Beantwoord

Verplicht omruilen decoders

  • 22 August 2018
  • 43 reacties
  • 2939 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Ik heb 2 schoonzussen die een brief zouden gekregen hebben dat ze een nieuwe decoder gaan krijgen en dat de oude dan niet meer zal werken. Is er een actie bezig voor upgrading van decoders en over welke types decoders gaat het dan? Dat was niet duidelijk in hun brieven.
icon

Beste antwoord door ThomasP 23 August 2018, 09:27

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

43 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Fijn om te horen dat uw vragen zijn opgelost.Groetjes,Joël
Reputatie 7
Badge +3
Ik denk dat dit topic mag afgesloten worden. Alle mogelijke vragen rond mijn vraag werden overduidelijk beantwoord. Er is een omruilactie voor bepaalde types decoder V4 lopende, die in vlagen door het land gaan. Die V4 wordt vervangen door een V5 zonder harde schijf, want Proximus heeft geen decoders met harde schijf meer.
Als je een defecte decoder hebt wordt die in principe vervangen door een zelfde type.
Case closed.🗣️
Reputatie 7
Badge +3
Deze week contact gehad met een technieker van de klantenservice voor een probleem (plots eropstarten,stilstaand beeld,serie opnames onwisbaar,reageert soms niet op de afstandsbediening)met mijn V5 decoder ,die ging mijn V5 omruilen tegen een V5compact......dus geen harde schijf meer,ik weigerde deze optie en de uitleg van hem"er zijn geen V5 decoders meer bij proximus,alleen wel V5 compact en de V6" ........en een V6 decoder was niet mogelijk.....wel komt er een te technieker langs omdat er een probleempje zou zijn met mijn lijn,wat heeft dit nu te zien met en defecte modem?? Denk dat ik misschien eens ga uitkijken naar andere provider
Dat kan kloppen. Ik heb het destijds ook aan de hand gehad. Lijn in huis lag in de kruipkelder in het water en dat gaf storingen. Toen de lijn uit het water was en droog, was het probleem opgelost.
Reputatie 1
Deze week contact gehad met een technieker van de klantenservice voor een probleem (plots eropstarten,stilstaand beeld,serie opnames onwisbaar,reageert soms niet op de afstandsbediening)met mijn V5 decoder ,die ging mijn V5 omruilen tegen een V5compact......dus geen harde schijf meer,ik weigerde deze optie en de uitleg van hem"er zijn geen V5 decoders meer bij proximus,alleen wel V5 compact en de V6" ........en een V6 decoder was niet mogelijk.....wel komt er een te technieker langs omdat er een probleempje zou zijn met mijn lijn,wat heeft dit nu te zien met en defecte modem?? Denk dat ik misschien eens ga uitkijken naar andere provider
Bedankt Thomas, Voor je bijkomende uitleg, en is ook de regel die ik altijd al gelezen en gehoord heb.
Maar het is natuurlijk zo verwarrend omdat je ook zoveel afwijkingen vast stelt op deze regel, zo bv ook zijn er verschillenden die toch een v6 ontvangen hebben in ruil voor een v5/v5-c.
Soit nu ben ik toch zeker dat stelregel die je aangeeft nog altijd klopt met wat ik ook dikwijls hier gepost heb.
Reputatie 7
Badge +6
Martin, nee, in het gross van alle gevallen wordt het type decoder, bij defect, omgeruild door hetzelfde type decoder. Natuurlijk naar verloop van tijd, zullen de oudere modellen decoders omgeruild worden door nieuwe modellen omdat de oude niet meer worden aangekocht natuurlijk. Maar in principe, mag je niet kiezen welke je wilt.
Kan er dan ook voor een V6 gekozen worden bij een omruiling van een defecte oudere versie (bv v5 of v5-c...) decoder?
Reputatie 7
Badge +4
Normaalgezien worden ze inderdaad allemaal vervangen door een V5-c bij de omruilactie. Bij een aparte omwisseling (bij defect), kan er in overleg met de klant uitzonderlijk voor een ander type gekozen worden.
Reputatie 7
Badge +6
fe_01, nee, dit is niet voor alle V4 gebruikers. Enkel een bepaalde doelgroep die de softwareversie hebben die overeenkomt met mijn vorig bericht. Je kan dit controleren via je menu op de decoder.

