Sticky

V7 Stand van zaken


Reputatie 7
Badge +4

Algemeen

  • Onverwacht opstarten van de V7 (bijvoorbeeld tijdens de nacht)
    Het probleem is nog niet verdwenen, dit kan nog voorkomen bij enkele klanten.  Er bestaat een work around om dit probleem te vermijden.  Schakel de CEC functie uit in het menu van je decoder. 
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Traagheid bij het volledig uitschakelen van de decoder.
    In vergelijking met de V5C / V6 is de opstarttijd van de V7 gelijkaardig, er is geen verbetering voorzien op korte termijn..
  • Foutmelding P011, P130 of andere foutmeldingen die verschijnen
    Deze foutmeldingen worden dagelijks opgevolgd.
    Er zijn reeds acties ondernomen om deze foutmeldingen op te lossen.
    Er zijn echter meerdere oorzaken welke complex zijn en individueel dienen onderzocht te worden.
    Wij zetten alles op alles op deze foutmeldingen zo snel mogelijk op te lossen.
  • Vastlopen van de decoder bij het voortspoelen of terugspoelen bij TV-Replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag voorbeelden (zender, progr, ...) hier steeds posten zodat dit verder onderzocht kan worden. 
  • HDMI-CEC welke de TV en de decoder samen uitschakelt.
    Dit is het principe van CEC, u kan dit uitschakelen in het menu instellingen van de decoder via
     
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Een volledige stop van de decoder bij het lang induwen van de power knop op de afstandsbediening… Herstart de decoder in plaats van volledig uit te schakelen.
    Opgelost bij de volgende software-update.
  • Vanaf kanaal 1 kan je enkel tussen de favoriete kanalen zappen.  Je moet een kanaalnummer invoeren van een niet-favoriet kanaal om terug normaal te kunnen zappen.
    Hieraan wordt gewerkt, dit zal met de volgende software-update nog niet opgelost zijn.

Replay en opnames

  • Wanneer je wenst terug te spoelen bij TV Replay wordt u gedwongen om een abonnement op Tv Replay+ te nemen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Snel vooruit spoelen/terugspoelen is onnauwkeurig.
    Het probleem is gekend, dit doet zich enkel voor ingeval men een « live » TV programma had gepauzeerd.  Dit doet zich niet voor bij Replay of bij opnames.
  • Snel vooruit spoelen bij een serie-opname zorgt ervoor dat de programmatie geannuleerd wordt.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Dubbele of ontoegankelijke opnames met error-code  P135
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Opnames die onbeschikbaar worden tijdens het afspelen van de opname.
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Wanneer je een opname verlaat zal deze op de achtergrond blijven afspelen.
    Met het gebruik van de home (menu) toets verlaat je de opname niet, je moet de knop « stop » gebruiken.

Interface

  • Bepaalde elementen van de interface blijven bij sommige gebruikers zichtbaar, zelfs wanneer de decoder in stand by wordt geplaatst.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Bij de keuze van audio en ondertitels dient men het menu te verlaten met de ‘return’ toetst in plaats van te valideren met de ‘OK’ toets.
    Indien men deze 2 parameters wenst te veranderen moet men 2 keer in het menu gaan.

Google/apps

  • Het opstarten van de Pickx app verloopt trager om trager
    De opstarttijden zijn reeds ingekort.
  • Onmogelijk om de  V7 toe te voegen aan Google Home
    Dit is momenteel niet voorzien.
  • Shadow onmogelijk
    Niet voorzien op korte termijn.
  • Amazon Prime is verdwenen?
    We zijn in afwachting van de vernieuwing van het certificaat.
  • Bij BeTV op aanvraag: zijn de ondertitels niet synchroon.
    Vraag gesteld aan BeTV

Kanalen

  • Waar is het RFM TV logo?
    Dit is aanwezig.

Audio/video

  • Toegang geven aan de originele audio/video stream(!)
    • Stoppen met het geforceerd upscalen naar HDR, zelfs al is het Tv-toestel compatibel.
    • Stop met het forceren van Dolby Digital → dit geeft de indruk dat het geluid zeer stil is bij gebruikers.
    • De mogelijkheid geven om zelf dynamisch de refresh rate van het beeld in te stellen.

