Sticky

V7 Stand van zaken

Toon eerste bericht

870 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Pat52 Ik heb ook voor u een mail gestuurd om de kaart te laten resetten. Je verbinding zal hierdoor even onderbroken worden. 

@HadewychT Omstreeks 13.25 uur is er een reset gebeurd.

Heb nu 1.30 uur getest en momenteel geen problemen meer. Van opname terug naar live geen draaiende cirkel meer, van TV replay naar live direct live beeld.

Enkel op VTM 1 bij TV Replay 10 seconden schokkend beeld alvorens het programma start , wel een verbetering want de laatste dagen had ik daar een stilstaand beeld met enkel  afspelend geluid van het programma . Kon dit soms verhelpen met clear data & herstart van de Pickx App in de support instellingen op de decoder , doch gisterenavond ging dit ook niet meer op deze manier en herstart van de decoder verhielp dit ook niet. Kreeg dikwijls melding  “verbinding met het wifi signaal is verbroken”    ( de WIFI functie staat  trouwens ook uitgeschakeld in de instellingen daar die toch niet functioneert op dit model ) na een herstart , terwijl de decoder via een UTP kabel rechtstreeks verbonden is met de modem.

Ik heb nog wel last van de  korte groene flits om de 8à10 minuten in de opnames, zal misschien niet meer het geval zijn met opnames na de reset van vandaag. Ik hou je op de hoogte hierover.

Vriendelijke groeten, Patrick

TIP: door te klikken op 

Toon eerste bericht

zie je het startbericht van HadewychT dus niet echt nodig dit lang bericht te herhalen.

links oude versie  ← → rechts nieuwe versie
                                                        van V7 remote

Reputatie 7
Badge +4

@Pat52 De reset is inderdaad gebeurd ondertussen. Dankjewel voor je feedback. 

Sinds deze week schakelt mijn TV (Samsung) niet meer samen uit als de decoder wordt uitgeschakeld.

CEC instellingen staan aan, zowel bij TV instellinge nu als instellingen in decoder.

Nog mensen met dit probleem?

welke software versie staat er op je decoder  is het mss 5.120.5?

Reputatie 1

Ik kwam vanmiddag thuis en de tv stond aan met paars beeld… geen sporen van inbraak gevonden dus gewoon even opnieuw opgestart en alles terug normaal. Bleek dat ik de update binnengekregen had.

Eerste indrukken zijn: sneller algemeen, layout is iets donkerder lijkt mij, en vooral de lipsync lijkt een pak beter! Fingers crossed...

Reputatie 7
Badge +3

@Wrangler En bij het vooruit of terugspoelen  met de pijltjestoets in TV Replay en rechtstreekse uitzending na pauzeren of herstart, krijg je nu een klein venster met beeld te zien boven de balk, zodat je het kan volgen.

Ook is het geluid bij mij nu luider , ook laat de TV gids veel sneller in.

De andere eventuele verbeteringen /veranderingen zal ik later vandaag of morgen nog uit testten en hier melden.

@HadewychT @DaisyS Heb mijn V7/Android Decoder moeten resetten omdat ik problemen had met het inladen van de TV gids ( wilde niet inladen, ook niet na een herstart van modem en decoder) en bij het bekijken van opnames of TV Replay (steeds melding dat het gevraagde programma niet kon worden weergegeven wegens een technisch probleem , met eerst fout code P010 en dan P134 ). Nu heb ik terug de vorige  software versie op mijn decoder staan na de reset. Is er een probleem met de software update?

@HadewychT @DaisyS  Ik heb vandaag  de software update opnieuw binnengekregen . Na installatie  heb ik  direct getest voor het probleem met TV Replay en opnames , nu geen foutmeldingen meer , maar alles bleef zich herhalen in een lus van 35 seconden, ( dus steeds hetzelfde dat bleef spelen)  vooruit of terug spoelen geen oplossingen , pauzeren terug bekijken  , geen oplossing. Live kijken en dan terug naar het programma in Replay of opname nog steeds zelfde probleem. ( afspelen in een lus van 40 sec in continue herhaling)

Ook heb ik via de Pickx app op smartphone en via de website  getest en daar geen problemen , dit om een eventueel server probleem te vinden maar dus negatief.  

Ik heb dan deze stappen ondernomen: (probleem is hiermee opgelost bij mij)

Decoder herstart ( 10 seconden zonder stroom gezet), clear cache en data van de Pickx App uitgevoerd , decoder opnieuw op gestart. Probleem met TV Replay en Opnames nog niet OK nu foutmelding P 134  , sorry er ging iets mis probeer het later opnieuw.

