Skip to main content
Sticky

V7 Stand van zaken


Algemeen

  • Onverwacht opstarten van de V7 (bijvoorbeeld tijdens de nacht)
    Het probleem is nog niet verdwenen, dit kan nog voorkomen bij enkele klanten.  Er bestaat een work around om dit probleem te vermijden.  Schakel de CEC functie uit in het menu van je decoder. 
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Traagheid bij het volledig uitschakelen van de decoder.
    In vergelijking met de V5C / V6 is de opstarttijd van de V7 gelijkaardig, er is geen verbetering voorzien op korte termijn..
  • Foutmelding P011, P130 of andere foutmeldingen die verschijnen
    Deze foutmeldingen worden dagelijks opgevolgd.
    Er zijn reeds acties ondernomen om deze foutmeldingen op te lossen.
    Er zijn echter meerdere oorzaken welke complex zijn en individueel dienen onderzocht te worden.
    Wij zetten alles op alles op deze foutmeldingen zo snel mogelijk op te lossen.
  • Vastlopen van de decoder bij het voortspoelen of terugspoelen bij TV-Replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag voorbeelden (zender, progr, ...) hier steeds posten zodat dit verder onderzocht kan worden. 
  • HDMI-CEC welke de TV en de decoder samen uitschakelt.
    Dit is het principe van CEC, u kan dit uitschakelen in het menu instellingen van de decoder via
     
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Een volledige stop van de decoder bij het lang induwen van de power knop op de afstandsbediening… Herstart de decoder in plaats van volledig uit te schakelen.
    Opgelost bij de volgende software-update.
  • Vanaf kanaal 1 kan je enkel tussen de favoriete kanalen zappen.  Je moet een kanaalnummer invoeren van een niet-favoriet kanaal om terug normaal te kunnen zappen.
    Hieraan wordt gewerkt, dit zal met de volgende software-update nog niet opgelost zijn.

Replay en opnames

  • Wanneer je wenst terug te spoelen bij TV Replay wordt u gedwongen om een abonnement op Tv Replay+ te nemen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Snel vooruit spoelen/terugspoelen is onnauwkeurig.
    Het probleem is gekend, dit doet zich enkel voor ingeval men een « live » TV programma had gepauzeerd.  Dit doet zich niet voor bij Replay of bij opnames.
  • Snel vooruit spoelen bij een serie-opname zorgt ervoor dat de programmatie geannuleerd wordt.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Dubbele of ontoegankelijke opnames met error-code  P135
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Opnames die onbeschikbaar worden tijdens het afspelen van de opname.
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Wanneer je een opname verlaat zal deze op de achtergrond blijven afspelen.
    Met het gebruik van de home (menu) toets verlaat je de opname niet, je moet de knop « stop » gebruiken.

Interface

  • Bepaalde elementen van de interface blijven bij sommige gebruikers zichtbaar, zelfs wanneer de decoder in stand by wordt geplaatst.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Bij de keuze van audio en ondertitels dient men het menu te verlaten met de ‘return’ toetst in plaats van te valideren met de ‘OK’ toets.
    Indien men deze 2 parameters wenst te veranderen moet men 2 keer in het menu gaan.

Google/apps

  • Het opstarten van de Pickx app verloopt trager om trager
    De opstarttijden zijn reeds ingekort.
  • Onmogelijk om de  V7 toe te voegen aan Google Home
    Dit is momenteel niet voorzien.
  • Shadow onmogelijk
    Niet voorzien op korte termijn.
  • Amazon Prime is verdwenen?
    We zijn in afwachting van de vernieuwing van het certificaat.
  • Bij BeTV op aanvraag: zijn de ondertitels niet synchroon.
    Vraag gesteld aan BeTV

Kanalen

  • Waar is het RFM TV logo?
    Dit is aanwezig.

Audio/video

  • Toegang geven aan de originele audio/video stream(!)
    • Stoppen met het geforceerd upscalen naar HDR, zelfs al is het Tv-toestel compatibel.
    • Stop met het forceren van Dolby Digital → dit geeft de indruk dat het geluid zeer stil is bij gebruikers.
    • De mogelijkheid geven om zelf dynamisch de refresh rate van het beeld in te stellen.

Deze punten zijn in onderzoek

  • Het niet gelijklopen van de audio en video bij het TV kijken.
    De problemen met lip Sync zijn gekend, er zijn reeds verbeteringen uitgevoerd en er worden nog verdere verbeteringen gepland bij volgende updates.
  • Slecht beeld bij TV-replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Slechte audio tijdens het zappen bij sommige kanalen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Geen geluid bij live TV via Bluetooth.
    Onderzoek is lopende.

