Beantwoord

Wanneer is V6 decoder beschikbaar en hoe aanvragen ?


Reputatie 1
beste,

ik ben een gadget en een technologie fan ( deels door mijn beroep ), daarom vraag ik mij af wanneer de V6 decoder beschikbaar is en hoe kan men dat eventueel aanvragen? ik heb reeds een V5 en jah .. hopelijk bestaan er procedures dat mensen zoals ik ook de kans krijgen om te kunnen omruilen ... :-)

groeten,

Jonay
icon

Beste antwoord door AzizA 1 June 2018, 12:54

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

22 reacties

TUI: waarschijnlijk worden die pas beschikbaar nadat de > De testperiode die loopt tot 31/07/2018 voorbij is.
VWHWI: Proximus heeft nog geen officiële releasedatum aangekondigd
Reputatie 7
Badge +4
Beste, kan je via volgende link https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679 het betrokken klantennummer geven? Dan kijk ik voor je na of dit reeds mogelijk is en doe ik het nodige. Groetjes Freya
Hallo FreyaVR,
klopt het dat de v6 wel geleverd wordt maar alleen geleverd wordt aan nieuwe klanten?
Ik heb mij een paar maanden geleden een UHD HDR televisie aangekocht en ben ook zeer geïnteresseerd in de nieuwe UHD decoder. Hopelijk horen we snel wanneer deze nieuwe decoder beschikbaar wordt gesteld en of je dan je huidige decoder kan inruilen.
@Proximus medewerkers,

Is de procedure al gekend voor het terugsturen van de V6 testdecoder tegen het einde van juli 2018 ❓
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Martin,

De V6 piloot loopt af op 31 juli 2018. Eind juni, begin juli zal elke klant een e-mail ontvangen waarbij het proces voor het terugsturen van de V6 (of een andere decoder als hij dat wenst ) zal worden uitgelegd.

Groetjes,

Aziz
Bedankt AzizA, voor dit duidelijk antwoord,
Groetjes, Martin
Badge
Beste Aziz,

wordt er ook de mogelijkheid voorzien om de V6 te houden naast de bestaande decoders, door het betalen van het abonnementsgeld van 8 euro per decoder minus de korting van 2 euro voor de bijkomende decoder ? Hopelijk wel .

Jan
Louter ter bijkomend info: Dat zal wel, want op de factuur staat die bij mij reeds aangegeven naast de andere 1ste decoder die ik al had, maar op het eindresultaat van de factuur is dat deze v6 nog niet in aanrekening gebracht.
Indien ik deze V6 niet zou terug opsturen voor het eind van juli zal deze dan wel effectief er bij aangerekend worden.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Jan23

Wanneer je de V6 decoder houdt zal deze automatisch mee toegevoegd worden aan uw pack.
Dit aan de prijs van 6 EUR per maand.
Mvg, Koen
Badge
Hallo KoenN,

dank je voor je duidelijk antwoord !

