Sticky

V7 Stand van zaken

Toon eerste bericht

870 reacties

Al eens de remote gereset → 

→ Volg onze instructies om je afstandsbediening universeel te maken.

Ik ben die synchronisatie problemen ook grondig beu...wat is die 'aanpassing' die jullie doen om het probleem eventueel op te lossen? Ik wil graag een oplossing...

@Martin 

Volgende keer dat het zich terug voordoet ga ik dat proberen en laat ik iets weten.

Ik heb de V7 nu een drietal weken in gebruik. Tot nu toe is werkt de decoder zeer stabiel en vloeiend en ervaar ik niets van wat ik hierboven kan lezen.

Ik heb wel een andere bug te melden:

De laatste dagen springt de decoder zonder aanleiding tijdens het live tv kijken op het chomecast-scherm. Ik heb het nu 3 keer meegemaakt. De laatste keer was ik een website aan “t lezen in de google chrome brower op mijn desktop en hadden we geen andere devices in gebruik.

Is dit een gekend probleem?

Best nog afwachten want dat heb ik hier nog gelezen van anderen en dan toch opnieuw begon, maar hoop doet leven :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +4

Dankjewel voor jullie feedback.

Kan je met volgende info eens proberen of je het probleem met het volume en de eco-stand opgelost krijgt ? Daarbovenop kan je ook eens al je toestellen heropstarten. Je schakelt alles uit en start dan eerst je B-box op. Als alle lichtjes terug branden start je eventueel je draadloos systeem terug op en daarna je decoder. 

Het energieverbruik van je TV Box beperken | Proximus

Afstandsbediening via Radiofrequentie of Bluetooth

Je hebt nog geluk dat het bij u nog niet frequent is zoals bij sommige anderen.

Reputatie 6
Badge +3

@Artie 
Klopt! Het is een beetje wennen voor mij. In het verleden kreeg je tenminste een handleiding erbij, bij de V3 was dat zelfs een boekje! In kleur😆
Hoe dan ook, duidelijk. Nu is het van zoek het zelf maar uit.

Maar leid ons gesprek verder nog ergens naar?

Wat ik al 2x eerder zei: Bij de V5 en V6 was (is) het aantal dagen beschikbaar zichtbaar zonder de opname aan te klikken, dus reeds in het overzicht! Wat niet alleen veel duidelijker is, maar ook veel handiger. Je moest niet zoals met de V7, al die serieopnamen, maar ook de enkelvoudige opnamen aanklikken om te zien welke aflevering nu wanneer vervalt. 

@Keoni Kan je eens proberen je  HDMI kabel los te koppelen van de TV en opnieuw in te pluggen (eventueel in een andere HDMI-poort) of herstart je TV Box eens. Heb je de decoder aangesloten met de bijgeleverde HDMI ?

De decoder was aangesloten met een kwalitatieve HDMI kabel, maar niet de bijgeleverde. Ik zal de test nu eens doen met de bijgeleverde HDMI kabel in een andere poort. Binnen enkele dagen zal ik het resultaat hier posten.

Die decoder gebruikersgidsen (Gebruikersgids Decoders ) zijn eigenlijk veel te beknopt.

Reputatie 7
Badge +4

@RedsFan dat mag je zeker testen. Sowieso zijn ze nog verder aan het werken aan een betere stabiliteit en minder fouten zoals je in het overzicht kan zien. Hopelijk snel beterschap  :)

‘t kan in ieder geval moeilijk beter worden dan via een rechtstreekse verbinding met de bbox!

Niet zo raar er zijn zoveel parameters die een rol kunnen spelen bv. ander bbox (ander merk, ander HW ander software versie...) ander toestellen die tussen bb en decoder staan, ander servers waarover je bediend word en ga zo maar door. Maar één ding is zeker ze hebben wel af en toe problemen met de v7 bij de ene frequenter / erger dan dan de andere en sommigen kunnen daar mee zelf leven en anderen weer niet…..

