Sticky

V7 Stand van zaken


Reputatie 7
Badge +4

Algemeen

  • Onverwacht opstarten van de V7 (bijvoorbeeld tijdens de nacht)
    Het probleem is nog niet verdwenen, dit kan nog voorkomen bij enkele klanten.  Er bestaat een work around om dit probleem te vermijden.  Schakel de CEC functie uit in het menu van je decoder. 
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Traagheid bij het volledig uitschakelen van de decoder.
    In vergelijking met de V5C / V6 is de opstarttijd van de V7 gelijkaardig, er is geen verbetering voorzien op korte termijn..
  • Foutmelding P011, P130 of andere foutmeldingen die verschijnen
    Deze foutmeldingen worden dagelijks opgevolgd.
    Er zijn reeds acties ondernomen om deze foutmeldingen op te lossen.
    Er zijn echter meerdere oorzaken welke complex zijn en individueel dienen onderzocht te worden.
    Wij zetten alles op alles op deze foutmeldingen zo snel mogelijk op te lossen.
  • Vastlopen van de decoder bij het voortspoelen of terugspoelen bij TV-Replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag voorbeelden (zender, progr, ...) hier steeds posten zodat dit verder onderzocht kan worden. 
  • HDMI-CEC welke de TV en de decoder samen uitschakelt.
    Dit is het principe van CEC, u kan dit uitschakelen in het menu instellingen van de decoder via
     
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Een volledige stop van de decoder bij het lang induwen van de power knop op de afstandsbediening… Herstart de decoder in plaats van volledig uit te schakelen.
    Opgelost bij de volgende software-update.
  • Vanaf kanaal 1 kan je enkel tussen de favoriete kanalen zappen.  Je moet een kanaalnummer invoeren van een niet-favoriet kanaal om terug normaal te kunnen zappen.
    Hieraan wordt gewerkt, dit zal met de volgende software-update nog niet opgelost zijn.

Replay en opnames

  • Wanneer je wenst terug te spoelen bij TV Replay wordt u gedwongen om een abonnement op Tv Replay+ te nemen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Snel vooruit spoelen/terugspoelen is onnauwkeurig.
    Het probleem is gekend, dit doet zich enkel voor ingeval men een « live » TV programma had gepauzeerd.  Dit doet zich niet voor bij Replay of bij opnames.
  • Snel vooruit spoelen bij een serie-opname zorgt ervoor dat de programmatie geannuleerd wordt.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Dubbele of ontoegankelijke opnames met error-code  P135
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Opnames die onbeschikbaar worden tijdens het afspelen van de opname.
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Wanneer je een opname verlaat zal deze op de achtergrond blijven afspelen.
    Met het gebruik van de home (menu) toets verlaat je de opname niet, je moet de knop « stop » gebruiken.

Interface

  • Bepaalde elementen van de interface blijven bij sommige gebruikers zichtbaar, zelfs wanneer de decoder in stand by wordt geplaatst.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Bij de keuze van audio en ondertitels dient men het menu te verlaten met de ‘return’ toetst in plaats van te valideren met de ‘OK’ toets.
    Indien men deze 2 parameters wenst te veranderen moet men 2 keer in het menu gaan.

Google/apps

  • Het opstarten van de Pickx app verloopt trager om trager
    De opstarttijden zijn reeds ingekort.
  • Onmogelijk om de  V7 toe te voegen aan Google Home
    Dit is momenteel niet voorzien.
  • Shadow onmogelijk
    Niet voorzien op korte termijn.
  • Amazon Prime is verdwenen?
    We zijn in afwachting van de vernieuwing van het certificaat.
  • Bij BeTV op aanvraag: zijn de ondertitels niet synchroon.
    Vraag gesteld aan BeTV

Kanalen

  • Waar is het RFM TV logo?
    Dit is aanwezig.

Audio/video

  • Toegang geven aan de originele audio/video stream(!)
    • Stoppen met het geforceerd upscalen naar HDR, zelfs al is het Tv-toestel compatibel.
    • Stop met het forceren van Dolby Digital → dit geeft de indruk dat het geluid zeer stil is bij gebruikers.
    • De mogelijkheid geven om zelf dynamisch de refresh rate van het beeld in te stellen.

