Verschillende zenders op hetzelfde kanaal


Reputatie 2
Badge
Hoi
Ik was na de voetbalwedstrijd Frankrijk-België beginnen zappen, toen ik plots op een raar fenomeen stuitte. Ik kreeg plots 2 zenders op 1 kanaal, en dat over verschillende kanalen... Zie ook bijgeleverde afbeelding onderaan...
Zo krijg ik plots op kanaal 4 de zenders Q2hd en 4, op kanaal 5 de zenders Vijf en 4hd, op kanaal 25 zit ik plots ook met de zender BBC FIRST naast France-2, Op kanaal 26 staat er plots ook een Proximus TV-Info Channel naast France-3.
Als je switch van kanaal met de numerieke toetsen van de afstandsbediening, dan kom je op de correcte zender terecht, maar als je van kanaal verandert via de P-up en down toetsen dan krijg je de 2 zenders wel degelijk op hetzelfde kanaal te zien.
Ik heb geen bal veranderd aan mijn instellingen. Plots was het zo!
Zeer vervelend. Heeft er iemand enig idee hoe dat hersteld kan worden zonder dat ik al mijn zenders moet hernummeren?
Ik heb een V6-decoder (maar heb er nog nooit eerder problemen mee ghad).



Bedankt

15 minuten later : even nagekeken op de tv-gids op mijn pc (Firefox). Daarin staan de zenders wel correct, zonder extra zenders op dat kanaal. Ik heb ook de decoder heropgestart, maar dat gaf geen soelaas.

31 reacties

probeer eens eerst door de decoder even stroomloos te zetten en dan terug te laten opstarten of het probleem opgelost is.
Je kan ook als het niet gelukt is eventueel een reset proberen, door op de decoder het restknopje achteraan een 17 tal seconden in te blijven drukken en dan loslaten
Reputatie 7
Badge +4
Kan je je decoder eens resetten en me laten weten of het daarmee is opgelost? https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/welkom-bij-support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html
Reputatie 2
Badge
Bedankt voor het antwoord.
Ik heb beide opties geprobeerd, maar geen enkele bood een oplossing.
Nu heb ik ook gezien in mijn zenderlijst (bij settings, zenders hernummeren) dat er op de kanalen 4, 5, 25 en 26 slechts één zender gedefinieerd staat (de correcte zenders). In de tv-gids staan er evenwel 2 zenders op dat kaneel en ik kan die zenders ook nog steeds selecteren via de P-up en down-toets..
Ik zie ook in die zendernummering-lijst dat de kanalen 9 en 10 leeg zijn, terwijl die wel ingevuld waren (en die nu ook nog steeds geselecteerd kunnen worden).
Raar affaire.

Heb je nog andere mogelijke oplossingen?

Alvast bedankt.
Reputatie 7
Badge +4
kan je ook eens een reset van de bbox doen en daarna decoder nog eens herstarten?
Reputatie 2
Badge
Hoi KimB

Dat heb ik ook gedaan, en ook hier was er geen oplossing.
Er stond hier ook nog een V5 decoder (te wachten om terug gestuurd te worden), dus ik heb die eventjes aangesloten ipv de V6. En jawel, nu is alles weer normaal. Ook mijn zenderlijst in 'zenders hernummeren' is weer zoals die moet zijn.
Misschien zit er toch nog ergens een bugje in de V6-software?
Deze avond zal ik de V6-decoder opnieuw aansluiten op tv en zien wat dat geeft...
Als ik dan bovenstaande problemen opnieuw heb, dan stuur ik jullie de V6 terug ipv de V5 :-)
Ik hou jullie uiteraard op de hoogte.
Reputatie 7
Badge +4
Ik stuur het in tussentijd wel al even door voor nazicht, als ik er meer nieuws over krijg laat ik het je weten.
Reputatie 7
Badge +4
Kan je de decodder nog eens volledig herstarten door deze kort van stroom te onderbreken en opnieuw testen ?
Reputatie 2
Badge
Hoi,
Ik heb na 24u de stroom van de V6-decoder opnieuw ingeschakeld.
Nu heb ik geen dubbele zenders meer op een kanaal, maar sommige kanalen bevatten niet meer de juiste zenders. -->
Kanaal 6 : Caz is Vijf HD geworden,
Kanaal 10 : CNN is Studio100TV HD geworde. Studio 100. Serieus???
Kanaal 14 : AVS is Kanaal Z geworden
15 : Vijf is Zoom geworden
21 : La Une is MS geworden, wat dat ook mag zijn
enz....
BBC First en BBC entertainment staan ook in mijn top 32 van voorkeurzenders (en ik heb daar geen toegang toe...)

Ik vind mijn 'verdwenen' zenders wel elders terug in de lijst.
Ik zal dus de V5 terug moeten aansluiten.

Er mankeert toch duidelijk iets aan die V6.
Nog een geluk dat er testers zijn 🙂
Ik heb identiek hetzelfde probleem. Ik heb ook een V6 en mijn zenders hebben per nummer 2 kanalen! Zo heb ik telkens de SD en de HD versie achter elkaar, op hetzelfde nummer!
Wat is nu juist de oplossing voor dit probleem?
Ter info: kun je ze niet veranderen zoals hier beschreven
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_ch_order_set/particulieren/support/televisie/tv-instellingen-en-functies/instellingen-aanpassen/de-volgorde-van-de-tv-zenders-veranderen.html
Is er bij de V6 geen optie om de volgorde weer default in te stellen zoals bij de v5 en dan zo de zendervolgorde opnieuw te veranderen.