Na heropstart van de decoder in de support  ( bij instellingen) de Pickx App laten herstarten en opnieuw inladen.

Decoder terug herstart en geen probleem meer met bekijken in Replay of opnames. 

Ik geef dit maar even mee in het geval er nog andere personen dezelfde problemen mochten ondervinden , ook  voor feedback naar de software ontwikkelaars bij Proximus.

Groetjes, Patrick

Reputatie 7
Badge +3

@Pat52 Ik heb ook voor u een mail gestuurd om de kaart te laten resetten. Je verbinding zal hierdoor even onderbroken worden. 

@HadewychT 

1)Enkel op VTM 1 bij TV Replay 10 seconden schokkend beeld alvorens het programma start , wel een verbetering want de laatste dagen had ik daar een stilstaand beeld met enkel  afspelend geluid van het programma

2)Ik heb nog wel last van de  korte groene flits om de 8à10 minuten in de opnames, zal misschien niet meer het geval zijn met opnames na de reset van vandaag. Ik hou je op de hoogte hierover.

Vriendelijke groeten, Patrick

@HadewychT Twee dagen na de reset van de kaart mijn beloofde feedback over de problemen  net na de reset nog aanwezig:

1. Geen haperend/schokkend beeld meer op VTM1 via TV Replay  de eerste 10 seconden sinds dinsdag avond na 20 uur . 
  2. Geen groene fits meer om de 8à10minuten in de opnames en bij TV replay sinds de reset. Wel nog  aanwezig op de opnames van voor de reset .
  3. TV kijken verloopt weer soepel zonder problemen, sinds de reset van de kaart.

Nogmaals bedankt, vriendelijke groeten, Patrick

Reputatie 4
Badge +1

Ja die code is het, je mag doen wat je wil, resetten , b box resetten , noppes , blijkbaar nog geen oplossing , voor dit probleem ....

Reputatie 3
Badge

probleem met  favoriete tv zenders is er ook weer . als ik mijn tv aanzet staat het auto op favorieten en kan ik  juist tussen die zenders zappen   . ik heb mijn favorieten gewist nu .

ik zou blij zijn mocht ik enkel tussen mijn favorieten kunnen zappen.

;-)

@Martin : ik hoop zeker dat het allemaal wat vlugger zal gaan, maar het trager laden van Picks op de V7 lijkt me idd een bug, hoewel het al beter is dan vroeger, maar je moet niet vlug het doelpunt nog willen zien van je favoriete ploeg. 😊

Reputatie 4
Badge +2

@RedsFan  ik haal 940 mbps down en 96 mbps upload . v7 met kabel heb ik niet echt problemen

Reputatie 1

Het zit wat dieper weggestoken maar gelukkig is de optie er nog.

Instellingen > Instellingen toestel > Apparaat voorkeuren > Over > Herstarten

Badge +4

Ik heb vorig weekend de  one ssid uitgezet en heb de hele week nog geen problemen gehad :thumbsup:

is uw tv via wifi verbonden? bridge of booster? heeft u de bbox3v+?

De decoder V7 is verbonden met kabel aan de bbox3v+ik probeer

maar als je v7 bekabeld aangesloten is heeft de one ssid geen belang natuurlijk. Ik probeer mn v7 draadloos zonder haperingen te verbinden met mn bbox3v+. Vroeger geen problemen mee gehad, met fiber en nieuwe box wel, raar...

Geen belang ? moet zijn van wel he, want sedert one ssid uit is geen storing meer op tv … maar het was vooral omdat er hier ook  een apple toestel aanwezig is op het netwerk dat er storing is op de decoder door de onessid die pakketjes achterlaat op het netwerk, dus vast of wifi maakt niet zoveel uit, de iphone gaf storing op de decoder….  de vaste verbinding zit ook in router toch? dus geeft wel effect.

Maar het feit is dat de V7 android heel gevoelig is voor storing, wat met een V5 het geval niet was.

Reputatie 7
Badge +3

De update zou voornamelijk te maken hebben met de 1 minuut reclame, opgenomen programma’s op VTM (comerciële zenders) zal men de eerste minuut niet kunnen doorspelen, daarna wel. Heb dit onlangs ergens gelezen.

De decoders zouden daarvoor vanaf 4 april een update krijgen.

De time-out was vroeger 4 uur inactiviteit (V7 decoder)

mvg

@jdm_01 

Reclame niet meer doorspoelen op tv, waarom?

De manier waarop we met z’n allen tv-kijken is gigantisch geëvolueerd. We kijken niet alleen tv en video content waar we ook zijn via alle mogelijke schermen, maar kijken ook alsmaar meer wanneer het ons het beste uitkomt m.a.w. we gaan uitgesteld kijken (via opnames & Replay).

