Sticky

V7 Stand van zaken


Reputatie 7
Badge +4

Algemeen

  • Onverwacht opstarten van de V7 (bijvoorbeeld tijdens de nacht)
    Het probleem is nog niet verdwenen, dit kan nog voorkomen bij enkele klanten.  Er bestaat een work around om dit probleem te vermijden.  Schakel de CEC functie uit in het menu van je decoder. 
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Traagheid bij het volledig uitschakelen van de decoder.
    In vergelijking met de V5C / V6 is de opstarttijd van de V7 gelijkaardig, er is geen verbetering voorzien op korte termijn..
  • Foutmelding P011, P130 of andere foutmeldingen die verschijnen
    Deze foutmeldingen worden dagelijks opgevolgd.
    Er zijn reeds acties ondernomen om deze foutmeldingen op te lossen.
    Er zijn echter meerdere oorzaken welke complex zijn en individueel dienen onderzocht te worden.
    Wij zetten alles op alles op deze foutmeldingen zo snel mogelijk op te lossen.
  • Vastlopen van de decoder bij het voortspoelen of terugspoelen bij TV-Replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag voorbeelden (zender, progr, ...) hier steeds posten zodat dit verder onderzocht kan worden. 
  • HDMI-CEC welke de TV en de decoder samen uitschakelt.
    Dit is het principe van CEC, u kan dit uitschakelen in het menu instellingen van de decoder via
     
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Een volledige stop van de decoder bij het lang induwen van de power knop op de afstandsbediening… Herstart de decoder in plaats van volledig uit te schakelen.
    Opgelost bij de volgende software-update.
  • Vanaf kanaal 1 kan je enkel tussen de favoriete kanalen zappen.  Je moet een kanaalnummer invoeren van een niet-favoriet kanaal om terug normaal te kunnen zappen.
    Hieraan wordt gewerkt, dit zal met de volgende software-update nog niet opgelost zijn.

Replay en opnames

  • Wanneer je wenst terug te spoelen bij TV Replay wordt u gedwongen om een abonnement op Tv Replay+ te nemen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Snel vooruit spoelen/terugspoelen is onnauwkeurig.
    Het probleem is gekend, dit doet zich enkel voor ingeval men een « live » TV programma had gepauzeerd.  Dit doet zich niet voor bij Replay of bij opnames.
  • Snel vooruit spoelen bij een serie-opname zorgt ervoor dat de programmatie geannuleerd wordt.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Dubbele of ontoegankelijke opnames met error-code  P135
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Opnames die onbeschikbaar worden tijdens het afspelen van de opname.
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Wanneer je een opname verlaat zal deze op de achtergrond blijven afspelen.
    Met het gebruik van de home (menu) toets verlaat je de opname niet, je moet de knop « stop » gebruiken.

Interface

  • Bepaalde elementen van de interface blijven bij sommige gebruikers zichtbaar, zelfs wanneer de decoder in stand by wordt geplaatst.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Bij de keuze van audio en ondertitels dient men het menu te verlaten met de ‘return’ toetst in plaats van te valideren met de ‘OK’ toets.
    Indien men deze 2 parameters wenst te veranderen moet men 2 keer in het menu gaan.

Google/apps

  • Het opstarten van de Pickx app verloopt trager om trager
    De opstarttijden zijn reeds ingekort.
  • Onmogelijk om de  V7 toe te voegen aan Google Home
    Dit is momenteel niet voorzien.
  • Shadow onmogelijk
    Niet voorzien op korte termijn.
  • Amazon Prime is verdwenen?
    We zijn in afwachting van de vernieuwing van het certificaat.
  • Bij BeTV op aanvraag: zijn de ondertitels niet synchroon.
    Vraag gesteld aan BeTV

Kanalen

  • Waar is het RFM TV logo?
    Dit is aanwezig.

Audio/video

  • Toegang geven aan de originele audio/video stream(!)
    • Stoppen met het geforceerd upscalen naar HDR, zelfs al is het Tv-toestel compatibel.
    • Stop met het forceren van Dolby Digital → dit geeft de indruk dat het geluid zeer stil is bij gebruikers.
    • De mogelijkheid geven om zelf dynamisch de refresh rate van het beeld in te stellen.

