Sticky

V7 Stand van zaken


Reputatie 7
Badge +4

Algemeen

  • Onverwacht opstarten van de V7 (bijvoorbeeld tijdens de nacht)
    Het probleem is nog niet verdwenen, dit kan nog voorkomen bij enkele klanten.  Er bestaat een work around om dit probleem te vermijden.  Schakel de CEC functie uit in het menu van je decoder. 
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Traagheid bij het volledig uitschakelen van de decoder.
    In vergelijking met de V5C / V6 is de opstarttijd van de V7 gelijkaardig, er is geen verbetering voorzien op korte termijn..
  • Foutmelding P011, P130 of andere foutmeldingen die verschijnen
    Deze foutmeldingen worden dagelijks opgevolgd.
    Er zijn reeds acties ondernomen om deze foutmeldingen op te lossen.
    Er zijn echter meerdere oorzaken welke complex zijn en individueel dienen onderzocht te worden.
    Wij zetten alles op alles op deze foutmeldingen zo snel mogelijk op te lossen.
  • Vastlopen van de decoder bij het voortspoelen of terugspoelen bij TV-Replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag voorbeelden (zender, progr, ...) hier steeds posten zodat dit verder onderzocht kan worden. 
  • HDMI-CEC welke de TV en de decoder samen uitschakelt.
    Dit is het principe van CEC, u kan dit uitschakelen in het menu instellingen van de decoder via
     
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Een volledige stop van de decoder bij het lang induwen van de power knop op de afstandsbediening… Herstart de decoder in plaats van volledig uit te schakelen.
    Opgelost bij de volgende software-update.
  • Vanaf kanaal 1 kan je enkel tussen de favoriete kanalen zappen.  Je moet een kanaalnummer invoeren van een niet-favoriet kanaal om terug normaal te kunnen zappen.
    Hieraan wordt gewerkt, dit zal met de volgende software-update nog niet opgelost zijn.

Replay en opnames

  • Wanneer je wenst terug te spoelen bij TV Replay wordt u gedwongen om een abonnement op Tv Replay+ te nemen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Snel vooruit spoelen/terugspoelen is onnauwkeurig.
    Het probleem is gekend, dit doet zich enkel voor ingeval men een « live » TV programma had gepauzeerd.  Dit doet zich niet voor bij Replay of bij opnames.
  • Snel vooruit spoelen bij een serie-opname zorgt ervoor dat de programmatie geannuleerd wordt.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Dubbele of ontoegankelijke opnames met error-code  P135
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Opnames die onbeschikbaar worden tijdens het afspelen van de opname.
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Wanneer je een opname verlaat zal deze op de achtergrond blijven afspelen.
    Met het gebruik van de home (menu) toets verlaat je de opname niet, je moet de knop « stop » gebruiken.

Interface

  • Bepaalde elementen van de interface blijven bij sommige gebruikers zichtbaar, zelfs wanneer de decoder in stand by wordt geplaatst.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Bij de keuze van audio en ondertitels dient men het menu te verlaten met de ‘return’ toetst in plaats van te valideren met de ‘OK’ toets.
    Indien men deze 2 parameters wenst te veranderen moet men 2 keer in het menu gaan.

Google/apps

  • Het opstarten van de Pickx app verloopt trager om trager
    De opstarttijden zijn reeds ingekort.
  • Onmogelijk om de  V7 toe te voegen aan Google Home
    Dit is momenteel niet voorzien.
  • Shadow onmogelijk
    Niet voorzien op korte termijn.
  • Amazon Prime is verdwenen?
    We zijn in afwachting van de vernieuwing van het certificaat.
  • Bij BeTV op aanvraag: zijn de ondertitels niet synchroon.
    Vraag gesteld aan BeTV

Kanalen

  • Waar is het RFM TV logo?
    Dit is aanwezig.

Audio/video

  • Toegang geven aan de originele audio/video stream(!)
    • Stoppen met het geforceerd upscalen naar HDR, zelfs al is het Tv-toestel compatibel.
    • Stop met het forceren van Dolby Digital → dit geeft de indruk dat het geluid zeer stil is bij gebruikers.
    • De mogelijkheid geven om zelf dynamisch de refresh rate van het beeld in te stellen.