Jan
bijkomende info: dit geldt uiteraard voor alle type decoders >
eerste geregistreerde decoder > 8 €/mnd (inbegrepen in pack prijs)
> bijkomende decoders > 6€/mnd
Beste, ik heb sinds deze week een uhd 4k tv en zou graag netflix via decoder in 4k kunnen bekijken.
Ik heb hiervoor een v6 decoder nodig.
Hoe kan ik mijn v5 mini omruilen?
Reputatie 6
Badge +1
Blijkbaar is het bij nieuwe klanten de V6 decoder. Eén van mijn vrienden heeft sinds vorige week PX TV en is dus de nieuwe V6.Wat wel leuk is voor als je geen smarttv hebt is dat er nu ook de Youtube app opstaat. Moet zeggen de decoder werkt goed is nu ook veel duidelijker te zien wat er binnenkomt of aanstaat, is nu met blauwe lichtjes. Als hij in standby staat rood lichtje veel beter. Wil er eigenlijk ook wel zo twee.
Bij nieuwe klanten stel ik inderdaad ook vast dat de nieuwe V6 geleverd wordt, alleen is het niet duidelijk wat Proximus hun strategie is bij omruilen van een v5-C bvb want daar hebben ze tegen mij pa gezegd dat een v5-c omgeruild wordt door een v5c als er een defect of tekortkoming vastgesteld wordt, nu is natuurlijk de vraag wat onder tekortkoming verstaan wordt, als je een UHD TV hebt dan zou ik ook dit als een tekortkoming van de V5-c decoder aanzien, natuurlijk als je 3 decoders hebt en dat je ze alle 3 wilt omruilen bv door een V6 dan zit je weer met een ander obstakel dat in veel gevallen de lijncapaciteit geen 3 UHD streams zou aankunnen (al zijn er nog geen UHD zenders, maar wel netflix en YT maar) , weer veel vragen en onduidelijkheden zoals het al altijd het geval geweest is bij omruilingen en er van de regels hier en daar toch duidelijk kan afgeweken worden ❓
En kan ik bvb een extra decoder vragen (maar dan expliciet een v6), om dan in een 2e fase mijn oude v5c terug te bezorgen? (Dus ik betaal dan 1 maand huur voor 2 decoders)
Reputatie 6
Badge +3
Je kan ook rechtstreeks op de tv Netflix kijken, ik veronderstel dat het een smart tv betreft.
Je geeft dan gewoon dezelfde login die je gebruikt voor proximus Netflix.
wij hebben 3 Decoders thuis een V5 een V4 en een V5 Mini de V5 Mini hangt aan een 4K tv van Samsung maar de decoder zijn 1080i beeld ondersteuning bezorgt de 4K tv slechte pixels ik krijg ruis en slechte verversing als ik via de YouTube applicatie of twitch applicatie op mijn 4K tv live uitzendingen volg met een 1080 verversing heb ik dat probleem niet omdat mijn 4K tv de Rendering zelf doet maar als ik tv zie met de V5 Mini decoder is mijn beeld zeer slecht de decoder hindert mijn 4K tv zijn optimaal verversing ik wil de decoder niet op auto zetten want dan werkt de functies van mijn 4K tv de film modus optie niet dat er voor zorgt dat de tv 1080i en lagere beeld afstellingen die slechter zijn dan 4K Can proberen te fiksen maar met de decoder in auto stand Can ik de Film modus niet in schakelen want dan wilt de tv dat niet toelaten dus hij moet op 1080i staan dat slecht beeld bezorgt als er een film dat lager dan 1080i wordt afgespeeld aan het spelen is en dat is zeer irritant ik wil dat het beeld in orde is geen ruis en slechte verversing ook all is dat gewoon een signaal dat lager is dan 4K wanneer gaat Proximus zijn oudere klanten een V6 decoder geven want die V5 Mini decoder is een ramp voor een 4K tv
ik denk wel dat dit wel zal mogelijk zijn indien je om één of ander reden problemen ondervindt zoals jij hebt bv. maar ik heb vernomen dat de v6 wat in mondjesmaat verdeeld worden voor het ogenblik omdat er nog eerst bugs moeten opgelost worden. Maar de Proximus medewerkers zouden hier eigenlijk meer officiele info moeten kunnen over geven hoe de vork nu juist in de steel steekt ivm de v6 verdeling en omruiling van oudere modellen (wegens defect/problemen) met een eventuele v6 decoder.
ik hoop dat ze rap iets laten weten want dat slecht beeld dat ik heb bij films van vroeger die geen HD zijn is een probleem als een film in HD is gefilmd zijn de beeld problemen nog te doen maar een oude film die niet in HD is verfilmt zoals oude oorlog films van vroeger zijn echt niet om aan te zien hel ze filmen nog niet eens in 1080p en dan is er nog geen 4K dat er all had mogen zijn want in 2020 hoort proximus zich al te consenteren op 8K dat dit jaar al op de markt begint te komen ik heb zelfs ondervonden dat Frankrijk all even in 4K aan het filmen is terwijl België nog maar pas is begonnen wallonie heeft all 4K ik heb gelezen dat VOO dat Digitale tv en internet bezorgt in Wallonie all 4K heeft dat ze bij proximus maar rap info geven over hun V6 decoder de tijd van 1080p tv's begint aan zijn eind te komen de tv producenten maken bijna geen Full HD tv's meer de standaard begint 4K en OLED te worden en nu ook 8K dat de dure plaats van 4K zal in nemen en 4K zal de 1080p Full HD plaats in nemen voor prijzen o en OLED zal waarschijnlijk ook in prijs dalen omdat niet alleen LG nog OLED tv's produceert de andere tv producenten zijn ook begonnen met OLED de tijd dat de V6 decoders worden uit gerold Can niet snel genoeg komen en Hoopen dat de Belgische tv zenders in 2019 rap starten met in 4K te filmen

blijkbaar toch nog steeds niet voor nieuwe klanten of toch niet allemaal.

 

Vandaag bij men terugkeer naar proximus nog gewoon een v5 geinstalleerd gekregen.. pitty daar men telenet tvbox ook wel 4k had. Terug een achteruitgang 

Reputatie 7
Badge +4

@Darkofficer91 deze wordt inderdaad niet meer standaard geleverd omdat er met de V6 een paar heel vervelende buggs zijn. We zijn in blijde afwachting op de v7, die er hopelijk snel aankomt.