Skip to main content
Sticky

V7 Stand van zaken


Algemeen

  • Onverwacht opstarten van de V7 (bijvoorbeeld tijdens de nacht)
    Het probleem is nog niet verdwenen, dit kan nog voorkomen bij enkele klanten.  Er bestaat een work around om dit probleem te vermijden.  Schakel de CEC functie uit in het menu van je decoder. 
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Traagheid bij het volledig uitschakelen van de decoder.
    In vergelijking met de V5C / V6 is de opstarttijd van de V7 gelijkaardig, er is geen verbetering voorzien op korte termijn..
  • Foutmelding P011, P130 of andere foutmeldingen die verschijnen
    Deze foutmeldingen worden dagelijks opgevolgd.
    Er zijn reeds acties ondernomen om deze foutmeldingen op te lossen.
    Er zijn echter meerdere oorzaken welke complex zijn en individueel dienen onderzocht te worden.
    Wij zetten alles op alles op deze foutmeldingen zo snel mogelijk op te lossen.
  • Vastlopen van de decoder bij het voortspoelen of terugspoelen bij TV-Replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag voorbeelden (zender, progr, ...) hier steeds posten zodat dit verder onderzocht kan worden. 
  • HDMI-CEC welke de TV en de decoder samen uitschakelt.
    Dit is het principe van CEC, u kan dit uitschakelen in het menu instellingen van de decoder via
     
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Een volledige stop van de decoder bij het lang induwen van de power knop op de afstandsbediening… Herstart de decoder in plaats van volledig uit te schakelen.
    Opgelost bij de volgende software-update.
  • Vanaf kanaal 1 kan je enkel tussen de favoriete kanalen zappen.  Je moet een kanaalnummer invoeren van een niet-favoriet kanaal om terug normaal te kunnen zappen.
    Hieraan wordt gewerkt, dit zal met de volgende software-update nog niet opgelost zijn.

Replay en opnames

  • Wanneer je wenst terug te spoelen bij TV Replay wordt u gedwongen om een abonnement op Tv Replay+ te nemen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Snel vooruit spoelen/terugspoelen is onnauwkeurig.
    Het probleem is gekend, dit doet zich enkel voor ingeval men een « live » TV programma had gepauzeerd.  Dit doet zich niet voor bij Replay of bij opnames.
  • Snel vooruit spoelen bij een serie-opname zorgt ervoor dat de programmatie geannuleerd wordt.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Dubbele of ontoegankelijke opnames met error-code  P135
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Opnames die onbeschikbaar worden tijdens het afspelen van de opname.
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Wanneer je een opname verlaat zal deze op de achtergrond blijven afspelen.
    Met het gebruik van de home (menu) toets verlaat je de opname niet, je moet de knop « stop » gebruiken.

Interface

  • Bepaalde elementen van de interface blijven bij sommige gebruikers zichtbaar, zelfs wanneer de decoder in stand by wordt geplaatst.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Bij de keuze van audio en ondertitels dient men het menu te verlaten met de ‘return’ toetst in plaats van te valideren met de ‘OK’ toets.
    Indien men deze 2 parameters wenst te veranderen moet men 2 keer in het menu gaan.

Google/apps

  • Het opstarten van de Pickx app verloopt trager om trager
    De opstarttijden zijn reeds ingekort.
  • Onmogelijk om de  V7 toe te voegen aan Google Home
    Dit is momenteel niet voorzien.
  • Shadow onmogelijk
    Niet voorzien op korte termijn.
  • Amazon Prime is verdwenen?
    We zijn in afwachting van de vernieuwing van het certificaat.
  • Bij BeTV op aanvraag: zijn de ondertitels niet synchroon.
    Vraag gesteld aan BeTV

Kanalen

  • Waar is het RFM TV logo?
    Dit is aanwezig.

