Welkom bij het gloednieuwe Proximus Pickx!




Welkom bij het gloednieuwe Proximus Pickx!

Proximus Pickx is een nagelnieuw platform dat tv en web naadloos met elkaar verbindt. Thuis, in je broekzak of in je handtas: Proximus Pickx is er altijd bij. Kijk tv waar en wanneer je wil op je televisiescherm in de app of op het web, en profiteer bovendien van een schat aan nieuws, dossiers en wedstrijden. Van harte welkom!

Wat is Proximus Pickx?

Proximus Pickx is een gloednieuw platform dat tv en web naadloos met elkaar verbindt. Thuis, in je broekzak of in je handtas: Proximus Pickx is er altijd bij. Kijk tv waar en wanneer je wil op je televisiescherm, in de app* of op het web*.

Op Proximus Pickx kan je naast tv-kijken dus ook surfen naar alles wat jij leuk vindt. Denk maar aan je mailbox en de vele interessante artikels, exclusieve video’s en wedstrijden.

Televisie kijken op Proximus Pickx: een fluitje van een cent

Waar het bij Proximus Pickx allemaal om draait is de naadloze tv-ervaring. Ben je TV-klant van Proximus, dan krijg je zowel op tv, het web als op de nieuwe Proximus Pickx-app dezelfde kijkervaring voorgeschoteld. Proximus Pickx wordt als het ware de tv naar jouw goesting.

Het nieuwe tv-menu op de startpagina toont je altijd wat er nu bezig is op tv én je kan meteen ook kijken! Zin in iets anders? Laat je gidsen doorheen de programma’s waaraan je begonnen bent… of die je misschien wel zullen bevallen. Zoek je iets specifieks? Navigeer per categorie en vind alle gelijkaardige programma’s in één oogopslag terug, live of op aanvraag. Geniet van een avondje film of zet je tanden in een nieuwe serie!

Naast de tv-gids heb je ook permanent toegang tot je eigen opnames in de rubriek ‘Mijn video’s’. Ook je tv-opties of extra abonnementen zijn voortaan beschikbaar via de website. Handig, toch?!

De online tv-gids: altijd van de partij

Plande jij jouw tv-avond graag aan de hand van de online tv-gids op Skynet.be of op Proximustv.be? Geen nood, die is ook beschikbaar op de website van Proximus Pickx: klik helemaal bovenaan op de knop ‘Tv-gids’. Makkelijker kan haast niet!

De online tv-gids van Proximus Pickx heeft meer dan 80 zenders. Je kan ze stuk voor stuk live bekijken of via TV Replay*. Bovendien zie je erg gemakkelijk wat er in primetime zoal te beleven valt én vind je met de handige zoekfunctie snel een zender terug. En natuurlijk kan je je opnames ook via de website inplannen*.

Artikels en wedstrijden: lees maar lekker door en speel zeker mee

Op de website van Pickx vind je dagelijks nieuwe artikels en dossiers over tv, films, series, showbizz, muziek, sport en ook het meest recente binnenlandse en buitenlandse nieuws. Dat vind je op Proximuspickx.be eveneens terug op de startpagina en gerangschikt in duidelijke categorieën.

Ga naar de homepagina of klik op de categorie van je keuze:
Festivals
Films
Series
Tv-programma's
Sport
Docu & magazine
Kids
Muziek
Nieuws
Entertainment
en je vindt er onder meer alle artikels, dossiers en online video’s terug.

Zin om deel te nemen aan een wedstrijd en mooie prijzen te winnen? Geen probleem want dat kan op Proximus Pickx! Op vrijwel elke pagina vind je het onderdeel ‘neem deel en win’ waarin de wedstrijden zich bevinden.

En wil je toch nog graag wat extra info? Check dan zeker eens onze support-pagina’s.

* Toegang tot TV op www.proximuspickx.be is enkel mogelijk voor Proximus TV-klanten via hun MyProximus account.

