Sticky

V7 Stand van zaken


Reputatie 7
Badge +4

Algemeen

  • Onverwacht opstarten van de V7 (bijvoorbeeld tijdens de nacht)
    Het probleem is nog niet verdwenen, dit kan nog voorkomen bij enkele klanten.  Er bestaat een work around om dit probleem te vermijden.  Schakel de CEC functie uit in het menu van je decoder. 
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Traagheid bij het volledig uitschakelen van de decoder.
    In vergelijking met de V5C / V6 is de opstarttijd van de V7 gelijkaardig, er is geen verbetering voorzien op korte termijn..
  • Foutmelding P011, P130 of andere foutmeldingen die verschijnen
    Deze foutmeldingen worden dagelijks opgevolgd.
    Er zijn reeds acties ondernomen om deze foutmeldingen op te lossen.
    Er zijn echter meerdere oorzaken welke complex zijn en individueel dienen onderzocht te worden.
    Wij zetten alles op alles op deze foutmeldingen zo snel mogelijk op te lossen.
  • Vastlopen van de decoder bij het voortspoelen of terugspoelen bij TV-Replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag voorbeelden (zender, progr, ...) hier steeds posten zodat dit verder onderzocht kan worden. 
  • HDMI-CEC welke de TV en de decoder samen uitschakelt.
    Dit is het principe van CEC, u kan dit uitschakelen in het menu instellingen van de decoder via
     
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Een volledige stop van de decoder bij het lang induwen van de power knop op de afstandsbediening… Herstart de decoder in plaats van volledig uit te schakelen.
    Opgelost bij de volgende software-update.
  • Vanaf kanaal 1 kan je enkel tussen de favoriete kanalen zappen.  Je moet een kanaalnummer invoeren van een niet-favoriet kanaal om terug normaal te kunnen zappen.
    Hieraan wordt gewerkt, dit zal met de volgende software-update nog niet opgelost zijn.

Replay en opnames

  • Wanneer je wenst terug te spoelen bij TV Replay wordt u gedwongen om een abonnement op Tv Replay+ te nemen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Snel vooruit spoelen/terugspoelen is onnauwkeurig.
    Het probleem is gekend, dit doet zich enkel voor ingeval men een « live » TV programma had gepauzeerd.  Dit doet zich niet voor bij Replay of bij opnames.
  • Snel vooruit spoelen bij een serie-opname zorgt ervoor dat de programmatie geannuleerd wordt.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Dubbele of ontoegankelijke opnames met error-code  P135
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Opnames die onbeschikbaar worden tijdens het afspelen van de opname.
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Wanneer je een opname verlaat zal deze op de achtergrond blijven afspelen.
    Met het gebruik van de home (menu) toets verlaat je de opname niet, je moet de knop « stop » gebruiken.

Interface

  • Bepaalde elementen van de interface blijven bij sommige gebruikers zichtbaar, zelfs wanneer de decoder in stand by wordt geplaatst.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Bij de keuze van audio en ondertitels dient men het menu te verlaten met de ‘return’ toetst in plaats van te valideren met de ‘OK’ toets.
    Indien men deze 2 parameters wenst te veranderen moet men 2 keer in het menu gaan.

Google/apps

  • Het opstarten van de Pickx app verloopt trager om trager
    De opstarttijden zijn reeds ingekort.
  • Onmogelijk om de  V7 toe te voegen aan Google Home
    Dit is momenteel niet voorzien.
  • Shadow onmogelijk
    Niet voorzien op korte termijn.
  • Amazon Prime is verdwenen?
    We zijn in afwachting van de vernieuwing van het certificaat.
  • Bij BeTV op aanvraag: zijn de ondertitels niet synchroon.
    Vraag gesteld aan BeTV

Kanalen

  • Waar is het RFM TV logo?
    Dit is aanwezig.

Audio/video

  • Toegang geven aan de originele audio/video stream(!)
    • Stoppen met het geforceerd upscalen naar HDR, zelfs al is het Tv-toestel compatibel.
    • Stop met het forceren van Dolby Digital → dit geeft de indruk dat het geluid zeer stil is bij gebruikers.
    • De mogelijkheid geven om zelf dynamisch de refresh rate van het beeld in te stellen.