 

 

Onze ploegen werken in 2021 verder aan andere verbeteringen, zoals :

 

  • Long time nPVR
  • Persoonlijke hernummering
  • Klassieke TV gids

Update 2 en 3 feb 2021

  • Minder P-errors, vooral P130, P016 en P011
  • Deep standby werkt nu goed (je moet hiervoor de power toets op de afstandsbediening lang induwen). Op deze manier verbruikt de decoder minder stroom, maar duurt het langer om uit standby te komen.
  • Als je alle afleveringen van een serieopname wil verwijderen, krijg je een extra scherm waarin gevraagd wordt of je ook de geplande opnames van deze serie wil stoppen.
  • Sommige swimlanes hebben nu een knop “meer” op het einde zodat je al de programma’s kan zien die overeenkomen met de criteria van die swimlane.
  • Terug- en verderspoelen (met de knop links/rechts rond de OK knop) in een herstart programma (TV Replay) of een opname verlopen vlotter. 
  • Problemen met Movies&Series zijn opgelost. Afleveringen worden niet meer dubbel weergegeven en worden weergegeven in de juiste taal.
  • Je kan terug verder- en terugspoelen in trailers van Proximus VOD
  • Tijdens het zappen wordt ‘geen info’ niet meer weergegeven
  • Zwart scherm tijdens het zappen of tijdens live TV is weg. 
  • Tijdens het bekijken van een Replay programma springt hij niet meer naar live TV. 

Update 1-7 april 2021

MW 3.64.1 and APK 4.64.4

Belangrijkste wijzigingen : 

  • Bugfix: Probleem opgelost waarbij er geen geluid was en waar soms een reboot nodig was om het geluid terug te krijgen
  • foutmelding P133 verminderd
  • Replay nauwkeurigheid of accurate start tijden:
    • Bij het starten van een replay start de video bij het werkelijke begin van het programma in plaats van de programmatijd in de tv-gids
  • Watchlist:
    • Elk tv-programma (live, replay, opname, toekomst) of on-demand video kan worden toegevoegd aan Mijn watchlist vanaf de detailpagina van het programma of de video. De watchlist is te vinden in Home > Mijn Video's
  • Onboarding hints:
    • Na de upgrade en voor nieuwe klanten, na de eerste keer opstarten, na het wissen van gegevens krijgt de klant hints te zien wanneer hij voor het eerst bepaalde functionaliteiten gebruikt (tv-gids, fast-forward/rewind, OK-knop bij het bekijken van een video, favorieten)
  • Kanaalnummering wijzigen naar NL of FR:
    • Via de instellingen zal de klant een andere kanaalindeling kunnen kiezen. Hij zal kunnen kiezen tussen de Nederlandse of de Franse tweetalige kanaal line-up waar we een logica hergebruiken voor de nummering voor Brussel www.proximus.be/brusselhernummering
  • Een Support sectie toegevoegd in de secties waar de klant een aantal supportacties kan starten (systeem info, check voor updates, kanaal scan (in geval van problemen met kanaal info), data wissen, app herstart)
  • Formaat van de posters in Series sectie van de Movies & Series pass is sterk verbeterd
  • Na het indrukken van de pauzeknop op de afstandsbediening, zal de focus op de voortgangsbalk liggen in plaats van op de knop Opnieuw opstarten. Wanneer op OK wordt gedrukt, wordt de video hervat in plaats van vanaf het begin opnieuw te beginnen. 
  • Zappend gedrag bij favoriete kanalen:
    • Gedrag verholpen zodat je niet per ongeluk in de favorietenlijst terechtkomt bij het zappen door de normale kanalen line-up
  • Geluid van de toetsen van de afstandsbediening standaard op nul gezet (dit is het geluid dat je hoort elke keer als je op een toets drukt)
  • Verbetering uitgevoerd voor lage bandbreedte lijn profiel (P025 fouten)
     

Update 25 mei 2021

MW 3.68.0 and APK 4.68.5

Er werden enkele verbeteringen aangebracht die zullen beschikbaar zijn na reboot of automatisch na een update aanvraag via de app stores binnen +/- 7 dagen.