45 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Blijkbaar zijn ook de packs gewijzigd als ik die nieuwe URL bekijk. Entertainment NL en de combinatie met Movies & Series Pass zijn verdwenen. Nu een nieuw pack Family genaamd met zogezegd "Meer dan 20 zenders", maar ik tel er maar 19?
BBC First (HD)
BBC Entertainment :wordt als HD zender gepromoot. Ik heb dat pack niet meer, dus weet niet of het klopt, maar op de zenderkaart staat het als SD.
FOX (HD)
ID (SD)
NG Wild (HD)
Science (SD)
World (SD)
Travel XP (HD)
History (SD)
Mezzo Live (HD)
Classica (HD)
MTV Live (HD)
MTV Hit (SD)
vh1 classic (SD)
Boomerang (SD)
nick jr. (SD)
nick toons (SD)
Pebble TV (SD)
Studio 100 Hits (HD)

De combinatie met het vroeger Movies&Series Pass is afgevoerd. Als je dat ook wil moet je nu 2 keer 10,99 EUR leggen. Het Kids pack kan ook niet meer apart. Dus als je geen kids hebt moet je nu willens nillens terug betalen voor kinderzenders. ... Oh en voor de Franstalige Belgen is dat "meer dan 30 zenders" terwijl ik er maar 26 tel...of tellen ze de SD en HD versies als 2 zenders???

Enfin, wat als nieuw wordt aangekondigd, is natuurlijk weer een verkapte prijsverhoging van de packs. Ja het zijn nu geen "bundels" of "packs" meer, maar "opties tv content" en ja de prijs is iets hoger nl. 10,99 EUR. Zogezegd krijg je de kidszenders er nu bij nadat ze al maanden te veel hebben gevraagd voor de Entertainment NL bundel. Zo denken ze dat het makkelijk gaat geslikt worden door de klanten.

Tenslotte zal binnenkort ook de V7 decoder ingevoerd worden, dat op Android P draait. Zo zal je apps kunnen downloaden uit de Playstore en 400 uur kunnen opnemen in de google cloud. Dat komt in het najaar (volgens Le Soir en De Morgen). Die Android decoder is volgens mij wel een goede zet. Want zo hoeven ze zelf niet meer te investeren in native apps. Dan kan de klant netflix, amazon prime etc. gewoon downloaden uit de Playstore. Of je zal kunnen sideloaden is nog maar de vraag, maar het koopaanbod van google komt dan ook beschikbaar op die box, evenals de youtube originals die binnenkort met reclame kunnen bekeken worden door iedereen.
Is die nieuwe decoder voor de nieuwe klanten of krijgen de oude klanten die ook?
Reputatie 7
Badge +2
Is die nieuwe decoder voor de nieuwe klanten of krijgen de oude klanten die ook?
Dat staat niet vermeld in het krantenartikel. Maar ik vermoed dat dit zal verlopen zoals in het verleden. De oudste worden waarschijnlijk gedwongen uit roulatie genomen (v4?) en de rest zal druppelsgewijs een nieuwe krijgen. Als je het parcours van de v6 bekijkt, dan heeft ook niet iedereen die gekregen. De vele problemen met de native apps, hebben volgens mij ervoor gezorgd dat PX nu naar die Androix Box overgaat. De youtube app en de netflix app voor 4K TV zijn er op de v6 nooit gekomen. Ook de BeTV go app (Franstalige film en serie zenders) is er nog steeds niet. Die wachten daar al meer dan een jaar op.

