Vraag

wifi bridge werkt niet meer

  • 24 March 2021
  • 44 reacties
  • 1064 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Wij hebben twee wifi bridges staan, één voor de tv beneden en een voor de tv boven. Sinds gisteren werkt deze boven niet meer. Enkel het groene power lichtje brandt nog. Sterker uitgetrokken, bridge gereset, bbox3 gereset, werkt allemaal niet. Enkel het power lampje blijft branden, de rest geeft geen krimp. De wps knop duurt dus ook niks. 

Enig idee wat er mee kan schelen en of ik een nieuwe kan krijgen?


44 reacties

Lampjes op je Proximus toestellen | Proximus

Als de schakelaar op de achterkant van de Wi-Fi Booster op Station staat, moet dit controlelampje uit zijn.

Als de schakelaar op de achterkant van de Wi-Fi Booster is ingesteld op AutoAccess Point of Repeater, moet dit controlelampje branden. Brandt dit niet? Wij raden je aan de installatie en synchronisatie van de Wi-Fi Booster opnieuw te starten.

 

WPS : Dit controlelampje geeft aan hoe het staat met de synchronisatie tussen de b-box 3 en de Wi-Fi Booster. Normaal brandt dit controlelampje niet. Als je de Wi-Fi Booster en de b-box 3 wilt synchroniseren of hersynchroniseren, druk dan op de WPS-knop van de b-box 3 en binnen twee minuten op die van de Wi-Fi Booster. De WPS-controlelampjes zullen ongeveer twee minuten knipperen en dan uitgaan. De synchronisatie is dan afgelopen.

Brandt het lampje rood? De Wi-Fi Booster is te ver van de b-box verwijderd bij het synchroniseren. Breng ze dichter bij elkaar en start de synchronisatie opnieuw.

Wifi bridge zit niet meer in proximus haar aanbod werd vervangen door de wifi booster, maar als je een flex pack hebt met vaste telefonie inbegrepen, dan hebt je recht op een gratis wifi booster in bruikleen.

Kunnen de proximus forummedewerkers maandag verder dan voor je in orde brengen.

Van zodra een Proximus forummedewerker hier de draad opneemt zal dit verder afgewerkt worden.

Om eventuele misbruiken te vermijden best nooit privégegevens posten op een openbaar forum waar iedereen alles kan lezen, maar wel in je → ForumProfiel, daar zo veel mogelijk gegevens invullen/aanvullen in de passende met privé" aangeduide tekstvelden, deze kunnen enkel door proximus medewerkers gelezen worden.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.

Reputatie 5
Badge +2

@Ludo Cools De omruiling is ingeleid. U gaat van Bpost verdere informatie i.v.m. de levering ontvangen.

Reputatie 7
Badge +3

@Ludo Cools  bij nazicht klopt het wat je zegt :-) Ik haal deze dubbele uit het systeem. Groetjes Luc

Reputatie 5
Badge +2

@Ludo Cools Als u reeds de B-box en booster hebt gerest en toch werkt de koppeling niet is het omruilen van de B-box een optie gezien het met de bridge ook al problemen gaf. Dit gebeurt altijd via levering aan huis met bpost.

Beste,

Bij installatie van deze wifi booster kom ik eigenlijk geen stap verder.

Zelfs indien de booster op 10 cm van de b-box staat en bij verbinden  het 5 Ghz lampje oplicht,  krijg ik een rood lampje op de WPS knop van de booster .

Dus geen resultaat of heb ik nu ergens gelezen dat niet dat lampje moet oplichten maar acces point ?

Ik heb de ganse procedure al enkele malen uitgevoerd en kom telkens tot zelfde resultaat.

Tijdens de synchronisatie van B-Box en booster , gaat B-box lampje WPS knipperen, op booster bij indrukken WPS  lampje gaat ook groen knipperen en lampje 5 GHz om op het laatste tot rood knipperend  WPS lampje op booster te komen en geen synchronisatie ( Link Quality ) te komen .

ja dan moet het probleem dan in de bbox zitten volgens mij, aangezien je ook al problemen had met de wifibridge en ook de bbox al gereset hebt, we zullen zien wat de Proximus forummedewerkers voorstellen , om eventueel de bbox om te ruilen ?

Komen jullie dat dan zelf doen ?

het omruilen houdt in dat de bbox opgestuurd wordt met bpost en je die gewoon aansluit zoals je oude aangesloten is en dan onder spanning zet, de oude kun je dan met de retourlabels die je zullen opgestuurd worden terugsturen via bpost, tenzij de proximus forummedewerker bvb zou beslissen dat er beter een technieker zou komen.

Wifi bridge gebruikt als booster geeft enkel nog powerlampje.

Stekker uitgetrokken, bridge gereset, bbox3 gereset, werkt allemaal niet.

Zelfs als wifi in de buurt van b box staat geeft hij rood WPS lampje ?

Kan deze bridge gratis vervangen worden? Ik heb een Flex pack contract

Indien mogelijk en gratis zou ik toch opperen voor de tweede mogelijkheid met technieker .

Wifi bridge zit niet meer in proximus haar aanbod werd vervangen door de wifi booster, maar als je een flex pack hebt met vaste telefonie inbegrepen, dan hebt je recht op een gratis wifi booster in bruikleen.

Kunnen de proximus forummedewerkers maandag verder dan voor je in orde brengen.

Moet ik hier zelf nog iets voor doen  of gaat het maandag sowieso doorgegeven worden aan deze medewerkers ?

Gewoon nu afwachten tot Proximus forummedewerker hierop reageert.

Ik heb nog steeds geen bevestiging gezien dat deze B box opgezonden is ?

Ondertussen al wel een week miserie.

Reputatie 5
Badge +2

@Ludo Cools Zou u uw forumprofiel kunnen aanvullen zodat we de nodige gegevens hebben de levering in orde te brengen.

Reputatie 7
Badge +3

@Ludo Cools  Dag Ludo, een Wifi bridge opsturen lukt niet, is het misschien een  Wifi booster wat je wenst?  Groetjes Luc

 

Als dat de oplossing gaat bieden om een betere wifi te maken in ons huis is het voor mij oké.. 

Ludo, ik heb uw gegevens hier verwijderd wegens het om een openbaar forum gaat.

 

Reputatie 7
Badge +3

Prima @Ludo Cools , ik zend er je eentje op. Moest het niet lukken met dit toestel, laat het weten, dan zeggen we het terug op en kun je het terugsturen. Groetjes Luc

Ik dacht dat dit gratis ging zijn aangezien het hoort bij het pack zoals uw collega hierboven vermelde.

Reputatie 7
Badge +3

@Ludo Cools  Ja dat is ook zo maar je zou al eentje actief hebben?

 

Is niet zo, ik heb sinds 5:jaar slechts één TV toestel actief waarvoor dit initieel diende .

Reageer