Beantwoord

Verdwenen afleveringen


Reputatie 1
Badge

Vandaag merkte ik dat er bij een aantal opgenomen series enkel afleveringen verdwenen zijn. Deze afleveringen zijn wel degelijk opgenomen, en stonden bij mijn opnames. Nu zijn ze zonder enige verklaring verdwenen (en neen, ik heb ze niet zelf gewist).

 

Het gaat over:

  • That 70s show  (Play 6)
    • S7-E2  (wo 04/05 19:05)
    • S7-E3  (do 05/05 18:35)
    • S7-E4  (do 05/05 19:05)
  • De Bunker  (VTM4)
    • S1-E4 (do 05/05 ergens rond 22:30)
  • The Tourist  (Canvas)
    • S1-E3 (woe 04/05 22:50)

 

Het lijkt er op dat in het algemeen de opnames van 4 en 5 mei bij Pickx verdwenen zijn.

 

Graag deze afleveringen asap terugzetten.

 

icon

Beste antwoord door Christophe007 20 June 2022, 00:14

Bekijk origineel

31 reacties

Reputatie 5
Badge +2

het is inderdaad een beetje absurd het antwoord, 

er wordt wel op gewezen dat de fout bij proximus zit, maar eigenlijk moet er ook fouten kunnen recht gezet worden, het abonnementsgeld slaat ook steeds op, dus  je mag toch wat terug verlangen voor dit geld

nu wordt er verwezen naar gratis diensten, die natuurlijk bestaan maar is het op die manier nog nodig een abonnement te nemen op proximus als er bij een fout we naar daar gestuurd worden?????

Reputatie 7
Badge +5

@Pat52 @Valencia Ik heb nogmaals geïnformeerd bij onze collega’s die de opnameservers beheren en zij melden mij dat de opnames niet te recupereren zijn. De bestanden die wij hebben van die opnames zijn niet in orde. Dit is natuurlijk niet hetzelfde als de afleveringen die zijn uitgezonden. Het was niet de bedoeling om kort door de bocht antwoord te geven wel om een alternatief aan te bieden. 

Reputatie 5
Badge +2

gisteren stond de ontbrekende film en de gemiste aflevering van de meilandjes er toch plots op

ik dacht dat dit onmogelijk was, film al bekeken

Reputatie 1
Badge

@DaisyS  Dat is niet echt een elegante oplossing he: “bekijk de afleveringen via de site van de zender zelf”.  We betalen immers voor TV bij Proximus, en voor de digicorder. Dan mogen we er toch van uit gaan dat we het betaalde product ook geleverd krijgen? 

Reputatie 7
Badge +3

@Christophe007 Ik heb het nogmaals nagekeken. Er is op dat moment een algemeen probleem geweest waardoor die opnames niet gelukt zijn. Dit heeft als gevolgd dat wij ze ook niet kunnen terug plaatsen. 

Het voordeel is wel dat je zowel van VTM, GoPlay als canvas een app hebt waar je deze afleveringen kan terug vinden.7

@Valencia Dit geldt helaas ook voor jouw probleem.

@DaisyS Niet persoonlijk aan jou maar dit is toch geen oplossing/antwoord een kort door de bocht antwoord . Ik interpreteer dit als trek uw plan met de mogelijkheden van de zenders zelf. Heeft Proximus hier dan geen verplichting tegen over de klant??? Verwijzen naar een algemeen probleem is bekennen dat het probleem bij Proximus was. Dus is het aan Proximus om dit recht te zetten. Jullie kunnen wel degelijk deze programma’s die werden opgenomen door de klanten terug zetten. Hopend dat Proximus als nog het nodige doet. Anders zal ik dit extern laten escaleren . Want de zenders in kwestie hebben mij bevestigd dat de uitzendingen beschikbaar zijn voor Proximus in hun BACK UP servers gedurende 60 dagen, conform aan de overeenkomst tussen hen en Proximus. 

Reputatie 7
Badge +3

Hier werd in het verleden altijd verteld dat opnames 60 dagen op de Proximus servers beschikbaar waren, maar blijkbaar staan die dan bij de zenders op hun servers.

En Proximus kan ze daar dus ook opvragen!! Dus conclusie is duidelijk.

Van SBS BELGIË en VTM kreeg ik dit antwoord. Mocht er effectief een probleem zijn geweest, dan had Proximus de betroffen uitzendingen niet kunnen uitzenden. 

Reputatie 7
Badge +3

nog een opname ontdekt die niet op tv verschijnt, de opname van 4 mei van chateau Meiland om 20.30 van play 5

dus twee uitzendingen van 4 mei

beiden zijn niet te zien op tv

@Valencia Bij mij staat sinds deze middag de uitzending van 4 Mei Chateau Meiland terug beschikbaar in de opnames bibliotheek  van mijn decoder en kan het bekijken. Ook terug beschikbaar op de Pickx Website bij mijn opnames.

Conclusie Proximus kan wel degelijk opnames terug zetten, ook na een algemeen probleem bij Proximus in tegenstelling van wat DaisyS van Proximus hier gisteren melde.

  • DaisyS 

  • 21 uur geleden

  • @Christophe007 Ik heb het nogmaals nagekeken. Er is op dat moment een algemeen probleem geweest waardoor die opnames niet gelukt zijn. Dit heeft als gevolgd dat wij ze ook niet kunnen terug plaatsen. 

    Het voordeel is wel dat je zowel van VTM, GoPlay als canvas een app hebt waar je deze afleveringen kan terug vinden.7

    @Valencia Dit geldt helaas ook voor jouw probleem.

Reputatie 5
Badge +2

hoe is het dan mogelijk dat ik ze op pickx (computer) wel kan zien maar niet te bekijken en op tv niet

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Valencia Welk type decoder heb jij ? 