Deze punten zijn in onderzoek

  • Het niet gelijklopen van de audio en video bij het TV kijken.
    De problemen met lip Sync zijn gekend, er zijn reeds verbeteringen uitgevoerd en er worden nog verdere verbeteringen gepland bij volgende updates.
  • Slecht beeld bij TV-replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Slechte audio tijdens het zappen bij sommige kanalen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Geen geluid bij live TV via Bluetooth.
    Onderzoek is lopende.

 

 

Onze ploegen werken in 2021 verder aan andere verbeteringen, zoals :

 

  • Long time nPVR
  • Persoonlijke hernummering
  • Klassieke TV gids

Update 2 en 3 feb 2021

  • Minder P-errors, vooral P130, P016 en P011
  • Deep standby werkt nu goed (je moet hiervoor de power toets op de afstandsbediening lang induwen). Op deze manier verbruikt de decoder minder stroom, maar duurt het langer om uit standby te komen.
  • Als je alle afleveringen van een serieopname wil verwijderen, krijg je een extra scherm waarin gevraagd wordt of je ook de geplande opnames van deze serie wil stoppen.
  • Sommige swimlanes hebben nu een knop “meer” op het einde zodat je al de programma’s kan zien die overeenkomen met de criteria van die swimlane.
  • Terug- en verderspoelen (met de knop links/rechts rond de OK knop) in een herstart programma (TV Replay) of een opname verlopen vlotter. 
  • Problemen met Movies&Series zijn opgelost. Afleveringen worden niet meer dubbel weergegeven en worden weergegeven in de juiste taal.
  • Je kan terug verder- en terugspoelen in trailers van Proximus VOD
  • Tijdens het zappen wordt ‘geen info’ niet meer weergegeven
  • Zwart scherm tijdens het zappen of tijdens live TV is weg. 
  • Tijdens het bekijken van een Replay programma springt hij niet meer naar live TV. 

Update 1-7 april 2021

MW 3.64.1 and APK 4.64.4

Belangrijkste wijzigingen : 

  • Bugfix: Probleem opgelost waarbij er geen geluid was en waar soms een reboot nodig was om het geluid terug te krijgen
  • foutmelding P133 verminderd
  • Replay nauwkeurigheid of accurate start tijden:
    • Bij het starten van een replay start de video bij het werkelijke begin van het programma in plaats van de programmatijd in de tv-gids
  • Watchlist:
    • Elk tv-programma (live, replay, opname, toekomst) of on-demand video kan worden toegevoegd aan Mijn watchlist vanaf de detailpagina van het programma of de video. De watchlist is te vinden in Home > Mijn Video's
  • Onboarding hints:
    • Na de upgrade en voor nieuwe klanten, na de eerste keer opstarten, na het wissen van gegevens krijgt de klant hints te zien wanneer hij voor het eerst bepaalde functionaliteiten gebruikt (tv-gids, fast-forward/rewind, OK-knop bij het bekijken van een video, favorieten)
  • Kanaalnummering wijzigen naar NL of FR:
    • Via de instellingen zal de klant een andere kanaalindeling kunnen kiezen. Hij zal kunnen kiezen tussen de Nederlandse of de Franse tweetalige kanaal line-up waar we een logica hergebruiken voor de nummering voor Brussel www.proximus.be/brusselhernummering
  • Een Support sectie toegevoegd in de secties waar de klant een aantal supportacties kan starten (systeem info, check voor updates, kanaal scan (in geval van problemen met kanaal info), data wissen, app herstart)
  • Formaat van de posters in Series sectie van de Movies & Series pass is sterk verbeterd
  • Na het indrukken van de pauzeknop op de afstandsbediening, zal de focus op de voortgangsbalk liggen in plaats van op de knop Opnieuw opstarten. Wanneer op OK wordt gedrukt, wordt de video hervat in plaats van vanaf het begin opnieuw te beginnen. 
  • Zappend gedrag bij favoriete kanalen:
    • Gedrag verholpen zodat je niet per ongeluk in de favorietenlijst terechtkomt bij het zappen door de normale kanalen line-up
  • Geluid van de toetsen van de afstandsbediening standaard op nul gezet (dit is het geluid dat je hoort elke keer als je op een toets drukt)
  • Verbetering uitgevoerd voor lage bandbreedte lijn profiel (P025 fouten)
     

Update 25 mei 2021

MW 3.68.0 and APK 4.68.5

Er werden enkele verbeteringen aangebracht die zullen beschikbaar zijn na reboot of automatisch na een update aanvraag via de app stores binnen +/- 7 dagen.