Deze punten zijn in onderzoek

  • Het niet gelijklopen van de audio en video bij het TV kijken.
    De problemen met lip Sync zijn gekend, er zijn reeds verbeteringen uitgevoerd en er worden nog verdere verbeteringen gepland bij volgende updates.
  • Slecht beeld bij TV-replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Slechte audio tijdens het zappen bij sommige kanalen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Geen geluid bij live TV via Bluetooth.
    Onderzoek is lopende.

 

 

Onze ploegen werken in 2021 verder aan andere verbeteringen, zoals :

 

  • Long time nPVR
  • Persoonlijke hernummering
  • Klassieke TV gids

Update 2 en 3 feb 2021

  • Minder P-errors, vooral P130, P016 en P011
  • Deep standby werkt nu goed (je moet hiervoor de power toets op de afstandsbediening lang induwen). Op deze manier verbruikt de decoder minder stroom, maar duurt het langer om uit standby te komen.
  • Als je alle afleveringen van een serieopname wil verwijderen, krijg je een extra scherm waarin gevraagd wordt of je ook de geplande opnames van deze serie wil stoppen.
  • Sommige swimlanes hebben nu een knop “meer” op het einde zodat je al de programma’s kan zien die overeenkomen met de criteria van die swimlane.
  • Terug- en verderspoelen (met de knop links/rechts rond de OK knop) in een herstart programma (TV Replay) of een opname verlopen vlotter. 
  • Problemen met Movies&Series zijn opgelost. Afleveringen worden niet meer dubbel weergegeven en worden weergegeven in de juiste taal.
  • Je kan terug verder- en terugspoelen in trailers van Proximus VOD
  • Tijdens het zappen wordt ‘geen info’ niet meer weergegeven
  • Zwart scherm tijdens het zappen of tijdens live TV is weg. 
  • Tijdens het bekijken van een Replay programma springt hij niet meer naar live TV. 

Update 1-7 april 2021

MW 3.64.1 and APK 4.64.4

Belangrijkste wijzigingen : 

  • Bugfix: Probleem opgelost waarbij er geen geluid was en waar soms een reboot nodig was om het geluid terug te krijgen
  • foutmelding P133 verminderd
  • Replay nauwkeurigheid of accurate start tijden:
    • Bij het starten van een replay start de video bij het werkelijke begin van het programma in plaats van de programmatijd in de tv-gids
  • Watchlist:
    • Elk tv-programma (live, replay, opname, toekomst) of on-demand video kan worden toegevoegd aan Mijn watchlist vanaf de detailpagina van het programma of de video. De watchlist is te vinden in Home > Mijn Video's
  • Onboarding hints:
    • Na de upgrade en voor nieuwe klanten, na de eerste keer opstarten, na het wissen van gegevens krijgt de klant hints te zien wanneer hij voor het eerst bepaalde functionaliteiten gebruikt (tv-gids, fast-forward/rewind, OK-knop bij het bekijken van een video, favorieten)
  • Kanaalnummering wijzigen naar NL of FR:
    • Via de instellingen zal de klant een andere kanaalindeling kunnen kiezen. Hij zal kunnen kiezen tussen de Nederlandse of de Franse tweetalige kanaal line-up waar we een logica hergebruiken voor de nummering voor Brussel www.proximus.be/brusselhernummering
  • Een Support sectie toegevoegd in de secties waar de klant een aantal supportacties kan starten (systeem info, check voor updates, kanaal scan (in geval van problemen met kanaal info), data wissen, app herstart)
  • Formaat van de posters in Series sectie van de Movies & Series pass is sterk verbeterd
  • Na het indrukken van de pauzeknop op de afstandsbediening, zal de focus op de voortgangsbalk liggen in plaats van op de knop Opnieuw opstarten. Wanneer op OK wordt gedrukt, wordt de video hervat in plaats van vanaf het begin opnieuw te beginnen. 
  • Zappend gedrag bij favoriete kanalen:
    • Gedrag verholpen zodat je niet per ongeluk in de favorietenlijst terechtkomt bij het zappen door de normale kanalen line-up
  • Geluid van de toetsen van de afstandsbediening standaard op nul gezet (dit is het geluid dat je hoort elke keer als je op een toets drukt)
  • Verbetering uitgevoerd voor lage bandbreedte lijn profiel (P025 fouten)
     

Update 25 mei 2021

MW 3.68.0 and APK 4.68.5

Er werden enkele verbeteringen aangebracht die zullen beschikbaar zijn na reboot of automatisch na een update aanvraag via de app stores binnen +/- 7 dagen.

