Vanaf nu ook TF1 met programma's in originele versie

  • 6 December 2018
  • 2 reacties
  • 387 Bekeken

Reputatie 7
Badge +2
Net zoals ook al bij de Franse publieke zenders, geeft PX voortaan ook bij TF1 de mogelijkheid om programma's in originele versie te bekijken. Voor zover TF1 ze natuurlijk zelf in "VO" uitzendt.
Kan handig zijn als je eens een film wil meepikken van deze zender.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Hopelijk zien we ook eens Engelse series films in het Nederlands gedubt. Gedaan met ondertiteling. Waarom kan dit niet voor de Nederlandstaligen? Ik zou het beter en aangenamer vinden.
Timm1983


Dubben is veel duurder dan ondertiteling. Ik ben in elk geval geen voorstander. Je leert beter een andere taal door ondertitels. Dat is een paar weken terug ook nog bevestigd door wetenschappelijk onderzoek. Daar pleit men ook om meer kinderprogramma's te ondertitelen.
Een experiment in Nederland afgelopen zomer waar men een serie in het Nederlands had gedubd is een enorme kijkcijferflater geworden. Mensen vonden het maar niks om monden te zien bewegen maar met woorden die niet klopten met de stand van de mond.

Dankzij digitale TV bieden de meeste landen waar traditioneel gedubd werd, nu ook de originele versies met ondertitels. En dat is ook altijd maar succesvoller.

Dus wat mij betreft geen dubben.
Hopelijk zien we ook eens Engelse series films in het Nederlands gedubt. Gedaan met ondertiteling. Waarom kan dit niet voor de Nederlandstaligen? Ik zou het beter en aangenamer vinden.
Timm1983

Reageer