  • BEPless boot feature:
    • Informeert u wanneer opnames, apps,… niet beschikbaar zijn,  maar je wel Live-tv zal kunnen blijven kijken
       
  • Nieuwe swimlane "Mijn gehuurde items":
    • Beschikbaar in MyVideo's
       
  • Bugfixes:
    • Error P135: pauze probleem in het afspeelscherm is opgelost.
    • V7 liep soms vast in stand-by. Dit is nu opgelost.
       
  • Replay springt niet meer naar live tv:
    • Nu ook van toepassing voor blacklisting & Parental control. Springt niet meer naar live tv tijdens het terugspoelen. 
       
  • COTA:
    • Dit zal Proximus in staat stellen om nieuwe software releases uit te rollen naar een specifieke groep van klanten. (= targeted roll out)
  • Verbeterde rapportering in geval van 'wake up at night', waardoor een betere & meer accurate opvolging mogelijk is

Update oktober 2021

Bij een aantal klanten wordt deze week APP versie 4.81.4 opgeladen. 

Deze versie bevat een aantal bugfixes. 

Info HDR & Dolby 

  • HDR

Met de V7 TV-box stemde Proximus ermee in om de HDR-normen op Android-niveau te volgen. Wanneer die standaarden worden geüpgraded ( zoals de volgende update voorzien in april 2022 ) zal de V7 decoder box volgen – op voorwaarde dat de HDMI-link wordt gebruikt en NIET SPDIF !! Proximus heeft ervoor gekozen om hiervoor geen aparte ontwikkeling te doen op de V7-box, omdat die ontwikkelingen erg zwaar zijn. Dit betekent dat je – afhankelijk van het model en type van je tv – veranderingen in kleuren kunt hebben wanneer HDR is ingeschakeld en SDR-inhoud wordt weergegeven. De enige oplossing hier is om HDR voor iedereen uit te schakelen.     

  • DOLBY

Je hebt 2 instellingen voor DOLBY met de V7 TV-box: automatische instelling en stereo. De aanbevolen instelling is automatisch. We volgen de Android-normen en aangezien de meeste kanalen nog steeds stereo-inhoud leveren, wordt deze inhoud automatisch overgebracht naar een DOLBY-stream, wat kan resulteren in een aangepast geluidsniveau dat niet luid genoeg is. De oplossing in dit geval is om de stereo-instelling standaard te kiezen.  Ook hier worden de Android-standaarden regelmatig bijgewerkt (alleen voor HDMI).    

 

november 2021

Vanaf nu kan je de zendervolgorde ook aanpassen op de Android box (V7). Meer info vind je hier 

 

december 2021

MW 3.80.0 en APK 4.87.6 

Update voor klanten in Oost- en West-Vlaanderen (om te beginnen)

 

Grootste nieuwigheid : 

In de bovenste menubalk vind je een nieuwe optie “Ontdek”. Later zal deze ook beschikbaar zijn via internet en de mobiele Pickapp en op Apple TV. 

Het huidige selectie op het startscherm toont een selectie van inhoud op basis van het persoonlijke kijkgedrag of op basis van actualiteitsgebonden onderwerpen. 

De nieuwe verkenningsfunctie “Ontdek” doorzoekt de hele TV-gids van de afgelopen 7 dagen op basis van een dubbele genreselectie zoals ‘film/eng’ of ‘sport/fietsen’ of ‘kinderen/muziek’,…

Dus naast zoeken op trefwoord is het een zoekfunctie op basis van genrefiltering.

 

februari 2022

APK 4.91.2

De eerste 20 000 klanten krijgen deze week deze lang gevraagde update

 

-Je hebt vanaf nu de mogelijkheid om de Tv-gids lay-out op de V7 TV Box zelf te kiezen
-Naast de bestaande verticale lay-out zal je nu ook de mogelijkheid hebben om te kiezen voor een horizontale lay-out
-Deze horizontale lay-out geeft een overzicht van de verschillende programma’s op alle zenders terwijl de verticale lay-out inzoomt op de programma’s van één specifieke zender
-De Tv-gids lay-out kan gewijzigd worden via de Instellingen
-Een nieuwe instelling “Tv-gids lay-out” werd gecreëerd
-Je kan hier kiezen tussen “Tv-gids – Horizontale lay-out” en “Tv-gids – Verticale lay-out” 
-De verticale lay-out verdwijnt niet
Via menu - instellingen (tandwieltje) - TV-gids lay-out kan je de instellingen veranderen
 

 


668 reacties

 Aan alle V7 gebruikers, ter info,

 

Ondertussen middleware-versie PXM-SW-3.90.0  / App versie 4.98.2.  op decoder V7 ontvangen deze nacht. 