  • BEPless boot feature:
    • Informeert u wanneer opnames, apps,… niet beschikbaar zijn,  maar je wel Live-tv zal kunnen blijven kijken
       
  • Nieuwe swimlane "Mijn gehuurde items":
    • Beschikbaar in MyVideo's
       
  • Bugfixes:
    • Error P135: pauze probleem in het afspeelscherm is opgelost.
    • V7 liep soms vast in stand-by. Dit is nu opgelost.
       
  • Replay springt niet meer naar live tv:
    • Nu ook van toepassing voor blacklisting & Parental control. Springt niet meer naar live tv tijdens het terugspoelen. 
       
  • COTA:
    • Dit zal Proximus in staat stellen om nieuwe software releases uit te rollen naar een specifieke groep van klanten. (= targeted roll out)
  • Verbeterde rapportering in geval van 'wake up at night', waardoor een betere & meer accurate opvolging mogelijk is

Update oktober 2021

Bij een aantal klanten wordt deze week APP versie 4.81.4 opgeladen. 

Deze versie bevat een aantal bugfixes. 

Info HDR & Dolby 

  • HDR

Met de V7 TV-box stemde Proximus ermee in om de HDR-normen op Android-niveau te volgen. Wanneer die standaarden worden geüpgraded ( zoals de volgende update voorzien in april 2022 ) zal de V7 decoder box volgen – op voorwaarde dat de HDMI-link wordt gebruikt en NIET SPDIF !! Proximus heeft ervoor gekozen om hiervoor geen aparte ontwikkeling te doen op de V7-box, omdat die ontwikkelingen erg zwaar zijn. Dit betekent dat je – afhankelijk van het model en type van je tv – veranderingen in kleuren kunt hebben wanneer HDR is ingeschakeld en SDR-inhoud wordt weergegeven. De enige oplossing hier is om HDR voor iedereen uit te schakelen.     

  • DOLBY

Je hebt 2 instellingen voor DOLBY met de V7 TV-box: automatische instelling en stereo. De aanbevolen instelling is automatisch. We volgen de Android-normen en aangezien de meeste kanalen nog steeds stereo-inhoud leveren, wordt deze inhoud automatisch overgebracht naar een DOLBY-stream, wat kan resulteren in een aangepast geluidsniveau dat niet luid genoeg is. De oplossing in dit geval is om de stereo-instelling standaard te kiezen.  Ook hier worden de Android-standaarden regelmatig bijgewerkt (alleen voor HDMI).    

 

november 2021

Vanaf nu kan je de zendervolgorde ook aanpassen op de Android box (V7). Meer info vind je hier 

 

december 2021

MW 3.80.0 en APK 4.87.6 

Update voor klanten in Oost- en West-Vlaanderen (om te beginnen)

 

Grootste nieuwigheid : 

In de bovenste menubalk vind je een nieuwe optie “Ontdek”. Later zal deze ook beschikbaar zijn via internet en de mobiele Pickapp en op Apple TV. 

Het huidige selectie op het startscherm toont een selectie van inhoud op basis van het persoonlijke kijkgedrag of op basis van actualiteitsgebonden onderwerpen. 

De nieuwe verkenningsfunctie “Ontdek” doorzoekt de hele TV-gids van de afgelopen 7 dagen op basis van een dubbele genreselectie zoals ‘film/eng’ of ‘sport/fietsen’ of ‘kinderen/muziek’,…

Dus naast zoeken op trefwoord is het een zoekfunctie op basis van genrefiltering.

 

februari 2022

APK 4.91.2

De eerste 20 000 klanten krijgen deze week deze lang gevraagde update

 

-Je hebt vanaf nu de mogelijkheid om de Tv-gids lay-out op de V7 TV Box zelf te kiezen
-Naast de bestaande verticale lay-out zal je nu ook de mogelijkheid hebben om te kiezen voor een horizontale lay-out
-Deze horizontale lay-out geeft een overzicht van de verschillende programma’s op alle zenders terwijl de verticale lay-out inzoomt op de programma’s van één specifieke zender
-De Tv-gids lay-out kan gewijzigd worden via de Instellingen
-Een nieuwe instelling “Tv-gids lay-out” werd gecreëerd
-Je kan hier kiezen tussen “Tv-gids – Horizontale lay-out” en “Tv-gids – Verticale lay-out” 
-De verticale lay-out verdwijnt niet
Via menu - instellingen (tandwieltje) - TV-gids lay-out kan je de instellingen veranderen
 

Overzicht van mogelijke oorzaken van foutmeldingen.

Deze lijst is wel maar een indicatie. Er kunnen ook bijkomende andere oorzaken zijn waar verder onderzoek door ons nodig is. 