Deze punten zijn in onderzoek

  • Het niet gelijklopen van de audio en video bij het TV kijken.
    De problemen met lip Sync zijn gekend, er zijn reeds verbeteringen uitgevoerd en er worden nog verdere verbeteringen gepland bij volgende updates.
  • Slecht beeld bij TV-replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Slechte audio tijdens het zappen bij sommige kanalen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Geen geluid bij live TV via Bluetooth.
    Onderzoek is lopende.

 

 

Onze ploegen werken in 2021 verder aan andere verbeteringen, zoals :

 

  • Long time nPVR
  • Persoonlijke hernummering
  • Klassieke TV gids

Update 2 en 3 feb 2021

  • Minder P-errors, vooral P130, P016 en P011
  • Deep standby werkt nu goed (je moet hiervoor de power toets op de afstandsbediening lang induwen). Op deze manier verbruikt de decoder minder stroom, maar duurt het langer om uit standby te komen.
  • Als je alle afleveringen van een serieopname wil verwijderen, krijg je een extra scherm waarin gevraagd wordt of je ook de geplande opnames van deze serie wil stoppen.
  • Sommige swimlanes hebben nu een knop “meer” op het einde zodat je al de programma’s kan zien die overeenkomen met de criteria van die swimlane.
  • Terug- en verderspoelen (met de knop links/rechts rond de OK knop) in een herstart programma (TV Replay) of een opname verlopen vlotter. 
  • Problemen met Movies&Series zijn opgelost. Afleveringen worden niet meer dubbel weergegeven en worden weergegeven in de juiste taal.
  • Je kan terug verder- en terugspoelen in trailers van Proximus VOD
  • Tijdens het zappen wordt ‘geen info’ niet meer weergegeven
  • Zwart scherm tijdens het zappen of tijdens live TV is weg. 
  • Tijdens het bekijken van een Replay programma springt hij niet meer naar live TV. 

Update 1-7 april 2021

MW 3.64.1 and APK 4.64.4

Belangrijkste wijzigingen : 

  • Bugfix: Probleem opgelost waarbij er geen geluid was en waar soms een reboot nodig was om het geluid terug te krijgen
  • foutmelding P133 verminderd
  • Replay nauwkeurigheid of accurate start tijden:
    • Bij het starten van een replay start de video bij het werkelijke begin van het programma in plaats van de programmatijd in de tv-gids
  • Watchlist:
    • Elk tv-programma (live, replay, opname, toekomst) of on-demand video kan worden toegevoegd aan Mijn watchlist vanaf de detailpagina van het programma of de video. De watchlist is te vinden in Home > Mijn Video's
  • Onboarding hints:
    • Na de upgrade en voor nieuwe klanten, na de eerste keer opstarten, na het wissen van gegevens krijgt de klant hints te zien wanneer hij voor het eerst bepaalde functionaliteiten gebruikt (tv-gids, fast-forward/rewind, OK-knop bij het bekijken van een video, favorieten)
  • Kanaalnummering wijzigen naar NL of FR:
    • Via de instellingen zal de klant een andere kanaalindeling kunnen kiezen. Hij zal kunnen kiezen tussen de Nederlandse of de Franse tweetalige kanaal line-up waar we een logica hergebruiken voor de nummering voor Brussel www.proximus.be/brusselhernummering
  • Een Support sectie toegevoegd in de secties waar de klant een aantal supportacties kan starten (systeem info, check voor updates, kanaal scan (in geval van problemen met kanaal info), data wissen, app herstart)
  • Formaat van de posters in Series sectie van de Movies & Series pass is sterk verbeterd
  • Na het indrukken van de pauzeknop op de afstandsbediening, zal de focus op de voortgangsbalk liggen in plaats van op de knop Opnieuw opstarten. Wanneer op OK wordt gedrukt, wordt de video hervat in plaats van vanaf het begin opnieuw te beginnen. 
  • Zappend gedrag bij favoriete kanalen:
    • Gedrag verholpen zodat je niet per ongeluk in de favorietenlijst terechtkomt bij het zappen door de normale kanalen line-up
  • Geluid van de toetsen van de afstandsbediening standaard op nul gezet (dit is het geluid dat je hoort elke keer als je op een toets drukt)
  • Verbetering uitgevoerd voor lage bandbreedte lijn profiel (P025 fouten)
     

Update 25 mei 2021

MW 3.68.0 and APK 4.68.5

Er werden enkele verbeteringen aangebracht die zullen beschikbaar zijn na reboot of automatisch na een update aanvraag via de app stores binnen +/- 7 dagen.