Audio/video

  • Toegang geven aan de originele audio/video stream(!)
    • Stoppen met het geforceerd upscalen naar HDR, zelfs al is het Tv-toestel compatibel.
    • Stop met het forceren van Dolby Digital → dit geeft de indruk dat het geluid zeer stil is bij gebruikers.
    • De mogelijkheid geven om zelf dynamisch de refresh rate van het beeld in te stellen.

Deze punten zijn in onderzoek

  • Het niet gelijklopen van de audio en video bij het TV kijken.
    De problemen met lip Sync zijn gekend, er zijn reeds verbeteringen uitgevoerd en er worden nog verdere verbeteringen gepland bij volgende updates.
  • Slecht beeld bij TV-replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Slechte audio tijdens het zappen bij sommige kanalen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Geen geluid bij live TV via Bluetooth.
    Onderzoek is lopende.

 

 

Onze ploegen werken in 2021 verder aan andere verbeteringen, zoals :

 

  • Long time nPVR
  • Persoonlijke hernummering
  • Klassieke TV gids

Update 2 en 3 feb 2021

  • Minder P-errors, vooral P130, P016 en P011
  • Deep standby werkt nu goed (je moet hiervoor de power toets op de afstandsbediening lang induwen). Op deze manier verbruikt de decoder minder stroom, maar duurt het langer om uit standby te komen.
  • Als je alle afleveringen van een serieopname wil verwijderen, krijg je een extra scherm waarin gevraagd wordt of je ook de geplande opnames van deze serie wil stoppen.
  • Sommige swimlanes hebben nu een knop “meer” op het einde zodat je al de programma’s kan zien die overeenkomen met de criteria van die swimlane.
  • Terug- en verderspoelen (met de knop links/rechts rond de OK knop) in een herstart programma (TV Replay) of een opname verlopen vlotter. 
  • Problemen met Movies&Series zijn opgelost. Afleveringen worden niet meer dubbel weergegeven en worden weergegeven in de juiste taal.
  • Je kan terug verder- en terugspoelen in trailers van Proximus VOD
  • Tijdens het zappen wordt ‘geen info’ niet meer weergegeven
  • Zwart scherm tijdens het zappen of tijdens live TV is weg. 
  • Tijdens het bekijken van een Replay programma springt hij niet meer naar live TV. 

Update 1-7 april 2021

MW 3.64.1 and APK 4.64.4

Belangrijkste wijzigingen : 

  • Bugfix: Probleem opgelost waarbij er geen geluid was en waar soms een reboot nodig was om het geluid terug te krijgen
  • foutmelding P133 verminderd
  • Replay nauwkeurigheid of accurate start tijden:
    • Bij het starten van een replay start de video bij het werkelijke begin van het programma in plaats van de programmatijd in de tv-gids
  • Watchlist:
    • Elk tv-programma (live, replay, opname, toekomst) of on-demand video kan worden toegevoegd aan Mijn watchlist vanaf de detailpagina van het programma of de video. De watchlist is te vinden in Home > Mijn Video's
  • Onboarding hints:
    • Na de upgrade en voor nieuwe klanten, na de eerste keer opstarten, na het wissen van gegevens krijgt de klant hints te zien wanneer hij voor het eerst bepaalde functionaliteiten gebruikt (tv-gids, fast-forward/rewind, OK-knop bij het bekijken van een video, favorieten)
  • Kanaalnummering wijzigen naar NL of FR:
    • Via de instellingen zal de klant een andere kanaalindeling kunnen kiezen. Hij zal kunnen kiezen tussen de Nederlandse of de Franse tweetalige kanaal line-up waar we een logica hergebruiken voor de nummering voor Brussel www.proximus.be/brusselhernummering
  • Een Support sectie toegevoegd in de secties waar de klant een aantal supportacties kan starten (systeem info, check voor updates, kanaal scan (in geval van problemen met kanaal info), data wissen, app herstart)
  • Formaat van de posters in Series sectie van de Movies & Series pass is sterk verbeterd
  • Na het indrukken van de pauzeknop op de afstandsbediening, zal de focus op de voortgangsbalk liggen in plaats van op de knop Opnieuw opstarten. Wanneer op OK wordt gedrukt, wordt de video hervat in plaats van vanaf het begin opnieuw te beginnen. 
  • Zappend gedrag bij favoriete kanalen:
    • Gedrag verholpen zodat je niet per ongeluk in de favorietenlijst terechtkomt bij het zappen door de normale kanalen line-up
  • Geluid van de toetsen van de afstandsbediening standaard op nul gezet (dit is het geluid dat je hoort elke keer als je op een toets drukt)
  • Verbetering uitgevoerd voor lage bandbreedte lijn profiel (P025 fouten)
     