Mvg Artie

Reputatie 2

Beste

Een vraagje voor de Proximus medewerkers.

Mijn tv soft ware is sw 3.84.0 en app 4.92.2.

Terwijl er in forum reeds sprake is van op dates sw 3.86.1 en app 4.95.1 en nu zelf over  sw 3.90.0 en app 4.98.2 .

Zijn deze soft waren alleen voorbehouden voor een bepaalde groep V7 gebruikers ?

Wanneer kunnen de andere deze updates verwachten?

Groeten

Witte Herder

 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Deze updates gebeuren normaalgezien automatisch. Er kan wel enige tijd zitten tussen de update van de eerste en de laatste decoder. Ik heb er niet onmiddellijk zicht op welke decoder wanneer geüpdated zal worden.  Je kan eventueel zelf controleren via instellingen - systeeminfo - controleren op updates of er een update beschikbaar is voor je decoder. 

Heel leuk al die nachtelijke updates, maar ik mis de release notes... Waarom zijn er geen updates in de sticky post van deze thread?

@Froye Mss je idee ook best eens posten in → Jouw ideeënbus | Proximus Forum op hoop van zegen ;-)

@Keoni Kan je eens proberen je  HDMI kabel los te koppelen van de TV en opnieuw in te pluggen (eventueel in een andere HDMI-poort) of herstart je TV Box eens. Heb je de decoder aangesloten met de bijgeleverde HDMI ?

De decoder was aangesloten met een kwalitatieve HDMI kabel, maar niet de bijgeleverde. Ik zal de test nu eens doen met de bijgeleverde HDMI kabel in een andere poort. Binnen enkele dagen zal ik het resultaat hier posten.

Reputatie 6
Badge +4

@Keoni Laat het ons zeker weten.

@HadewychT weet u soms waarom en door toedoen van wie mijn bericht net onder uw topic start verwijderd werd?

Ik heb wel een sterk vermoeden maar had graag toch een bevestiging gekregen, mss best via een PB, dank u.

Reputatie 6
Badge +2

@Martin  Hadewych is afwezig tot en met 24 Juli 2022. Heeft hij mij gisteren laten weten i.v.m. een dossier/ticket dat hij heeft aangemaakt en opvolgt voor mijn mailbox.

@HadewychT weet u soms waarom en door toedoen van wie mijn bericht net onder uw topic start verwijderd werd?

Ik heb wel een sterk vermoeden maar had graag toch een bevestiging gekregen, mss best via een PB, dank u.

 

Reputatie 6
Badge +4

@Martin Ik heb je een privébericht gestuurd.

@Pat52 Hadewych is een zij 😊

Reputatie 6
Badge +2

@DaisyS  Bedankt om mij hier attent op te maken en mijn welgemeende excuses 😮 aan  @HadewychT  

@Pat52 Hadewych is een zij 😊

 

 

Reputatie 6
Badge +4

@Pat52 Graag gedaan! 😉

Sinds lang hebben we hier thuis last van de P006 melding, deze komt voor wanneer we opnames bekijken. Soms gaat het een half uur goed en andere keren hebben we het 10 keer in een opname van een uur.

 

Herstarten van de decoder (aan/uit knop ingeduwd houden en volledig uitzetten, geen sleep dus) helpt soms voor 24h. de Bbox herstarten helpt in 99% van de gevallen.

Vorige week zijn ze de Bbbox komen vervangen.. zelfde avond was het al prijs, p006 melding.

Gisteren zijn ze de decoder komen vervangen.. vandaag continu p006 melding.

 

Technieker verkoos de bijgeleverde hdmi kabel boven mijn gold plated high speed hdmi kabel.. “helaas” werkte de bijgeleverde kabel niet en moest hij schoorvoetend toegeven dat mijn kabel beter was.

