Beantwoord

Waren er werken vannacht om 2u30? Of is mijn Bbox3 defect?

  • 11 September 2018
  • 9 reacties
  • 143 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Ik heb nu al een paar keren meegemaakt dat rond 2u30 plots de verbinding verdwijnt en na een dik half uur pas terugkomt.
Ik ben naar een opname aan het kijken en rond 2u30 stopt het beeld plots. Dan krijg ik de melding dat de decoder geen verbinding heeft. Alle toestellen uitgezet, stekkers uitgetrokken en terug ingestoken, Bbox3 terug opgezet. Gewacht tot DSL lichtje permanent werkt, dan decoder terug opgezet. Geen resultaat. Vannacht heb ik dit 4 keer gedaan, maar ik bleef de melding krijgen dat de decoder geen signaal had. Ik kan dan ook niet de storingen bellen, want die werken dan niet meer. Ik heb het dan maar opgegeven.
Na een uur alles gewoon te laten opstaan en naar een DVD te kijken, zie ik plots op de display van mijn V5 hd dat er weer een zender actief is. Toen kon ik gewoon terug kijken. Omdat dit al een paar keer het geval was en telkens om 2u30, vermoed ik dat er werken gebeuren. Klopt dit, of is mijn Bbox om zeep?
icon

Beste antwoord door Charlotte.D 11 September 2018, 21:30

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Martine, wat je zegt klopt volledig. Elke nacht om 2.22u gaat je modem opnieuw gaan synchroniseren. Dit is bij iedereen zo om de 24u dat dit gaat gebeuren. Grtjs, Charlotte.
@Charlotte.D,
Wat mij vooral interesseert is technische achtergrond waarom dit elke nacht gebeurt, het is wel zo dat het dataverbruik per 24 u aangegeven wordt die je kunt opvragen via MyProximus maar ik denk echt niet dat dit de reden is en er een andere reden moet zijn, kun je dit ergens te weten komen?
Mvg, Martin.
Reputatie 7
Badge +4
Martin, dit gebeurt altijd 's nachts om te voorkomen dat klanten worden gehinderd tijdens het gebruik van internet of het tv kijken (als dit tijdens daguren gaat gebeuren). Grtjs, Charlotte.
Bedankt voor je antwoord Charlotte.D,
maar mijn vraag was eerder de reden waarom de modem moet opnieuw synchroniseren om de 24 u?
Mvg, Martin
Reputatie 7
Badge +4
Dit is standaard ingesteld. Waarom dit zo is, daar kan ik je persoonlijk ook niet op antwoorden helaas.
En kun je dit niet op één of ander manier het te weten komen 🙏
Reputatie 7
Badge +4
Martin, dit is om de berekening te kunnen maken van het gebruikte volume om de 24u voor elke klant, dat klanten kunnen zien op welke dag ze hoge verbruiken hebben.
Ok hartelijk bedankt Charlotte.D,
dan was het toch de reden die ik vermoed had!
Nogmaals bedankt voor de moeite,
Mvg, Martin
Reputatie 7
Badge +4
Heel graag gedaan Martin! Fijne dag nog. Grtjs, Charlotte.