Deze punten zijn in onderzoek

  • Het niet gelijklopen van de audio en video bij het TV kijken.
    De problemen met lip Sync zijn gekend, er zijn reeds verbeteringen uitgevoerd en er worden nog verdere verbeteringen gepland bij volgende updates.
  • Slecht beeld bij TV-replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Slechte audio tijdens het zappen bij sommige kanalen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Geen geluid bij live TV via Bluetooth.
    Onderzoek is lopende.

 

 

Onze ploegen werken in 2021 verder aan andere verbeteringen, zoals :

 

  • Long time nPVR
  • Persoonlijke hernummering
  • Klassieke TV gids

Update 2 en 3 feb 2021

  • Minder P-errors, vooral P130, P016 en P011
  • Deep standby werkt nu goed (je moet hiervoor de power toets op de afstandsbediening lang induwen). Op deze manier verbruikt de decoder minder stroom, maar duurt het langer om uit standby te komen.
  • Als je alle afleveringen van een serieopname wil verwijderen, krijg je een extra scherm waarin gevraagd wordt of je ook de geplande opnames van deze serie wil stoppen.
  • Sommige swimlanes hebben nu een knop “meer” op het einde zodat je al de programma’s kan zien die overeenkomen met de criteria van die swimlane.
  • Terug- en verderspoelen (met de knop links/rechts rond de OK knop) in een herstart programma (TV Replay) of een opname verlopen vlotter. 
  • Problemen met Movies&Series zijn opgelost. Afleveringen worden niet meer dubbel weergegeven en worden weergegeven in de juiste taal.
  • Je kan terug verder- en terugspoelen in trailers van Proximus VOD
  • Tijdens het zappen wordt ‘geen info’ niet meer weergegeven
  • Zwart scherm tijdens het zappen of tijdens live TV is weg. 
  • Tijdens het bekijken van een Replay programma springt hij niet meer naar live TV. 

Update 1-7 april 2021

MW 3.64.1 and APK 4.64.4

Belangrijkste wijzigingen : 

  • Bugfix: Probleem opgelost waarbij er geen geluid was en waar soms een reboot nodig was om het geluid terug te krijgen
  • foutmelding P133 verminderd
  • Replay nauwkeurigheid of accurate start tijden:
    • Bij het starten van een replay start de video bij het werkelijke begin van het programma in plaats van de programmatijd in de tv-gids
  • Watchlist:
    • Elk tv-programma (live, replay, opname, toekomst) of on-demand video kan worden toegevoegd aan Mijn watchlist vanaf de detailpagina van het programma of de video. De watchlist is te vinden in Home > Mijn Video's
  • Onboarding hints:
    • Na de upgrade en voor nieuwe klanten, na de eerste keer opstarten, na het wissen van gegevens krijgt de klant hints te zien wanneer hij voor het eerst bepaalde functionaliteiten gebruikt (tv-gids, fast-forward/rewind, OK-knop bij het bekijken van een video, favorieten)
  • Kanaalnummering wijzigen naar NL of FR:
    • Via de instellingen zal de klant een andere kanaalindeling kunnen kiezen. Hij zal kunnen kiezen tussen de Nederlandse of de Franse tweetalige kanaal line-up waar we een logica hergebruiken voor de nummering voor Brussel www.proximus.be/brusselhernummering
  • Een Support sectie toegevoegd in de secties waar de klant een aantal supportacties kan starten (systeem info, check voor updates, kanaal scan (in geval van problemen met kanaal info), data wissen, app herstart)
  • Formaat van de posters in Series sectie van de Movies & Series pass is sterk verbeterd
  • Na het indrukken van de pauzeknop op de afstandsbediening, zal de focus op de voortgangsbalk liggen in plaats van op de knop Opnieuw opstarten. Wanneer op OK wordt gedrukt, wordt de video hervat in plaats van vanaf het begin opnieuw te beginnen. 
  • Zappend gedrag bij favoriete kanalen:
    • Gedrag verholpen zodat je niet per ongeluk in de favorietenlijst terechtkomt bij het zappen door de normale kanalen line-up
  • Geluid van de toetsen van de afstandsbediening standaard op nul gezet (dit is het geluid dat je hoort elke keer als je op een toets drukt)
  • Verbetering uitgevoerd voor lage bandbreedte lijn profiel (P025 fouten)
     

