Vraag

V8 decoder?


Is er al sprake van een V8 decoder? 


11 reacties

ja zeker zie:  

Vragen over tv-opnames

Hoe kan ik een programma opnemen, het bekijken en het langer bewaren?

→ Hoe een tv-programma opnemen? | Proximus

Dat is allemaal goed als je een fabrikant vindt die dergelijke toestellen kan aanbieden die achteraf niet al te veel problemen/bugs meebrengt, als die dan op korte termijn kunnen opgelost worden is dat minder erg, maar een risico zit er wel altijd in en ik denk daarom dat ze eerst uit de v7 perikelen eerst willen goede lessen trekken om dit zoveel mogelijk te vermijden in de toekomst. Ik bedoel hiermee niet dat ik tegen vooruitgang ben, maar je moet soms eerst goed leren stappen voor je begint te lopen, enfin ieder zal daar wel zijn eigen mening over hebben natuurlijk.

Zeker van de 5c?

Die heeft geen vaste schijf, dus 3 jaar bewaren in de cloud?
Ik dacht daarnaast dat op de 3-4-5 het mogelijk was tot de schijf vol raakt. Maar ja, dat zou dan onbeperkt in tijd zijn, ttz  beperkt tot de levensduur van de decoder.

Als ik het maar kon, de 2 scart-aansluitingen op mijn oude dvd recorder waren al lang vervangen door 2 HDMI aansluitingen, afwachten tot ik eens iets zal tegenkomen wat overweg kan met die android  decoder van Proximus, dat zal dan ook buiten de wil om zijn van Proximus. Alles is zowat kapotgemaakt nu met dat goede digitale beveiligde systeem, ze mogen er fier op zijn! 

Of mijn volgende tv zal er een zijn waarmee ik met een externe harde schijf kan opnemen buiten de wil van Proximus om, helaas lukt dat niet bij de smart tv van Samsung die ik nu heb, leuk om op die manier van tegenwoordig nog iets op te nemen voor die 60 dagen, dat mag dringend wat uitgebreider worden en ik zal heus niet de enige zijn die hier zo over denkt.

Als de layout van de opnames op de V7 decoder kan aangepast worden dan kan ook de opname duur aangepast worden, hopelijk komt er desnoods volgend jaar eens verandering in, maar een layout aanpassing aan het overzicht van onze opnames dat was eerder prioritair.

Timm1983

Waarom denk je dat er al zou sprake zijn van een V8 decoder?

Wat mij betreft zou dat gerust mogen Marc. Eentje dan waarop de zender naam af te lezen is en eentje waar we zelf dan onze opnames kunnen op beheren met een eigen harde schijf buiten de wil om van Proximus dat zou fantastisch zijn. Of als we dan eens opname's 2 of 3 jaar kunnen bewaren is het toch ook al beter dan die annozele 60 dagen. Of welke blu-ray recorder kan overweg met zo'n androiddecoder, ik ben er ook nog niet uit. Maar de toekomst zal wel verandering brengen, als we vroeger zelf onze opnames konden beheren met een dvd recorder zou dit in de toekomst ook moeten kunnen buiten de wil van Proximus om dan. Dan zullen we weer eigen baas zijn op tv. Ik zie niet in wat het probleem dan is als we mooi iedere maand onze factuur betalen, want onze betaling aan Proximus blijft ook geen 60 dagen geldig, helaas.

Timm1983

Het is niet meer dan logisch dat ze blijven ontwikkelen om steeds betere ervaring te geven aan de klanten. Ze mogen gerust proberen iets aan te bieden dat andere providers niet kunnen. Iets unieks dus. 

Proximus zou ook zijn interface best vernieuwen om het gebruiksvriendelijker te maken 

Waarom denk je dat er al zou sprake zijn van een V8 decoder?

Blijven ontwikkelen naar betere toestellen die mee zijn met de digitale vooruitgang 

Wat mij betreft zou dat gerust mogen Marc. Eentje dan waarop de zender naam af te lezen is en eentje waar we zelf dan onze opnames kunnen op beheren met een eigen harde schijf buiten de wil om van Proximus dat zou fantastisch zijn. Of als we dan eens opname's 2 of 3 jaar kunnen bewaren is het toch ook al beter dan die annozele 60 dagen. Of welke blu-ray recorder kan overweg met zo'n androiddecoder, ik ben er ook nog niet uit. Maar de toekomst zal wel verandering brengen, als we vroeger zelf onze opnames konden beheren met een dvd recorder zou dit in de toekomst ook moeten kunnen buiten de wil van Proximus om dan. Dan zullen we weer eigen baas zijn op tv. Ik zie niet in wat het probleem dan is als we mooi iedere maand onze factuur betalen, want onze betaling aan Proximus blijft ook geen 60 dagen geldig, helaas.

Timm1983



Naam van de zender tonen op de decoder? Ik zie het nut niet er van in omdat de meeste TV zenders hun logo prominent in een hoekje van het beeldscherm plaatsen, zo erg dat het bij sommige TV’s wel eens zou kunnen “doorbranden”. De naam tonen in de decoder kost ook nog eens meer energie 😎.


Dat opnames niet onbeperkt mogen bewaard worden vindt zijn oorsprong in de auteursrechten en bijhorende wetgeving. Daarbij, ook bij Telenet kan je opnames ook maar standaard 60 dagen bewaren. Waarom niet langer, geen idee. Overigens bij de voorgangers van de V7 kan je er ook voor kiezen om de opname langer (tot de schijf vol is te bewaren door de opnameopties aan te passen. Maar terug gaan naar een V5 is geen optie zeker? Nochtans zijn er nog veel klanten die een V5 hebben (ik ook).
Als je toch zo ontevreden bent, wat houdt je tegen om te veranderen? Bij Telenet kan je opnames tot 1 jaar bewaren mits een aanpassing in de instellingen (maar ik ben hiervan niet 100% zeker). Maar 1 jaar is toch al 6x 60 dagen, niet waar?

Reputatie 7
Badge +5

@Marc Vanderheyden @Timm1983 @Martin @Mutlie Voorlopig nog geen sprake van een nieuwe decoder.

Overigens bij de voorgangers van de V7 kan je er ook voor kiezen om de opname langer (tot de schijf vol is te bewaren door de opnameopties aan te passen. 

voor de V5 en V5c kun je wel voor de cloud opnames kiezen voor lange termijn  = 3jaar 

 

Reageer