Deze punten zijn in onderzoek

  • Het niet gelijklopen van de audio en video bij het TV kijken.
    De problemen met lip Sync zijn gekend, er zijn reeds verbeteringen uitgevoerd en er worden nog verdere verbeteringen gepland bij volgende updates.
  • Slecht beeld bij TV-replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Slechte audio tijdens het zappen bij sommige kanalen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Geen geluid bij live TV via Bluetooth.
    Onderzoek is lopende.

 

 

Onze ploegen werken in 2021 verder aan andere verbeteringen, zoals :

 

  • Long time nPVR
  • Persoonlijke hernummering
  • Klassieke TV gids

Update 2 en 3 feb 2021

  • Minder P-errors, vooral P130, P016 en P011
  • Deep standby werkt nu goed (je moet hiervoor de power toets op de afstandsbediening lang induwen). Op deze manier verbruikt de decoder minder stroom, maar duurt het langer om uit standby te komen.
  • Als je alle afleveringen van een serieopname wil verwijderen, krijg je een extra scherm waarin gevraagd wordt of je ook de geplande opnames van deze serie wil stoppen.
  • Sommige swimlanes hebben nu een knop “meer” op het einde zodat je al de programma’s kan zien die overeenkomen met de criteria van die swimlane.
  • Terug- en verderspoelen (met de knop links/rechts rond de OK knop) in een herstart programma (TV Replay) of een opname verlopen vlotter. 
  • Problemen met Movies&Series zijn opgelost. Afleveringen worden niet meer dubbel weergegeven en worden weergegeven in de juiste taal.
  • Je kan terug verder- en terugspoelen in trailers van Proximus VOD
  • Tijdens het zappen wordt ‘geen info’ niet meer weergegeven
  • Zwart scherm tijdens het zappen of tijdens live TV is weg. 
  • Tijdens het bekijken van een Replay programma springt hij niet meer naar live TV. 

Update 1-7 april 2021

MW 3.64.1 and APK 4.64.4

Belangrijkste wijzigingen : 

  • Bugfix: Probleem opgelost waarbij er geen geluid was en waar soms een reboot nodig was om het geluid terug te krijgen
  • foutmelding P133 verminderd
  • Replay nauwkeurigheid of accurate start tijden:
    • Bij het starten van een replay start de video bij het werkelijke begin van het programma in plaats van de programmatijd in de tv-gids
  • Watchlist:
    • Elk tv-programma (live, replay, opname, toekomst) of on-demand video kan worden toegevoegd aan Mijn watchlist vanaf de detailpagina van het programma of de video. De watchlist is te vinden in Home > Mijn Video's
  • Onboarding hints:
    • Na de upgrade en voor nieuwe klanten, na de eerste keer opstarten, na het wissen van gegevens krijgt de klant hints te zien wanneer hij voor het eerst bepaalde functionaliteiten gebruikt (tv-gids, fast-forward/rewind, OK-knop bij het bekijken van een video, favorieten)
  • Kanaalnummering wijzigen naar NL of FR:
    • Via de instellingen zal de klant een andere kanaalindeling kunnen kiezen. Hij zal kunnen kiezen tussen de Nederlandse of de Franse tweetalige kanaal line-up waar we een logica hergebruiken voor de nummering voor Brussel www.proximus.be/brusselhernummering
  • Een Support sectie toegevoegd in de secties waar de klant een aantal supportacties kan starten (systeem info, check voor updates, kanaal scan (in geval van problemen met kanaal info), data wissen, app herstart)
  • Formaat van de posters in Series sectie van de Movies & Series pass is sterk verbeterd
  • Na het indrukken van de pauzeknop op de afstandsbediening, zal de focus op de voortgangsbalk liggen in plaats van op de knop Opnieuw opstarten. Wanneer op OK wordt gedrukt, wordt de video hervat in plaats van vanaf het begin opnieuw te beginnen. 
  • Zappend gedrag bij favoriete kanalen:
    • Gedrag verholpen zodat je niet per ongeluk in de favorietenlijst terechtkomt bij het zappen door de normale kanalen line-up
  • Geluid van de toetsen van de afstandsbediening standaard op nul gezet (dit is het geluid dat je hoort elke keer als je op een toets drukt)
  • Verbetering uitgevoerd voor lage bandbreedte lijn profiel (P025 fouten)
     

Update 25 mei 2021

MW 3.68.0 and APK 4.68.5

Er werden enkele verbeteringen aangebracht die zullen beschikbaar zijn na reboot of automatisch na een update aanvraag via de app stores binnen +/- 7 dagen.