Update 25 mei 2021

MW 3.68.0 and APK 4.68.5

Er werden enkele verbeteringen aangebracht die zullen beschikbaar zijn na reboot of automatisch na een update aanvraag via de app stores binnen +/- 7 dagen.

  • BEPless boot feature:
    • Informeert u wanneer opnames, apps,… niet beschikbaar zijn,  maar je wel Live-tv zal kunnen blijven kijken
       
  • Nieuwe swimlane "Mijn gehuurde items":
    • Beschikbaar in MyVideo's
       
  • Bugfixes:
    • Error P135: pauze probleem in het afspeelscherm is opgelost.
    • V7 liep soms vast in stand-by. Dit is nu opgelost.
       
  • Replay springt niet meer naar live tv:
    • Nu ook van toepassing voor blacklisting & Parental control. Springt niet meer naar live tv tijdens het terugspoelen. 
       
  • COTA:
    • Dit zal Proximus in staat stellen om nieuwe software releases uit te rollen naar een specifieke groep van klanten. (= targeted roll out)
  • Verbeterde rapportering in geval van 'wake up at night', waardoor een betere & meer accurate opvolging mogelijk is

Update oktober 2021

Bij een aantal klanten wordt deze week APP versie 4.81.4 opgeladen. 

Deze versie bevat een aantal bugfixes. 

Info HDR & Dolby 

  • HDR

Met de V7 TV-box stemde Proximus ermee in om de HDR-normen op Android-niveau te volgen. Wanneer die standaarden worden geüpgraded ( zoals de volgende update voorzien in april 2022 ) zal de V7 decoder box volgen – op voorwaarde dat de HDMI-link wordt gebruikt en NIET SPDIF !! Proximus heeft ervoor gekozen om hiervoor geen aparte ontwikkeling te doen op de V7-box, omdat die ontwikkelingen erg zwaar zijn. Dit betekent dat je – afhankelijk van het model en type van je tv – veranderingen in kleuren kunt hebben wanneer HDR is ingeschakeld en SDR-inhoud wordt weergegeven. De enige oplossing hier is om HDR voor iedereen uit te schakelen.     

  • DOLBY

Je hebt 2 instellingen voor DOLBY met de V7 TV-box: automatische instelling en stereo. De aanbevolen instelling is automatisch. We volgen de Android-normen en aangezien de meeste kanalen nog steeds stereo-inhoud leveren, wordt deze inhoud automatisch overgebracht naar een DOLBY-stream, wat kan resulteren in een aangepast geluidsniveau dat niet luid genoeg is. De oplossing in dit geval is om de stereo-instelling standaard te kiezen.  Ook hier worden de Android-standaarden regelmatig bijgewerkt (alleen voor HDMI).    

 

november 2021

Vanaf nu kan je de zendervolgorde ook aanpassen op de Android box (V7). Meer info vind je hier 

 

december 2021

MW 3.80.0 en APK 4.87.6 

Update voor klanten in Oost- en West-Vlaanderen (om te beginnen)

 

Grootste nieuwigheid : 

In de bovenste menubalk vind je een nieuwe optie “Ontdek”. Later zal deze ook beschikbaar zijn via internet en de mobiele Pickapp en op Apple TV. 