https://www.hln.be/ihln/multimedia/proximus-lanceert-vernieuwd-tv-platform-pickx~a09c6cc7/
https://newsmonkey.be/proximus-pickx-het-nieuwe-digitale-tv-aanbod/
https://www.techpulse.be/nieuws/236631/proximus-lanceert-app-pickx/
Is die nieuwe decoder voor de nieuwe klanten of krijgen de oude klanten die ook?
V7 is nog in testfase.
meer info ook hier te vinden > https://sites.google.com/site/inttvtf/home#v7decoder
Reputatie 7
Badge +2
In dit artikel spreekt men van een lancering in het najaar (september/oktober) en kondigen ze ook het verdwijnen van skynet als merknaam aan. (https://www.7sur7.be/tech/proximus-tv-va-disparaitre-au-profit-d-une-nouvelle-plateforme-pickx~af0e63a3/)
In dit artikel spreekt men van een lancering in het najaar (september/oktober) en kondigen ze ook het verdwijnen van skynet als merknaam aan. (https://www.7sur7.be/tech/proximus-tv-va-disparaitre-au-profit-d-une-nouvelle-plateforme-pickx~af0e63a3/)
Translatie naar NL:
Proximus TV verdwijnt ten gunste van een nieuw platform: "Pickx"Proximus kondigde donderdag de lancering aan van een nieuw tv-platform genaamd Pickx. Proximus TV zal daarom geleidelijk verdwijnen. Deze nieuwe interface biedt innovatieve inhoud, waaronder een nieuwe decoder die het Android P-besturingssysteem integreert dat in de herfst beschikbaar zal zijn.

Geconfronteerd met de gewoonten van audiovisuele consumptie die de afgelopen jaren dramatisch zijn veranderd, wil de telecomoperator zich aanpassen. Het inhoudsaanbod is inderdaad gefragmenteerd geweest tussen verschillende diensten en platforms, die verschillende browse- en kwaliteitservaringen bieden. De consument kan daarom soms even lang duren om door de menu's te bladeren om een programma te vinden om ernaar te kijken.

De interface lijkt sterk op die van Netflix
Proximus zal al deze, vaak lokale, inhoud samenbrengen binnen één enkel ecosysteem en een platform genaamd Pickx, dat sterk lijkt op dat van Netflix, met programma's gegroepeerd op categorieën zoals series, films, sport, muziek, etc. De exploitant zal een aantal van hen aan de klant aanbevelen op basis van zijn consumptiegewoonten. En hij kan zijn opnames ook vinden.
De interface is zowel op tv als via smartphone, pc of tablet beschikbaar, via de website www.proximuspickx.be en de mobiele applicatie met dezelfde naam.

Nieuwe decoder
Andere innovatieve inhoud zal ook beschikbaar zijn via een nieuwe decoder, die nationaal zal worden ingezet eind september-begin oktober. Het zal draaien onder het Android P-besturingssysteem, een technologische primeur in Europa, aldus het bedrijf.
Met dit apparaat kan de klant externe applicaties downloaden zoals Spotify, Netflix, Amazon Prime of YouTube, maar ook videogames spelen via cloudgaming.
De settopbox bevat ook een Chromecast, een Google-apparaat waarmee het eenvoudig mogelijk is om de inhoud van een tablet of smartphone op de televisie uit te zenden en kan worden aangestuurd door de stem.

Het merk Skynet verdwijnt ook
Skynet, het portaal van informatie en entertainment dat Proximus in de jaren 90 lanceerde, verdwijnt ook op 1 juli ten voordele van Proximus Pickx, we leerden donderdag in de marge van de lancering van de nieuwe platform-tv-operator Telecom.Skynet.be is een informatie- en entertainmentportaal dat in 1995 werd opgericht. Het was toen een start-up, die al snel een belangrijke leverancier van internettoegang werd voordat het door Belgacom werd overgenomen. In de afgelopen jaren had hij echter de zichtbaarheid en kennis van het publiek verloren en werd "slechts" bezocht door 800.000 unieke bezoekers per maand. De perfecte tijd om het een nieuw leven te geven en het te integreren met Pickx, glijdt uit bij Proximus.

