Vraag

Wifi booster

  • 27 September 2019
  • 5 reacties
  • 342 Bekeken

Hallo

Ik had horen vertellen dat je de Wifi boosters van Proximus met elkaar kan verbinden. Klopt dat?

Concreet is het zo dat ik met mijn tv en decoder te ver weg zit van de B-Box 3 om genoeg signaal binnen te krijgen via de Wifi Booster die aan mijn decoder staat. Mocht ik echter ergens middenin tussen de modem en mijn decoder nog een wifibooster kunnen zetten, dan kan dit waarschijnlijk wel werken.

Mijn vraag is, hoe zet je dit op? Ik wil namelijk verhinderen dat mijn wifi booster aan mijn decoder steeds naar het zeer zwakke signaal vanuit de B-Box 3 zal grijpen. Hij moet het versterkte signaal van de Wifi Booster nemen die dus ergens in het midden zou staan.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Blijkbaar stelt er zich met dergelijke opstelling (voorlopig) toch nog een probleem = (voorlopig) niet mogelijk

Ref.:
Het Px fr forum laatste bericht vandaag van de betrokken Comm Mgr
https://fr.forum.proximus.be/internet-10/probleme-de-connection-avec-2-wifi-booster-et-interference-wifi-51792?sort=dateline.desc#comments
Reputatie 7
Badge +3
Hallo

Ik had horen vertellen dat je de Wifi boosters van Proximus met elkaar kan verbinden. Klopt dat?

Concreet is het zo dat ik met mijn tv en decoder te ver weg zit van de B-Box 3 om genoeg signaal binnen te krijgen via de Wifi Booster die aan mijn decoder staat. Mocht ik echter ergens middenin tussen de modem en mijn decoder nog een wifibooster kunnen zetten, dan kan dit waarschijnlijk wel werken.

Mijn vraag is, hoe zet je dit op? Ik wil namelijk verhinderen dat mijn wifi booster aan mijn decoder steeds naar het zeer zwakke signaal vanuit de B-Box 3 zal grijpen. Hij moet het versterkte signaal van de Wifi Booster nemen die dus ergens in het midden zou staan.


hallo,

de oplossing is om 1 Wifi booster in te stellen als repeater of als 'acces point' en daar dan de tweede Wifi booster mee verbinden.
Er kan wel maar één Wifi booster als repeater ingesteld worden.

Geert
Ik zie inderdaad niet in waarom het niet zou werken als je een wifibooster tussen in zet als repeater os AP het beste is natuurlijk als AP maar dan moet je deze wel kunnen verbinden met een utp kabel aan de bbox3
Reputatie 7
Badge +4
Tja … ik heb er geen en de Fr Comm Mgr heeft het zelf zonder succes in labo getest …
= ik zou er (voorlopig) dus niet al teveel van verwachten
Amai Technicolor ….!

Reageer