Het huidige selectie op het startscherm toont een selectie van inhoud op basis van het persoonlijke kijkgedrag of op basis van actualiteitsgebonden onderwerpen. 

De nieuwe verkenningsfunctie “Ontdek” doorzoekt de hele TV-gids van de afgelopen 7 dagen op basis van een dubbele genreselectie zoals ‘film/eng’ of ‘sport/fietsen’ of ‘kinderen/muziek’,…

Dus naast zoeken op trefwoord is het een zoekfunctie op basis van genrefiltering.

 

februari 2022

APK 4.91.2

De eerste 20 000 klanten krijgen deze week deze lang gevraagde update

 

-Je hebt vanaf nu de mogelijkheid om de Tv-gids lay-out op de V7 TV Box zelf te kiezen
-Naast de bestaande verticale lay-out zal je nu ook de mogelijkheid hebben om te kiezen voor een horizontale lay-out
-Deze horizontale lay-out geeft een overzicht van de verschillende programma’s op alle zenders terwijl de verticale lay-out inzoomt op de programma’s van één specifieke zender
-De Tv-gids lay-out kan gewijzigd worden via de Instellingen
-Een nieuwe instelling “Tv-gids lay-out” werd gecreëerd
-Je kan hier kiezen tussen “Tv-gids – Horizontale lay-out” en “Tv-gids – Verticale lay-out” 
-De verticale lay-out verdwijnt niet
Via menu - instellingen (tandwieltje) - TV-gids lay-out kan je de instellingen veranderen
 

Overzicht van mogelijke oorzaken van foutmeldingen.

Deze lijst is wel maar een indicatie. Er kunnen ook bijkomende andere oorzaken zijn waar verder onderzoek door ons nodig is. 

April 2023

 

MW 5.5.5.2 - TV app version 5.120.3

 

Deze versie bevat voornamelijk enkele verbeteringen op het gebied van stabiliteit en prestaties.  Het betekent niet dat het probleem zich nooit meer zal voordoen, maar het zou veel minder moeten voorkomen. 

 

Volgende zaken werden opgelost : 

  • Geen reactie op afstandsbediening 
  • Lange zaptijd (>1 sec) 
  • Onverwacht herstarten terwijl je de TV-box gebruikt.
  • Onverwacht herstarten van de Pickx TV app
  • Onverwacht opstarten van de TV-box
  • Zwart scherm bij Live TV
  • Lay- out van Studio 100 swimlane is aangepast
  • Android serienummer wordt nu juist weergegeven bij Instellingen - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Over - Status - Serienummer

 

De update zal (als alles goed loopt) gebeuren door Google tussen 4 en 12 april. 

 

Mei 2023

MW 5.5.6.1 - TV APP 5.120.4

 

Deze versie bevat een fix voor 

  • Te trage/snelle audio/video bij TV Replay
  • Terug naar live uitzending springen terwijl je iets in TV Replay bekijkt

Hij bevat ook verbeteringen voor

  • Lipsync issues bij live TV
  • Algemene vertragingen in de Pickx App en Netflix

 

Jan 2024

 

MW 5.7.3 

Fouten die niet meer of minder vaak zullen voorkomen : 

  • P004 
  • P135 
  • Lipsync issues, algemene traagheid (lange zaptijd, Netflix swimlane laad traag) en herstarten van de app
  • Fix voor uitzonderlijk lange start-uptijd > 20 sec
  • Automatisch herstarten van de decoder
    • Herstart getriggerd door geheugenproblemen
    • FATAL EXCEPTION: Technicolor resource manager

Enkele nieuwe functies : 

  • Eco mode
    • Activatie van de "eco mode" - De decoder gaat na 20 minuten in actieve stand-by in de netwerk-stand-by
    • Uitschakelen van de "eco mode" - De decoder zal niet langer in netwerkstand-by gaan en alleen de actieve stand-by gebruiken
  • Disney plus swimlane

 

Heb je problemen met het updaten?
Het probleem is niet gekoppeld aan de nieuwe firmware 5.7.3, maar doet zich voor bij bepaalde gebruikers met een “Switch” of “private router” (TP Link, LinkSys, Tenda, etc.) met hun eigen DHCP-configuraties.
 