  • BEPless boot feature:
    • Informeert u wanneer opnames, apps,… niet beschikbaar zijn,  maar je wel Live-tv zal kunnen blijven kijken
       
  • Nieuwe swimlane "Mijn gehuurde items":
    • Beschikbaar in MyVideo's
       
  • Bugfixes:
    • Error P135: pauze probleem in het afspeelscherm is opgelost.
    • V7 liep soms vast in stand-by. Dit is nu opgelost.
       
  • Replay springt niet meer naar live tv:
    • Nu ook van toepassing voor blacklisting & Parental control. Springt niet meer naar live tv tijdens het terugspoelen. 
       
  • COTA:
    • Dit zal Proximus in staat stellen om nieuwe software releases uit te rollen naar een specifieke groep van klanten. (= targeted roll out)
  • Verbeterde rapportering in geval van 'wake up at night', waardoor een betere & meer accurate opvolging mogelijk is

Update oktober 2021

Bij een aantal klanten wordt deze week APP versie 4.81.4 opgeladen. 

Deze versie bevat een aantal bugfixes. 

Info HDR & Dolby 

  • HDR

Met de V7 TV-box stemde Proximus ermee in om de HDR-normen op Android-niveau te volgen. Wanneer die standaarden worden geüpgraded ( zoals de volgende update voorzien in april 2022 ) zal de V7 decoder box volgen – op voorwaarde dat de HDMI-link wordt gebruikt en NIET SPDIF !! Proximus heeft ervoor gekozen om hiervoor geen aparte ontwikkeling te doen op de V7-box, omdat die ontwikkelingen erg zwaar zijn. Dit betekent dat je – afhankelijk van het model en type van je tv – veranderingen in kleuren kunt hebben wanneer HDR is ingeschakeld en SDR-inhoud wordt weergegeven. De enige oplossing hier is om HDR voor iedereen uit te schakelen.     

  • DOLBY

Je hebt 2 instellingen voor DOLBY met de V7 TV-box: automatische instelling en stereo. De aanbevolen instelling is automatisch. We volgen de Android-normen en aangezien de meeste kanalen nog steeds stereo-inhoud leveren, wordt deze inhoud automatisch overgebracht naar een DOLBY-stream, wat kan resulteren in een aangepast geluidsniveau dat niet luid genoeg is. De oplossing in dit geval is om de stereo-instelling standaard te kiezen.  Ook hier worden de Android-standaarden regelmatig bijgewerkt (alleen voor HDMI).    

 

november 2021

Vanaf nu kan je de zendervolgorde ook aanpassen op de Android box (V7). Meer info vind je hier 

 

december 2021

MW 3.80.0 en APK 4.87.6 

Update voor klanten in Oost- en West-Vlaanderen (om te beginnen)

 

Grootste nieuwigheid : 

In de bovenste menubalk vind je een nieuwe optie “Ontdek”. Later zal deze ook beschikbaar zijn via internet en de mobiele Pickapp en op Apple TV. 

Het huidige selectie op het startscherm toont een selectie van inhoud op basis van het persoonlijke kijkgedrag of op basis van actualiteitsgebonden onderwerpen. 

De nieuwe verkenningsfunctie “Ontdek” doorzoekt de hele TV-gids van de afgelopen 7 dagen op basis van een dubbele genreselectie zoals ‘film/eng’ of ‘sport/fietsen’ of ‘kinderen/muziek’,…

Dus naast zoeken op trefwoord is het een zoekfunctie op basis van genrefiltering.

 

februari 2022

APK 4.91.2

De eerste 20 000 klanten krijgen deze week deze lang gevraagde update

 

-Je hebt vanaf nu de mogelijkheid om de Tv-gids lay-out op de V7 TV Box zelf te kiezen
-Naast de bestaande verticale lay-out zal je nu ook de mogelijkheid hebben om te kiezen voor een horizontale lay-out
-Deze horizontale lay-out geeft een overzicht van de verschillende programma’s op alle zenders terwijl de verticale lay-out inzoomt op de programma’s van één specifieke zender
-De Tv-gids lay-out kan gewijzigd worden via de Instellingen
-Een nieuwe instelling “Tv-gids lay-out” werd gecreëerd
-Je kan hier kiezen tussen “Tv-gids – Horizontale lay-out” en “Tv-gids – Verticale lay-out” 
-De verticale lay-out verdwijnt niet
Via menu - instellingen (tandwieltje) - TV-gids lay-out kan je de instellingen veranderen
 

Overzicht van mogelijke oorzaken van foutmeldingen.