  • BEPless boot feature:
    • Informeert u wanneer opnames, apps,… niet beschikbaar zijn,  maar je wel Live-tv zal kunnen blijven kijken
       
  • Nieuwe swimlane "Mijn gehuurde items":
    • Beschikbaar in MyVideo's
       
  • Bugfixes:
    • Error P135: pauze probleem in het afspeelscherm is opgelost.
    • V7 liep soms vast in stand-by. Dit is nu opgelost.
       
  • Replay springt niet meer naar live tv:
    • Nu ook van toepassing voor blacklisting & Parental control. Springt niet meer naar live tv tijdens het terugspoelen. 
       
  • COTA:
    • Dit zal Proximus in staat stellen om nieuwe software releases uit te rollen naar een specifieke groep van klanten. (= targeted roll out)
  • Verbeterde rapportering in geval van 'wake up at night', waardoor een betere & meer accurate opvolging mogelijk is

Update oktober 2021

Bij een aantal klanten wordt deze week APP versie 4.81.4 opgeladen. 

Deze versie bevat een aantal bugfixes. 

Info HDR & Dolby 

  • HDR

Met de V7 TV-box stemde Proximus ermee in om de HDR-normen op Android-niveau te volgen. Wanneer die standaarden worden geüpgraded ( zoals de volgende update voorzien in april 2022 ) zal de V7 decoder box volgen – op voorwaarde dat de HDMI-link wordt gebruikt en NIET SPDIF !! Proximus heeft ervoor gekozen om hiervoor geen aparte ontwikkeling te doen op de V7-box, omdat die ontwikkelingen erg zwaar zijn. Dit betekent dat je – afhankelijk van het model en type van je tv – veranderingen in kleuren kunt hebben wanneer HDR is ingeschakeld en SDR-inhoud wordt weergegeven. De enige oplossing hier is om HDR voor iedereen uit te schakelen.     

  • DOLBY

Je hebt 2 instellingen voor DOLBY met de V7 TV-box: automatische instelling en stereo. De aanbevolen instelling is automatisch. We volgen de Android-normen en aangezien de meeste kanalen nog steeds stereo-inhoud leveren, wordt deze inhoud automatisch overgebracht naar een DOLBY-stream, wat kan resulteren in een aangepast geluidsniveau dat niet luid genoeg is. De oplossing in dit geval is om de stereo-instelling standaard te kiezen.  Ook hier worden de Android-standaarden regelmatig bijgewerkt (alleen voor HDMI).    

 

november 2021

Vanaf nu kan je de zendervolgorde ook aanpassen op de Android box (V7). Meer info vind je hier 

 

december 2021

MW 3.80.0 en APK 4.87.6 

Update voor klanten in Oost- en West-Vlaanderen (om te beginnen)

 

Grootste nieuwigheid : 

In de bovenste menubalk vind je een nieuwe optie “Ontdek”. Later zal deze ook beschikbaar zijn via internet en de mobiele Pickapp en op Apple TV. 

Het huidige selectie op het startscherm toont een selectie van inhoud op basis van het persoonlijke kijkgedrag of op basis van actualiteitsgebonden onderwerpen. 

De nieuwe verkenningsfunctie “Ontdek” doorzoekt de hele TV-gids van de afgelopen 7 dagen op basis van een dubbele genreselectie zoals ‘film/eng’ of ‘sport/fietsen’ of ‘kinderen/muziek’,…

Dus naast zoeken op trefwoord is het een zoekfunctie op basis van genrefiltering.

 

februari 2022

APK 4.91.2

De eerste 20 000 klanten krijgen deze week deze lang gevraagde update

 

-Je hebt vanaf nu de mogelijkheid om de Tv-gids lay-out op de V7 TV Box zelf te kiezen
-Naast de bestaande verticale lay-out zal je nu ook de mogelijkheid hebben om te kiezen voor een horizontale lay-out
-Deze horizontale lay-out geeft een overzicht van de verschillende programma’s op alle zenders terwijl de verticale lay-out inzoomt op de programma’s van één specifieke zender
-De Tv-gids lay-out kan gewijzigd worden via de Instellingen
-Een nieuwe instelling “Tv-gids lay-out” werd gecreëerd
-Je kan hier kiezen tussen “Tv-gids – Horizontale lay-out” en “Tv-gids – Verticale lay-out” 
-De verticale lay-out verdwijnt niet
Via menu - instellingen (tandwieltje) - TV-gids lay-out kan je de instellingen veranderen
 

Overzicht van mogelijke oorzaken van foutmeldingen.