  • BEPless boot feature:
    • Informeert u wanneer opnames, apps,… niet beschikbaar zijn,  maar je wel Live-tv zal kunnen blijven kijken
       
  • Nieuwe swimlane "Mijn gehuurde items":
    • Beschikbaar in MyVideo's
       
  • Bugfixes:
    • Error P135: pauze probleem in het afspeelscherm is opgelost.
    • V7 liep soms vast in stand-by. Dit is nu opgelost.
       
  • Replay springt niet meer naar live tv:
    • Nu ook van toepassing voor blacklisting & Parental control. Springt niet meer naar live tv tijdens het terugspoelen. 
       
  • COTA:
    • Dit zal Proximus in staat stellen om nieuwe software releases uit te rollen naar een specifieke groep van klanten. (= targeted roll out)
  • Verbeterde rapportering in geval van 'wake up at night', waardoor een betere & meer accurate opvolging mogelijk is

Update oktober 2021

Bij een aantal klanten wordt deze week APP versie 4.81.4 opgeladen. 

Deze versie bevat een aantal bugfixes. 

Info HDR & Dolby 

  • HDR

Met de V7 TV-box stemde Proximus ermee in om de HDR-normen op Android-niveau te volgen. Wanneer die standaarden worden geüpgraded ( zoals de volgende update voorzien in april 2022 ) zal de V7 decoder box volgen – op voorwaarde dat de HDMI-link wordt gebruikt en NIET SPDIF !! Proximus heeft ervoor gekozen om hiervoor geen aparte ontwikkeling te doen op de V7-box, omdat die ontwikkelingen erg zwaar zijn. Dit betekent dat je – afhankelijk van het model en type van je tv – veranderingen in kleuren kunt hebben wanneer HDR is ingeschakeld en SDR-inhoud wordt weergegeven. De enige oplossing hier is om HDR voor iedereen uit te schakelen.     

  • DOLBY

Je hebt 2 instellingen voor DOLBY met de V7 TV-box: automatische instelling en stereo. De aanbevolen instelling is automatisch. We volgen de Android-normen en aangezien de meeste kanalen nog steeds stereo-inhoud leveren, wordt deze inhoud automatisch overgebracht naar een DOLBY-stream, wat kan resulteren in een aangepast geluidsniveau dat niet luid genoeg is. De oplossing in dit geval is om de stereo-instelling standaard te kiezen.  Ook hier worden de Android-standaarden regelmatig bijgewerkt (alleen voor HDMI).    

 

november 2021

Vanaf nu kan je de zendervolgorde ook aanpassen op de Android box (V7). Meer info vind je hier 

 

december 2021

MW 3.80.0 en APK 4.87.6 

Update voor klanten in Oost- en West-Vlaanderen (om te beginnen)

 

Grootste nieuwigheid : 

In de bovenste menubalk vind je een nieuwe optie “Ontdek”. Later zal deze ook beschikbaar zijn via internet en de mobiele Pickapp en op Apple TV. 

Het huidige selectie op het startscherm toont een selectie van inhoud op basis van het persoonlijke kijkgedrag of op basis van actualiteitsgebonden onderwerpen. 

De nieuwe verkenningsfunctie “Ontdek” doorzoekt de hele TV-gids van de afgelopen 7 dagen op basis van een dubbele genreselectie zoals ‘film/eng’ of ‘sport/fietsen’ of ‘kinderen/muziek’,…

Dus naast zoeken op trefwoord is het een zoekfunctie op basis van genrefiltering.

 

februari 2022

APK 4.91.2

De eerste 20 000 klanten krijgen deze week deze lang gevraagde update

 

-Je hebt vanaf nu de mogelijkheid om de Tv-gids lay-out op de V7 TV Box zelf te kiezen
-Naast de bestaande verticale lay-out zal je nu ook de mogelijkheid hebben om te kiezen voor een horizontale lay-out
-Deze horizontale lay-out geeft een overzicht van de verschillende programma’s op alle zenders terwijl de verticale lay-out inzoomt op de programma’s van één specifieke zender
-De Tv-gids lay-out kan gewijzigd worden via de Instellingen
-Een nieuwe instelling “Tv-gids lay-out” werd gecreëerd
-Je kan hier kiezen tussen “Tv-gids – Horizontale lay-out” en “Tv-gids – Verticale lay-out” 
-De verticale lay-out verdwijnt niet
Via menu - instellingen (tandwieltje) - TV-gids lay-out kan je de instellingen veranderen
 

Overzicht van mogelijke oorzaken van foutmeldingen.

