Verschillende zenders op hetzelfde kanaal


Reputatie 2
Badge
Hoi
Ik was na de voetbalwedstrijd Frankrijk-België beginnen zappen, toen ik plots op een raar fenomeen stuitte. Ik kreeg plots 2 zenders op 1 kanaal, en dat over verschillende kanalen... Zie ook bijgeleverde afbeelding onderaan...
Zo krijg ik plots op kanaal 4 de zenders Q2hd en 4, op kanaal 5 de zenders Vijf en 4hd, op kanaal 25 zit ik plots ook met de zender BBC FIRST naast France-2, Op kanaal 26 staat er plots ook een Proximus TV-Info Channel naast France-3.
Als je switch van kanaal met de numerieke toetsen van de afstandsbediening, dan kom je op de correcte zender terecht, maar als je van kanaal verandert via de P-up en down toetsen dan krijg je de 2 zenders wel degelijk op hetzelfde kanaal te zien.
Ik heb geen bal veranderd aan mijn instellingen. Plots was het zo!
Zeer vervelend. Heeft er iemand enig idee hoe dat hersteld kan worden zonder dat ik al mijn zenders moet hernummeren?
Ik heb een V6-decoder (maar heb er nog nooit eerder problemen mee ghad).



Bedankt

15 minuten later : even nagekeken op de tv-gids op mijn pc (Firefox). Daarin staan de zenders wel correct, zonder extra zenders op dat kanaal. Ik heb ook de decoder heropgestart, maar dat gaf geen soelaas.

31 reacties

ja dan heb je minder geluk dan ik, zo is het bij mij gelukt om twee zenders die op het zelfde kanaal lagen te splitsen.
Reputatie 2
Badge
En wat is jullie schitterende oplossing voor dit aanslepende euvel?
dat zal je van iemand van Proximus zelf moeten te weten komen ☺️
Reputatie 2
Badge
Wat? Jullie zijn niet van Proximus???
Ik dacht dat jullie hier ter vervanging van dat hatelijk 0800-nummer waren!
Konden jullie mij dat 10 maanden geleden niet vertellen?
Kl...
ik ben niet van Proximus maar de mensen van proximus op het forum zijn het gemakkelijkst te herkennen omdat het proximus embleem links van hun naam staat (op een paar uitzonderingen na)
Reputatie 2
Badge
Proximus heeft nog veel werk te doen :
- Mogelijk maken tot versturen van email zonder op een doorlopende FAQ terecht te komen
- Eén programmeur vinden die een renumerable ListView kan schrijven, zonder dat de key twee keer gebruikt wordt (kinderspel!!!!)
- Veel klantvriendelijker worden.

Reageer