E-mailadressen @ skynet.be blijven bestaan
De site wordt www.proximuspickx.be.
De inhoud van de oude portal, zoals artikelen, wedstrijden, exclusieve video's, staat op het nieuwe platform. Het is mogelijk om zowel tv te kijken, zolang u klant bent, en een reeks andere inhoud te vinden, belooft de operator. Dezelfde aanpak zal worden gevolgd voor andere Proximus-sites zoals www.proximus11.be en www.proximustv.be.
De e-mailadressen @ skynet.be kennen geen wijzigingen en zullen blijven bestaan. De mailbox is ook op dezelfde manier toegankelijk: via het enveloppictogram in de rechterbovenhoek van de site.
Werkt de app dan eindelijk op Android TV?
Als Proximus zijn TV app aanpast/uitbrengt voor Android TV en goedgekeurd wordt voor de playstore, dan zou dit inderdaad het geval moeten zijn.
Reputatie 5
Badge +2
Veel is er niet veranderd aan de layout op de tv vind ik,
wat ik niet meer zie staan hoeveel opnames er staan, ik vond wel handig dat je dit zag, dit is misschien persoonlijk
dat is misschien het enige minpuntje, als je dat al een punt kunt noemen,
anders vind ik het wel mooi
Als Proximus zijn TV app aanpast/uitbrengt voor Android TV en goedgekeurd wordt voor de playstore, dan zou dit inderdaad het geval moeten zijn.

Een gemiste kans!
Ter info: De nieuwe V7 decoder draait ook op android TV.
TUI: www.tijd.be > Tv-zenders verklaren Proximus de oorlog
Proximus' modernisering van zijn tv-aanbod zet kwaad bloed bij zenders...
Reputatie 7
Badge +2
TUI: www.tijd.be > Tv-zenders verklaren Proximus de oorlog
Proximus' modernisering van zijn tv-aanbod zet kwaad bloed bij zenders...

Ik vond het al vreemd dat in deze aankondiging de aanbieders van de content, niet vermeld werden. Want uiteindelijk is de manier waarop dit wil functioneren, het einde van liniaire TV zoals we het nu kennen. Een menu per zender die je al dan niet bekijkt. Zoals een menu in een restaurant. Staat het restaurant menu je niet aan dan ga je naar het restaurant naast de deur. Of in TV-taal: je zapt naar een andere zender.

Nu wil PX één groot menu maken van alle zenders en je per thema het aanbod voorschotelen. Dat is volgens mij ook wat de klant wil en een beetje hoe Molotov in Frankrijk functioneert: een TV gids die de programma's toont in de stijl van de netflix interface met bepaalde filter opties: ik wil de actiefilms, ik wil de films met mijn favortie acteur etc. Je krijgt het mooi gepresenteerd: live TV, replay, liniaire uitzending in de toekomst zodat je kan programmeren voor opname en wat al in je opnames staat. (voorbeeldfoto's)







Maar PX moet natuurlijk wel de aanbieders voor die ingrediënten betalen. En daar wringt volgens mij het schoentje.

Heel opvallend is dat in deze discussie, SBS niet bij de protesterende zendergroepen behoort. SBS is natuurlijk eigendom van Telenet, de grote concurrent van PX. En het zou me niet verwonderen dat ook Telenet broedt op iets gelijkaardigs. Hun buitenlandse concurrenten zijn er ook volop mee bezig. Zelfs als je kijkt naar de interface van vtmgo zie je dat ze dezelfde richting uitgaan, maar dan zonder opnames. Het feit dat de zendergroepen hun ongenoegen uitten in de pers, zal extra druk op de PX-ketel zetten. Maar ik denk niet dat het het Pickx-verhaal zal stoppen. Het zal enkel meer gaan kosten. En iemand zal daar uiteindelijk de rekening voor betalen: de klant.
Reputatie 1
Komt er op alle types decoders het nieuwe tv-menu? Wij hebben hier nog altijd een oude decoder (vraag me niet welk type maar er staat nog steeds Belgacom op)
Ik denk dat je een V4 decoder bedoelt (Proximus medewerkers kunnen zien welke decoder je hebt) , best eens vragen of je deze decoder mag omruilen voor een recentere decoder want die decoders worden de laatste tijd omgeruild.
PS: Proximus medewerkers komen pas maandag terug langs op het forum.
Reputatie 1
Wij hebben vorig jaar eens gebeld naar Proximus omdat we problemen hadden met de decoder maar ze hebben toen toch niets gezegd om deze om te ruilen, wat ik toen eigenlijk wel verwacht had.
die omruiling waarvan ik spreek is meer recentelijk dus er is zeker nog hoop ☺️