Deze lijst is wel maar een indicatie. Er kunnen ook bijkomende andere oorzaken zijn waar verder onderzoek door ons nodig is. 

April 2023

 

MW 5.5.5.2 - TV app version 5.120.3

 

Deze versie bevat voornamelijk enkele verbeteringen op het gebied van stabiliteit en prestaties.  Het betekent niet dat het probleem zich nooit meer zal voordoen, maar het zou veel minder moeten voorkomen. 

 

Volgende zaken werden opgelost : 

  • Geen reactie op afstandsbediening 
  • Lange zaptijd (>1 sec) 
  • Onverwacht herstarten terwijl je de TV-box gebruikt.
  • Onverwacht herstarten van de Pickx TV app
  • Onverwacht opstarten van de TV-box
  • Zwart scherm bij Live TV
  • Lay- out van Studio 100 swimlane is aangepast
  • Android serienummer wordt nu juist weergegeven bij Instellingen - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Over - Status - Serienummer

 

De update zal (als alles goed loopt) gebeuren door Google tussen 4 en 12 april. 

 

Mei 2023

MW 5.5.6.1 - TV APP 5.120.4

 

Deze versie bevat een fix voor 

  • Te trage/snelle audio/video bij TV Replay
  • Terug naar live uitzending springen terwijl je iets in TV Replay bekijkt

Hij bevat ook verbeteringen voor

  • Lipsync issues bij live TV
  • Algemene vertragingen in de Pickx App en Netflix

 

Jan 2024

 

MW 5.7.3 

Fouten die niet meer of minder vaak zullen voorkomen : 

  • P004 
  • P135 
  • Lipsync issues, algemene traagheid (lange zaptijd, Netflix swimlane laad traag) en herstarten van de app
  • Fix voor uitzonderlijk lange start-uptijd > 20 sec
  • Automatisch herstarten van de decoder
    • Herstart getriggerd door geheugenproblemen
    • FATAL EXCEPTION: Technicolor resource manager

Enkele nieuwe functies : 

  • Eco mode
    • Activatie van de "eco mode" - De decoder gaat na 20 minuten in actieve stand-by in de netwerk-stand-by
    • Uitschakelen van de "eco mode" - De decoder zal niet langer in netwerkstand-by gaan en alleen de actieve stand-by gebruiken
  • Disney plus swimlane

 

Heb je problemen met het updaten?
Het probleem is niet gekoppeld aan de nieuwe firmware 5.7.3, maar doet zich voor bij bepaalde gebruikers met een “Switch” of “private router” (TP Link, LinkSys, Tenda, etc.) met hun eigen DHCP-configuraties.
 

Oplossingen:
​​​​​
Koppel de tvbox los van de privérouter
Sluit hem rechtstreeks aan op de internetbox
Start de tvBox en stop hem nadat deze is gestart
Plaats de tvBox achter de privérouter

 

Heeft u een geluidsprobleem met de nieuwe 5.7.3-update?

Ga naar Instellingen > Apparaatinstellingen > Apparaatvoorkeuren > Beeldscherm en geluid > Geavanceerde audio-instellingen > stel dit in op "geen: gebruik nooit surround sound"

Deze bug wordt momenteel onderzocht. Wij houden u op de hoogte van de ontwikkelingen rondom dit onderwerp.

 

Ondervindt u een geluidsprobleem met bepaalde typen Bluetooth-headsets tijdens de nieuwe 5.7.3-update?

Dit probleem is bekend en wordt onderzocht

 

Feb 2024

 

update naar APK 5.140.1

 

Volgende veranderingen zullen zichtbaar zijn : 

 

  1. We verplaatsten de Zoek & ontdekpagina onder het Zoekicoon
  2. Als je een opgenomen programma wil bekijken en je start dit op vanuit de TV-gids zal dit afgespeeld worden als TV Replay. Als je dit start vanuit ‘Mijn video’s’ wordt de opname gestart. 

