Sticky

V7 Stand van zaken



Toon eerste bericht

810 reacties

en ook de bbox (resetten)  kan ook meespelen maar ik denk dat iedereen met een v7 die berichten van herstarten/resetten al beu gezien is  :relaxed:

Reputatie 1

Waarom toch heel die box herstarten?
Bij de instellingen naar de pickx app gaan. Geforceerd stoppen en terug openen.
Dat lost het bij mij in 99% van de gevallen op. 

Reputatie 1

Waarom toch heel die box herstarten?
Bij de instellingen naar de pickx app gaan. Geforceerd stoppen en terug openen.
Dat lost het bij mij in 99% van de gevallen op. 

omdat je dan zeker bent dat je ook alles uit de kan gehaald hebt want voor sommige problemen, moet je wel de box resetten.

Net als er dikwijls voorgesteld word bij decoder en modem eens te herstarten en dan als het probleem niet opgelost is moet je dan toch voor de zekerheid nog eens opnieuw de reset uitvoeren, ik kies in ieder geval bij problemen van gelijk welke aard voor resetten van toestellen, maar iedereen doet daar uiteraard zijn goesting mee.

Hoe dikwijls heb jij uw V7 al herstart?

Om heel eerlijk te zijn snap ik niet dat deze decoder zelfs in productie is geraakt. is deze uberhaupt getest? Er zijn zoveel problemen mee…

 

Ik lijst er enkele op:

  • Speel een tijdje muziek af via de Spotify-app op het android gedeelte en druk dan op de “home”-knop om terug TV te zien => Fout bij het afspelen van het kanaal en moet je de decoder resetten vooraleer je terug gewoon TV kan kijken.
  • Pauzeer een TV show, hervat het afspelen en spoel 1 keer door => Hij blijft gewoon periodiek 15 seconden vooruit springen (Geldt hetzelfde voor terugspoelen)
  • Kijk wat Netflix, klik op “home”-knop, gebruik VTM GO om te casten naar je TV => Hij blijft gewoon laden omdat hij volgens mij gewoon geen internet vind… Reset de decoder en het is opgelost

 

Opmerking: hij is ook gewoon aangesloten via een UTP kabel met de BBOX

Reputatie 2

je kunt toch de twee laatste gebruiken !


Ja deze gebruikte ik al, maar wou eens weten welke nu eigenlijk de originele was :p
Meer uit interesse want het werkt perfect.

Reputatie 1

Wat is er opgelost in de 3.74.0 software? Is HDR nu eindelijk uitschakelbaar en is het volumeprobleem opgelost? Zolang dit niet opgelost is hang ik hem er niet meer aan en blijf ik de v5c gebruiken.

 

Door de HDR trekt het beeld bij ons op niets. Beeld is veel te donker en minder scherp dan met de V5C. Het geluid is ook veel te stil. Je moet het op 30 zetten vooraleer het volume hoog genoeg is als het op digitaal stereo staat. Zet je hem op surround sound id instellingen dan schakelt de tv naar dolby digital live en is het volume vh geluid wel normaal maar heb niet graag een surround geluid. Belachelijk dat je HDR niet kan uitschakelen. Als KPN in Nederland het kan moet PX het ook kunnen en waarom moet dit allemaal zo lang duren voor er een software update komt? Die HDR verpest gewoon heel het beeld.

 

De foutmeldingen a001, p130 en p134 zijn wel verdwenen toen ik de v7 met de wifi booster aan de modem verbond. Lag dus idd aan de PLC’s.

 

Verder is de tv-gids ook een lachertje. Je kan maar de programma’s van een zender tegelijk zien terwijl je meerdere zenders tegelijk zou moeten kunnen zien.

 

30 sec doorspelen en 10 sec terug bij een opname werkt ook zeer slecht want is niet precies genoeg.

 

Wat wel goed is is dat Pickx en instellingenmenu rapper werkt dan met de V5c, Netflix en v7 decoder zelf starten ook veel rapper op ed.

inderdaad zoals dit hier in het begin van deze thread vermeld staat:

Disney+ geeft geen 4K Ultra HD omdat blijkbaar die app nog niet ondersteunt op deze box, 
 en is de scherpte veel lager ligt met een v7 aan het feit dat men HDR niet kan uitschakelen.
De native app op de tv geeft echter wel 4K door.