Update 25 mei 2021

MW 3.68.0 and APK 4.68.5

Er werden enkele verbeteringen aangebracht die zullen beschikbaar zijn na reboot of automatisch na een update aanvraag via de app stores binnen +/- 7 dagen.

  • BEPless boot feature:
    • Informeert u wanneer opnames, apps,… niet beschikbaar zijn,  maar je wel Live-tv zal kunnen blijven kijken
       
  • Nieuwe swimlane "Mijn gehuurde items":
    • Beschikbaar in MyVideo's
       
  • Bugfixes:
    • Error P135: pauze probleem in het afspeelscherm is opgelost.
    • V7 liep soms vast in stand-by. Dit is nu opgelost.
       
  • Replay springt niet meer naar live tv:
    • Nu ook van toepassing voor blacklisting & Parental control. Springt niet meer naar live tv tijdens het terugspoelen. 
       
  • COTA:
    • Dit zal Proximus in staat stellen om nieuwe software releases uit te rollen naar een specifieke groep van klanten. (= targeted roll out)
  • Verbeterde rapportering in geval van 'wake up at night', waardoor een betere & meer accurate opvolging mogelijk is

Update oktober 2021

Bij een aantal klanten wordt deze week APP versie 4.81.4 opgeladen. 

Deze versie bevat een aantal bugfixes. 

Info HDR & Dolby 

  • HDR

Met de V7 TV-box stemde Proximus ermee in om de HDR-normen op Android-niveau te volgen. Wanneer die standaarden worden geüpgraded ( zoals de volgende update voorzien in april 2022 ) zal de V7 decoder box volgen – op voorwaarde dat de HDMI-link wordt gebruikt en NIET SPDIF !! Proximus heeft ervoor gekozen om hiervoor geen aparte ontwikkeling te doen op de V7-box, omdat die ontwikkelingen erg zwaar zijn. Dit betekent dat je – afhankelijk van het model en type van je tv – veranderingen in kleuren kunt hebben wanneer HDR is ingeschakeld en SDR-inhoud wordt weergegeven. De enige oplossing hier is om HDR voor iedereen uit te schakelen.     

  • DOLBY

Je hebt 2 instellingen voor DOLBY met de V7 TV-box: automatische instelling en stereo. De aanbevolen instelling is automatisch. We volgen de Android-normen en aangezien de meeste kanalen nog steeds stereo-inhoud leveren, wordt deze inhoud automatisch overgebracht naar een DOLBY-stream, wat kan resulteren in een aangepast geluidsniveau dat niet luid genoeg is. De oplossing in dit geval is om de stereo-instelling standaard te kiezen.  Ook hier worden de Android-standaarden regelmatig bijgewerkt (alleen voor HDMI).    

 

november 2021

Vanaf nu kan je de zendervolgorde ook aanpassen op de Android box (V7). Meer info vind je hier 

 

december 2021

MW 3.80.0 en APK 4.87.6 

Update voor klanten in Oost- en West-Vlaanderen (om te beginnen)

 

Grootste nieuwigheid : 

In de bovenste menubalk vind je een nieuwe optie “Ontdek”. Later zal deze ook beschikbaar zijn via internet en de mobiele Pickapp en op Apple TV. 

Het huidige selectie op het startscherm toont een selectie van inhoud op basis van het persoonlijke kijkgedrag of op basis van actualiteitsgebonden onderwerpen. 