Deze lijst is wel maar een indicatie. Er kunnen ook bijkomende andere oorzaken zijn waar verder onderzoek door ons nodig is. 

April 2023

 

MW 5.5.5.2 - TV app version 5.120.3

 

Deze versie bevat voornamelijk enkele verbeteringen op het gebied van stabiliteit en prestaties.  Het betekent niet dat het probleem zich nooit meer zal voordoen, maar het zou veel minder moeten voorkomen. 

 

Volgende zaken werden opgelost : 

  • Geen reactie op afstandsbediening 
  • Lange zaptijd (>1 sec) 
  • Onverwacht herstarten terwijl je de TV-box gebruikt.
  • Onverwacht herstarten van de Pickx TV app
  • Onverwacht opstarten van de TV-box
  • Zwart scherm bij Live TV
  • Lay- out van Studio 100 swimlane is aangepast
  • Android serienummer wordt nu juist weergegeven bij Instellingen - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Over - Status - Serienummer

 

De update zal (als alles goed loopt) gebeuren door Google tussen 4 en 12 april. 

 

Mei 2023

MW 5.5.6.1 - TV APP 5.120.4

 

Deze versie bevat een fix voor 

  • Te trage/snelle audio/video bij TV Replay
  • Terug naar live uitzending springen terwijl je iets in TV Replay bekijkt

Hij bevat ook verbeteringen voor

  • Lipsync issues bij live TV
  • Algemene vertragingen in de Pickx App en Netflix

 

Jan 2024

 

MW 5.7.3 

Fouten die niet meer of minder vaak zullen voorkomen : 

  • P004 
  • P135 
  • Lipsync issues, algemene traagheid (lange zaptijd, Netflix swimlane laad traag) en herstarten van de app
  • Fix voor uitzonderlijk lange start-uptijd > 20 sec
  • Automatisch herstarten van de decoder
    • Herstart getriggerd door geheugenproblemen
    • FATAL EXCEPTION: Technicolor resource manager

Enkele nieuwe functies : 

  • Eco mode
    • Activatie van de "eco mode" - De decoder gaat na 20 minuten in actieve stand-by in de netwerk-stand-by
    • Uitschakelen van de "eco mode" - De decoder zal niet langer in netwerkstand-by gaan en alleen de actieve stand-by gebruiken
  • Disney plus swimlane

feb 2024

 

update naar APK 5.140.1

 

Volgende veranderingen zullen zichtbaar zijn : 

 

  1. We verplaatsten de Zoek & ontdekpagina onder het Zoekicoon
  2. Als je een opgenomen programma wil bekijken en je start dit op vanuit de TV-gids zal dit afgespeeld worden als TV Replay. Als je dit start vanuit ‘Mijn video’s’ wordt de opname gestart. 

 


870 reacties

Reputatie 5
Badge +3

@jdm_01 heb je het over deze update MW 5.5.5.2 - TV app version 5.120.3 

Dan zou er het toch om meer gaan dan ivm reclame alleen.

zie → V7 Stand van zaken | update april 2023 MW5.5.5.2 app version 5.120.3

ivm reclame 4 april 2023 → Niet doorspoelbare reclame: de redenen | Proximus

 

Momenteel heb ik die uitrol nog niet ontvangen, waarschijnlijk zullen er nog andere zaken in orde worden gebracht, maar de hoofdzaak is die niet doorspoelbare reclame die ten alle spijt verplicht wordt.

 

Reputatie 7
Badge +3

@Wrangler En bij het vooruit of terugspoelen  met de pijltjestoets in TV Replay en rechtstreekse uitzending na pauzeren of herstart, krijg je nu een klein venster met beeld te zien boven de balk, zodat je het kan volgen.

Ook is het geluid bij mij nu luider , ook laat de TV gids veel sneller in.

De andere eventuele verbeteringen /veranderingen zal ik later vandaag of morgen nog uit testten en hier melden.