Als voorbeeld verplaatsen we de zender op 217 naar 15
(alle invoer gebeurt op de afstandsbediening)

MENU > Scoll rechts tot "INSTELLINGEN"
Scroll naar beneden tot "ZENDERS HERNUMMEREN"
Scrol Rechts naar de Zenderlijst
voer het nummer 217 in
Druk "OK" In
voer nu het nummer 15 in
Druk OK in
Scroll naar links en "bevestig" je keuze
bron
Reputatie 7
Badge +4
Sheve, als het voorstel van Martin niet lukt zou ik je aanraden je zendervolgorde terug te plaatsen naar de standaard zendervolgorde zoals ook beschreven staat in de link die Martin stuurde.
Reputatie 2
Badge
Ik kijk naar mijn originele post (6 maanden geleden!!!).
Ik heb ondertussen al één decoder-update (V6) gekregen. Enige verbetering heb ik daarmee nog niet gezien!
Als ik naar "Zenders hernummeren" ga in de instellingen, dan zie ik nergens BBC First staan, maar als ik dan naar mijn tv-gids ga, dan staat plots BBC First op nr 25, voor TF1 (op hetzelfde kanaalnummer).
Dat terwijl ik geen abonnement op BBC First heb!
En dat gebeurt nog steeds voor enkele andere zenders!
En ja... Ik heb de zendervolgorde enkele maanden terug op de standaarnummering gezet, en ben ik volledig herbegonnen met manueel hernummeren.
Hoe je 't ook draait of keert. Er blijven verschillende zenders op één kanaal staan.
Kan je alsnog even je zenders terug op hun normale positie zetten en daarna je decoder resetten? Dan zou alles weer van een schone lei moeten beginnen.
Reputatie 2
Badge
Ja, kameraad! Ik ga dat dus deze avond niet doen!
Ik wil toch nog iets van televisie kunnen kijken.
Morgenochtend zal ik dat nog (!!!) eens proberen.

Ik wil niet pessimistisch overkomen... Maar zou 't niet makkelijker zijn een degelijke software-oplossing te vinden? Dat kan een hoop vragen/kloterijen/scheldpartijen schelen!
als het niet lukt met wat WenzelR hier juist voorstelt kun je bv voor het geval je hier opnoemt
BBC First op 25, TF1 op 25 eens proberen om 25 te verplaatsen naar een kanaal nr dat vrij is in de lijst dan zal BBC en TF1 niet meer op het zelfde kanaal liggen volgens mij, want dit heb ik vroeger zo kunnen oplossen enfin probeer het eens.
Dit gaan we dan waarschijnlijk verder moeten later onderzoeken. Daarom is het beter als alles zo dicht mogelijk bij de standaard staat, zodat er daar toch niet verder over gestruikeld kan worden.
Reputatie 2
Badge
Ik heb dus (eindelijk) nog maar eens jullie (dat van Proximus) advies gevolgd. Alles gereset, zendernummering op standaard hersteld... Hernummeren kan beginnen...
Alles ging goed... Tot op een bepaalde zender (zie bijlage)

"Waarschijlijk gaan we het verder onderzoeken"
We zijn nu 7 maanden verder...



Serieus?
En dan krijg ik als antwoord (na 7 maanden!!!) dat we het nog eens gaan onderzoeken?
Waar gaan we 7 maanden verder staan?
Reputatie 2
Badge
Ow, en alles bij de standaard laten? Jullie standaard (en hoewel ik van Gent ben, telkens ik naar jullie homepage ga, eindig ik in 't Frans, doch dit helemaal terzijde!) ligt ver van de mijne! Ik zie vtm als een regionale Antwerpse zender, niet als een zender die als nummer 3 in jullie voorkeurslijstje hoort... Dus ja, hernummeren MOET zeker kunnen! mvg.
Reputatie 7
Badge +4
Ik neem hiervoor even contact op met ons engineering team om te kijken wat er verder nog mogelijk is en wat de volgende stap best is

mvg
Reputatie 2
Badge
Moet ik nu opnieuw 7 maanden wachten op een degelijke oplossing? Of betaal ik 7 maanden verder voor een product dat niet naar behoren werkt?
Waar was Proximus tijdens de Super Bowl op 3/02/2019? Ik betaal voor een digitaal abonnement (en sowieso ook voor extra reclame), dus ik verwacht ook dat ik op de zenders - waarvoor ik maandelijks betaal - de ganse ramtamtam kan zien! Op de BBC, en de RAI??? Blue Screen, met de vermelding dat er geen uitzendrechten betaald werden? Allo???
Reputatie 6
Badge +3
We wachten nog op feedback van ons engineering team, zodra we antwoord krijgen, contacteren we je.
Reputatie 7
Badge +4
Dit zal sowieso via een software release dienen worden te verholpen, voorlopig kunnen we nog geen datum geven wanneer die er zal komen, we vragen dus nog wat geduld uit te oefenen.
Reputatie 2
Badge
Deze week mocht ik plots mijn zenders hernummeren, waarvoor dank.
Ik meende dat daarmee het probleem van de dubbele zenders eindelijk van de baan zou zijn...
Helaas, ik blijf meerdere zenders op hetzelfde kanaal krijgen.





Ondertussen heb ik dus al een software update gekregen.
De feedback van jullie engineering team laat trouwens zeer lang op zich wachten!
Ze zijn wellicht dat probleem vergeten oplossen?

Zal ik nog even geduld hebben?

Vriendelijke groet
Mss eens proberen, als je nu éne kiest die op k13 ligt en je verplaatst hem naar een andere plaats is het probleem dan niet opgelost?
Reputatie 2
Badge
Ik heb een poging gedaan, maar ik ga daar schoon afblijven!!!
Zodra ik 'zenders hernummeren' kies, en ik kies kanaal 13 (ms HD N - wat dat ook mag wezen), dan verdwijnen de zenders 17-25 uit mijn lijst en komen ze op 3 streepjes te staan!

Reageer