En laat dit er nu voor zorgen dat tv-reclame vaker wordt doorgespoeld. Omdat lokale programma’s bij commerciële zenders grotendeels gefinancierd worden via reclame, staan de investeringen in deze lokale content onder druk. De Belgische zendergroepen vragen daarom aan de operatoren, waaronder ook Proximus, de invoering van een aangepast model voor tv reclame, om de lokale televiesiemarkt te versterken.

Hierdoor kunnen jouw favoriete programma’s zoals Blind Getrouwd, The Masked Singer, Familie en vele andere in de toekomst blijven bestaan, en kan je blijven genieten van een gevarieerd ruim Pickx-aanbod. Ook met producties van bij ons!

Wat betekent dit voor de Proximus Pickx-kijkers?

Vanaf april 2023:

⮚ Het bekijken van een opgenomen VTM-programma wordt voorafgaan door 1 minuut niet doorspoelbare reclame. Andere Belgische zenders voeren dit op termijn ook in;

⮚ Tijdens het opgenomen programma kan doorspoelen wél nog (ook reclame).

• vtm

• vtm 2

• vtm 3

• vtm 4

• vtm gold

• vtm nonstop

Hoe gaan we tewerk?

We kiezen voor een gefaseerde aanpak volgens het type TV Box en starten in april 2023. De aanpassing zal ‘s nachts gebeuren via een software upgrade, uiteraard informeren we jou hierover.

Niet doorspoelbare reclame: de redenen | Proximus

Reputatie 1

opgemerkt dat er tijdens tv kijken steeds een schokje (knik) in het beeld is ???? decoder staat op 720p en aansluiting met kabel in decoder ( modem reeds enkele keren herstart) dus anders geformuleerd

het beeld loopt niet vloeiend tijdens het tv kijken ( netflix disney+ etc niet van proximuspacks werkt prima )

probleemloos tv kijken zoals voorheen zit er blijkbaar niet meer in ?????

idem hier bij ons de laatste dagen. Hier staat resolutie op 1080.

Ook de audio sync is weer slechter aan het worden.

Deze zomer overgestapt naar Px en over het algemeen heel tevreden, maar dat een ‘basic’ probleem als die audio synchronisatie niet opgelost wordt dat snap ik niet….

bij apple toestellen moet zelf dikwijls eerst de “conductor” uitgezet worden en helpt uitzetten alleen van one SSID niet altijd bij gebruik van apple toestellen, maar prox is daarvan op de hoogte

eventueel mss eens TV en de decoder heropstarten = volledig stroomloos zetten of anders de v7 even resetten Reset van je Android TV Box via de TV Box zelf - YouTube

@Martin  al de kanalen geprobeerd kanaal 100 is het beste. max 300mbps. v7 is veel beter met kabel. na die update heb ik niet echt grote problemen

ook al geprobeerd op de lage kanalen 40 of 44 

Hopelijk blijft het goed met v7 via kabel (je hebt natuurlijk wel de meeste kans dat het goed blijft via kabel)

En de conclusie is dat de V7 nog altijd gevoeliger is voor storingen wat trouwens ook RedsFan hier nu ook aanhaalt.

Reputatie 3
Badge +1

De TV zelf ook eens stroomloos zetten, kan ook veel helpen!

@sylvain102  heb je de modem al eens herstart?

Ja!

Ik kan nog even proberen!

Wat ik begrijp niet is dat, het lijkt dat ik de enige met dit probleem ben sinds 2 dagen nu. Sob.

Dank u aan allemaal voor jullie hulp.

@danny195 

Dat zal gewoon van de resultaten (feedback) afhangen dat is voor alle decoder types zo  bij softw updates die worden in waves uitgedeeld dus dit is geen vaste datum voor iedereen.

dit probleem werd nog gemeld, als je kunt decoder HDMI > TV HDMI > via HDMI ARC audio naar  Home cinema

FYI: wat ook van belang is bij een V7 van een vorige actie eerst af te sluiten vooraleer een nieuwe te kiezen dit vermijdt foutmeldingen. 

V7 diepe slaap brengt ook problemen mee tenzij de laatste softw dit zou oplossen ?

Reputatie 7
Badge +4

@M@arten Ik heb je modem geüpdated en nog een instelling op de lijn aangepast. Kan je eens bekijken of je deze foutmeldingen nu nog zo vaak krijgt ? 

Eindelijk! Met de laatste SW versie gemerkt dat HDR nu uitgeschakeld is wanneer op samsung TV "invoer extra" op uit staat.

Het upscalen door decoder is ook beter, geen schokkerig beeld meer.

Alleen is het geluid nog zeer stil... 

Reageer