Welkom bij het gloednieuwe Proximus Pickx!




Welkom bij het gloednieuwe Proximus Pickx!

Proximus Pickx is een nagelnieuw platform dat tv en web naadloos met elkaar verbindt. Thuis, in je broekzak of in je handtas: Proximus Pickx is er altijd bij. Kijk tv waar en wanneer je wil op je televisiescherm in de app of op het web, en profiteer bovendien van een schat aan nieuws, dossiers en wedstrijden. Van harte welkom!

Wat is Proximus Pickx?

Proximus Pickx is een gloednieuw platform dat tv en web naadloos met elkaar verbindt. Thuis, in je broekzak of in je handtas: Proximus Pickx is er altijd bij. Kijk tv waar en wanneer je wil op je televisiescherm, in de app* of op het web*.

Op Proximus Pickx kan je naast tv-kijken dus ook surfen naar alles wat jij leuk vindt. Denk maar aan je mailbox en de vele interessante artikels, exclusieve video’s en wedstrijden.

Televisie kijken op Proximus Pickx: een fluitje van een cent

Waar het bij Proximus Pickx allemaal om draait is de naadloze tv-ervaring. Ben je TV-klant van Proximus, dan krijg je zowel op tv, het web als op de nieuwe Proximus Pickx-app dezelfde kijkervaring voorgeschoteld. Proximus Pickx wordt als het ware de tv naar jouw goesting.

Het nieuwe tv-menu op de startpagina toont je altijd wat er nu bezig is op tv én je kan meteen ook kijken! Zin in iets anders? Laat je gidsen doorheen de programma’s waaraan je begonnen bent… of die je misschien wel zullen bevallen. Zoek je iets specifieks? Navigeer per categorie en vind alle gelijkaardige programma’s in één oogopslag terug, live of op aanvraag. Geniet van een avondje film of zet je tanden in een nieuwe serie!

Naast de tv-gids heb je ook permanent toegang tot je eigen opnames in de rubriek ‘Mijn video’s’. Ook je tv-opties of extra abonnementen zijn voortaan beschikbaar via de website. Handig, toch?!

De online tv-gids: altijd van de partij

Plande jij jouw tv-avond graag aan de hand van de online tv-gids op Skynet.be of op Proximustv.be? Geen nood, die is ook beschikbaar op de website van Proximus Pickx: klik helemaal bovenaan op de knop ‘Tv-gids’. Makkelijker kan haast niet!

De online tv-gids van Proximus Pickx heeft meer dan 80 zenders. Je kan ze stuk voor stuk live bekijken of via TV Replay*. Bovendien zie je erg gemakkelijk wat er in primetime zoal te beleven valt én vind je met de handige zoekfunctie snel een zender terug. En natuurlijk kan je je opnames ook via de website inplannen*.

Artikels en wedstrijden: lees maar lekker door en speel zeker mee

Op de website van Pickx vind je dagelijks nieuwe artikels en dossiers over tv, films, series, showbizz, muziek, sport en ook het meest recente binnenlandse en buitenlandse nieuws. Dat vind je op Proximuspickx.be eveneens terug op de startpagina en gerangschikt in duidelijke categorieën.

Ga naar de homepagina of klik op de categorie van je keuze:
Festivals
Films
Series
Tv-programma's
Sport
Docu & magazine
Kids
Muziek
Nieuws
Entertainment
en je vindt er onder meer alle artikels, dossiers en online video’s terug.

Zin om deel te nemen aan een wedstrijd en mooie prijzen te winnen? Geen probleem want dat kan op Proximus Pickx! Op vrijwel elke pagina vind je het onderdeel ‘neem deel en win’ waarin de wedstrijden zich bevinden.

En wil je toch nog graag wat extra info? Check dan zeker eens onze support-pagina’s.

* Toegang tot TV op www.proximuspickx.be is enkel mogelijk voor Proximus TV-klanten via hun MyProximus account.

45 reacties

wat ik ook niet zo goed vind is, als je naar de TV gids gaat > https://www.proximus.be/pickx/nl/televisie/tv-gids
en wilt bv weten wat er vanaf 20 u te zien is op de verschillende zenders, dan scroll je naar beneden tot je aan "20u tot...." bent, maar dan als je naar rechts scrolt voor de andere zenders in beeld te brengen dan moet je iedere keer opnieuw naar beneden scrollen tot je aan "20u tot...." bent.
Ik vind Pickx en vooral de tv-gids te visueel ingesteld - gericht op de jongere generatie -en (toch op het moment van bekijken) te langzaam scrollen (vooral links/rechts, de zenders) en dus erg onpraktisch.
Zou het niet beter zijn op een computer scherm (niet iedereen heeft een 27 inch voor zijn neus, velen maar een laptop -ikke- of tablet) de indeling van de tv te behouden? verticaal voor de zenders en horizontaal voor het uur?

Zo zocht ik zomaar wat vanavond op ARD is. Via de zoekbalk vond ik niet ARD maar wel ZDF. (in de volksmond ook wel Duitsland 1 en Duitsland 2 genoemd), Of er nog zenders ontbreken kan ik zo snel niet zeggen, maar dit is al zeker een misser want ARD zit net als als ZDF gewoon in het aanbod.
Om het programma van ARD te raadplegen moest ik dus scherm per scherm naar rechts scrollen. Dat ik daarbij veel schermen (en dus zenders) passeerde die nooit worden bekeken moest ik erbij nemen.