De nieuwe verkenningsfunctie “Ontdek” doorzoekt de hele TV-gids van de afgelopen 7 dagen op basis van een dubbele genreselectie zoals ‘film/eng’ of ‘sport/fietsen’ of ‘kinderen/muziek’,…

Dus naast zoeken op trefwoord is het een zoekfunctie op basis van genrefiltering.

 

februari 2022

APK 4.91.2

De eerste 20 000 klanten krijgen deze week deze lang gevraagde update

 

-Je hebt vanaf nu de mogelijkheid om de Tv-gids lay-out op de V7 TV Box zelf te kiezen
-Naast de bestaande verticale lay-out zal je nu ook de mogelijkheid hebben om te kiezen voor een horizontale lay-out
-Deze horizontale lay-out geeft een overzicht van de verschillende programma’s op alle zenders terwijl de verticale lay-out inzoomt op de programma’s van één specifieke zender
-De Tv-gids lay-out kan gewijzigd worden via de Instellingen
-Een nieuwe instelling “Tv-gids lay-out” werd gecreëerd
-Je kan hier kiezen tussen “Tv-gids – Horizontale lay-out” en “Tv-gids – Verticale lay-out” 
-De verticale lay-out verdwijnt niet
Via menu - instellingen (tandwieltje) - TV-gids lay-out kan je de instellingen veranderen
 

Overzicht van mogelijke oorzaken van foutmeldingen.

Deze lijst is wel maar een indicatie. Er kunnen ook bijkomende andere oorzaken zijn waar verder onderzoek door ons nodig is. 

April 2023

 

MW 5.5.5.2 - TV app version 5.120.3

 

Deze versie bevat voornamelijk enkele verbeteringen op het gebied van stabiliteit en prestaties.  Het betekent niet dat het probleem zich nooit meer zal voordoen, maar het zou veel minder moeten voorkomen. 

 

Volgende zaken werden opgelost : 

  • Geen reactie op afstandsbediening 
  • Lange zaptijd (>1 sec) 
  • Onverwacht herstarten terwijl je de TV-box gebruikt.
  • Onverwacht herstarten van de Pickx TV app
  • Onverwacht opstarten van de TV-box
  • Zwart scherm bij Live TV
  • Lay- out van Studio 100 swimlane is aangepast
  • Android serienummer wordt nu juist weergegeven bij Instellingen - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Over - Status - Serienummer

 

De update zal (als alles goed loopt) gebeuren door Google tussen 4 en 12 april. 

 

Mei 2023

MW 5.5.6.1 - TV APP 5.120.4

 

Deze versie bevat een fix voor 

  • Te trage/snelle audio/video bij TV Replay
  • Terug naar live uitzending springen terwijl je iets in TV Replay bekijkt

Hij bevat ook verbeteringen voor

  • Lipsync issues bij live TV
  • Algemene vertragingen in de Pickx App en Netflix

 

Jan 2024

 

MW 5.7.3 

Fouten die niet meer of minder vaak zullen voorkomen : 

  • P004 
  • P135 
  • Lipsync issues, algemene traagheid (lange zaptijd, Netflix swimlane laad traag) en herstarten van de app
  • Fix voor uitzonderlijk lange start-uptijd > 20 sec
  • Automatisch herstarten van de decoder
    • Herstart getriggerd door geheugenproblemen
    • FATAL EXCEPTION: Technicolor resource manager

Enkele nieuwe functies : 

  • Eco mode
    • Activatie van de "eco mode" - De decoder gaat na 20 minuten in actieve stand-by in de netwerk-stand-by
    • Uitschakelen van de "eco mode" - De decoder zal niet langer in netwerkstand-by gaan en alleen de actieve stand-by gebruiken
  • Disney plus swimlane

 

Heb je problemen met het updaten?
Het probleem is niet gekoppeld aan de nieuwe firmware 5.7.3, maar doet zich voor bij bepaalde gebruikers met een “Switch” of “private router” (TP Link, LinkSys, Tenda, etc.) met hun eigen DHCP-configuraties.
 

Oplossingen:
​​​​​
Koppel de tvbox los van de privérouter
Sluit hem rechtstreeks aan op de internetbox
Start de tvBox en stop hem nadat deze is gestart
Plaats de tvBox achter de privérouter

 

Heeft u een geluidsprobleem met de nieuwe 5.7.3-update?

