Sticky

V7 Stand van zaken

Toon eerste bericht

870 reacties

In feite ben je bij iedere update in ‘testfase’ :relaxed:

een beetje het zelfde geval bij windows updates, maar daar kan ik die voor een tijd uitstellen wat ik ook altijd doe, wat kan een voordeel zijn als er bug ingeslopen is!

Ik denk dat er veel zijn die op software wachten waarbij er nog meer bugs uitgehaald worden :slight_smile:

Reputatie 1
Badge

Vanmorgen ook melding gekregen van een software update inderdaad van Middleware versie 5.5.5.2 naar 5.5.6.1 en App versie 5.120.5.

Na de software update gedaan te hebben, bleek ik achteraf geen klank te hebben op alle kanalen, alsook toen ik eens een bluray afspeelde was er geen klank op de tv, ik heb de tv eens van de stroom gedaan en opnieuw laten starten, dan was het probleem verholpen, nu kan ik weer genieten van Proximus TV met geluid, dus geen paniek als ook iemand ineens geen geluid meer heeft op de tv.

Succes allemaal met de nieuwe software.

Timm1983

Ondertussen had ik even mijn V7 in stand-bye gezet en terug ingeschakeld. Ik zag dat de Pickx app geladen werd en ik heb nog eens gekeken of ik nu over de nieuwste software beschik en ja hoor, nu heb ik de 4.91.2 als software. Middelware is 3.84.0.

De horizontale tv gids is ook een verbetering, zoals we gewoon waren bij de V5.

Dus ik zou iedereen willen aanraden die de nieuwe update uitvoert om ook niet direct te denken dat er niets gebeurd is. Even half uurtje decoder in stand-bye en dan terug opstarten.

Succes voor wie de nieuwe update nog moet installeren!

PS. Tijdens het installeren van de software knippert het welkomscherm ongeveer 10 keren... Dus geen paniek... 

Timm1983

Reputatie 7
Badge +5

@B_88 We zijn er volop mee bezig. Voorlopig nog geen datum voor release.

Ondertussen op App versie 4.87.6 en  SW versie 3.84.0.

Toch nog opmerking. Waarom blijft opname doorspelen(geluid op achtergrond) wanneer ik op de home knop duw?

Twee maal duwen brengt me terug naar de opname (beeld en geluid).

Mvg Artie 

Reputatie 7
Badge +4

@Mutlie Verwijderde opnames zouden normaalgezien automatisch weg moeten zijn uit je lijst van opnames. Je ziet bij ‘mijn video’s’ ook wel de programma’s die je live of via TV Replay gedeeltelijk bekeken hebt en hier makkelijk kan herstarten. Ik vermoed dat daar de verwarring ontstaan is ivm de opnames. 

Het klopt inderdaad dat het aantal dagen dat een opname nog beschikbaar is, niet zichtbaar is in het eerste overzicht van je opnames. 

Reputatie 4
Badge +2

lukt ook niet. zal wel zien als het erdoor komt .:grinning:

Reputatie 1

…...zijn er hier mensen die wel een switch tussen de BBox3 en hun V7 decoder hebben staan en zoja, wat zijn jullie ervaringen ermee?) …….

Ik heb er zelfs 2 switchen tussen staan.
1 Netgear GS105Ev2
1 Netgear GS108Ev3
Bij beide IGMP Snooping aangezet.
Werkt al jaren zonder problemen met de V5.

Met de V7 werkt het ook met dezelfde problemen als je zonder switch zou werken.

je bent inderdaad niet alleen met deze v7 problemen.
Als je de mogelijkheid hebt altijd best van de decoder rechtstreeks met een netwerkkabel verbinden met bbox, maar dan kunnen er zich nog problemen voordoen, hier zijn al veel berichten gepost geweest met de ondervonden problemen met de v7, zowel bij koperlijn als fiberlijn klanten, hopelijk kan Prox binnenkort de meeste V7 problemen oplossen, dan kan ik er ook één aanschaffen :slight_smile:

Hier sinds  deze namiddag SW versie3.80.0. De Tv gids is nog steeds verticaal.. en  de zendervolgorde nog steeds niet naar eigen wens aan te passen.:slight_frown: . Verder  gesleuteld onder de motorkap denk ik.

Mvg

Artie

Reputatie 1
Badge

je kan altijd eens one ssid uitzetten als test maar blijkbaar is er nog een andere (betere) methode die iemand van Prox moet uitvoeren namelijk de “conductor” (wifi doctor) uitzetten.

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,

Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden.

Maar mss kun je afwachten tot er iemand van prox morgen terug langskomt en kunnen zij eens de conductor uitzetten, maar ik heb de indruk dat dit meer is als je apple toestellen gebruikt!; is mij niet helemaal duidelijk.

