Beantwoord

Verdwenen opnames

  • 18 September 2018
  • 29 reacties
  • 1255 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Vandaag ontdekte ik dat van een serie (Quantico) 11 van de reeds 20 opgenomen afleveringen mis. Toevallig de eerste 11. Het lijkt er op dat om een of andere reden de digicorder voor deze serie het aantal te bewaren afleveringen heeft verlaagd naar 10. Nochtans heb ik vorig jaar deze instelling voor gans de digicorder op "alle"gezet.
Ik ben niet zeker dat dit de reden is, want dit is blijkbaar enkel op te vragen wanneer er 2 of meer afleveringen nog op de planning staan in het scherm "geplande opnames". Maar ik heb intussen nog een serie gevonden waarbij het aantal te bewaren afleveringen ook naar 10 was verlaagd. Duidelijk een bug in het systeem.

Dus 2 vragen:
- Hoe kan ik van een serie opvragen en wijzigen hoeveel afleveringen er bewaard worden?
- Kunnen jullie even de verdwenen afleveringen terug zetten?


Mvg,
Christophe
icon

Beste antwoord door Christophe007 28 October 2018, 10:23

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

29 reacties

Reputatie 1
Badge
En ondertussen nog altijd niks gehoord van Proximus ...
Reputatie 7
Badge +4
Ik vrees dat er niet onmiddellijk een wijziging zal zijn in die instellingen. Wat we wel hebben kunnen zien is dat er op 18 September op je decoder zelf een aanpassing gebeurd is in de instelling van de bewaartijd van je opnames.

Je kan dit niet enkel via de PVR-menu aanpassen bij je opnames zelf, maar ook bij menu - instellingen - voorkeuren - opnames.
Reputatie 1
Badge
Ik vrees dat er niet onmiddellijk een wijziging zal zijn in die instellingen. Wat we wel hebben kunnen zien is dat er op 18 September op je decoder zelf een aanpassing gebeurd is in de instelling van de bewaartijd van je opnames.

Je kan dit niet enkel via de PVR-menu aanpassen bij je opnames zelf, maar ook bij menu - instellingen - voorkeuren - opnames.

Ik apprecieer dat je antwoordt op een zaterdag avond, maar spijtig genoeg is dit geen antwoord op mijn vraag. Dus zal ik nogmaals de vraag stellen:

Hoe kan ik per serie nakijken hoeveel afleveringen er bijgehouden worden (zijnde 10, 20 of alle)? De enige mij bekende manier om naar "geplande opnames" te gaan, daarin de serie te selecteren,en dan de optie "opnameopties van de serie" te selecteren. Het probleem is dat deze optie alleen zichtbaar is wanneer er minimum 2 afleveringen in de planning staan. Voor series die maar 1 aflevering per week hebben, is dit bijna nooit het geval.
Normaal zou dit voor mij geen issue zijn. Mijn systeem instelling staat immers op "alle" sinds 2017. dus in theorie worden alle series met die instellingen opgenomen. De laatste maanden blijkt in de praktijk dat Proximus individuele serie opnames toch weer op "10" of "20" zet.

Dus: Ofwel leggen jullie mij uit hoe ik aan deze instelling kan voor elke serie. Ofwel is dit niet mogelijk, en dan verwacht ik van jullie een overzicht van mijn geprogrammeerde series met de waarde van die instelling (en natuurlijk de eventuele correctie waar nodig).
Reputatie 1
Badge
En het probleem is opgelost. Ik ben per ongeluk zelf op de oplossing gebotst. Je kan namelijk de optie "opnameopties van de serie" ook gewoon terugvinden door in de TV gids een aflevering van de serie in kwestie te selecteren. Daar werkt deze optie altijd.

Ticket mag dicht.