Vraag

Waar is de zender FOX ineens naartoe ???? Ik betaal extra voor deze zender tot gisterenavond was die beschikbaar en vandaag ineens niet meer.

  • 7 November 2021
  • 21 reacties
  • 1783 Bekeken

Ik betaal voor het pakket Familus + Pickx Mix NL, ik betaal dus 10,99 euro extra elke maand voor meerdere zenders waaronder FOX. Tot en met gisterenavond had ik de zender FOX (op jullie zenderlijst staat die op 65) en het is een van de enige zender doe het meest bij ons bekeken wordt en bijna altijd op staat. 
Vandaag is de zender uit de tv-gids verdwenen en kunnen de opnames die eerder gebeurd zijn op FOX niet bekeken worden, er staat : er ging iets verkeerd (SPC_4), de opname kan niet worden afgespeeld indien de desbetreffende zender niet langer beschikbaar is. Ik wil weten waarom de zender ineens niet langer beschikbaar is en hoe lang dit zal duren en waarom ik daarvan niet op de hoogte werd gebracht.


21 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Beste,

Hebt u een V 7 decoder ?

Hier op V5 compact, zie ik nog steeds FOX .

V 7 geeft veel fouten weer ..

 

 

 

 

 

 

Mijn decoder is de V5 compact HD. 
Ik snap er niks van. Tot gisterenavond geen vuiltje aan de lucht en nu ineens weg. Bij de storingen konden ze mij niet verder helpen, ze konden enkel zien dat ik idd extra betaal voor o.a. die zender.

Reputatie 4
Badge +1

Box is stroom loos zetten , 

Kan misschien helpenb...

Heb de B-Box en de decoder al uit de stekker getrokken maar niks veranderd.

Reputatie 4
Badge +1

Heb je Proximus Pickx op uw smartphone ?

Daar kan je zien dat hij aanwezig is , onder tv gids..

Hier geen problemen met Fox , dus is zeker niet verwijderd als zender .

 

@Isoldedgv doe ook eens een reset van je decoder dan ben je zeker dat je alles zelf geprobeerd heb dat je ook maar zelf kan proberen.

Je decoder resetten | Proximus

Ik heb geen pickx op de smartphone maar wat we nu wel gezien hebben is dat we niet alleen de foutmelding krijgen van de opnames niet kunnen afspelen van FOX maar van bijna lle andere opnames van andere zenders ook. Maar het is enkel FOX die niet meer in de zenderlijst staat.
Gisteren een film opgenomen op PLAY4 nu er staat : er ging iets verkeerd (SPC_4), de opname kan niet worden afgespeeld indien de desbetreffende zender niet langer beschikbaar is en dat dus voor iedere opname van om het even welke zender.
 

Hoe kan ik een reset doen van de decoder V5 aub ?

Je decoder resetten | Proximus

doe ook eens een speedtest → http://speedtest.net 

Dank u. Ik heb inmiddels ook terug gebeld naar de storingsdienst en daar zeggen ze dat een technieker moet langskomen omdat er een slecht signaal is en die kan pas op 15/11 ten vroegste komen.
Wat dat signaal betreft is dat al van vorige week dat ze daarvan op de hoogte zijn maar opnames konden met af en toe onderbreking bekeken worden. Er is dan woensdag reeds een technieker geweest en die heeft NIETS kunnen doen. Staat ook in zijn rapport die hij per mail verstuurd heeft. Dus nu een week verder, technieker al geweest en ipv van een oplossing is er nu helemaal geen digitale tv meer.

Daarom dat ik vroeg van een speedtest te doen ik dacht al dat het een probleem op je lijn kon zijn.

We zullen de reactie van een Proximus forummedewerker afwachten, als ze hier morgen terug langskomen, maar ik denk dat zij ook niet veel meer kunnen doen dan afwachten wat het resultaat zal zijn nadat de technieker geweest is, enfin we zien wel wat hun antwoord is.

Ik heb de speedtest gedaan en de decoder gereset. Hier en daar speelt er een opname af en al de rest niet, maakt niet uit van welke zender.

Ik denk dat het probleem bij de decoder ligt omdat als het probleem bij de netwerkkabel ligt zoals de technieker woensdag zei dan is er niks, geen beeld, geen internet en er is ook al een ganse week sinds vorige week zondag geen vaste telefoon. Daarom dat ik dus zondag gebeld heb naar de storingen, de verbinding en de vaste telefoon vielen en vallen nog  (vooral als het veel regent) alle zoveel minuten uit, een kortsluiting zei de technieker die woensdag geweest is en terwijl hij 1,5 uur van mijn tijd genomen heeft en nog eens overal in mijn privé geweest is met zijn vuile werkbotinnes, tot in de slaapkamers toe,  moest hij dan toch tot de conclusie komen dat het probleem niet aan de kabel in de woning lag (want dan waren de herstelkosten voor ons natuurlijk) maar dat het ergens buiten zou zijn waar hij verder niks kon aan doen. Maar als het dus droog weer was viel het nogal mee en konden we al eens een opname bekijken of FOX opzetten en natuurlijk om de zoveel minuten dat het ganse netwerk dan uitviel en weer aanging. Maar nu is ineens FOX weg en kan 99% van de opnames niet afgespeeld worden en gaan ze weer meer dan een week later nog eens een technieker sturen. Gans die Proximus en hun verschrikkelijke slechte service hangt mij meer dan de keel uit. Het is winter, het is een uur eerder donker en ik heb een zaak waarvan de website dagelijks moet kunnen bijgewerkt worden, dagelijks de mails moeten kunnen gedaan worden en waar ik enkel via de vaste telefoon bereikbaar ben en wat doet Proximus, de mensen letterlijk en figuurlijk in de kou laten staan weken aan een stuk. Moet ik daarvoor elke maand meer dan 100 euro betalen ? Ik denk het niet ! Geen diensten en geen service. 

mss kunnen de prox forumedewerkers ook er voor zorgen dat je tijdelijk over een mobiele modem kunt beschikken waar zijn  data volume kunnen opzetten waardoor je weer beter verder kunt, hopelijk morgen wat beter nieuws.