 

Deed vervolgens een netwerkscan en mijn decoder lijkt via wifi verbonden, maar hij is fysiek rechtstreeks verbonden met de bbox (geen switch of dergelijke tussen) en bij wijze van test, onlangs nog de kabel vervangen.

 

Zitten er andere toestellen op het netwerk? ja, 1 access point.. “Ok, schakel dat eens uit als het nog voorvalt” App uitgeschakeld intussen en alles herstart, no dice. Melding blijft.

 

Aanpassingen gedaan aan de configuratie van de bbox? ja, 2 fixed IP’s ingesteld voor interne apparaten. “aaah, ja dat zou het kunnen zijn dan wel” Sorry met alle respect, als dat het probleem is is er iets grondig mis met jullie toestellen. + Ik heb die fixed IP’s enkele dagen ingesteld nadat ze de bbox hebben vervangen en toen had ik de p006 melding al meermaals ontvangen.

 

Wat ik verder opmerk:

Tijdens het live tv kijken valt het beeld soms een seconde weg, vandaag continu. Dit lijkt dus samen te vallen met de p006 meldingen.

Bij het kijken naar streams van Netflix en Disney+ vanaf de decoder, valt dit ook voor. (vandaag nog niet kunnen testen of dit veel voor valt).

 

Ik zie net dat de software versie verouderd zijn, zoeken naar updates zegt dat ik up-to-date ben.

huidige versies (sw 3.84.0 en app 4.92.2.).. Kan iemand een update pushen? ik wil gerust tester zijn van early builds ofzo, als dat me van deze miserie kan vanaf helpen :D

 

Iemand nog andere ideeën?

 

 

Ter info:  Ik weet niet welke V7 je hebt maar er zijn blijkbaar 2 versies deze met productie datum 2021 zou minder problemen hebben.

Blijkbaar speelt de productie datum van de decoder V7 een rol ( andere hardware / chipsets ).
Proximus heeft 2 v7 decoders met verschillende productiedatum en software.

  • De V7 met productie datum 03/2021:
    heeft nu de recentste software PXM-SW-3.90.0 Februari 2022
    Kernel versie van maart 2022.
     
  • De V7 met productie datum 10/2019:
    heeft nog de oude software PXM-SW-3.80.0
    Kernel versie van Augustus 2021.

Mss kan morgen een Prox forummedewerker (Moderator) de Middleware-versie PXM-SW-3.90.0 App versie 4.98.2 pushen op je decoder

@Martin bedankt voor de snelle reply. Waar kan ik de productie datum vinden? Op de onderkant zie ik date of mf 02/22. Dus ik gok dat ik op de laatste zit. 

 

Alleen is de middelware versie PWM-SW-3.84.0, dus nog oude versie. 

Inderdaad dit klopt, dus gewoon afwachten tot morgen een prox medewerker hier de draad opneemt en de de recentere software op je decoder zet.

Reputatie 6
Badge +4

@JeroenH Is het gelukt met de tips van @Martin?

Dag @DaisyS,

 

Welke tips? Martin vraagt gewoon welke versie ik heb en suggereert dan dat een medewerker (ik gok jou dus) de nieuwste versie kan pushen naar mijn decoder. Waarvan ik nadien bevestigd heb dat ik deze nog niet heb.

Kan u deze pushen? Welke gegevens hebben jullie nodig hiervoor?

 

Alvast bedankt

Reputatie 6
Badge +4

@JeroenH Je kan deze ook altijd zelf proberen binnenhalen via je decoder. Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan bekijk ik het voor je.

 

@DaisyS Ok bedankt, ik heb nummer en klantnummer aangevuld in mijn profiel.

Ik had de decoder laten controleren op updates, maar er konden er geen gevonden worden.

Reputatie 6
Badge +4

@JeroenH Hoe is je decoder verbonden want ik zie wel een redelijk uitgebreide installatie? Is hij rechtstreeks met de modem verbonden want ik zie namelijk iets van switch of router staan?

 

@DaisyS Ja, hij is rechtstreeks verbonden met de router. 

Reputatie 6
Badge +4

@JeroenH Met onze B-box of een eigen router?

@DaisyS met jullie bbox inderdaad 

Reputatie 1

Op welke manier heeft de hardware tussen bbox en androidbox een invloed op de updates? Hoe kunnen we ze toch vlot binnenkrijgen? Zijn er andere vereisten, zoals s nachts aan laten staan bv.?

Reageer