Vraag

v7 update

  • 3 February 2020
  • 27 reacties
  • 742 Bekeken

Kreeg een mail over software update heb die niet gekregen en over (3.33.9) dat ik moet zien in systeem ik heb versie 3.33.6


27 reacties

Bedankt voor deze tip @RedsFan 

Badge +4

Men kan de update eventueel ook forceren door naar ‘instellingen’ te gaan, daarna apparaatvoorkeuren - over systeem - upgrade. 

Bij mij stond die klaar ((melding)) 3.53.1

@Covis Bedankt,
bij de andere decoders kon je die proberen zelf (al dan niet vervroegd ) binnen te halen door een herstart of een reset decoder, vandaar mijn vraag of dit mss ook bij de v7 het geval zou zijn!

Bij ons: 3.53.1. Komt vanzelf binnen.

Instellingen: Systeeminfo: middleware versie: PXM-SW-3.53.1

@RedsFan krijg je die vanzelf binnen of moet je iets zelf doen om die binnen te trekken?

hoe vraag je eigenlijk bij een V7 decoder de software versie op ?

Badge +4

Vandaag nieuwe versie , juist geinstalleerd 3.53.0 

We zien wel of er verbeteringen zijn.

Badge +4

Nee is nog altijd dezelfde 3.51.0

Kan je zien of er al ondertussen nieuw software werd gepusht op de V7

Badge +4

Ik wil ook nog eens melden dat het nu en dan nog eens voor komt , beeld blijft plots stilstaan en wordt dan zwart met de foutmelding ….. pfff gelukkig niet zoveel meer zoals in het begin met die andere hdmi kabel geweest…. maar decoder is enorm gevoelig.

Reputatie 7
Badge +4

Kreeg een mail over software update heb die niet gekregen en over (3.33.9) dat ik moet zien in systeem ik heb versie 3.33.6

Het downloaden van de nieuwe software gebeurt op de achtergrond. Je krijgt dan op een bepaald moment een banner te zien om je te verwittigen dat je hem kan installeren. Er is hiervoor een reboot van je decoder nodig.  De updates gebeuren niet bij elke klant op dezelfde moment. Het kan een week duren voordat jouw decoder aan de beurt is. Je kan de update eventueel ook forceren door naar ‘instellingen’ te gaan, daarna apparaatinstellingen - over systeem - upgrade. 

Decorder valt nog geregeld uitvalt tijdens het kijken 

Heb je decoder aangesloten met de HDMI-kabel die erbij zat? Dit is zeer belangrijk voor de goede werking. 

Met de V6 UHD decoder waren er ook die om die reden zwart beeld kregen hierdoor, maar wel niet altijd om reden van de HDMI kabel, in ieder geval hoop ik ook dat dit probleem dan voor u achter de rug is.

Badge +4

Martin gisteren niets meer ondervonden van foutmeldingen, door die vervanging van Hdmi kabel, hopelijk blijft het zo 👍

die HDMI kabel die bijgeleverd is bij de v7 is een Shielded High Speed HDMI Cable.

Badge +4

Ja nog altijd P134 met zwart beeld

Dan gebruik je best deze voor alle zekerheid.

Gaat dat zwart beeld altijd samen met melding P134?

Badge +4

Nee die HDMI kabel heb ik nog niet gebruikt , het is er ene van ervoor ….

Ik kan die nieuwe HDMI kabel eens gebruiken maar of het beter zal zijn ?

Het kan moeilijk beter worden via de booster de betrouwbaarste verbinding is altijd decoder rechtstreeks verbonden aan de bbox via utp kabel.

Maar er heeft hier nog niemand van Proximus zelf gereageerd om meer uitleg te geven over de stand van zaken in dit verband voor de V7 decoder.

In verband met dat zwart beeld, je hebt toch ook de HDMI kabel gebruikt die bijgeleverd was met de V7 decoder.

Gaat dat zwart beeld altijd samen met melding P134?

Badge +4

Ik weet niet meer wat te doen met die v7 het is echt geen TV kijken zo , dat die om de 10 minuten zwart beeld en vrouw volgt programma’s en mist zo stukken van het programma.

Enige wat ik nog kan proberen is de decoder aansluiten op de wifi booster en zien wat dit geeft , anders ga ik weer die V5c zetten.

P134 wijst op een zwak signaal tussen de modem en de decoder waardoor het beeld niet snel genoeg doorkomt, de decoder is dan als het ware nog aan het bufferen.

Dit is in onderzoek al sinds een paar maand geleden, dus blijkbaar nog niet opgelost dan.

Enfin, de proximus medewerkers kunnen morgen eens informeren bij de betrokken specialisten hoe ver het hiermee staat!

Badge +4

Soms de de melding programma kan niet afgespeeld worden (met zwart beeld) Foutmelding P134

en enkele seconden later terug beeld.

Badge +4

Bij alle staat 

Uptime

1 day(s) 11:19:56

Dat is sinds de install v7

kijk ook eens naar de uptime van je  xDSL, Iternet en Video op de bb3v+ interface 

→ http://mymodem/7.3.8/gui/tpl/src/internet/network.html

natuurlijk nu heb je een reset gedaan maar als het nog voorvalt kun je zien na hoeveel die eventueel zou kunnen uitgevallen zijn.

Badge +4

Ja met een ethernet kabel

Daarnet heb ik even een reset gedaan , we zien wel...

is die rechtstreeks verbonden met de bb3v+

Badge +4

Valt hier ook nu en dan eens uit, krijg dan een foutmelding en bericht van geen ethernet , wij controleren uw internet verbinding, na 20 sec terug naar beeld.

(met de v5 nooit voorgehad))

Reageer