Beantwoord

waarom verplicht verandering naar een V7 decoder?

  • 15 November 2022
  • 17 reacties
  • 574 Bekeken

In de zomer werden we verteld dat we verplicht waren om een nieuw decoder V7 te krijgen, dat onze oude zou stoppen met werken. We waren heel tevreden met onze oude - nooit een probleem. We hebben allemaal onze lievelings opnamens verloren en in de plaats krijgen we de V7 die niks anders als problematisch is:

  1. Tv van zelf opstart ‘s nachts
  2. Tv wil niet opstarten - melding ‘ niet met wifi verbonden’ Een keer een hele namiddag gewoon niet kunnen doen opstarten. 
  3. geen nieuwe opnames mogelijk voor de week wanneer we juist op vakantie gingen - enkel mogelijk voor een paar dagen opvoorhand.
  4. Heel moeilijk om op youtube te geraken. 

Al deze dingen waren geen probleem met onze oude decoder - waarom werden we verplicht om te veranderen als het nieuwe veel slechter is? En ik lees nu dat de oude werd aangeboden soms wanneer mensen over de V7 klagen. We zijn verveeld en ontevreden klanten. 

icon

Beste antwoord door lode560 10 December 2023, 18:18

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

17 reacties

@lode560 

Blij te horen dat het zo gelukt is voor u.

Martin,

 

ja het werkt, zelf geprobeerd via 0800 99 696 mijn decoders zijn nu gedeactiveerd 

 

alvast bedankt 

 

Georges

@lode560 

Voor de zekerheid kun je de Mac adressen van de decoders die moeten verwijderd (gedeactiveerd worden) noteren in je → je ForumProfiel onder het tekstveld “ticket” (deze privé velden zijn alleen te lezen door PX moderatoren) dan kunnen zij dit uitvoeren voor u als ze maandag hier terug langskomen.

Je kunt ook bellen tot 22u tijdens het weekend naar het nummer 0800 22 800 om dit te laten doen 

Maar heb je al zelf geprobeerd of het lukt via 0800 99 696 want dan worden al je decoders gedeactiveerd en kun je de nieuwe ook installeren dan.

Deactiveer je oude decoder

Om je oude decoder te deactiveren, bel het gratis nummer 0800 99 696 en volg de instructies. 
 

 

maar kan ik ook de lijn Nr verwijderen met deze tel Nummer 0800 99 696 ?

want ik heb fiber aansluiting dus geen vaste tel Nr !!

Internet Maxi Fiber 101668962533

 

ik heb 2 decoder v7 en twee v6 die ik wil vervangen door twee v7 

nu werk als oké maar ik moet de Mac adressen laten verwijderen maar hoe ?

 

bedankt Georges

@CLVG dus als dit zo is , kun je dan gewoon de v5C decoder aansluiten en zien of het werkt en als het niet werkt dan wachten tot een PX forummedewerker deze deactiveert voor u dan kun je voor alle zekerheid het MAC nummer ook opgeven die op deze V7 staat als de prox medewerker er om vraagt.

NB: dit zijn de instructies zoals PX die opgeeft in een filmpje 

Je oude TV Box door een V5 Compact TV Box vervangen - YouTube

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt dit het simpelst gewoon proberen en die aansluiten ipv de V7 decoder.

Lukt dit niet dan deactiveer je eerst de oude decoder 

Uw oude decoder deactiveren
Uw oude decoder deactiveren is eenvoudig: bel naar het gratis nummer 0800 99 696 en volg de instructies.
Aangezien u via de stemcomputer onder meer zal worden gevraagd om uw lijn- en klantnummer in te geven, houdt u best een recente factuur bij de hand (waar vindt u uw klantnummer?).

 

@Martin ter info sinds 2 weken is niet meer mogelijk om  een decoder automatisch te deactiveren via  0800 99 696. na invoeren van je lijnnummer krijg je de melding dat er een technische storing is en dat je zal doorgeschakeld worden naar een Proximus medewerker. Maar je wordt niet  doorverbonden , het telefoongesprek wordt gewoon afgebroken.

@Joel M @tina.b @HadewychT @Luc.M @Michael V @DaisyS

Dank je wel. 

Je kunt dit het simpelst gewoon proberen en die aansluiten ipv de V7 decoder.

Lukt dit niet dan deactiveer je eerst de oude decoder want als u probeert om meer decoders aan te sluiten dan uw situatie technisch toelaat,
krijgt u een bericht te zien op uw tv-scherm, met vermelding van dit telefoonnummer.

Uw oude decoder deactiveren
Uw oude decoder deactiveren is eenvoudig: bel naar het gratis nummer 0800 99 696 en volg de instructies.
Aangezien u via de stemcomputer onder meer zal worden gevraagd om uw lijn- en klantnummer in te geven, houdt u best een recente factuur bij de hand (waar vindt u uw klantnummer?).

 

Eigenlijk hebben we nog altijd ons oude box bij ons - kunnen we dat gewoon weer aansluiten?  Of is het meer gecompliceerd? 

Dat zou prima zijn, maar waarom werden we verplicht dan om te veranderen? 

Als de PX forummedewerkers maandag terug langskomen kunnen zij altijd je v7 door een bbox5C omruilen.

Haha. Maar als de ervaring met de dienst meer en merr vervelend wordt wat is de alternatief? Weer een slechte ervaring - de fast forward of back is zoooooo erg dat het niet mogelijk is om deftig te gebruiken…… waarom een slechtere dienst dan hiervoor? Ik blijf met mijn vraag? Ik zou zo graag terug ons oude box terug hebben. 

Reputatie 6
Badge +2

Mijn dochter gaat naar Telenet overstappen omdat zij zo verveeld is met de ondermaatse dienst. 

 

het gras is altijd groener aan de overkant ...

 

Welke gegarandeerde maximum snelheid krijg je hier als resultaat: → http://internetsnelheid.be 

Ik heb mijn profiel ingevuld.

ondertussen heb ik van mijn dochter gehoord dat hun familie juist hetzelfde problemen ervaren. Zij hebben ook nog heel traag internet wat mij bij ons ook het geval is. De internet connectie valt heel dikwijls uit wat vroeger niet een probleem was. Mijn dochter gaat naar Telenet overstappen omdat zij zo verveeld is met de ondermaatse dienst. 

Reputatie 7
Badge +3

@CLVG  Dag is het mogelijk om wat meer gegevens in te vullen onder je profiel. Met het mailadres wat je opgeeft lukt het niet. Groetjes Luc

Het was waarschijnlijk  een V5 decoder die je vroeger had ene met harde schijf die niet meer verder ondersteund wordt = geen software updates meer …. 

Deze die Proximus voorstelt om te ruilen ipv de v7 voor iemand die te veel problemen ondervindt is de V5 compact.

Je kunt altijd aan de Proximus forummedewerkers vragen om te mogen ruilen voor een V5 compact decoder.