Ga naar Instellingen > Apparaatinstellingen > Apparaatvoorkeuren > Beeldscherm en geluid > Geavanceerde audio-instellingen > stel dit in op "geen: gebruik nooit surround sound"

Deze bug wordt momenteel onderzocht. Wij houden u op de hoogte van de ontwikkelingen rondom dit onderwerp.

 

Ondervindt u een geluidsprobleem met bepaalde typen Bluetooth-headsets tijdens de nieuwe 5.7.3-update?

Dit probleem is bekend en wordt onderzocht​​​​​​​

 

Feb 2024

 

update naar APK 5.140.1

 

Volgende veranderingen zullen zichtbaar zijn : 

 

  1. We verplaatsten de Zoek & ontdekpagina onder het Zoekicoon
  2. Als je een opgenomen programma wil bekijken en je start dit op vanuit de TV-gids zal dit afgespeeld worden als TV Replay. Als je dit start vanuit ‘Mijn video’s’ wordt de opname gestart. 

 


885 reacties

@JLPS_ heb je al gecontroleerd of je nieuwe software kunt binnentrekken:
instellingen → support →  controleren op updates

Reputatie 2
Badge

Jep, elke dag ;-). Ik zou zogezegd al de recentste versie hebben, dus ik vermoed dat ze het in batch doen of ergens iets moeten activeren om het te kunnen downloaden...

Inderdaad ze (activeren) zetten de software niet klaar om te downloaden voor alle decoder tegelijk.

@JLPS_ 

Ik kan geen wijzigingen zien in verband met opnames lange termijn. Enkel info opnames korte termijn te zien…

Mvg Artie

 

 

Sinds de laatste update heb ik terug heel wat problemen met de audio sync van de V7.

 

Hoewel surround sound niet is ingeschakeld laat de decoder tóch surround sound horen, met een vervelend audio sync probleem tot gevolg.

 

De decoder moet nu telkens opnieuw (om de 1-2 dagen) manueel worden herstart door een stroomonderbreking alvorens het geluid terug gesynchroniseerd is.

 

Zeer vervelend dus en terug een stap achteruit, want het was al maanden geleden dat dit euvel nog zo regelmatig opdook.

Badge

Hey,

Bij de v5 en v6 (yep, ik sprong elke keer op de bandwagon :D) stonden de series met eerst “vervallende” opname onderaan in de lijst.
Nu is het zo dat series gesorteerd worden op nieuwste opname.
Korte schets: serie met opname die morgen vervalt, maar net een nieuwe episode heeft gekregen zal dus bovenaan blijven staan. Hierdoor zou je dus elke serie regelmatig moeten openen om na te gaan of er episodes bijna vervallen (ipv helemaal naar beneden te scrollen en daar beginnen op te kuisen).

Zou tof zijn mocht dit terug op deze manier gesorteerd (kunnen) worden :-)

Dit is ook het geval op de web versie.

Sinds de laatste update ‘forceert’ mijn V7 opnieuw surround geluid terwijl de bron stereo is. Vooralsnog was er een ‘oplossing’ door in de instellingen surround uit te schakelen en alles in stereo te kijken. Hoewel nog actief krijg ik nu volgens mijn Sonos app toch 5.1 geluid van de V7 doorgestuurd met de bekende synchronisatie problemen tot gevolg. 
 

Ik gebruik reeds andere toestellen om degelijk geluid te kunnen krijgen via bv. Netflix, maar nu is het dus ook niet meer mogelijk om gewoon TV te kijken zonder deze problemen. Een beetje een negatieve spiraal 🌀 

Vraag is waarom opnames vervallen. Bij telenet kan je sommige opnames aanduiden om gewoon te blijven bewaren.

In navolging van mijn bericht over het audio-probleem, lijkt een harde reset (zoals Steven Sanchez vermeldde) voorlopig het probleem weer op te lossen en zendt de box weer uit in Stereo PCM. 

