Beantwoord

Wi-fi booster mogelijkheden met ethernet kabel aansluiting?

  • 13 January 2019
  • 5 reacties
  • 3107 Bekeken

https://www.proximus.be/nl/id_cr_wifibooster/particulieren/producten/toestellen/toestellen-voor-internet-en-tv/toestellen-voor-tv/wi-fi-booster.html

Ik zit met de volgende situatie. Op het gelijkvloers heb ik mijn modem staan. En in mijn zolder (op het 2de verdiep, oude grotere rijwoning met hoge plafonds/geen wifi-signaal vanuit modem) wil ik mijn tv aansluiten en wifi uitbreiden. Het grote voordeel: er ligt daar al een ethernet kabel die rechtstreeks is verbonden met de modem.

Bij het zoeken op naar een mogelijke oplossing ben ik de wi-fi booster tegengekomen. Nu wil ik weten of de wi-fi booster een oplossing is als ik die aansluit met de ethernet kabel voor wifi signaal op de zolder. Tegelijkertijd wil ik de wifi-booster gebruiken voor mijn decoder aan te sluiten om tv te kijken. Dus tv kijken en wifi uitbreiden tegelijk.

Samengevat: ik wil met de wi-fi booster die verbonden is via een ethernet kabel met de modem gebruiken voor wifi en tv te kijken met een decoder. Is dit mogelijk?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Martin 13 January 2019, 21:58

Bekijk origineel

5 reacties

Ik heb er nu wel zelf geen in huis, maar je hebt de juiste link zelf hier aangegeven waar je dit kunt vinden waar je hem gebruikt al Acces Point waarvoor je dus één gele ethernet poort gebruikt om de bbox3 met een ethernetkabel te verbinden, voor de andere poort staat er daar ook het volgende beschreven:
"Je kan nog andere toestellen aansluiten op de andere vrije gele ethernetpoort van de Wi-Fi Booster, zoals een spelconsole, een smart-tv of een Blu-Ray-speler."
Dus moet dit ook lukken om een decoder aan te sluiten aangezien de ethernet poorten van de bbox3 zowel het IPTV alsook het IP(Internet) signaal bevatten.
Bedank Martin. Maar voor zekerheid nog informeren bij proximus zelf via e-mail. Ik laat een weten wat de reactie is.

"Je kan nog andere toestellen aansluiten op de andere vrije gele ethernetpoort van de Wi-Fi Booster, zoals een spelconsole, een smart-tv of een Blu-Ray-speler."

Een duidelijk antwoord staat er niet echt op: Verbeter wifi-bereik via Ethernet:

Op de foto staat enkel uitbreiding verbetering wifi-bereik via Ethernet - er staat geen aansluiting voor decoder. Vandaar mijn vraag. Voorheen (op basis van de info op allerlei sites) was een acces point nog niet mogelijk voor een decoder (wel voor smart-tv, computer, spelconsole etc.)
Dat zal wel werken als je een decoder aansluit want de wifi booster is o.a. ter vervanging van wifi-bridge die diende om draadloos decoders aan te sluiten.
Maar laat het ons inderdaad weten indien je een antwoord gekregen hebt.

@Isam  ben je er al achter of dit werkt ? Zit met dezelfde vraag.

Dank !

Heb je het al geprobeerd door wifibooster zijn schakelaar op AP te zetten en te verbinden met een netwerkkabel aan de bbox, of ben je nog niet in het bezit van een wifi-booster om het te proberen.

Aangezien we nog geen feedback gekregen hebben van Isam ben ik geneigd om te denken dat het gelukt is.

Reageer