Indien je in aanmerking komt, zal je worden gecontacteerd per brief/e-mail. Dit gebeurt in verschillende golven en gaat dus over enige tijd. Indien je in aanmerking komt en je bent nog niet gecontacteerd, zal dit later nog gebeuren.
mss best dat je eens de vraag door een Privébericht te sturen (klik hier) zodat je een officieel antwoord krijgt van iemand van Proximus zelf.
Betekent dit :
.... bij mij thuis staat o.a. ook nog een V4 decoder . Ik lees op dit forum dat er een omruilactie al ongoing bezig is om deze V4 te vervangen. Is dit zo voor alle V4's ?
Dat de omruilactie al bezig is en er al zijn die een die een brief/mail gekregen hebben dat ze een nieuwe decoder gaan krijgen.
wat door een proximus medewerker al bevestigd werd:Momenteel loopt er inderdaad een omruilingsactie voor V4 decoders met een bepaald type software versie, met de nieuwe interface, welke inderdaad geen factory reset mogen doen. Het niet mogen doen van de factory reset is enkel en alleen voor deze doelgroep. De overige V4 gebruikers met de andere software versie hebben geen problemen. Er zijn momenteel ook nog geen plannen om deze pro-actief te vervangen.

De doelgroep waarbij we de decoder V4 decoders vervangen zijn diegene met SW versie: NTE-v4_6.42.1.30

Je kan dit controleren via de instellingen op je TV menu. Ter info, de omruiling gebeurt in verschillende golven, dus mocht je nog niet gecontacteerd zijn, zal je nog even geduld moeten uitoefenen.
Ander Proximus medewerker schreef: Dag Ro,
De V4 decoders worden vervangen door een V5 c decoder dus zonder harde schijf.
De omruiling gaat over alle V4 decoders, de klanten krijgen hiervan een brief opgestuurd ivm de omruiling.
Mvg, Koen
hallo wat bedoel je met "omruilactie ongoing is" ?
Aan Proximus medewerker,

bij mij thuis staat o.a. ook nog een V4 decoder . Ik lees op dit forum dat er een omruilactie ongoing is om deze V4 te vervangen. Is dit zo voor alle V4's ?
Betekent dit dat we ook kortelings een bericht krijgen om de V4 die hier bij mij staat om te ruilen ?

Graag info.
Ro
Ro, je kan gelijk hebben maar ik dacht het net anders om dat de klagers de NTE gekregen hebben en de brave niet klagers gerust gelaten werden, enfin het blijft in ieder geval niet serieus dat alleen de NTE interface V4 bezitters een ruil decoder zou krijgen en deze met oude interface V4 niet.
Natuurlijk is het wel zo dat vanaf een NTE V4 bezitter een reset uitvoert dat proximus lastig gevallen werd omdat de decoder niet meer kon opgestart worden en toch moest omgeruild worden, mss daarom dat ze eerst met deze klanten begonnen zijn en dat dan pas de anderen zullen volgen, wie weet ???
Reputatie 5
Badge +1
Martin, maar het zijn nu juist de V4 eigenaars die de nieuwe software met nieuwe interface binnengekregen hebben, die nu in de omruilingsactie zitten.
Terwijl de andere klanten, die geen aanpassing gekregen hebben en daarvoor klachten hadden, die krijgen nu ook geen andere .
Begrijpe wie begrijpen kan ...