Oplossingen:
​​​​​
Koppel de tvbox los van de privérouter
Sluit hem rechtstreeks aan op de internetbox
Start de tvBox en stop hem nadat deze is gestart
Plaats de tvBox achter de privérouter

 

Heeft u een geluidsprobleem met de nieuwe 5.7.3-update?

Ga naar Instellingen > Apparaatinstellingen > Apparaatvoorkeuren > Beeldscherm en geluid > Geavanceerde audio-instellingen > stel dit in op "geen: gebruik nooit surround sound"

Deze bug wordt momenteel onderzocht. Wij houden u op de hoogte van de ontwikkelingen rondom dit onderwerp.

 

Ondervindt u een geluidsprobleem met bepaalde typen Bluetooth-headsets tijdens de nieuwe 5.7.3-update?

Dit probleem is bekend en wordt onderzocht

 

Feb 2024

 

update naar APK 5.140.1

 

Volgende veranderingen zullen zichtbaar zijn : 

 

  1. We verplaatsten de Zoek & ontdekpagina onder het Zoekicoon
  2. Als je een opgenomen programma wil bekijken en je start dit op vanuit de TV-gids zal dit afgespeeld worden als TV Replay. Als je dit start vanuit ‘Mijn video’s’ wordt de opname gestart. 

 

Update mei 2024

 

update naar APK 5.149.1

 

Hiermee worden enkele bugs opgelost :

  • P131 bij Replay
  • Zwart scherm/reboot als je een serie-opname selecteert
  • De knop ‘Toevoegen aan lijst’ die niet werkt. 

 

Update augustus 2024

 

De uitrol van APK 5.152.1 is deze week van start gegaan en duurt tot 29 augustus 2024 

Deze nieuwe APK lost vooral bugs op bij opnames en replays (live springen)

@Martin  Hadewych is afwezig tot en met 24 Juli 2022. Heeft hij mij gisteren laten weten i.v.m. een dossier/ticket dat hij heeft aangemaakt en opvolgt voor mijn mailbox.

@HadewychT weet u soms waarom en door toedoen van wie mijn bericht net onder uw topic start verwijderd werd?

Ik heb wel een sterk vermoeden maar had graag toch een bevestiging gekregen, mss best via een PB, dank u.

 


@DaisyS  Bedankt om mij hier attent op te maken en mijn welgemeende excuses 😮 aan  @HadewychT  

@Pat52 Hadewych is een zij 😊

 

 


@Pat52 Graag gedaan! 😉


ik weet het. zeker niet ideaal .:grinning:

 


Toch even melden dat er enkele minuten na 0.00 uur een update is binnen gekomen , v 3.58.2 pxm

de vorige was 3.53.1 

Nu wel eerst gaan slapen en morgen zien we wel of het beter is :)


zoals met een aandoening, je moet er leren met leven zeggen ze dan!


Ik snap niet zo goed waarom die zendervolgorde 'niet' kan verandert en opgeslagen worden. Het is nu geen ramp maar toch n beetje ergerlijk. Er moet telkens teveel gesleuteld worden aan een nieuw product wat niet echt leuk is voor de klant. De klant is in dit geval de 'testfase'.

Mvg

Artie 


Ter info:  Ik weet niet welke V7 je hebt maar er zijn blijkbaar 2 versies deze met productie datum 2021 zou minder problemen hebben.

Blijkbaar speelt de productie datum van de decoder V7 een rol ( andere hardware / chipsets ).
Proximus heeft 2 v7 decoders met verschillende productiedatum en software.

  • De V7 met productie datum 03/2021:
    heeft nu de recentste software PXM-SW-3.90.0 Februari 2022
    Kernel versie van maart 2022.
     