 

 

 

 

@HadewychT @DaisyS Heb mijn V7/Android Decoder moeten resetten omdat ik problemen had met het inladen van de TV gids ( wilde niet inladen, ook niet na een herstart van modem en decoder) en bij het bekijken van opnames of TV Replay (steeds melding dat het gevraagde programma niet kon worden weergegeven wegens een technisch probleem , met eerst fout code P010 en dan P134 ). Nu heb ik terug de vorige  software versie op mijn decoder staan na de reset. Is er een probleem met de software update?

Reputatie 1

Ik kwam vanmiddag thuis en de tv stond aan met paars beeld… geen sporen van inbraak gevonden dus gewoon even opnieuw opgestart en alles terug normaal. Bleek dat ik de update binnengekregen had.

Eerste indrukken zijn: sneller algemeen, layout is iets donkerder lijkt mij, en vooral de lipsync lijkt een pak beter! Fingers crossed...

Reputatie 7
Badge +3

@Wrangler En bij het vooruit of terugspoelen  met de pijltjestoets in TV Replay en rechtstreekse uitzending na pauzeren of herstart, krijg je nu een klein venster met beeld te zien boven de balk, zodat je het kan volgen.

Ook is het geluid bij mij nu luider , ook laat de TV gids veel sneller in.

De andere eventuele verbeteringen /veranderingen zal ik later vandaag of morgen nog uit testten en hier melden.

 

 

 

 

@HadewychT @DaisyS Heb mijn V7/Android Decoder moeten resetten omdat ik problemen had met het inladen van de TV gids ( wilde niet inladen, ook niet na een herstart van modem en decoder) en bij het bekijken van opnames of TV Replay (steeds melding dat het gevraagde programma niet kon worden weergegeven wegens een technisch probleem , met eerst fout code P010 en dan P134 ). Nu heb ik terug de vorige  software versie op mijn decoder staan na de reset. Is er een probleem met de software update?

@HadewychT @DaisyS  Ik heb vandaag  de software update opnieuw binnengekregen . Na installatie  heb ik  direct getest voor het probleem met TV Replay en opnames , nu geen foutmeldingen meer , maar alles bleef zich herhalen in een lus van 35 seconden, ( dus steeds hetzelfde dat bleef spelen)  vooruit of terug spoelen geen oplossingen , pauzeren terug bekijken  , geen oplossing. Live kijken en dan terug naar het programma in Replay of opname nog steeds zelfde probleem. ( afspelen in een lus van 40 sec in continue herhaling)

Ook heb ik via de Pickx app op smartphone en via de website  getest en daar geen problemen , dit om een eventueel server probleem te vinden maar dus negatief.  

Ik heb dan deze stappen ondernomen: (probleem is hiermee opgelost bij mij)

Decoder herstart ( 10 seconden zonder stroom gezet), clear cache en data van de Pickx App uitgevoerd , decoder opnieuw op gestart. Probleem met TV Replay en Opnames nog niet OK nu foutmelding P 134  , sorry er ging iets mis probeer het later opnieuw.

Na heropstart van de decoder in de support  ( bij instellingen) de Pickx App laten herstarten en opnieuw inladen.

Decoder terug herstart en geen probleem meer met bekijken in Replay of opnames. 

Ik geef dit maar even mee in het geval er nog andere personen dezelfde problemen mochten ondervinden , ook  voor feedback naar de software ontwikkelaars bij Proximus.

Groetjes, Patrick

Reputatie 2
Badge

Heb vandaag de nieuwe update ontvangen op mijn tv box en ik zie dat er nu Android 11 op sta en het geluid dat je hoordt tijdens het bladeren door de menu is ook anders wel super 👍

Reputatie 2

Beste

Hoe werkt de functie om de decoder te herstarten met de afstandsbediening?

Groeten

Witte Herder

Reputatie 1

Het zit wat dieper weggestoken maar gelukkig is de optie er nog.

Instellingen > Instellingen toestel > Apparaat voorkeuren > Over > Herstarten

Reputatie 7
Badge +3

De update zou voornamelijk te maken hebben met de 1 minuut reclame, opgenomen programma’s op VTM (comerciële zenders) zal men de eerste minuut niet kunnen doorspelen, daarna wel. Heb dit onlangs ergens gelezen.

De decoders zouden daarvoor vanaf 4 april een update krijgen.