In een vorige versie van de tv-gids kon je je eigen zender aanbod samenstellen, misschien kan dat hier ook?
"In een vorige versie van de tv-gids kon je je eigen zender aanbod samenstellen, misschien kan dat hier ook?"
Die loopt synchroon met de volgorde zoals je die op de decoder ingesteld hebt.
Reputatie 2
Badge
Die loopt synchroon met de volgorde zoals je die op de decoder ingesteld hebt.

Volgens mij klopt dat niet. Ik zie zender 5 (vijfTV) als 5e zender in mijn lijst staan.
En dat terwijl vijfTV ergens op 16 of 17 zou moeten staan.
Idem voor Vitaya en studio100. Die zenders staan zelfs niet in mijn top 30, en toch staan ze vooraan.
Bij mij klopt dat toch in ieder geval, ik heb ze herschikt op de decoder en dan waren ze ook in die volgorde te zien op de pickx tvgids!
NB: ik heb alleen zenders die in het standaard proximus TV boeket zitten.

Dan zou het best zijn dat maandag iemand van proximus, als ze hier terug langs komen, daar uitsluitsel over geven, zodat we weten hoe de vork in de steel steekt.

NB: vroeger bij Proximustv.be tv gids was dat ook bij mij in de volgorde zoals ik ze zelf geschikt had.
Reputatie 2
Badge
Ik heb ze ook herschikt op mijn tv (V6 decoder). Daarop staan ze eindelijk goed na veel vloeken, maar op mijn pc staan ze helemaal niet goed. Vroeger werden de zenders op pc wel gerangschikt volgens je zenderkeuze op tv.
Bij mij staan op pc alle vlaamse zenders (geen HD) eerst (behalve Zes, die staat ergens helemaal onderaan), gevolgd door de HD-vlaamse zenders. Dan krijg ik de franstalige HD-zenders en een hele rits kinderzenders, enz....
Zou dit dan iets met de v6 te maken hebben!
Reputatie 2
Badge
Mijn schuld! Jij hebt gelijk. De tv-gids staat wel degelijk afgesteld op mijn persoonlijke voorkeur, maar gezien die gids absoluut niet te volgen is op pc (te groot, te weinig zenders op één pagina, en kompleet onoverzichtelijk) baseerde ik me op Live TV. Het is deze gids die mijn zenderkeuze niet volgt.
Mijn excuses!!!
Geen enkel probleem zo is het weer opgeklaard ☺️
Reputatie 2
Badge
Conclusie : tv-gids opnieuw op tv-niveau brengen.
Live tv moet eveneens de persoonlijke nummering volgen 😁
Reputatie 2
Badge

Ik heb niet de indruk dat Proximus de klachten over de Pickx App au serieux neemt.

Eindeloos heb ik herhaald dat de app op Ipad gewoon niet werkt. Constant wordt je er uit gegooid, De TV gids inladen duurt eindeloos lang. Oudere programma’s bekijken lukt meer niet dan wel, een programma begint niet bij het begin en eindigt net bij het einde. Een programma vanaf het begin bekijken misschien na 3 keer herstarten …. 

Op Android gaat het beter maar eigenlijk dezelfde klachten.

Wanneer komt er een oplossing  ? Hoe kan ik een schadevergoeding indienen want dit is absoluut geen service !

Badge

Beste, de website is regelrechte ramp!!!!

heb al enkele malen gepost met tal van verschillende problemen.

Vandaag ben ik mijn voetbal kwijt!!!!Geen  enkel  kanaal kan ik nog bekijken.

Loopt constant vast!!!!

En dit  forum is ook niet simpel.

OpVRTnu geen problemen!!!!

en als je de pickx app gebruikt op je smartphone of tablet is het daar ook even erg.
Mss eens een andere browser uitproberen, ik heb nog vandaag gekeken met de website versie van pickx  via Browser EDGE en geen problemen ondervonden, enfin je kunt maar eens een ander browser proberen je weet maar nooit...

NB: proximus medewerkers komen pas morgen op het forum terug langs.

Reputatie 2
Badge

“NB: proximus medewerkers komen pas morgen op het forum terug langs.”

Ze komen al maanden langs staan erbij en kijken er naar….

Gisteren Pickx app nog maar eens een update gedaan. Nu kan ik niets meer casten vanuit mijn Ipad.

Maar ze komen straks langs …….

Reputatie 7
Badge +4

Krijg je een foutmelding als je probeert te casten ?

Reputatie 2
Badge

Neen,geen foutmelding,er gebeurd gewoon niets

en nu komen ze pas morgen terug langs aangezien het ± 22u is :slight_smile:

kun je bv ook niet casten vanop de pc/laptop met de webversie van proximus pickx

Reputatie 2
Badge

Ik kan casten met de PC met de Android smartphone maar sinds de laatste update van Pickx op de Ipad lukt het daar helemaal niet meer. Voor de update werkte het nog een ( heel klein) beetje nu helemaal niet meer maar we zijn 9u30 het zal straks wel werken …. ( ook al geef ik toe dat ik heel sceptisch werd over de “ service” van Proximus)

 

Er is jammer genoeg een bug met Chromecast op IOS13 waarbij het niet altijd kan gebruikt worden. Even geduld, de betrokken teams doen het nodige om dit zo snel mogelijk op te lossen.

Reputatie 2
Badge

Er zijn al maanden bugs en niet alleen met IOS13. ook met Android duurt het inladen van de tv gids veel te lang , kan ik een lopend programma niet naar het begin terugspoelen kan ik ROB niet casten vlieg ik om de haverklap uit de app. Kortom Proximus stop met lucht te verkopen doe je werk en vooral breng geen apps  live zonder grondige tests want we betalen al maanden voor een service die we niet krijgen.

“ even geduld” zegt u WenzIR ??????

Reageer