  • De V7 met productie datum 10/2019:
    heeft nog de oude software PXM-SW-3.80.0
    Kernel versie van Augustus 2021.

Mss kan morgen een Prox forummedewerker (Moderator) de Middleware-versie PXM-SW-3.90.0 App versie 4.98.2 pushen op je decoder


Hallo @RedsFan en @Wolfhond , vanaf deze week zou de uitrol beginnen van een nieuwe update 3.80.0, zoals altijd eerst voor een beperkt aantal klanten. De vorige uitrol werd stopgezet wegens te veel problemen. Deze uitrol zou vooral betrekking hebben op de stabiliteit en de problemen met Pxxxx. (bron: Franstalig forum).

 


In feite ben je bij iedere update in ‘testfase’ :relaxed:

een beetje het zelfde geval bij windows updates, maar daar kan ik die voor een tijd uitstellen wat ik ook altijd doe, wat kan een voordeel zijn als er bug ingeslopen is!


Ik denk dat er veel zijn die op software wachten waarbij er nog meer bugs uitgehaald worden :slight_smile:


Vanmorgen ook melding gekregen van een software update inderdaad van Middleware versie 5.5.5.2 naar 5.5.6.1 en App versie 5.120.5.

Na de software update gedaan te hebben, bleek ik achteraf geen klank te hebben op alle kanalen, alsook toen ik eens een bluray afspeelde was er geen klank op de tv, ik heb de tv eens van de stroom gedaan en opnieuw laten starten, dan was het probleem verholpen, nu kan ik weer genieten van Proximus TV met geluid, dus geen paniek als ook iemand ineens geen geluid meer heeft op de tv.

Succes allemaal met de nieuwe software.

Timm1983


Ondertussen had ik even mijn V7 in stand-bye gezet en terug ingeschakeld. Ik zag dat de Pickx app geladen werd en ik heb nog eens gekeken of ik nu over de nieuwste software beschik en ja hoor, nu heb ik de 4.91.2 als software. Middelware is 3.84.0.

De horizontale tv gids is ook een verbetering, zoals we gewoon waren bij de V5.

Dus ik zou iedereen willen aanraden die de nieuwe update uitvoert om ook niet direct te denken dat er niets gebeurd is. Even half uurtje decoder in stand-bye en dan terug opstarten.

Succes voor wie de nieuwe update nog moet installeren!

PS. Tijdens het installeren van de software knippert het welkomscherm ongeveer 10 keren... Dus geen paniek... 

Timm1983


@B_88 We zijn er volop mee bezig. Voorlopig nog geen datum voor release.


Ondertussen op App versie 4.87.6 en  SW versie 3.84.0.

Toch nog opmerking. Waarom blijft opname doorspelen(geluid op achtergrond) wanneer ik op de home knop duw?

Twee maal duwen brengt me terug naar de opname (beeld en geluid).

Mvg Artie 


@Mutlie @rsca_rsca Als dit vaker voorkomt mag je dat zeker hier melden met zoveel mogelijk info (tijdstip, zender of titel opname, juiste foutmelding,..). Dan kan ik het doorgeven voor verder onderzoek. 

De foutmeldingen kunnen op een éénmalig probleem wijzen, vandaar. 

P139 is een time out op de backend

P004 Audio kan niet gecodeerd worden. 

P006 Je kan behalve een reboot van de decoder ook proberen om HDMI uit TV te halen en terug te steken (probleem met HDCP)


@Mutlie Verwijderde opnames zouden normaalgezien automatisch weg moeten zijn uit je lijst van opnames. Je ziet bij ‘mijn video’s’ ook wel de programma’s die je live of via TV Replay gedeeltelijk bekeken hebt en hier makkelijk kan herstarten. Ik vermoed dat daar de verwarring ontstaan is ivm de opnames. 