Reputatie 1
Ah ok, dan zullen we daarvoor eens horen
Reputatie 5
Badge +2
wat ik mis in de nieuw pickx, wat je met de vorige versie wel zag is de naam van een reeks in een serie, je kunt wel nog altijd de seizoen nr zien en de nummer van de aflevering,
maar bij de vorige versie als je klikte op uitleg zag je ook de naam, nu nog enkel de uitleg over de aflevering.
Wat de nieuwe layout op de TV zal geven dat weet ik nog niet, ik wacht nog altijd op mijn nieuwe decorder, ik veronderstel dat dan ook die layout ok op de tv zal te zien zijn, als ik het goed gegrepen heb!

de decoder zou geleverd worden in mei of juni. We zijn bijna eind juni en nog altijd niets gehoord, ik heb nog steeds een V4.
Reputatie 1
Publiciteit zegt:

"Proximus TV wordt Proximus Pickx.

Mis je favoriete tv-programma’s niet tijdens jouw vakantie. Beleef tv, films, series, sport, … op een nieuwe manier en op al je toestellen, altijd & overal met Proximus Pickx-app!"

Nog steeds geen Apple TV app... ???
Ter info: Tot nu toe nog altijd niks vernomen dat er iets zou uitkomen voor Apple TV!
Reputatie 3
Badge +1
Er is eigenlijk niks veranderd, behalve dan dat de kwaliteit op proximustv.be subliem was en de kwaliteit op proximus.be/pickx trekt op niks. In één week tijd ging het van HD naar 144p ofzo, zelfs al staat er 'HD' in plaats van 'auto'.
Komt er een app voor toestellen zoals Apple TV of Shield TV (Android TV)?
Aangezien er een nieuwe decoder komt op basis van Android TV zou ondersteuning voor de Shield toch relatief simpel moeten zijn?
Een nieuwe update een nieuwe ervaring? Spijtig genoeg niet, ik zat echt niet te wachten op een rangschikking van de HD zenders, wat een knoeiboel! Het vorige menu was niet echt een toonbeeld van enige vorm van logica maar ondertussen trad er al enige gewenning op. Die is nu volledig zoek, maar oefening baart kunst en wat opzoekwerk is goed voor het brein heb ik horen zeggen. Ik pleit voor een “opt out” mogelijkheid bij de volgende update of een “undo button”.
Met de tv app is het al niet veel beter, deze werkt niet meer na de update en ik ben niet de enige als ik de recente commentarer lees in de Apple store- een besparing op de bandbreedte dat wel. Thumbs up Proximus, mijn netto promoter score is erop achteruitgegaan.
Reputatie 7
Badge +3
Een nieuwe update een nieuwe ervaring? Spijtig genoeg niet, ik zat echt niet te wachten op een rangschikking van de HD zenders, wat een knoeiboel! Het vorige menu was niet echt een toonbeeld van enige vorm van logica maar ondertussen trad er al enige gewenning op. Die is nu volledig zoek, maar oefening baart kunst en wat opzoekwerk is goed voor het brein heb ik horen zeggen. Ik pleit voor een “opt out” mogelijkheid bij de volgende update of een “undo button”.
Met de tv app is het al niet veel beter, deze werkt niet meer na de update en ik ben niet de enige als ik de recente commentarer lees in de Apple store- een besparing op de bandbreedte dat wel. Thumbs up Proximus, mijn netto promoter score is erop achteruitgegaan.


Dag StijnVM,
Ik heb je topic verplaatst naar het reeds bestaande topic over Proximus Pickx!
Groetjes,
Antonella

Reageer