Netflix-app op de V7 decoder heeft wel de mogelijkheid om 4K door te sturen.
en geeft inderdaad: mooi 4K beeld uit de v7-decoder.

Dus 2 problemen die Proximus zou moeten voorzien:

  • Dat HDR uitschakelbaar is via de decoder.
    Zolang er niet voldoende geschikte content is, en HDR dus overbodig en zelfs storend is.
  • Dat Disney+ app op de decoder 4K aan kan, 
    gezien dit standaard in hun abonnement zit. 

Het is niet zeker dat die reeds gepusht werd naar je decoder (PX heeft nog nooit updates naar de decoders tegelijkertijd naar iedereen gepusht, maar in waves)

je kan mss zelf eens controleren
instellingen → apparaat voorkeuren → over → controleren op updates. 

Reputatie 4
Badge +1

Wat met het probleem ,geen ethernet verbinding "...foutcode 0100...??

Hoe lang moet het eigenlijk duren om iets te doen aan de overbodige HDR upscaling? Onbegrijpelijk dat dit erin zit, laat staan dat het meerdan een jaar moet duren om daar iets aan te doen.

Reputatie 7
Badge +4

@Verbaef @M@arten Heb je dit enkel voor op je V7, of ook op je andere decoder(s) ? Hoe is je decoder verbonden met je B-box ? Is de B-box (en evt wifi-toestel) ook al eens mee herstart ? 

@dkmpbrt Het kunnen zaken zijn die met de V7 te maken hebben en die steeds verbeterd worden, maar het kan ook aan je verbinding liggen, ook al zie ik geen probleem via de meting die ik deed. Kan je eventueel eens testen op een andere lan-poort (gele aansluiting) van je modem of met een andere kabel ? Ipv enkel je decoder te herstarten, kan je ook eens zowel je B-box als je decoder herstarten. De decoder zet je dan best pas terug op als je b-Box volledig herstart is. 

Ondertussen middleware-versie PXM-SW-3.86.1  / App versie 4.95.1.  op decoder V7 ontvangen deze nacht. Ik kan nu mijn  gehuurde items zien  bij instellingen in de zijbalk .👍

Mvg 

Artie

Reputatie 4
Badge +1

Decoder rechtstreeks verbonden met bbox 3...

Reputatie 1

ik ben even de pedalen kwijt :relaxed: maar moet de fritz dan voor de v5 niet in routed mode kunnen werken omdat je hierboven geantwoord hebt ivm de V7:

“Dat het met een Fritzbox niet werkt heeft niks met whitelist te maken, maar wel met bridge/routes mode”.

ik ben even de pedalen kwijt :relaxed: maar moet de fritz dan voor de v5 niet in routed mode kunnen werken omdat je hierboven geantwoord hebt ivm de V7:

“Dat het met een Fritzbox niet werkt heeft niks met whitelist te maken, maar wel met bridge/routes mode”.

De V5 kan beide modes aan.

 

Reputatie 4
Badge +2

tot nu toe valt het ook bij mij goed mee.

1 maal foutmelding p130 bij opstart na update en 1 maal dat v7 niet uit slaapstand kwam.

voor de rest:

start sneller op dan voor update.

geen problemen  meer bij opnames 

geen foutmelding p10 en p16 meer dus wel een ruime verbetering 

Met de v5-Compact zou je inderdaad geen problemen mogen ondervinden, ik heb ook een V5-C en dit is tot nu toe de stabielste decoder die ik al gehad heb en ik wacht ook af tot de perikelen met de v7 wat opgelost geraken om de overtap te doen.

Reputatie 7
Badge +4

@Mars Ik heb hierover navraag gedaan bij de verantwoordelijke en hou je op de hoogte zodra ik antwoord heb. 

TIP: door te klikken op 

Toon eerste bericht

zie je het startbericht van HadewychT dus niet echt nodig dit lang bericht te herhalen.