Deze lijst is wel maar een indicatie. Er kunnen ook bijkomende andere oorzaken zijn waar verder onderzoek door ons nodig is. 

April 2023

 

MW 5.5.5.2 - TV app version 5.120.3

 

Deze versie bevat voornamelijk enkele verbeteringen op het gebied van stabiliteit en prestaties.  Het betekent niet dat het probleem zich nooit meer zal voordoen, maar het zou veel minder moeten voorkomen. 

 

Volgende zaken werden opgelost : 

  • Geen reactie op afstandsbediening 
  • Lange zaptijd (>1 sec) 
  • Onverwacht herstarten terwijl je de TV-box gebruikt.
  • Onverwacht herstarten van de Pickx TV app
  • Onverwacht opstarten van de TV-box
  • Zwart scherm bij Live TV
  • Lay- out van Studio 100 swimlane is aangepast
  • Android serienummer wordt nu juist weergegeven bij Instellingen - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Over - Status - Serienummer

 

De update zal (als alles goed loopt) gebeuren door Google tussen 4 en 12 april. 

 

Mei 2023

MW 5.5.6.1 - TV APP 5.120.4

 

Deze versie bevat een fix voor 

  • Te trage/snelle audio/video bij TV Replay
  • Terug naar live uitzending springen terwijl je iets in TV Replay bekijkt

Hij bevat ook verbeteringen voor

  • Lipsync issues bij live TV
  • Algemene vertragingen in de Pickx App en Netflix

 

Jan 2024

 

MW 5.7.3 

Fouten die niet meer of minder vaak zullen voorkomen : 

  • P004 
  • P135 
  • Lipsync issues, algemene traagheid (lange zaptijd, Netflix swimlane laad traag) en herstarten van de app
  • Fix voor uitzonderlijk lange start-uptijd > 20 sec
  • Automatisch herstarten van de decoder
    • Herstart getriggerd door geheugenproblemen
    • FATAL EXCEPTION: Technicolor resource manager

Enkele nieuwe functies : 

  • Eco mode
    • Activatie van de "eco mode" - De decoder gaat na 20 minuten in actieve stand-by in de netwerk-stand-by
    • Uitschakelen van de "eco mode" - De decoder zal niet langer in netwerkstand-by gaan en alleen de actieve stand-by gebruiken
  • Disney plus swimlane

 

Heb je problemen met het updaten?
Het probleem is niet gekoppeld aan de nieuwe firmware 5.7.3, maar doet zich voor bij bepaalde gebruikers met een “Switch” of “private router” (TP Link, LinkSys, Tenda, etc.) met hun eigen DHCP-configuraties.
 

Oplossingen:
​​​​​
Koppel de tvbox los van de privérouter
Sluit hem rechtstreeks aan op de internetbox
Start de tvBox en stop hem nadat deze is gestart
Plaats de tvBox achter de privérouter

 

Heeft u een geluidsprobleem met de nieuwe 5.7.3-update?

Ga naar Instellingen > Apparaatinstellingen > Apparaatvoorkeuren > Beeldscherm en geluid > Geavanceerde audio-instellingen > stel dit in op "geen: gebruik nooit surround sound"

Deze bug wordt momenteel onderzocht. Wij houden u op de hoogte van de ontwikkelingen rondom dit onderwerp.

 

Ondervindt u een geluidsprobleem met bepaalde typen Bluetooth-headsets tijdens de nieuwe 5.7.3-update?

Dit probleem is bekend en wordt onderzocht​​​​​​​

 

Feb 2024

 

update naar APK 5.140.1

 

Volgende veranderingen zullen zichtbaar zijn : 

 

  1. We verplaatsten de Zoek & ontdekpagina onder het Zoekicoon
  2. Als je een opgenomen programma wil bekijken en je start dit op vanuit de TV-gids zal dit afgespeeld worden als TV Replay. Als je dit start vanuit ‘Mijn video’s’ wordt de opname gestart. 

