Beantwoord

Verplicht omruilen decoders

  • 22 August 2018
  • 43 reacties
  • 2938 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Ik heb 2 schoonzussen die een brief zouden gekregen hebben dat ze een nieuwe decoder gaan krijgen en dat de oude dan niet meer zal werken. Is er een actie bezig voor upgrading van decoders en over welke types decoders gaat het dan? Dat was niet duidelijk in hun brieven.
icon

Beste antwoord door ThomasP 23 August 2018, 09:27

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

43 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Momenteel loopt er inderdaad een omruilingsactie voor V4 decoders met een bepaald type software versie, met de nieuwe interface, welke inderdaad geen factory reset mogen doen. Het niet mogen doen van de factory reset is enkel en alleen voor deze doelgroep. De overige V4 gebruikers met de andere software versie hebben geen problemen. Er zijn momenteel ook nog geen plannen om deze pro-actief te vervangen.

De doelgroep waarbij we de decoder V4 decoders vervangen zijn diegene met SW versie: NTE-v4_6.42.1.30

Je kan dit controleren via de instellingen op je TV menu. Ter info, de omruiling gebeurt in verschillende golven, dus mocht je nog niet gecontacteerd zijn, zal je nog even geduld moeten uitoefenen.
Reputatie 7
Badge +6
fe_01, nee, dit is niet voor alle V4 gebruikers. Enkel een bepaalde doelgroep die de softwareversie hebben die overeenkomt met mijn vorig bericht. Je kan dit controleren via je menu op de decoder.

Indien je in aanmerking komt, zal je worden gecontacteerd per brief/e-mail. Dit gebeurt in verschillende golven en gaat dus over enige tijd. Indien je in aanmerking komt en je bent nog niet gecontacteerd, zal dit later nog gebeuren.
Reputatie 7
Badge +3
Ik denk dat dit topic mag afgesloten worden. Alle mogelijke vragen rond mijn vraag werden overduidelijk beantwoord. Er is een omruilactie voor bepaalde types decoder V4 lopende, die in vlagen door het land gaan. Die V4 wordt vervangen door een V5 zonder harde schijf, want Proximus heeft geen decoders met harde schijf meer.
Als je een defecte decoder hebt wordt die in principe vervangen door een zelfde type.
Case closed.🗣️
Ter info:
Het gaat om het omruilen van de oude V4 decoders.
Deze decoders worden trouwens onbruikbaar indien je een reset zou uitvoeren.
Dit werd hier al enkel maanden geleden o.a. voor het eerst gemeld door forumlid "Sinjoor".
bijkomende info:
reeds verschenen posten op het forum ook in dit verband:
>
https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/welke-decoders-worden-nog-ondersteund-door-proximus-42957#post599943
>
https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/decoder-defect-43518#post601991
>
https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/problemen-na-reset-v4-decoder-43959
Volgens mij komt er nog een andere "golf", dan wel een golf van klachten als er hier klanten deze post zullen lezen die nog met de oude interface zitten op hun V4 en dan blijkbaar uit de boot vallen voor een ruildecoder!
Reputatie 7
Badge +4
Beste Martin, als ik me niet vergis gaat dit om een upgrading van de V4 decoders. Groetjes Freya
Reputatie 6
Badge +3
Ik ken mensen in dat geval en ze kregen een v5
Reputatie 7
Badge +4
Dag Ro,
De V4 decoders worden vervangen door een V5 c decoder dus zonder harde schijf.
De omruiling gaat over alle V4 decoders, de klanten krijgen hiervan een brief opgestuurd ivm de omruiling.
Mvg, Koen
Reputatie 5
Badge +1
Martin, maar het zijn nu juist de V4 eigenaars die de nieuwe software met nieuwe interface binnengekregen hebben, die nu in de omruilingsactie zitten.
Terwijl de andere klanten, die geen aanpassing gekregen hebben en daarvoor klachten hadden, die krijgen nu ook geen andere .
Begrijpe wie begrijpen kan ...

Ro
Dat de omruilactie al bezig is en er al zijn die een die een brief/mail gekregen hebben dat ze een nieuwe decoder gaan krijgen.
wat door een proximus medewerker al bevestigd werd:Momenteel loopt er inderdaad een omruilingsactie voor V4 decoders met een bepaald type software versie, met de nieuwe interface, welke inderdaad geen factory reset mogen doen. Het niet mogen doen van de factory reset is enkel en alleen voor deze doelgroep. De overige V4 gebruikers met de andere software versie hebben geen problemen. Er zijn momenteel ook nog geen plannen om deze pro-actief te vervangen.

De doelgroep waarbij we de decoder V4 decoders vervangen zijn diegene met SW versie: NTE-v4_6.42.1.30