                             links oude versie  ← → rechts nieuwe versie
                                                        van V7 remote

Sinds deze week schakelt mijn TV (Samsung) niet meer samen uit als de decoder wordt uitgeschakeld.

CEC instellingen staan aan, zowel bij TV instellinge nu als instellingen in decoder.

Nog mensen met dit probleem?

 

welke software versie staat er op je decoder  is het mss 5.120.5?

Reputatie 1

Ik kwam vanmiddag thuis en de tv stond aan met paars beeld… geen sporen van inbraak gevonden dus gewoon even opnieuw opgestart en alles terug normaal. Bleek dat ik de update binnengekregen had.

Eerste indrukken zijn: sneller algemeen, layout is iets donkerder lijkt mij, en vooral de lipsync lijkt een pak beter! Fingers crossed...

Reputatie 7
Badge +3

@Wrangler En bij het vooruit of terugspoelen  met de pijltjestoets in TV Replay en rechtstreekse uitzending na pauzeren of herstart, krijg je nu een klein venster met beeld te zien boven de balk, zodat je het kan volgen.

Ook is het geluid bij mij nu luider , ook laat de TV gids veel sneller in.

De andere eventuele verbeteringen /veranderingen zal ik later vandaag of morgen nog uit testten en hier melden.

 

 

 

 

@HadewychT @DaisyS Heb mijn V7/Android Decoder moeten resetten omdat ik problemen had met het inladen van de TV gids ( wilde niet inladen, ook niet na een herstart van modem en decoder) en bij het bekijken van opnames of TV Replay (steeds melding dat het gevraagde programma niet kon worden weergegeven wegens een technisch probleem , met eerst fout code P010 en dan P134 ). Nu heb ik terug de vorige  software versie op mijn decoder staan na de reset. Is er een probleem met de software update?

@HadewychT @DaisyS  Ik heb vandaag  de software update opnieuw binnengekregen . Na installatie  heb ik  direct getest voor het probleem met TV Replay en opnames , nu geen foutmeldingen meer , maar alles bleef zich herhalen in een lus van 35 seconden, ( dus steeds hetzelfde dat bleef spelen)  vooruit of terug spoelen geen oplossingen , pauzeren terug bekijken  , geen oplossing. Live kijken en dan terug naar het programma in Replay of opname nog steeds zelfde probleem. ( afspelen in een lus van 40 sec in continue herhaling)

Ook heb ik via de Pickx app op smartphone en via de website  getest en daar geen problemen , dit om een eventueel server probleem te vinden maar dus negatief.  

Ik heb dan deze stappen ondernomen: (probleem is hiermee opgelost bij mij)

Decoder herstart ( 10 seconden zonder stroom gezet), clear cache en data van de Pickx App uitgevoerd , decoder opnieuw op gestart. Probleem met TV Replay en Opnames nog niet OK nu foutmelding P 134  , sorry er ging iets mis probeer het later opnieuw.

Na heropstart van de decoder in de support  ( bij instellingen) de Pickx App laten herstarten en opnieuw inladen.

Decoder terug herstart en geen probleem meer met bekijken in Replay of opnames. 

Ik geef dit maar even mee in het geval er nog andere personen dezelfde problemen mochten ondervinden , ook  voor feedback naar de software ontwikkelaars bij Proximus.

Groetjes, Patrick

Reputatie 4
Badge +1

Ja die code is het, je mag doen wat je wil, resetten , b box resetten , noppes , blijkbaar nog geen oplossing , voor dit probleem ....

Reputatie 3
Badge

probleem met  favoriete tv zenders is er ook weer . als ik mijn tv aanzet staat het auto op favorieten en kan ik  juist tussen die zenders zappen   . ik heb mijn favorieten gewist nu .

ik zou blij zijn mocht ik enkel tussen mijn favorieten kunnen zappen.

;-)

@Martin : ik hoop zeker dat het allemaal wat vlugger zal gaan, maar het trager laden van Picks op de V7 lijkt me idd een bug, hoewel het al beter is dan vroeger, maar je moet niet vlug het doelpunt nog willen zien van je favoriete ploeg. 😊

Reageer