 


885 reacties

normaal worden die gepusht door proximus ook via de decoder menu instellingen kun je natrekken of er nieuwe software kan geladen worden.

Reputatie 2
Badge

Yes, I know, maar voor ik het kan binnentrekken moet er bij Proximus ofwel een trigger zijn, ofwel moet ik aan de beurt zijn volgens een lijst, én kan het zijn dat ik bepaalde dingen wle of niet moet/mag doen om het te faciliteren of ieder geval niet tegen te houden.

Bv. door in de nacht 'm op te laten staan.

Grotendeels zijn we idd afhankelijk van Proximus om het te ontvangen, maar ALS de update te ontvangen is en dus klaar zou staan aan yun zijde, dan wil ik er ook alles aan doen om het onbewust en bedoeld tegen te houden.

 

Hallo allemaal

Ik heb nu op mijn V7 decoder app versie 4.101.3 en Middleware versie pxm-sw 3.84.0.

Wat mij opvalt is in het menu bij mijn video's. Serieopnames die worden niet meer op een onderstaande balk naast elkaar weergegeven maar nu eerder onder elkaar, we moeten nu veel naar onder gaan om door de opnames te scrollen, dit vind ik echt geen vooruitgang. Het lijkt nu veel op VTM go. Om uitzendingen te herbekijken, er waren toch andere dingen prioritair? Meer HD zenders, de duur van onze opnames verlengen.

Kunnen we nog terug naar het vorige overzicht van onze opnames?

Timm1983

Hier ook app versie 4.101.3 en Middleware versie pxm-sw 3.84.0. Waar blijft de update van de middleware naar 3.90 . Die is er toch al van Feb 22

@aga 

Wat vind jij van het nieuwe overzicht van onze opnames? Het vorige overzicht naast elkaar vond ik toch wel beter dan nu naar onder te mogen scrollen.

Timm1983

Dat is wennen uiteraard maar daar kan ik aan gewoon worden. Het is meer leesbaar nu over welke dag de opname plaatsvond.

Sinds 13 juni de nieuwe decoder V7 geïnstalleerd. Nu pas deftig in gebruik wegens verlof ertussen. Maar niet tevreden van de audio/video sync. Was mij niet opgevallen na de 13e. Gisteren Switch opgevraagd (herbekijken van aflevering van vrijdag), vandaag een opname van De Kampioenen. Switch kwam uiteindelijk wel goed, De Kampioenen totaal niet, ook niet na eens doorspoelen en terugspoelen.

Decoder nog niet herstart. Zou niet de bedoeling moeten zijn...

proximus forummedewerkers kunnen morgen als ze hier terug de draad opnemen ook een instelling veranderen zodat audio/video sync beter wordt.

Net even geprobeerd: in “Scheire en de schepping” (nog een opname), als je 10s terugkeert met de afstandsbediening, klopt de audio/video een fractie van een seconde, daarna staat het beeld even stil en is de sync om zeep

decoder herstarten kan ook soms helpen maar over het algemeen maar van korte duur.

Herstarten loste het inderdaad op. Eens zien hoe lang het nu zo blijft.

Bedankt @Martin 

Heel graag gedaan en hou ons zeker op de hoogte.

@DaisyS Ja, hij is rechtstreeks verbonden met de router. 

Dag Daisy,

Intussen  bijna een maand verder en nog steeds krijgen we continu de P006 melding bij het bekijken van een opname.

 

De app versie is intussen geupdated naar 4.101.3, maar de middleware is nog steeds de PXM-SW-3.84.0 kan u de update naar de laatste versie pushen? zodat dit hopelijk verholpen/beter wordt?

Net even geprobeerd: in “Scheire en de schepping” (nog een opname), als je 10s terugkeert met de afstandsbediening, klopt de audio/video een fractie van een seconde, daarna staat het beeld even stil en is de sync om zeep

Dat was dan wel wat anders vroeger met onze eigen video- of dvd recorder. Misschien eens ergens buiten de wil om van Proximus natuurlijk (elektrozaak) of zij een blu-ray recorder hebben die overweg kan met die decoder van Proximus, want ik ben ook erg op zoek... Wat stellen die 60 dagen opnames voor in vergelijking met onze video/dvdrecorder van vroeger?