 

zitten jullie wel allemaal met de zelfde software versie, daarom altijd best de software versie van je decoder vermelden bij het opgeven van problemen.

In mijn geval is dit sinds enkele dagen App-versie 4.92.2 en Middleware-versie PXM-SW-3.84.0

Reputatie 2
Badge

Klopt het dat de optie "opname verdwijnt binnenkort" verdwenen is? Ik krijg deze melding niet meer…

Na het niet werkend langetermijnopnemen lijkt dit weer een bijkomende tegenvaller te zijn rond de opnames :-(

Reputatie 7
Badge +4

@JLPS_ De melding hoeveel dagen een opname nog beschikbaar is, komt er nog altjd op. Deze zal niet verdwijnen. 

Reputatie 2
Badge

@HadewychT Ik bedoel de melding “opname verdwijnt binnenkort” in een rode balk (op de afbeelding van het programma), niet hoeveel dagen een opname nog beschikbaar is.

Ook bijvoorbeeld bij decoder v5c was er een waarschuwing van afleveringen die binnen 7 dagen ‘vervallen’.

Toelichting: momenteel is het enkel mogelijk om afleveringen 60 dagen te bewaren; het langer bewaren is nog niet mogelijk... De programma’s die ouder dan 60d zijn, die verdwijnen bovendien zonder waarschuwing.

Het is bovendien ook niet mogelijk uit de sorteervolgorde af te leiden (traceren) bij welke welke series (ook) nog ‘de oudste’ afleveringen staan: de sorteervolgorde is volgens ‘de nieuwste’ opnames. Conclusie: erg moeilijk (enkel door bij elk programma te kijken er nog oude afleveringen zijn) om de automatisch (en zonder waarschuwing) verdwijnende afleveringen te vinden!

Sinds de laatste update ‘forceert’ mijn V7 opnieuw surround geluid terwijl de bron stereo is. Vooralsnog was er een ‘oplossing’ door in de instellingen surround uit te schakelen en alles in stereo te kijken. Hoewel nog actief krijg ik nu volgens mijn Sonos app toch 5.1 geluid van de V7 doorgestuurd met de bekende synchronisatie problemen tot gevolg. 
 

Ik gebruik reeds andere toestellen om degelijk geluid te kunnen krijgen via bv. Netflix, maar nu is het dus ook niet meer mogelijk om gewoon TV te kijken zonder deze problemen. Een beetje een negatieve spiraal 🌀 

Identiek hetzelfde probleem hier.

De decoder forceert plots het surround geluid en dit is niet aan te passen.
Als je gaat kijken bij de instellingen dan staat dit zelfs uitgeschakeld.

De enige oplossing is de decoder manueel uit- en aanzetten via de schakelaar achteraan.

Hopelijk wordt dit snel terug in orde gebracht want dit slaat werkelijk nergens op.
De update lijkt eerder op een downgrade.

Reputatie 5
Badge +2

@steven.sanchez  Ik heb dit doorgegeven aan de juiste dienst.

Ik heb geen beeld op zender TMC kanaal 316. Op geen van beide androidboxen.

Reeds contact gehad met Proximus, maar behalve een email en  de raad om alles opnieuw te installeren geen oplossing.

Via de Pickx app werkt het wel, maar daar ontbreekt de mogelijkheid van taalkeuze

Reputatie 7
Badge +3

@Schipper 

Andere HD zenders zoals Plattelands tv en NJAM, heb je die nog wel?

vind je TMC nog terug in je tv gids?

 

Geert

Alle andere zenders werken. Tv gids werkt ook. Bij het afstemmen op tmc heb ik enkele seconden beeld, dan wordt het beeld zwart en geluid valt ook weg, tv gids kan ik dan nog steeds raadplegen. 
Als ik van kanaal verander en dan terug heb ik terug eenkele seconden beeld

Ondertussen middleware-versie PXM-SW-3.86.1  / App versie 4.95.1.  op decoder V7 ontvangen deze nacht. Ik kan nu mijn  gehuurde items zien  bij instellingen in de zijbalk .👍

Mvg 

Artie

Reputatie 2
Badge

@HadewychT Ik bedoel de melding “opname verdwijnt binnenkort” in een rode balk (op de afbeelding van het programma), niet hoeveel dagen een opname nog beschikbaar is.