Wij hebben enkele iphones en macbook dus mss wel nuttig om te proberen. Ik wacht effe proximus medewerker af ivm conductor, wat is dat eigenlijk?

Badge +4

Volgens PX de uitleg over de conductor

Onze “Wi-Fi Doctor” is een agent die in de modem firmware zit, evenals in onze boosters en bridges. 1 van de onderdelen zorgt ervoor dat elk apparaat automatisch wordt “gestuurd”’ naar de op-dat-moment-en-op-die-plek beste band en kanaal. Dat werkt fantastisch goed voor de meeste devices, maar spijtig genoeg hebben Apple devices dat vaak niet zo graag. 

Voor mensen die er erg veel last van hebben kunnen we dat onderdeel wel uitschakelen op de modem (“Conductor”).  Daarna zou de wifi-verbinding beter moeten werken op de I-pad. 

We testen momenteel nieuwe firmware, met o.a. nieuwe Wi-Fi drivers, die dit probleem aanpakt. Als alles goed gaat zouden we in het eerste kwartaal van 2021 de uitrol kunnen doen.

“Wi-Fi Doctor” is een agent die in de modem firmware zit (one ssid is daar ook onderdeel van) , evenals in onze boosters en bridges.
zorgt o.a. ervoor dat elk apparaat automatisch wordt “gestuurd” naar de op-dat-moment-en-op-die-plek beste band en kanaal.
Dat werkt fantastisch goed voor de meeste devices, maar spijtig genoeg hebben Apple devices dat vaak niet zo graag en zij die er last van hebben kunnen we dat onderdeel wel uitschakelen op de modem (“Conductor”).
Nu is het niet duidelijk hieruit of het ook invloed heeft op de V7 decoder want iemand beweert van Proximus vernomen te hebben dat dit storende pakketjes op het netwerk achterlaat en daaruit concludeer ik dan dat mss die storende pakketjes zouden kunnen invloed hebben op de v7, maar daarvoor zou er eerst bevestiging moeten komen van iemand van Proximus zelf of mijn conclusie klopt of niet ! 

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb net de update geïnstalleerd naar 5.136.1, zien of dat verbetering brengt.
Schermbeveiliging staat uit (gaf vervelende problemen de eerste dagen - tijdens TV kijken ineens schermbeveiliging actief).
Energiebesparing staat uit. Ik heb ergens gelezen dat deze zich op de achtergrond activeert (?) en dat 2 sec. de aan-knop inhouden de decoder dan activeert (?)

HDMI CEC staat nog op standaard en beeldresolutie op automatisch.
We zullen eens eerst zien of het zich nog voordoet of opgelost is met de update. (zie pag.1)

Hier nu ook nieuwe software binnengehaald.

Regelmatig  sneeuw bij opstart + melding 1080px24hz als beeldscherminstelling.

Blijkbaar toch nog niet oké.

Ik hou het verder in het oog. 

Mvg

Artie

@JLPS_ 

Ik kan geen wijzigingen zien in verband met opnames lange termijn. Enkel info opnames korte termijn te zien…

Mvg Artie

Die software wordt inderdaad verspreid uitgedeeld naar de V7 bezitters

Reputatie 4
Badge +2

update MW 3.64.1 binnen  . :grin:

Reputatie 1

Ook aangekregen. Denk dat hij officieel vrijgegeven is.

Badge +4

Nu al een 25 dagen geen storing/ foutmeldingen of haperingen meer op de v7 , goed bezig :v:

Dus zonder conductor ook en laatste MW 3.64.1 (update 23 dagen geleden)

Ik vermoed van niet aangezien ze zich meer gefocust hebben op de Pxxx fouten.

Nu een jaar verder, zijn er nog altijd geen oplossingen tot de problemen die ik heb. Integendeel, het wordt gewoon alsmaar erger. Dat jullie zoiets zelfs op de markt durven brengen. Het is zelfs zo erg nu al dat ik zelfs geen geluid meer heb…

bende prutsers

Reputatie 2

Beste

Zelf na de update  3.58.2 van 2en3 februari nog  regelmatig  zwart scherm tijdens live tv

Groeten

Witteherder 

Reputatie 1
Badge

Als je de speedtest doet over wifi met je laptop een kiest voor home e87e en dan eens op 5.0 e87e merk je dan merkelijk verschil in speedtest?

Nog niet geprobeerd. Test die ik heb gedaan was op 2.4 vlak naast bbox. Zou toch geen snelheid van amper 40dl mogen geven. Nu kan ik nt testen. Afstandsonderwijs en partner die thuiswerk moet verrichten, gaan ze niet appreciëren als ik nu begin te experimenteren...😎

Reageer