April 2023

 

MW 5.5.5.2 - TV app version 5.120.3

 

Deze versie bevat voornamelijk enkele verbeteringen op het gebied van stabiliteit en prestaties.  Het betekent niet dat het probleem zich nooit meer zal voordoen, maar het zou veel minder moeten voorkomen. 

 

Volgende zaken werden opgelost : 

  • Geen reactie op afstandsbediening 
  • Lange zaptijd (>1 sec) 
  • Onverwacht herstarten terwijl je de TV-box gebruikt.
  • Onverwacht herstarten van de Pickx TV app
  • Onverwacht opstarten van de TV-box
  • Zwart scherm bij Live TV
  • Lay- out van Studio 100 swimlane is aangepast
  • Android serienummer wordt nu juist weergegeven bij Instellingen - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Over - Status - Serienummer

 

De update zal (als alles goed loopt) gebeuren door Google tussen 4 en 12 april. 

 

Mei 2023

MW 5.5.6.1 - TV APP 5.120.4

 

Deze versie bevat een fix voor 

  • Te trage/snelle audio/video bij TV Replay
  • Terug naar live uitzending springen terwijl je iets in TV Replay bekijkt

Hij bevat ook verbeteringen voor

  • Lipsync issues bij live TV
  • Algemene vertragingen in de Pickx App en Netflix

 

Jan 2024

 

MW 5.7.3 

Fouten die niet meer of minder vaak zullen voorkomen : 

  • P004 
  • P135 
  • Lipsync issues, algemene traagheid (lange zaptijd, Netflix swimlane laad traag) en herstarten van de app
  • Fix voor uitzonderlijk lange start-uptijd > 20 sec
  • Automatisch herstarten van de decoder
    • Herstart getriggerd door geheugenproblemen
    • FATAL EXCEPTION: Technicolor resource manager

Enkele nieuwe functies : 

  • Eco mode
    • Activatie van de "eco mode" - De decoder gaat na 20 minuten in actieve stand-by in de netwerk-stand-by
    • Uitschakelen van de "eco mode" - De decoder zal niet langer in netwerkstand-by gaan en alleen de actieve stand-by gebruiken
  • Disney plus swimlane

 

Heb je problemen met het updaten?
Het probleem is niet gekoppeld aan de nieuwe firmware 5.7.3, maar doet zich voor bij bepaalde gebruikers met een “Switch” of “private router” (TP Link, LinkSys, Tenda, etc.) met hun eigen DHCP-configuraties.
 

Oplossingen:
​​​​​
Koppel de tvbox los van de privérouter
Sluit hem rechtstreeks aan op de internetbox
Start de tvBox en stop hem nadat deze is gestart
Plaats de tvBox achter de privérouter

 

Heeft u een geluidsprobleem met de nieuwe 5.7.3-update?

Ga naar Instellingen > Apparaatinstellingen > Apparaatvoorkeuren > Beeldscherm en geluid > Geavanceerde audio-instellingen > stel dit in op "geen: gebruik nooit surround sound"

Deze bug wordt momenteel onderzocht. Wij houden u op de hoogte van de ontwikkelingen rondom dit onderwerp.

 

Ondervindt u een geluidsprobleem met bepaalde typen Bluetooth-headsets tijdens de nieuwe 5.7.3-update?

Dit probleem is bekend en wordt onderzocht

 

Feb 2024

 

update naar APK 5.140.1

 

Volgende veranderingen zullen zichtbaar zijn : 

 

  1. We verplaatsten de Zoek & ontdekpagina onder het Zoekicoon
  2. Als je een opgenomen programma wil bekijken en je start dit op vanuit de TV-gids zal dit afgespeeld worden als TV Replay. Als je dit start vanuit ‘Mijn video’s’ wordt de opname gestart. 

 

Update mei 2024

 

update naar APK 5.149.1

 

Hiermee worden enkele bugs opgelost :

  • P131 bij Replay
  • Zwart scherm/reboot als je een serie-opname selecteert
  • De knop ‘Toevoegen aan lijst’ die niet werkt. 

 

Update augustus 2024

 

De uitrol van APK 5.152.1 is deze week van start gegaan en duurt tot 29 augustus 2024 

Deze nieuwe APK lost vooral bugs op bij opnames en replays (live springen)

ik zou eerder de bbox verdenken al heb ik hier toch al enkele keren moeten vaststellen dat ze van proximus uit ook soms de fiberlijn moeten resetten. 
Mss kunnen de Prox medewerkers ook de lijn op fouten eens bekijken of ze daar iets abnormaals vastgesteld hebben.