Het klopt inderdaad dat het aantal dagen dat een opname nog beschikbaar is, niet zichtbaar is in het eerste overzicht van je opnames. 


lukt ook niet. zal wel zien als het erdoor komt .:grinning:


…...zijn er hier mensen die wel een switch tussen de BBox3 en hun V7 decoder hebben staan en zoja, wat zijn jullie ervaringen ermee?) …….

 

Ik heb er zelfs 2 switchen tussen staan.
1 Netgear GS105Ev2
1 Netgear GS108Ev3
Bij beide IGMP Snooping aangezet.
Werkt al jaren zonder problemen met de V5.

Met de V7 werkt het ook met dezelfde problemen als je zonder switch zou werken.

 

 


je bent inderdaad niet alleen met deze v7 problemen.
Als je de mogelijkheid hebt altijd best van de decoder rechtstreeks met een netwerkkabel verbinden met bbox, maar dan kunnen er zich nog problemen voordoen, hier zijn al veel berichten gepost geweest met de ondervonden problemen met de v7, zowel bij koperlijn als fiberlijn klanten, hopelijk kan Prox binnenkort de meeste V7 problemen oplossen, dan kan ik er ook één aanschaffen :slight_smile:


Hier sinds  deze namiddag SW versie3.80.0. De Tv gids is nog steeds verticaal.. en  de zendervolgorde nog steeds niet naar eigen wens aan te passen.:slight_frown: . Verder  gesleuteld onder de motorkap denk ik.

 

Mvg

Artie


@Mutlie Ondervond je het probleem ondertussen nog ? 


je kan altijd eens one ssid uitzetten als test maar blijkbaar is er nog een andere (betere) methode die iemand van Prox moet uitvoeren namelijk de “conductor” (wifi doctor) uitzetten.

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,

Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden.

Maar mss kun je afwachten tot er iemand van prox morgen terug langskomt en kunnen zij eens de conductor uitzetten, maar ik heb de indruk dat dit meer is als je apple toestellen gebruikt!; is mij niet helemaal duidelijk.

Wij hebben enkele iphones en macbook dus mss wel nuttig om te proberen. Ik wacht effe proximus medewerker af ivm conductor, wat is dat eigenlijk?


Volgens PX de uitleg over de conductor

Onze “Wi-Fi Doctor” is een agent die in de modem firmware zit, evenals in onze boosters en bridges. 1 van de onderdelen zorgt ervoor dat elk apparaat automatisch wordt “gestuurd”’ naar de op-dat-moment-en-op-die-plek beste band en kanaal. Dat werkt fantastisch goed voor de meeste devices, maar spijtig genoeg hebben Apple devices dat vaak niet zo graag. 

Voor mensen die er erg veel last van hebben kunnen we dat onderdeel wel uitschakelen op de modem (“Conductor”).  Daarna zou de wifi-verbinding beter moeten werken op de I-pad. 

We testen momenteel nieuwe firmware, met o.a. nieuwe Wi-Fi drivers, die dit probleem aanpakt. Als alles goed gaat zouden we in het eerste kwartaal van 2021 de uitrol kunnen doen.

 


“Wi-Fi Doctor” is een agent die in de modem firmware zit (one ssid is daar ook onderdeel van) , evenals in onze boosters en bridges.
zorgt o.a. ervoor dat elk apparaat automatisch wordt “gestuurd” naar de op-dat-moment-en-op-die-plek beste band en kanaal.
Dat werkt fantastisch goed voor de meeste devices, maar spijtig genoeg hebben Apple devices dat vaak niet zo graag en zij die er last van hebben kunnen we dat onderdeel wel uitschakelen op de modem (“Conductor”).
Nu is het niet duidelijk hieruit of het ook invloed heeft op de V7 decoder want iemand beweert van Proximus vernomen te hebben dat dit storende pakketjes op het netwerk achterlaat en daaruit concludeer ik dan dat mss die storende pakketjes zouden kunnen invloed hebben op de v7, maar daarvoor zou er eerst bevestiging moeten komen van iemand van Proximus zelf of mijn conclusie klopt of niet ! 


Reageer