De time-out was vroeger 4 uur inactiviteit (V7 decoder)

mvg

 

@jdm_01 

Reclame niet meer doorspoelen op tv, waarom?

De manier waarop we met z’n allen tv-kijken is gigantisch geëvolueerd. We kijken niet alleen tv en video content waar we ook zijn via alle mogelijke schermen, maar kijken ook alsmaar meer wanneer het ons het beste uitkomt m.a.w. we gaan uitgesteld kijken (via opnames & Replay).

En laat dit er nu voor zorgen dat tv-reclame vaker wordt doorgespoeld. Omdat lokale programma’s bij commerciële zenders grotendeels gefinancierd worden via reclame, staan de investeringen in deze lokale content onder druk. De Belgische zendergroepen vragen daarom aan de operatoren, waaronder ook Proximus, de invoering van een aangepast model voor tv reclame, om de lokale televiesiemarkt te versterken.

Hierdoor kunnen jouw favoriete programma’s zoals Blind Getrouwd, The Masked Singer, Familie en vele andere in de toekomst blijven bestaan, en kan je blijven genieten van een gevarieerd ruim Pickx-aanbod. Ook met producties van bij ons!

Wat betekent dit voor de Proximus Pickx-kijkers?

Vanaf april 2023:

⮚ Het bekijken van een opgenomen VTM-programma wordt voorafgaan door 1 minuut niet doorspoelbare reclame. Andere Belgische zenders voeren dit op termijn ook in;

⮚ Tijdens het opgenomen programma kan doorspoelen wél nog (ook reclame).

  • vtm

  • vtm 2

  • vtm 3

  • vtm 4

  • vtm gold

  • vtm nonstop

Hoe gaan we tewerk?

We kiezen voor een gefaseerde aanpak volgens het type TV Box en starten in april 2023. De aanpassing zal ‘s nachts gebeuren via een software upgrade, uiteraard informeren we jou hierover.

Niet doorspoelbare reclame: de redenen | Proximus

Reputatie 2

Het zit wat dieper weggestoken maar gelukkig is de optie er nog.

Instellingen > Instellingen toestel > Apparaat voorkeuren > Over > Herstarten

Bedankt voor de snelle reactie

Sinds 2 dagen, kan ik naar geen  video kijken met de Amazon prime app? In de vorige weken,  was het heel traag om ze te laden mar het werkte. Nu, heb ik alle menu's maar het na een lange lading tijd, krijg ik een error message.

Is er iemand die een idee heeft?

Sorry voor mijn slechte Nederlands,

 

Sylvain 

 

Reputatie 1

Sinds 2 dagen, kan ik naar geen  video kijken met de Amazon prime app? In de vorige weken,  was het heel traag om ze te laden mar het werkte. Nu, heb ik alle menu's maar het na een lange lading tijd, krijg ik een error message.

Is er iemand die een idee heeft?

Sorry voor mijn slechte Nederlands,

 

Sylvain 

 

Werkt bij wel. De video's laden nu zelfs eindelijk sneller sinds de update. Misschien de Amazon app eens verwijderen. 

Interessant!

Dank u voor uw advies. Ik heb al veel geprobeerd. Re-installatie, fabrieksinstellingen herladen, oude APKs… 

Andere ideeën?

Misschien mijn bbox3 is te oud?

Sylvain

 

 

Reputatie 2
Badge

@sylvain102  heb je de modem al eens herstart?

@sylvain102  heb je de modem al eens herstart?

Ja!

Ik kan nog even proberen!

Wat ik begrijp niet is dat, het lijkt dat ik de enige met dit probleem ben sinds 2 dagen nu. Sob.

Dank u aan allemaal voor jullie hulp.

 

 

 

 

Reputatie 2
Badge

Heb je buiten prime video nog problemen met jou internet?

Heb je buiten prime video nog problemen met jou internet?

Nee, absoluut geen probleem. Alle app werken heel goed (Netflix, Disney, pickx, auvio). And amazon prime op mijn android telefoon en op mijn IOS tablet werkt ook.