 

Update mei 2024

 

update naar APK 6.149.1

 

Hiermee worden enkele bugs opgelost :

  • P131 bij Replay
  • Zwart scherm/reboot als je een serie-opname selecteert
  • De knop ‘Toevoegen aan lijst’ die niet werkt. 

915 reacties

@Jos Smos Kan je je modem en decoder eens herstarten? Je mag beide uitzetten, eerst de modem terug herstarten en als deze terug verbinding heeft de decoder. Indien je nog problemen ondervindt mag je je gegevens toevoegen aan je forumprofiel dan kijken we het eens na.

Hebben we reeds meerdere malen gedaan zonder resultaat. verder:

  • nieuwe v7 decoder
  • interventie op de lijn (jullie systemen zagen een kortsluiting op onze lijn)
  • verschillende contacten met helpdesk / technische diensten

een noemenswaardig feit was een paar weken geleden toen we effectief een opname zagen verwijderd worden. We waren aan het kijken naar een opname, de opname werd gestopt en we zagen de opname verwijderd worden uit onze lijst. Heel bizar.

 

info werd aan mijn profiel toegevoegd

Reputatie 7
Badge +5

@Jos Smos Hoeveel decoders heb je in gebruik? Sinds wanneer merk je dit? Is dit sinds de v7 decoder? 

@Jos Smos Hoeveel decoders heb je in gebruik? Sinds wanneer merk je dit? Is dit sinds de v7 decoder? 

1 decoder, bekabeld. Volgende setup in huis:

  • 1 unmanaged switch. Decoder => Switch => Router && Decoder => Router geven beide hetzelfde resultaat
  • 2 google indoor cams (constante upload)
  • 1 nest hello bel (constante upload)
  • 2 unifi AP’s met verschillende toestellen verbonden via WIFI (nest cams, hello, mini, gsm’s, laptop, ipad)

Wat ik nog opmerk als ik ping naar 192.168.1.1 (zowel draadloos als rechtstreeks bedraad) is dat er af en toe willekeurig lagspikes optreden:

 

Wij zijn recent verhuisd en hebben heel wat problemen met onze aansluiting gehad maar de aansluiting is uiteindelijk goed gekomen. Vanaf dag 1 na de installatie in februari hebben wij dit probleem zien optreden.

Reputatie 7
Badge +5

@Jos Smos Kan je mij het mac adres geven van je decoder?

@Jos Smos Kan je mij het mac adres geven van je decoder?

Zeker en vast:

  • MAC decoder: F8:3B:1D:16:E5:70
  • MAC router: 20:9A:7D:DC:47:C8

Decoder is momenteel verbonden via Switch: Decoder => Switch => Router

Reputatie 7
Badge +5

@Jos Smos Ik heb een aanpassing gedaan. Kan je nu nogmaals proberen om een opname te plannen? Er zou geen probleem meer mogen zijn.

@Jos Smos Ik heb een aanpassing gedaan. Kan je nu nogmaals proberen om een opname te plannen? Er zou geen probleem meer mogen zijn.

Plots is volgende opname verschenen: “A feeling of home”, een film op Play 7, opgenomen op 13 April.

Ik ben er zeker van dat deze opname niet ingepland werd aangezien wij dagelijks de planning onderhouden. Kunnen jullie zien waar deze vandaan komt? Wij houden alvast de geplande/bestaande opnames in het oog.

Er zou een nieuwe update gestart zijn, voorlopig nog voor een paar 'uitverkorenen', die zou zoals gewoonlijk verder uitgerold worden  als hij goed bevonden wordt:

Middleware: PXSW 3.68.0

APK Pickx: 4.68.4

 

Reputatie 7
Badge +5

@Jos Smos Ik vermoed dat u de opnames van een andere klant ook te zien kreeg. Dit zou nu opgelost moeten zijn. 

@Jos Smos Ik vermoed dat u de opnames van een andere klant ook te zien kreeg. Dit zou nu opgelost moeten zijn. 

Bedankt voor de info. Dit vermoeden had ik ook al. Wij volgen het verder op en indien het opnieuw optreedt, laat ik iets horen. Alvast bedankt voor de interventie!

Reputatie 7
Badge +5

@Jos Smos Graag gedaan! Moesten er zich toch nog problemen voor doen horen we het wel.

