Beantwoord

Wijzigen van regionale zender

  • 4 September 2018
  • 23 reacties
  • 1352 Bekeken

Beste, wij zijn een tijdje geleden verhuisd van Oost- naar West-Vlaanderen.
Nu beschikken wij nog steeds over de regionale zender AVS, maar graag hadden wij kunnen overschakelen naar de regionale zender WTV-Focus.
Is dit mogelijk?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door GeertC 20 September 2018, 21:24

Bekijk origineel

23 reacties

Dit hangt vast aan de regio waar je woont.
Is in Torhout. Stel dat het aanbod er is, kan ik dit zelf activeren?
Reputatie 6
Badge +2
Is het niet zo dat men bij het activeren van een TV decoder het postnummer moet invoeren en dus zodoende is dat men de regionale zender volgens dat postnummer wordt toegewezen?
neen alleen een lijnnummer en daaraan hangt de keuze vast van regionale zender.
Lijnnummer kan je vaste telefoonnummer zijn en als je geen vaste telefoon hebt is dit een fictief telefoonnummer dat je kunt zien op je http://myproximus.be TV profiel
Reputatie 2
Badge
WTV-Focus kan ik in Brabant ook krijgen On Demand en opvragen tussen Regionale zenders.
Goedenavond,

Wij zijn franstalig, wondende te Turnhout.

Wij kunnen natuurlijk naar onze regionale zender kijken, TV Kempen.

In Wallonie, overal, kunnen ze vanaf mei 2018 naar iedere waalse locale zender kijken, waar ze ook al leven (voor Luik zal begin 2019 zijn).

Mijn vraag : bestaat dit niet voor Vlaanderen? Waarom?

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Marie71
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Marie,

Dit is in Vlaanderen helaas nog niet het geval. We hebben verder ook nog geen informatie wanneer dit in Vlaanderen mogelijk zal zijn.

Wanneer je overal alle regionale zenders zal kunnen bekijken zal dit ongetwijfeld op onze site aangekondigd worden.

Groeten Geert
Reputatie 6
Badge +1
Dat is dankzij de Vlaamse minister van media. Het is niet toegestaan deze zenders buiten hun doelgebied rechtstreeks uit te zenden.
We zijn verhuisd van Kortrijk (regionale zender WTV) naar De Panne, en hebben dus ook een nieuw vast telefoonnummer. Wij willen dus nu de regionale zender ‘Focus’ bekijken. Dit kan blijkbaar niet ingesteld worden - zelfs na telefonisch contact met de technische dienst. Kan iemand me helpen ?
Reputatie 7
Badge +4
Nicole, de zender WTV is op kanaal 319 terug te vinden, de zender Focus TV zit op zender 304. Kan je even testen welke zender van de twee actief staat? Want dit hangt inderdaad af van het lijnnummer en regio waar deze aan gelinkt is.
Charlotte, de zender WTV is bij ons terug te vinden op 10, als we de zenderlijst checken springt die van 300 naar 400. Dank voor je reactie!
Reputatie 7
Badge +4
Kan je even kijken of je nu wel de juiste zender kan bekijken?
Het antwoord van Charlotte is niet correct. Werkt niet bij ons!
Reputatie 7
Badge +4
Heb je ooit de zendervolgorde gewijzigd?
Ja, in Kortrijk hadden we de 319 (WTV) op 10 gezet. We probeerden nu in De Panne om FOCUS op de 10 te zetten, Maar in het aanbod regionale zenders werd 304 (FOCUS) niet aangeboden.
Reputatie 7
Badge +4
Kan je via de onderstaande link de TV zender volgorde op standaard zetten en nakijken of je dan Focus TV kan terugvinden op nr 304.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_ch_order_set/particulieren/support/televisie/tv-instellingen-en-functies/instellingen-aanpassen/de-volgorde-van-de-tv-zenders-veranderen.html
Uitgevoerd wat je hebt voorgesteld hebt : WTV van 10 terug naar 319 gebracht, zender 304 (normaal FOCUS - maar niet vermeld naast nummer) naar 10 gebracht . Gevolg : niets te zien. Terug alles omgezet zoals vroeger ... ondanks dat we nu aan de kust wonen, zit FOCUS niet in het aanbod. Dank voor alle reacties
Je Proximus TV lijnnummer (terug te vinden op MyProximus.be) , is dat ook ene met de prefix van de kust waar je woont.
door de verhuis naar de kust, kregen wij ook een nieuw vast nummer, met prefix 058.
ik ben natuurlijk niet van Proximus en kan dit uiteraard niet weten, maar ben je zeker dat op MyProximus.be voor je decoder geen ander lijnnummer terug te vinden is...
Martin, kan ik dat zelf controleren ? en hoe ? - via MyProximus vind ik niet waar ik terecht kan ?
Het vermelde telefoonnummer bij 'MyPoximus tv' is wel degelijk ons nieuwe vast nummer. Alvast bedankt voor je reactie
Hier eens kijken
>
https://www.proximus.be/myproximus/nl/Personal/services/My-Products__/home

Als er rechts in het vak "Proximus TV" wel degelijk het zelfde nummer staat als voor je telefoonnummer.
Martin, klopt volledig! Dank u

Reageer