We gaan ons niet laten doen! T is de moment om ook eens actie te ondernemen buiten de wil van Proximus!

 

Reputatie 7
Badge +5

@JeroenH Kan je je HDMI kabel eens veranderen? Decoder eens rebooten?

Komt er eigenlijk ooit nog een update om het probleem met de audio sync aan te pakken?

Dat is nu al bezig sinds de laatste 'update' van februari. 

Het werkte perfect vóór deze 'update' maar nu is het echt verschrikkelijk. Als je een reset uitvoert van de decoder gaat het beter maar het probleem blijft telkens terugkeren.

Hallo,

onlangs onze oude decoder v5c(RIP) vervangen door een TV Box v7.

Even wennen aan de interface maar dat lukt ondertussen.

De technieker had wel vermeld dat er nog kinderziektes in zaten.

 

Daarom enkele zaken:

  1. bij het terugkijken(replay) naar een programma blijft het beeld af en toe star terwijl de audio doorloopt. Na enkele seconden komt dit terug synchroon maar het stoort toch.  Gisteren echter duurde het meer dan ± 10 seconden voor er terug synchronisatie op kwam en dit een paar maal achter elkaar. Hier was het wel het opgenomen(Rec) programma.
    Bug of lijn?
     
  2. Twee keer voorgekomen dat tijdens het live kijken het beeld zwart wordt en de klank wegvalt. Na korte tijd terug beeld en klank maar wel ineens een andere zender.
    Werkpuntje voor de IT-ers of vaste lijn probleem?
     
  3. Bij de info van de TV Box vind ik het volgende terug:
    Model: decoder
    Versie: 9
    Release: PXM-SW-3.84.0

    De versie 9, slaat dat op de TV Box? Zo ja, hoe valt dat dan te rijmen met V7?

Alvast bedankt

 In afwachting van een reactie van een proximus medewerker , deze info:

Er zijn twee versies in omloop van de V7

-De V7 met productie datum 03/2021:
heeft nu de recentste software PXM-SW-3.90.0 Februari 2022
Kernel versie van maart 2022.
Naar het schijnt zou die minder fouten vertonen 

-De V7 met productie datum 10/2019:
heeft nog de oude software PXM-SW-3.80.0
Kernel versie van Augustus 2021.
Soms na replay , pauze of bekijken van opname:
foutcode P130 en P131 of melding dit programma is tijdelijk niet beschikbaar code 001.

 

NB: De laatste software versie Middleware-versie PXM-SW-3.90.0 App versie 4.101.3

Heeft er nog iemand problemen met de nieuwe (bluetooth) afstandsbediening die bij de V7 zit?

 

Hier constant problemen. Stuurt plots uit zichzelf signalen om terug te spoelen (actie alsof je op de linkertoets drukt en dus 10s terugkeert). Je zit ook het battery low LEDje heel vlug flikkeren dan. Als verschillende keren batterijen vervangen door nieuwe, maar blijft het doen...

Al eens de remote gereset → 

→ Volg onze instructies om je afstandsbediening universeel te maken.

 

@wimVC 

Het flikkeren van  het batterijlampje heb ik ook al opgemerkt maar dit is blijkbaar normaal.

Ook reeds batterijen vervangen doch geen effect.

Mvg

Artie

Komt ook regelmatig voor:

bij het aanzetten van de TV-Box (V7) geen geluid, wel beeld. Enkel op te lossen door een reset van de TV-box.

bij geen geluid en je trekt de HDMI kabel even uit en steekt hem terug, komt het geluid dan wel terug door.

@Martin 

Volgende keer dat het zich terug voordoet ga ik dat proberen en laat ik iets weten.

 

 

Ik moet erkennen dat met de V7 decoder het traag maar gestaag beter gaat. De vele errors (P130 etc ..) komen bij ons amper nog voor. 

 

Wat wel een pijnlijk euvel blijft zijn de audio problemen, bij ons niet zozeer synchronisatie maar ik moet bijna dagelijks de stroom uittrekken van de decoder om hem terug op stereo te krijgen. Anders gaat hij ondanks de uitgeschakelde instelling zogezegd surround uitzenden, terwijl er helemaal geen surround bron is met een incomplete soundmix door onze 5.1 installatie tot gevolg. 

Reageer