 

Reputatie 2
Badge

Wat je kan doen is de app van prime video eens updaten of eens verwijderen en herinstalleren als dit ook niet werk best wachten op een update die het probleem oplost of op een ander manier naar prime video kijken via tv tv box smartphone tablet enz,…

Reputatie 5
Badge +3

Met de nieuwe SW heb ik de indruk dat de V7 RC niet meer zo goed werkt, moet deze meer dan voorheen naar de decoder richten , staat nochtans in de bluetooth modus, ook de snelheid van indrukken toetsen is niet meer zo precies, als ik bv. 111 indruk krijg ik de zender vh laatste getal 1 dus op VRT één, tenzij ik vlug na elkaar 3X1 indruk dan lukt het. Ook wanneer ik de zender zoek via de P toets staat hij soms een zender te ver. Heb de RC al gereset en voorzien van nieuwe batterijen maar helpt niet. Conclusie: de afstandsbediening vd V7 werkt nog wel, maar niet meer zo nauwkeurig en precies als bij de vorige SW.

Nog iemand dat opgemerkt?

Of moet ik de RC in de RF modus zetten? En hoe doe ik dat?

mvg

Wat je kan doen is de app van prime video eens updaten of eens verwijderen en herinstalleren als dit ook niet werk best wachten op een update die het probleem oplost of op een ander manier naar prime video kijken via tv tv box smartphone tablet enz,…

Dank u voor uw advies. Ik vind toch niet normaal dat ik het alleen voor mij niet werkt.

Dank uw voor alles.

Met de nieuwe SW heb ik de indruk dat de V7 RC niet meer zo goed werkt, moet deze meer dan voorheen naar de decoder richten , staat nochtans in de bluetooth modus, ook de snelheid van indrukken toetsen is niet meer zo precies, als ik bv. 111 indruk krijg ik de zender vh laatste getal 1 dus op VRT één, tenzij ik vlug na elkaar 3X1 indruk dan lukt het. Ook wanneer ik de zender zoek via de P toets staat hij soms een zender te ver. Heb de RC al gereset en voorzien van nieuwe batterijen maar helpt niet. Conclusie: de afstandsbediening vd V7 werkt nog wel, maar niet meer zo nauwkeurig en precies als bij de vorige SW.

Nog iemand dat opgemerkt?

Of moet ik de RC in de RF modus zetten? En hoe doe ik dat?

mvg

probeer mss dit eens → Afstandsbediening V7 | Proximus Forum

Eindelijk! Met de laatste SW versie gemerkt dat HDR nu uitgeschakeld is wanneer op samsung TV "invoer extra" op uit staat.

Het upscalen door decoder is ook beter, geen schokkerig beeld meer.

Alleen is het geluid nog zeer stil... 

Reputatie 2
Badge

Je bedoeld UHD Color uitschakelen?

Reputatie 7
Badge +3

Eindelijk! Met de laatste SW versie gemerkt dat HDR nu uitgeschakeld is wanneer op samsung TV "invoer extra" op uit staat.

Het upscalen door decoder is ook beter, geen schokkerig beeld meer.

Alleen is het geluid nog zeer stil... 

@HadewychT 

Heb enkele bevindingen/opmerkingen omtrent de recente update

  1.  Het geluid is nu stiller en in Replay waar het vroeger luider was nu stiller dan in rechtstreeks kijken.
  2. Ook opgemerkt bij het opvragen van een opname duurt het langer alvorens dit start.
  3. In Replay komt er soms de melding even geduld met een draaiend cirkeltje.
  4. Bij het herbekijken van een programma is er soms een onderbreking van enkele seconden wanneer het programma hervat na de reclame op de zenders van VTM.
  5. Wanneer ik doorspoel ( heb TV Replay +) krijg ik na de melding oeps programma kan niet worden afgespeeld foutcode P0006 , dit enkel op de zenders van DPG Media . 
  6. Bij het heropstarten van de decoder zonder de instelling ECO modus krijg ik nu de melding : De Pickx applicatie werd vertraagd opgestart om energy te besparen, omdat uw toestel gedurende meer dan 12 uur niet werd gebruikt.
  7. Het zappen in Bluetooth modus werkt plots trager.

 

 

 

 

Edit: bericht gewist, foute post!

Ondertussen bij kijken naar opname, beeld vastgelopen, met daarna zwart beeld en p130 of p139 of zo iets en nu enkel pagina na herstarten decoder : proximus tv service niet beschikbaar 😡. 

Ondertussen al meerdere keren decoder herstart en modem zonder resultaat! 

Reageer