Ook bijvoorbeeld bij decoder v5c was er een waarschuwing van afleveringen die binnen 7 dagen ‘vervallen’.

Toelichting: momenteel is het enkel mogelijk om afleveringen 60 dagen te bewaren; het langer bewaren is nog niet mogelijk... De programma’s die ouder dan 60d zijn, die verdwijnen bovendien zonder waarschuwing.

Het is bovendien ook niet mogelijk uit de sorteervolgorde af te leiden (traceren) bij welke welke series (ook) nog ‘de oudste’ afleveringen staan: de sorteervolgorde is volgens ‘de nieuwste’ opnames. Conclusie: erg moeilijk (enkel door bij elk programma te kijken er nog oude afleveringen zijn) om de automatisch (en zonder waarschuwing) verdwijnende afleveringen te vinden!

De rode meldingsbalk is terug op de decoder (4.92.2), dat is al handiger zodat programma's verdwijnen zonder je er een indicatie van krijgt. 

"Binnenkort verwijderd"

Nu nog duimen voor een instelbare sorteervolgorde :)

Reputatie 2
Badge

@HadewychT Ik bedoel de melding “opname verdwijnt binnenkort” in een rode balk (op de afbeelding van het programma), niet hoeveel dagen een opname nog beschikbaar is.

Ook bijvoorbeeld bij decoder v5c was er een waarschuwing van afleveringen die binnen 7 dagen ‘vervallen’.

Toelichting: momenteel is het enkel mogelijk om afleveringen 60 dagen te bewaren; het langer bewaren is nog niet mogelijk... De programma’s die ouder dan 60d zijn, die verdwijnen bovendien zonder waarschuwing.

Het is bovendien ook niet mogelijk uit de sorteervolgorde af te leiden (traceren) bij welke welke series (ook) nog ‘de oudste’ afleveringen staan: de sorteervolgorde is volgens ‘de nieuwste’ opnames. Conclusie: erg moeilijk (enkel door bij elk programma te kijken er nog oude afleveringen zijn) om de automatisch (en zonder waarschuwing) verdwijnende afleveringen te vinden!

De rode meldingsbalk is terug op de decoder (4.92.2), dat is al handiger zodat programma's verdwijnen zonder je er een indicatie van krijgt. 

"Binnenkort verwijderd"

Nu nog duimen voor een instelbare sorteervolgorde :)

 Blijkbaar enkel voor 'enkele opnames' zoals een film, niet voor series. Daar komt de rode vermelding niet te staan op de tegel in het overzicht, enkel bij de desbetreffende bijna-verlopen aflevering bij het overzicht van de afleveringen van die serie. Dus niet zichbaar in een oogopslag, onhandig...

 

Hi iedereen,

 

Hopelijk is mijn vraag hier niet off topic.

Ik heb sinds kort een v7 decoder omdat er problemen waren met onze vorige decoders.

So far so good dacht ik, maar recent ben ik ook P006 foutmeldingen beginnen krijgen.

Voorlopig is dit gebeurd tijdens het bekijken van een programma dit ik herstart had. Alles loopt vlot en opeens blijft het scherm hangen waarna even later “oeps er ging iets verkeerd” verschijnt met foutcode P006. Ik kan niet meteen via google vinden waarvoor deze foutmelding staat, dus probeer ik het hier eens. Alle hulp is welkom. 😊

 

In afwachting van een reactie van een proximus medewerker morgen, werd  hier door iemand ook deze foutcode gemeld klik → hier

Reputatie 7
Badge +4

@Keoni Kan je eens proberen je  HDMI kabel los te koppelen van de TV en opnieuw in te pluggen (eventueel in een andere HDMI-poort) of herstart je TV Box eens. Heb je de decoder aangesloten met de bijgeleverde HDMI ?

Reageer