Badge +4

Eventjes alles op een rijtje gezet, de dochter haar iphone zat gisteren niet meer op de 5.0 ghz want ik zag dat het lichtje op de wifi-booster niet brande, dus was ze verbonden met de 2.4 ghz … toevallig hebben we die avond 3 tal haperingen op TV ! Ze was eigenlijk nog verbonden van toen voor ik de onessid heb uitgeschakelt, maar ze bleef verbonden met de 5.0 zonder zelf verbinding te hebben gemaakt met de wifi-5.0 xxx , nu heb ik ze deze morgen wel laten verbinding maken met de wifi-5.0 (omdat die mss minder storing heeft op de decoder ??)

Misschien toch eerst eens zien met die conductor ?? want als die storing/haperingen nu nog blijven aanhouden ga ik die V7 inwisselen.

De app VRTnu is niet zichtbaar bij de aanbevolen apps, alhoewel wel geïnstalleerd. De app van  Radioline is standaard voorzien op de V7(niet te verwijderen) maar werkt niet op dit apparaat?

Is het niet mogelijk om de volgorde van de voor de klant interessante apps te wijzigen? 

Mvg Artie

Ik denk dat die ON/OFF knop van Nounourske  reeds defect is van het frequent gebruiken :slight_smile: anders nog een reset proberen!!

Reputatie 7
Badge +3

@Martin  Hadewych is afwezig tot en met 24 Juli 2022. Heeft hij mij gisteren laten weten i.v.m. een dossier/ticket dat hij heeft aangemaakt en opvolgt voor mijn mailbox.

@HadewychT weet u soms waarom en door toedoen van wie mijn bericht net onder uw topic start verwijderd werd?

Ik heb wel een sterk vermoeden maar had graag toch een bevestiging gekregen, mss best via een PB, dank u.

Reputatie 7
Badge +3

@DaisyS  Bedankt om mij hier attent op te maken en mijn welgemeende excuses 😮 aan  @HadewychT  

@Pat52 Hadewych is een zij 😊

Reputatie 7
Badge +5

@Pat52 Graag gedaan! 😉

Reputatie 4
Badge +2

ik weet het. zeker niet ideaal .:grinning:

Badge +4

Toch even melden dat er enkele minuten na 0.00 uur een update is binnen gekomen , v 3.58.2 pxm

de vorige was 3.53.1 

Nu wel eerst gaan slapen en morgen zien we wel of het beter is :)

zoals met een aandoening, je moet er leren met leven zeggen ze dan!

Ik snap niet zo goed waarom die zendervolgorde 'niet' kan verandert en opgeslagen worden. Het is nu geen ramp maar toch n beetje ergerlijk. Er moet telkens teveel gesleuteld worden aan een nieuw product wat niet echt leuk is voor de klant. De klant is in dit geval de 'testfase'.

Mvg

Artie 

Ter info:  Ik weet niet welke V7 je hebt maar er zijn blijkbaar 2 versies deze met productie datum 2021 zou minder problemen hebben.

Blijkbaar speelt de productie datum van de decoder V7 een rol ( andere hardware / chipsets ).
Proximus heeft 2 v7 decoders met verschillende productiedatum en software.

• De V7 met productie datum 03/2021:
    heeft nu de recentste software PXM-SW-3.90.0 Februari 2022
    Kernel versie van maart 2022.

• De V7 met productie datum 10/2019:
    heeft nog de oude software PXM-SW-3.80.0
    Kernel versie van Augustus 2021.

Mss kan morgen een Prox forummedewerker (Moderator) de Middleware-versie PXM-SW-3.90.0 App versie 4.98.2 pushen op je decoder

Hallo @RedsFan en @Wolfhond , vanaf deze week zou de uitrol beginnen van een nieuwe update 3.80.0, zoals altijd eerst voor een beperkt aantal klanten. De vorige uitrol werd stopgezet wegens te veel problemen. Deze uitrol zou vooral betrekking hebben op de stabiliteit en de problemen met Pxxxx. (bron: Franstalig forum).

Reageer