Er zou een nieuwe update gestart zijn, voorlopig nog voor een paar 'uitverkorenen', die zou zoals gewoonlijk verder uitgerold worden  als hij goed bevonden wordt:

Middleware: PXSW 3.68.0

APK Pickx: 4.68.4

 

 

Heeft nog niemand de nieuwe update

Middleware PXSW 3.68.0

APK Picks 4..68.4

binnengekregen? Proximus is eraan begonnen. Benieuwd welke de 'verbeteringen' zijn. 😏 @Artie , @RedsFan ?

De update van de APK komt dikwijls iets later dan de update middleware.

 

is eerst voor de testers toch, nee? en dan afwachten wat zij als feedback geven om over te gaan tot geleidelijk aan andere v7 decoders te upgraden.

@Artie  en @RedsFan  waren bij de vorige update bij de eersten, vandaar.

ja maar na de testers hoogst waarschijnlijk

Badge +4

Net even gecontroleerd, de update is aan het downloaden ...

@RedsFan behoor je bij de “testers” 

Badge +4

Normaal niet, maar mss zien ze mij toch als ene omdat ikregelmatig feedback geef :)

Dat is inderdaad goed mogelijk met iemand zoals ik die de kat uit de boom kijkt met zijn v5 decodertje daar hebben de v7 specialisten niet veel aan natuurlijk :smiley:

Reputatie 1

Net effe gecontroleerd.
Bibi krijgt geen update binnen.
Ik ben geen “tester” blijkbaar :-)

Net effe gecontroleerd.
Bibi krijgt geen update binnen.
Ik ben geen “tester” blijkbaar :-)

Hey @haxelmans,

Die wordt eerst slechts bij een beperkt aantal klanten geïnstalleerd en als dat vlot verloopt wordt die update verder in 'golven' uitgerold. 😉 Wat geduld nog. Ik ben ook niet bij de uitverkorenen. 😄 Wel benieuwd of er grote aanpassingen zijn, maar zo te horen niet echt wat mij thuis betreft (persoonlijke hernummering posten, overzichtelijkere tv gids, hoofdtelefoon bluetooth die ook werkt bij rechtstreeks kijken enz.) 😏

"t Net effe gecontroleerd.
Bibi krijgt geen update binnen.
Ik ben geen “tester” blijkbaar :-)

Dat is al altijd zo geweest voor alle decoders die uitgekomen zijn bij Proximus.
Er wordt dus continue aan software update versies gewerkt die natuurlijk nog niet het daglicht zien maar lokaal getest worden.
Als die goed bevonden worden is er een tweede fase waar deze versie beperkt op bepaalde decoders gezet worden om af te wachten of alles naar wens verloopt, uitgaande van feedback/klachten enz…
Dan wordt nog een stap verder gezet en wordt er in waves software gepusht op de decoders en dus ook weer niet bij iedereen.
Daardoor kan het zijn dat er toch wat tijd verloopt tegen dat je aan beurt bent t.o.v. de eersten die de software binnengekregen hebben, en daarom dat sommigen denken dat ze vergeten werden :relaxed:   
En zeker niet vergeten,  denk nu maar niet dat bij iedere update alles in eens opgelost of aangepast werd, daarom zijn ze continu bezig met software te debuggen en gebruiksvriendelijker te maken en dit in de hoop dat er géén nieuwe bug(s) hierdoor ingelopen zijn.

Reputatie 3
Badge

Net even gecontroleerd, de update is aan het downloaden ...

En wat is er nieuw?

Er is niet veel veranderd zo te zien. Zenderlijst blijft bij het oude, enkel NL of FR keuze.

Ook TV gids geen wijzigingen. .. Reeds meermaals foutcode P135. Kan  opgenomen programma niet afpelen… alhoewel wel degelijk bij mijn video’s.

Bij doorzappen vanuit je favorietenlijst kom je terug in de gewone zenderlijst….

Blijkbaar  is het nog niet mogelijk om  de  gegevens van de zendervolgorde op de decoder op te slaan.

Ik hoop dat er in de toekomst een oplossing voor deze mistoestanden gevonden wordt want deze ‘update’ is niet echt zichtbaar.

Mvg Artie

Het zullen waarschijnlijk nog eerst onderliggende ziektes zijn die eerst moeten opgelost worden om dan te kunnen degelijk verder te bouwen

Reageer