Je kan dit controleren via de instellingen op je TV menu. Ter info, de omruiling gebeurt in verschillende golven, dus mocht je nog niet gecontacteerd zijn, zal je nog even geduld moeten uitoefenen.
Ander Proximus medewerker schreef: Dag Ro,
De V4 decoders worden vervangen door een V5 c decoder dus zonder harde schijf.
De omruiling gaat over alle V4 decoders, de klanten krijgen hiervan een brief opgestuurd ivm de omruiling.
Mvg, Koen
mss best dat je eens de vraag door een Privébericht te sturen (klik hier) zodat je een officieel antwoord krijgt van iemand van Proximus zelf.
Reputatie 7
Badge +4
Normaalgezien worden ze inderdaad allemaal vervangen door een V5-c bij de omruilactie. Bij een aparte omwisseling (bij defect), kan er in overleg met de klant uitzonderlijk voor een ander type gekozen worden.
Reputatie 7
Badge +6
Martin, nee, in het gross van alle gevallen wordt het type decoder, bij defect, omgeruild door hetzelfde type decoder. Natuurlijk naar verloop van tijd, zullen de oudere modellen decoders omgeruild worden door nieuwe modellen omdat de oude niet meer worden aangekocht natuurlijk. Maar in principe, mag je niet kiezen welke je wilt.
Reputatie 7
Badge +3
Deze week contact gehad met een technieker van de klantenservice voor een probleem (plots eropstarten,stilstaand beeld,serie opnames onwisbaar,reageert soms niet op de afstandsbediening)met mijn V5 decoder ,die ging mijn V5 omruilen tegen een V5compact......dus geen harde schijf meer,ik weigerde deze optie en de uitleg van hem"er zijn geen V5 decoders meer bij proximus,alleen wel V5 compact en de V6" ........en een V6 decoder was niet mogelijk.....wel komt er een te technieker langs omdat er een probleempje zou zijn met mijn lijn,wat heeft dit nu te zien met en defecte modem?? Denk dat ik misschien eens ga uitkijken naar andere provider
Dat kan kloppen. Ik heb het destijds ook aan de hand gehad. Lijn in huis lag in de kruipkelder in het water en dat gaf storingen. Toen de lijn uit het water was en droog, was het probleem opgelost.
Reputatie 7
Badge +3
Fijn om te horen dat uw vragen zijn opgelost.Groetjes,Joël
Reputatie 5
Badge +1
Aan Proximus medewerker,

bij mij thuis staat o.a. ook nog een V4 decoder . Ik lees op dit forum dat er een omruilactie ongoing is om deze V4 te vervangen. Is dit zo voor alle V4's ?
Betekent dit dat we ook kortelings een bericht krijgen om de V4 die hier bij mij staat om te ruilen ?

Graag info.
Ro
Reputatie 5
Badge +1
Aan ThomasP,

bedankt voor je reactie. Dit is duidelijk !

Groeten.
Ro
Bedankt Thomas,
voor deze verhelderende uitleg, maar toch nog één vraagje worden die vervangen door de v5 of v5c of v6, en kan de klant die bij deze omruilactie valt zelf kiezen voor een bepaald type decoder?
Mvg, Martin.
Reputatie 5
Badge +1
Inderdaad Martin, dit is een zeer terechte pertinente vraag.
Ben benieuwd naar het antwoord .

Ro
Reputatie 5
Badge +1
Heb juist sofrware versie van mijn v4 nagekeken, en inderdaad NTE-v4-6.42.1.30 ...
Dus zal wel in de "golf"zitten dan.
Uiteraard is het dan belangrijk om weten welke versie van decoder er in de plaats komt.

Ro
Reputatie 5
Badge +1
Martin, ik kan mij weer niet van de indruk ontdoen , als je op het forum echt zeer concrete info verwacht van een Proximus medewerker, zoals nu , welk type er in de plaats komt van de v4 en/of je zelfs zou mogen kiezen, dan blijft het stil ...
Radiostilte ... en de consument blijft op zijn honger zitten ( beeldspraak wel toepasselijk op dit middaguur ) .

Ro
Reputatie 5
Badge +1
Aan Proximus medewerker

kunnen we een reactie krijgen op de openstaande vraag van Martin ( zie hierboven), die ik trouwens eveneens stel ?
Welk type wordt aangeboden bij vervanging V4 of mag je een keuze doen ?

Ro
Reputatie 5
Badge +1
Aan FreyaVR

in het antwoord boven van ThomasP ( Proximus ) staat voor bepaalde types van V4 decoders er een OMRUILINGSACTIE gepland is ( afhankelijk van het type met bepaalde software ).
Een omruiling is een fysieke actie. We lezen ook dat de V4 naar een containerpark mag en niet hoeft teruggestuurd te worden...
U spreekt van een upgrading ( dat is een softwareactie ).
Dus gaat het nu over een omruiling of softwareaanpassing.
Wat wij overal vernemen is, dat het gaat over een omruiling.
Dan is de vraag zoals Martin ze stelt,en ikzelf ook, welk type van decoder komt er in de plaats V5c of V5 of V6 , of kan je een keuze aangeven ?

Gezien je antwoord, is het mogelijk dat niet iedereen bij jullie van deze omruilingsactie op de hoogte is ?
Ro
Hallo FreyaVR,
Ik kan niet goed volgen met wat je bedoelt met "upgrading van de V4" aangezien het hier gaat om een omruiling van de v4 decoder door een ander en daarom was mijn vraag en niet die van mij alleen de volgende Bedankt Thomas,
voor deze verhelderende uitleg, maar toch nog één vraagje worden die vervangen door de v5 of v5c of v6, en kan de klant die bij deze omruilactie valt zelf kiezen voor een bepaald type decoder?
Mvg, Martin.
Edit:
@Ro ik zie dat je me juist voor was ☺️
=============================
Nog een bijkomende opmerking, bij bv. forumlid Sinjoor weten we dat de omruiling voor de v4 een V5 decoder was, maar wat niet duidelijk is of hij deze heeft zelf mogen kiezen?