Vraag

wifi bridge werkt niet meer

  • 24 March 2021
  • 44 reacties
  • 1048 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Wij hebben twee wifi bridges staan, één voor de tv beneden en een voor de tv boven. Sinds gisteren werkt deze boven niet meer. Enkel het groene power lichtje brandt nog. Sterker uitgetrokken, bridge gereset, bbox3 gereset, werkt allemaal niet. Enkel het power lampje blijft branden, de rest geeft geen krimp. De wps knop duurt dus ook niks. 

Enig idee wat er mee kan schelen en of ik een nieuwe kan krijgen?


44 reacties

wifibridge zijn niet meer in circulatie bij proximus.

moest je eventueel een proximus flex pack hebben met vaste lijn dan kun je een wifi booster vragen aan Proximus aangezien die inbegrepen is in zo’n pack.

Reputatie 7
Badge +5

@Cyrixke Heb je de wifi bridge opnieuw proberen koppelen door zowel op de modem als op de bridge op de wps knop te duwen?

Reputatie 2
Badge +1

@DaisyS  Ja, heb ik geprobeerd. De WPS knop op de bridge geeft niks van reactie, er brandt ook geen licht op.

Reputatie 7
Badge +5

@Cyrixke Als deze volledig geen reactie meer geeft vreesik dat deze aan vervanging toe is. Zoals @Martin zei is deze niet meer in omloop bij ons maar kan je wel een wifi booster verkrijgen indien je dit wenst.

Reputatie 2
Badge +1

@DaisyS  Ik heb wel Flex maar niet de vaste lijn optie. Dan ga ik voor een booster moeten bijbetalen? Beetje vreemd dat die wifi bridge er na een tweetal jaar al de brui aan geeft?

Reputatie 7
Badge +5

@Cyrixke Inderdaad. Hier kan ik helaas niks aan veranderen. Een booster kost 2.49 euro in huur. 

Reputatie 2
Badge +1

Hmm ok, dan kan ik eigenlijk ook niks meer aanvangen met de decoder boven en kijk ik beter voor een chromecast. Hoe kan ik die tweede decoder opzeggen?

je zou ook met PLC’s kunnen werken maar als je de decoder wilt opzeggen dan kunnen de Prox forummedewerkers je verder helpen als ze hier straks langskomen.

Reputatie 2
Badge +1

Ik heb er voorlopig een eigen wifi repeater tussen gestoken en dat werkt, maar hapert regelmatig.

Dan lijkt een chromecast me de goedkoopste oplossing en moet ik geen tweede decoder meer betalen elke maand.

misschien ondertussen eens kijken of je via myproximus de decoder kunt opzeggen of anders gewoon wachten tot iemand reageert hier.

Reputatie 2
Badge +1

Goed, via myproximus een van de twee decoders opzeggen lukt dus niet (formulier volledig ingevuld om dan de melding te krijgen dat het formulier tijdelijk niet werkt). Graag dus zo snel mogelijk een manier om een decoder op te zeggen.

Reputatie 2
Badge +1

@DaisyS  Graag een oplossing om deze decoder op te zeggen, via ‘abonnement opzeggen’ op myproximus werkt het niet, zoals hierboven beschreven.

Reputatie 7
Badge +3

Goeiedag,

ik leid een order in om je 2de decoder op te zeggen.

Bevestiging wordt via mail verstuurd. Kijk ook in spam om het bericht te vinden.

Er zit  een label bij om de decoder gratis via bpost terug te sturen.

groeten

Tina

 

Reputatie 2
Badge +1

@tina.b  klopt, mail ontvangen. Ik moet straks nog wel even checken of het wel de juiste decoder is die aangemeld staat om terug te sturen. 

Alvast merci!

Wifi bridge gebruikt als booster geeft enkel nog powerlampje.

Stekker uitgetrokken, bridge gereset, bbox3 gereset, werkt allemaal niet.

Zelfs als wifi in de buurt van b box staat geeft hij rood WPS lampje ?

Kan deze bridge gratis vervangen worden? Ik heb een Flex pack contract

Wifi bridge zit niet meer in proximus haar aanbod werd vervangen door de wifi booster, maar als je een flex pack hebt met vaste telefonie inbegrepen, dan hebt je recht op een gratis wifi booster in bruikleen.

Kunnen de proximus forummedewerkers maandag verder dan voor je in orde brengen.

Wifi bridge zit niet meer in proximus haar aanbod werd vervangen door de wifi booster, maar als je een flex pack hebt met vaste telefonie inbegrepen, dan hebt je recht op een gratis wifi booster in bruikleen.

Kunnen de proximus forummedewerkers maandag verder dan voor je in orde brengen.

Moet ik hier zelf nog iets voor doen  of gaat het maandag sowieso doorgegeven worden aan deze medewerkers ?

Van zodra een Proximus forummedewerker hier de draad opneemt zal dit verder afgewerkt worden.

Reputatie 7
Badge +3

@Ludo Cools  Dag Ludo, een Wifi bridge opsturen lukt niet, is het misschien een  Wifi booster wat je wenst?  Groetjes Luc

 

Als dat de oplossing gaat bieden om een betere wifi te maken in ons huis is het voor mij oké.. 

Reputatie 7
Badge +3

Prima @Ludo Cools , ik zend er je eentje op. Moest het niet lukken met dit toestel, laat het weten, dan zeggen we het terug op en kun je het terugsturen. Groetjes Luc

Ik dacht dat dit gratis ging zijn aangezien het hoort bij het pack zoals uw collega hierboven vermelde.

Reputatie 7
Badge +3

@Ludo Cools  Ja dat is ook zo maar je zou al eentje actief hebben?

 

Is niet zo, ik heb sinds 5:jaar slechts één TV toestel actief waarvoor dit initieel diende .

Reputatie 7
Badge +3

@Ludo Cools Ik kijk het na en zal het corrigeren. 

 

Reageer