Ro
Bedankt voor de info maar het was zeker geen foutje bij al de anderen 😉
Reputatie 2
@Ro mijn vader geeft dus zijn V4 zien vervangen worden door een v5-c was foutje van ik.
Blijkbaar hebben niet alle bezitters van een V4 decoder de NTE software gepusht gekregen en veronderstel ik daarom dat het ook bij een aantal V4 bezitters meer als een test was om de NTE software op de V4 te kunnen evalueren, temeer dat er velen geklaagd hebben dat zij de dupe waren omdat er geen nieuwe NTE software interface op hun v4 decoder stond?
Reputatie 6
Badge +2
Wat ik niet begrijp is dat men vorig jaar die V4 decoder nog werden uitgerust met de nieuwe software en een jaar later zijn die decoders ineens zodanig verouderd dat die moeten vervangen worden door een recentere decoder dan vraag ik mij af waarom die V4 decoder een nieuwe software gekregen hebben dan konden ze toch van eerste keer die V4 decoders uit omloop gehaald hebben, dat versta ik niet zo goed.
Maar ja, we weten dat Proximus en logica niet samen gaan.
Inderdaad ik begrijp het ook niet meer er zijn er inderdaad die in de plaats een V5 krijgen en anderen weer een V5-c.
Nu zou het wel logisch zijn dat ze de decoders v4, ook bv bij een defecte van de v5, omruilen voor een type zonder harde schijf, omdat ze toch in de toekomst alle opnames op hun servers willen laten verlopen.
Maar blijkbaar maken ze af en toe uitzonderingen en veronderstel ik als je genoeg aandringt voor een v5 dat je er ene krijgt, mss als forumlid Sinjoor (of andere forumleden in het zelfde geval) dit leest dat hij kan bevestigen of hij daar uitdrukkelijk om gevraagd heeft om een V5 te krijgen in ruil?
Soit een rechte lijn is er zeker niet in te trekken ….

NB: mss is hun algemene theoretisch regel ondertussen niet meer zoals ik die opgesomd heb en is het nu : v4 en v5 indien die moet omgeruild dat het default een V5-C is.
( met nog hier en daar een uitzondering op de regel ☺️ )
PS: nu ga ik wel effen off topic: zo stel ik mij de vraag of je bij een omruil van een v5-C bv ook een V6 kunt krijgen als je dat wenst (dus weer afwijkend van de regel dat V5-C default vervangen wordt door V5-C) ?
Reputatie 5
Badge +1
Aan Martin,

Hier wordt dus weer afgeweken van de algemene regel, dat je hetzelfde type krijgt als je hebt staan ...
Alhoewel in de reactie van schaap69 hierboven... wel een v5 geleverd wordt.

Begrijpe wie begrijpen kan...
Ro
Reputatie 7
Badge +4
Dag Ro,
De V4 decoders worden vervangen door een V5 c decoder dus zonder harde schijf.
De omruiling gaat over alle V4 decoders, de klanten krijgen hiervan een brief opgestuurd ivm de omruiling.
Mvg, Koen
Reputatie 5
Badge +1
Aan Proximus medewerkers,

kan er duidelijkheid komen op de vraag die in deze topic gesteld wordt.
Bij door Proximus verplichte vervanging van V4 decoder, wordt dan een V5 ( met harde schijf) ter beschikking gesteld. Zelfde type als het type van V4 dat vervangen zal worden . En dus niet een V5 c, zonder harde schijf.
En bijkomende vraag van Martin eveneens : "namelijk of deze omruilingsactie van de v4 met NTE software erop, ook geldt indien het om een vroeger aangekochte V4 gaat? "

Als een probleemvraag opgelost wordt ( en dat kan enkel door jullie in dit geval), kan dit topic gesloten worden en is de irritatie als gevolg van niet-antwoorden weg ...

Ro
Daarvoor zal je moeten wachten tot maandag als er terug iemand van proximus hier op het forum langs komt, zodat ze dit verder met u kunnen bespreken wat de mogelijkheden zijn.