Ja, hopelijk….

Wat wij wel opgemerkt hebben is dat het HD lichtje op de decoder niet meer brand en dat wss de programma’s die niet in HD opgenomen werden nog kunnen bekijken en al de rest niet.

inderdaad als je internetsnelheid te laag is bv als je lijn op een repair profiel (=lage snelheid) komt te staan kan je dit voor hebben. Natuurlijk als je een speedtest doet kan het zijn dat die op dit moment nog voldoende is maar een moment later dn slechter kan zijn bij een kaduke kabel, bv door vocht enz…. 

Met een BBox3 van het type Sagem hebt kunt u met het Sagemtool als User en het User password (vind je op een sticker van de bbox) op uw Bbox inloggen om de situatie meer in detail te bekijken 

tool downloaden → Sagemtool download 

De oplossing is overstappen naar Orange want zij bieden internet en vaste telefoon en digitale tv voor 65 euro per maand terwijl ik bij Proximus deze maand 124 euro heb betaald, omdat ze op weekdagen nog eens de gesprekken naar vaste lijnen tijdens de kantooruren aanrekenen.

En hun service is alles behalve, ook hier, want ik heb gebeld met de klantendienst vandaag voor die mobiele 4G die voorgesteld werd en ook om de vaste lijn door te schakelen naar de gsm en ze zeiden dat ik daarvoor moest bij betalen wat ik niet wil doen aangezien ik 124 euro betaal voor 1 maand diensten en al van 31/10 tot zeker 15/11 geen enkele dienst van hen ontvang. Ik ga toch niet blijven betalen zeker ! Toen ik dat zei dan hebben ze gewoon de telefoon afgelegd. Zo onbeschoft zijn  ze op de koop toe ook nog !

FYI: Nog altijd best dat je hier een reactie krijgt van een proximus medewerker van het forumteam.

en nu ga je waarschijnlijk hierop antwoorden “en is dat dan nog dit jaar dat ze zullen antwoorden” :wink:

Maar daar kan ik natuurlijk geen zeker antwoord op geven aangezien ik niet van Prox zelf ben, ik hoop dat dit morgen reeds kan.

Ik ben al blij met uw aanbod voor atwoord en hulp gisteren. Mss moet je gaan solliciteren bij Proximus, ze kunnen wel iemand als u in hun team gebruiken dat is zeker :slight_smile: want ik blijk idd qua antwoorden van de zogezegde “professionals van het forum” op mijn honger zitten. 

Reputatie 4
Badge +1

De oplossing is overstappen naar Orange want zij bieden internet en vaste telefoon en digitale tv voor 65 euro per maand

 

Even dit: wij hebben nu Flex met twee mobiele abonnementen, tv, vaste lijn en internet aan 94,99 (althans in theorie, want hoe je ook uitkijkt, in de praktijk komt er steeds elke maand toch wel wat extra verbruik bij als je niet vreselijk goed oplet naar waar je wanneer even belt).
Maar wat ik wilde zeggen: als ik vandaag een gelijkaardig pack configureer bij Orange (Love Pack) dan kost me dat ook 91 Euro per maand. Komen daar ook nog 59 EUR installatiekosten bij. Het sop is dus de kool niet waard voor al dat gedoe.

Blijft natuurlijk wel de wrange eindconclusie:
1) vrijwel alle telecom is in België veel te duur (dank u politiek!)
2) en ja, ik vind de service van PX ook steeds slechter worden:
online FAQ’s en informatie zijn een zooitje waar een kat haar jongen niet terugvind (of met verouderde info).
Als je dan noodgedwongen contact opneemt moet je jezelf eerst door een leger van domme bots vechten voor je vervolgens in “uitzonderlijke” lange wachttijden terechtkomt die helemaal niet zo uitzonderlijk maar eerder de regel zijn geworden.
En als je dan eindelijk een medewerker aan de lijn/chat hebt, riskeer je iemand te treffen die totaal incompetent is (alle begrip, want het zijn waarschijnlijk kl*tebaantjes, maar als klant schiet je daar niet mee op). 
Zo moest ik gisteren contact opnemen omdat ik de Slimme diensten op de vaste lijn wilde uitschakelen en dat niet ging via het 1987 nummer: de menuopties op de webpagina waren niet dezelfde als in het telefoonmenu. Zo’n 45 minuten later (ondertussen zowat de hele top-40 kunnen beluisteren) beloofde de medewerker dat de opties waren aangepast. Vandaag zie ik bij mijn producten dat er niets is veranderd! Joepie, goed bezig! (/einde razernijmodus).

Reputatie 7
Badge +5

@Isoldedgv Kan je je gegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het even voor je na.

 

Reageer