Sticky

V7 Stand van zaken



Toon eerste bericht

890 reacties

Badge +4

Net even gecontroleerd, de update is aan het downloaden ...

Badge +4

Normaal niet, maar mss zien ze mij toch als ene omdat ikregelmatig feedback geef :)

We hebben sinds een kleine maande de V7 in huis en hebben niet echt last van grote bugs. Soms de foutmelding pxxx, maar die is geen groot probleem.

Wat vooral stoort is het feit dat je opnames niet langer dan 60 dagen kan bewaren. Gaat dit ooit terug veranderen? 

Ook is, zoals al meerdere keren aangegeven, de programmagids niet handig.

Het doorspoelen zou ook beter kunnen (Zie Telenet)

Er is niet veel veranderd zo te zien. Zenderlijst blijft bij het oude, enkel NL of FR keuze.

Ook TV gids geen wijzigingen. .. Reeds meermaals foutcode P135. Kan  opgenomen programma niet afpelen… alhoewel wel degelijk bij mijn video’s.

Bij doorzappen vanuit je favorietenlijst kom je terug in de gewone zenderlijst….

Blijkbaar  is het nog niet mogelijk om  de  gegevens van de zendervolgorde op de decoder op te slaan.

Ik hoop dat er in de toekomst een oplossing voor deze mistoestanden gevonden wordt want deze ‘update’ is niet echt zichtbaar.

Mvg Artie

en ook de bbox (resetten)  kan ook meespelen maar ik denk dat iedereen met een v7 die berichten van herstarten/resetten al beu gezien is  :relaxed:

Reputatie 1

Waarom toch heel die box herstarten?
Bij de instellingen naar de pickx app gaan. Geforceerd stoppen en terug openen.
Dat lost het bij mij in 99% van de gevallen op. 

Reputatie 1

Waarom toch heel die box herstarten?
Bij de instellingen naar de pickx app gaan. Geforceerd stoppen en terug openen.
Dat lost het bij mij in 99% van de gevallen op. 

omdat je dan zeker bent dat je ook alles uit de kan gehaald hebt want voor sommige problemen, moet je wel de box resetten.

Net als er dikwijls voorgesteld word bij decoder en modem eens te herstarten en dan als het probleem niet opgelost is moet je dan toch voor de zekerheid nog eens opnieuw de reset uitvoeren, ik kies in ieder geval bij problemen van gelijk welke aard voor resetten van toestellen, maar iedereen doet daar uiteraard zijn goesting mee.

Hoe dikwijls heb jij uw V7 al herstart?

Om heel eerlijk te zijn snap ik niet dat deze decoder zelfs in productie is geraakt. is deze uberhaupt getest? Er zijn zoveel problemen mee…

 

Ik lijst er enkele op:

  • Speel een tijdje muziek af via de Spotify-app op het android gedeelte en druk dan op de “home”-knop om terug TV te zien => Fout bij het afspelen van het kanaal en moet je de decoder resetten vooraleer je terug gewoon TV kan kijken.
  • Pauzeer een TV show, hervat het afspelen en spoel 1 keer door => Hij blijft gewoon periodiek 15 seconden vooruit springen (Geldt hetzelfde voor terugspoelen)
  • Kijk wat Netflix, klik op “home”-knop, gebruik VTM GO om te casten naar je TV => Hij blijft gewoon laden omdat hij volgens mij gewoon geen internet vind… Reset de decoder en het is opgelost

 

Opmerking: hij is ook gewoon aangesloten via een UTP kabel met de BBOX

Regelmatig krijgen we gedurende 1 à 2 sec een zwart scherm. Ook het geluid is dan weg.

Er zijn dagen dat alles zonder haperingen werkt en andere dagen krijgen we om de haverklap bovenstaand probleem.

Is hier een oplossing voor. De decoder uitschakelen en terug herstarten helpt niet.

We hebben sinds enkele maanden een nieuwe TV. De haperingen zijn verdwenen🙂

Reputatie 2

je kunt toch de twee laatste gebruiken !


Ja deze gebruikte ik al, maar wou eens weten welke nu eigenlijk de originele was :p
Meer uit interesse want het werkt perfect.

LG (OLED55C35LA)

Reputatie 1

Wat is er opgelost in de 3.74.0 software? Is HDR nu eindelijk uitschakelbaar en is het volumeprobleem opgelost? Zolang dit niet opgelost is hang ik hem er niet meer aan en blijf ik de v5c gebruiken.

 

Door de HDR trekt het beeld bij ons op niets. Beeld is veel te donker en minder scherp dan met de V5C. Het geluid is ook veel te stil. Je moet het op 30 zetten vooraleer het volume hoog genoeg is als het op digitaal stereo staat. Zet je hem op surround sound id instellingen dan schakelt de tv naar dolby digital live en is het volume vh geluid wel normaal maar heb niet graag een surround geluid. Belachelijk dat je HDR niet kan uitschakelen. Als KPN in Nederland het kan moet PX het ook kunnen en waarom moet dit allemaal zo lang duren voor er een software update komt? Die HDR verpest gewoon heel het beeld.

 

De foutmeldingen a001, p130 en p134 zijn wel verdwenen toen ik de v7 met de wifi booster aan de modem verbond. Lag dus idd aan de PLC’s.

 

Verder is de tv-gids ook een lachertje. Je kan maar de programma’s van een zender tegelijk zien terwijl je meerdere zenders tegelijk zou moeten kunnen zien.