Ik heb een V7 ( android TV Box) na herstart van modem  en decoder stond het terug in de opnames. ( Heb de decoder zonder stroom gezet, de modem herstart toen het DSL lampje op de modem terug brandde de decoder herstart.)

Ook eens getest met mijn oude V5 decoder en ook daar terug beschikbaar.

N.B. er waren 2 uitzendingen van Chateau Meiland op 4 mei op Play 4 en Play 5  staan allebei terug bij mij 

 

Reputatie 7
Badge +5

@Martin Dat klopt inderdaad. 

Reputatie 7
Badge +3

@Pat52 @Valencia Ik heb nogmaals geïnformeerd bij onze collega’s die de opnameservers beheren en zij melden mij dat de opnames niet te recupereren zijn. De bestanden die wij hebben van die opnames zijn niet in orde. Dit is natuurlijk niet hetzelfde als de afleveringen die zijn uitgezonden. Het was niet de bedoeling om kort door de bocht antwoord te geven wel om een alternatief aan te bieden. 

 @DaisyS Worden de opnames dan op verschillende servers bewaard,  regio gelinkt?. Want ik heb de ontbrekende opnames van Chateau Meiland op 4 mei van Play 4 en Play 5 toch kunnen terug krijgen. (ik begrijp nu ook de bedoeling/je melding van het alternatief via de apps van de betrokken zenders)

Reputatie 7
Badge +3

gisteren stond de ontbrekende film en de gemiste aflevering van de meilandjes er toch plots op

ik dacht dat dit onmogelijk was, film al bekeken

Je ziet wel als ze echt willen bij Proximus kunnen ze het  alsnog in orde te brengen.

Betreft gewoon de goodwill van een verantwoordelijke voor de opname servers.😉 Opnames worden op verschillende servers bewaard. Bij mij was het gelukt om ze terug te zetten na 2 dagen.😄 Zal er verder maar over zwijgen.🤐

gisteren stond de ontbrekende film en de gemiste aflevering van de meilandjes er toch plots op

ik dacht dat dit onmogelijk was, film al bekeken

hangt ook af wat het probleem met hun servers juist was,  als de servers terug kunnen synchroniseren na een probleem, kan je je opname ook  automatisch weer te zien zijn dan , maar daarvoor kennen wij geen details genoeg om welk probleem het juist ging, en zoals we al weten uit het verleden is er soms een manuele tussenkomst nodig om die terug te zetten….

Reputatie 1
Badge

Hier staan de verdwenen afleringen er intussen ook weer.

Reputatie 7
Badge +5

@Christophe007 Kan je je gegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijken we het even voor je na.

 

Reputatie 1
Badge

Meer dan een maand, een proximus blijft stil (afgezien van “trek uw plan”).  Heel ferme klantenservice van proximus.

Reputatie 7
Badge +5

@Christophe007 Die opnames zijn nog steeds aanwezig. Kan je alle toestellen eens herstarten in de juiste volgorde? 

Dwz eerst modem en decoder uitzetten met de schakelaar achteraan, na een tiental seconden mag je de modem terug aan zetten. Van zodra er terug een internet verbinding is mag je de decoder terug aan zetten. Hierna zullen alle opnames terug zichtbaar en beschikbaar zijn op je decoder.

Reputatie 1
Badge

@DaisyS  Het heeft niet gewerkt. De opnames zijn nog steeds niet zichtbaar op mijn decoder. Ik heb even mijn oude decoder opnieuw aangesloten en opgestart, en ook daar zijn deze opnames niet te vinden.

In de pickx app op mijn laptop zie ik deze opnames wel staan.

 

Er is dus blijkbaar toch nog een probleempje aan de kant van Proximus.

 

Reputatie 5
Badge +2

ik heb een film opgenomen op play7 op 4 mei Love by chance om 20.35

de opname is te zien op pickx maar niet te bekijken via de computer

de de TV is de opname niet vermeld in de reeks opnamen, dus ook niet te bekijken

er is al herstart maar de opname is nog steeds niet te zien

 

Reputatie 5
Badge +2

nog een opname ontdekt die niet op tv verschijnt, de opname van 4 mei van chateau Meiland om 20.30 van play 5

dus twee uitzendingen van 4 mei

beiden zijn niet te zien op tv

Reputatie 7
Badge +5

@Christophe007 Ik heb het nogmaals nagekeken. Er is op dat moment een algemeen probleem geweest waardoor die opnames niet gelukt zijn. Dit heeft als gevolgd dat wij ze ook niet kunnen terug plaatsen. 

Het voordeel is wel dat je zowel van VTM, GoPlay als canvas een app hebt waar je deze afleveringen kan terug vinden.

@Valencia Dit geldt helaas ook voor jouw probleem.

Hier werd in het verleden altijd verteld dat opnames 60 dagen op de Proximus servers beschikbaar waren, maar blijkbaar staan die dan bij de zenders op hun servers.
Maar aangezien die bij de zenders beschikbaar zijn snap ik niet goed waarom die dan niet kunnen teruggezet worden?

@Valencia het kan altijd zijn dat er iets verkeerd loopt met de synchronisatie naar decoder toe (= het niet lukt na herstarten en zelfs ook niet na resetten) , heb dit hier nog in het verleden van anderen gelezen die ook met dit probleem af te rekenen hadden en moet Prox soms eerst ingrijpen, maar wat zij dan juist doen daar heb ik geen weet van.

Reputatie 1
Badge

Intussen zijn we meer dan 2 weken verder en nog altijd geen beweging bij proximus.

@DaisyS Dus dat klopt dan toch nog altijd wat ik hier al zo dikwijls gelezen heb dat de opnames opgeslagen worden op proximus servers?

Reageer