht nu volgende week op antwoord van proximus medewerker of ik toch zelf verder kan gaan met installatie. Is voor mij in omstandigheden een ok voorstel !

 

configuratie ziet er goed uit en je hebt een bbox3 van technicolor zo te zien.

De de bbox3 is correct verbonden met blauw kabeltje aan de ene kant verbonden  aan de vdsl2 filter (tf2007) (stekker aangeduid met DSL) naar de ingang DSL van de bbox3.

als je de bbox aansluit op het net  licht het  DSL controlelampje na een geruime tijd continue op of blijft die knipperen.

Reageer