 

30 sec doorspelen en 10 sec terug bij een opname werkt ook zeer slecht want is niet precies genoeg.

 

Wat wel goed is is dat Pickx en instellingenmenu rapper werkt dan met de V5c, Netflix en v7 decoder zelf starten ook veel rapper op ed.

inderdaad zoals dit hier in het begin van deze thread vermeld staat:

Disney+ geeft geen 4K Ultra HD omdat blijkbaar die app nog niet ondersteunt op deze box, 
 en is de scherpte veel lager ligt met een v7 aan het feit dat men HDR niet kan uitschakelen.
De native app op de tv geeft echter wel 4K door.

Netflix-app op de V7 decoder heeft wel de mogelijkheid om 4K door te sturen.
en geeft inderdaad: mooi 4K beeld uit de v7-decoder.

Dus 2 problemen die Proximus zou moeten voorzien:

  • Dat HDR uitschakelbaar is via de decoder.
    Zolang er niet voldoende geschikte content is, en HDR dus overbodig en zelfs storend is.
  • Dat Disney+ app op de decoder 4K aan kan, 
    gezien dit standaard in hun abonnement zit. 

Het is niet zeker dat die reeds gepusht werd naar je decoder (PX heeft nog nooit updates naar de decoders tegelijkertijd naar iedereen gepusht, maar in waves)

je kan mss zelf eens controleren
instellingen → apparaat voorkeuren → over → controleren op updates. 

Reputatie 4
Badge +1

Wat met het probleem ,geen ethernet verbinding "...foutcode 0100...??

Hoe lang moet het eigenlijk duren om iets te doen aan de overbodige HDR upscaling? Onbegrijpelijk dat dit erin zit, laat staan dat het meerdan een jaar moet duren om daar iets aan te doen.

Reputatie 7
Badge +4

@Mutlie Ik heb een reset van de kaart waarop je aangesloten bent gevraagd. Hierdoor zal je verbinding even kunnen wegvallen. 

Als je daarna nog problemen ondervindt, kan je testen met een andere lan-kabel in een andere poort van je modem. 

Reputatie 7
Badge +4

@Verbaef @M@arten Heb je dit enkel voor op je V7, of ook op je andere decoder(s) ? Hoe is je decoder verbonden met je B-box ? Is de B-box (en evt wifi-toestel) ook al eens mee herstart ? 

@dkmpbrt Het kunnen zaken zijn die met de V7 te maken hebben en die steeds verbeterd worden, maar het kan ook aan je verbinding liggen, ook al zie ik geen probleem via de meting die ik deed. Kan je eventueel eens testen op een andere lan-poort (gele aansluiting) van je modem of met een andere kabel ? Ipv enkel je decoder te herstarten, kan je ook eens zowel je B-box als je decoder herstarten. De decoder zet je dan best pas terug op als je b-Box volledig herstart is. 

Ondertussen middleware-versie PXM-SW-3.86.1  / App versie 4.95.1.  op decoder V7 ontvangen deze nacht. Ik kan nu mijn  gehuurde items zien  bij instellingen in de zijbalk .👍

Mvg 

Artie

Reputatie 7
Badge +4

@Mutlie De reset is inderdaad al gebeurd ondertussen. Fijn te horen dat het ondertussen al beter werkt. 

Het testen met de andere kabel moet enkel als je toch nog problemen zou ondervinden. Je kan al als eerste al proberen om je lankabel ipv op poort 1 of 2 op poort 3 of 4 te steken of andersom. Als dat niet zou helpen is 1 rechtstreekse kabel inderdaad best voor een test. 

Reputatie 4
Badge +1

Decoder rechtstreeks verbonden met bbox 3...

Reputatie 1

ik ben even de pedalen kwijt :relaxed: maar moet de fritz dan voor de v5 niet in routed mode kunnen werken omdat je hierboven geantwoord hebt ivm de V7:

“Dat het met een Fritzbox niet werkt heeft niks met whitelist te maken, maar wel met bridge/routes mode”.

ik ben even de pedalen kwijt :relaxed: maar moet de fritz dan voor de v5 niet in routed mode kunnen werken omdat je hierboven geantwoord hebt ivm de V7:

“Dat het met een Fritzbox niet werkt heeft niks met whitelist te maken, maar wel met bridge/routes mode”.

De V5 kan beide modes aan.

 

Ja naamgenoot, het heeft wel 13 dagen geduurd eer mijn kaart werd gereset.
Dus mijn post was in het weekend en is daarna diep weggezakt.
Waarschijnlijk heeft  @HadewychT mijn post pas vandaag gezien.
Mischien haar een persoonlijk berichtje sturen vooraleer dit topic weer diep wegzakt?

Reputatie 4
Badge +2

tot nu toe valt het ook bij mij goed mee.

1 maal foutmelding p130 bij opstart na update en 1 maal dat v7 niet uit slaapstand kwam.

voor de rest:

start sneller op dan voor update.

geen problemen  meer bij opnames 

geen foutmelding p10 en p16 meer dus wel een ruime verbetering 

Met de v5-Compact zou je inderdaad geen problemen mogen ondervinden, ik heb ook een V5-C en dit is tot nu toe de stabielste decoder die ik al gehad heb en ik wacht ook af tot de perikelen met de v7 wat opgelost geraken om de overtap te doen.

Reageer