PXM-SW-5.7.3
De “update historie” (openingspost) laat uitschijnen dat de versie MW 5.7.3 het opstart probleem oplost (in de veronderstelling dat een zwart scherm -zie hierboven -  zou betekenen een opstart van +20 sec)


Ook meteen even (nogmaals) melden dat de “sub” toets een loterij is, zoals hier  ook al aangekaart.


ik zou eerder de bbox verdenken al heb ik hier toch al enkele keren moeten vaststellen dat ze van proximus uit ook soms de fiberlijn moeten resetten. 
Mss kunnen de Prox medewerkers ook de lijn op fouten eens bekijken of ze daar iets abnormaals vastgesteld hebben.

De fiber specialisten bekijken het morgenvroeg en gaan me terugbellen. Had zonet gevraagd om die conductor uit te schakelen mr dat is volgens mij nt gebeurd vermits ik nog steeds op one ssid zit...


@frits_devos Is er recentelijk een update geweest van de tv? Zou je eens kunnen testen met een andere hdmi kabel?


Welke MW versie heb je voor het ogenblik?


Ik ben niet zeker of je dit kunt zien op je bbox als ze conductor uitgezet hebben want ik denk op dat moment dat je “One SSID” mag actief of non-actief zetten dat het dan niks meer uitmaakt want zijn uitwerking zal volgens mij  uitgeschakeld zijn hierdoor, mss kun je hem zelfs niet meer zelf uitzetten als conductor uit staat, maar daar ben ik niet zeker van want ik kan het niet uittesten aangezien conductor eerst zou moeten uitgezet worden bij mij vooraleer ik het zou kunnen testen.


Hallo allemaal,

Ik beschik op mijn V7 decoder nog over de software 3.68, hadden jullie de decoder uitgeschakeld achteraan en terug opgestart of kwam de update automatisch binnen, als ik laat controleren op updates beschik ik reeds over de meest recente software, dus nog even afwachten dan voor mij.

Ik kijk ook uit naar de update van de versie 3.80...

Timm1983


 


Ik ben niet zeker of je dit kunt zien op je bbox als ze conductor uitgezet hebben want ik denk op dat moment dat je “One SSID” mag actief of non-actief zetten dat het dan niks meer uitmaakt want zijn uitwerking zal volgens mij  uitgeschakeld zijn hierdoor, mss kun je hem zelfs niet meer zelf uitzetten als conductor uit staat, maar daar ben ik niet zeker van want ik kan het niet uittesten aangezien conductor eerst zou moeten uitgezet worden bij mij vooraleer ik het zou kunnen testen.

Ik kan de one ssid zelfs niet meer uitschakelen in de modem interface nu ?🤔

 


dan hebben ze conductor op je modem toch uitgezet.


Wanneer ik opnames (van een serie bv) verwijder die nog moeten opgenomen worden, dan lukt dit prima, maar ik heb wel gemerkt dat na een tijdje deze weer in de rij staan om op te nemen. 

:confounded:


Die software wordt inderdaad verspreid uitgedeeld naar de V7 bezitters

Die software wordt inderdaad verspreid uitgedeeld naar de V7 bezitters

Hier is hij ook nog niet binnen, bij Telenet werd die ook over een periode van een week ongeveer uitgerold.


dan hebben ze conductor op je modem toch uitgezet.

blijkbaar, maar hoe weet ik nu op welk kanaal hij nu uitzendt? Ik zou graag een “rustig” kanaal hebben want hier in de buurt zijn er veel netwerken (A’pen centrum)….

edit: blijkbaar kan ik de one ssid toch uitzetten, rare is dat als ik one ssid aanzet ik heel hoge wifi snelheden heb, als ik die uitzet valt de snelheid gigantisch terug tot 40 dl ongeveer ...


@RedsFan Is er al een optie om HDR in of uit te schakelen in deze nieuwe firmware versie? Beeld op onze tv is veel te donker door die hdr, zou komen omdat er tone mapping wordt toegepast dan.

En is het geluid dat te stil is verholpen? Hier moet ik het geluid op 30 zetten voordat je het een beetje kan horen als de luidsprekers op stereo ingesteld staan. Op surround(dolby digital) is het wel luider maar zou niet mogen.


Je zit dan waarschijnlijk over wifi te werken de reden dat je hoger snelheden haalt kan zijn dat je laptop bvb dan op de band 5.0 ipv van 2.4 gaat werken en dit als je niet ver van de bbox af zit en niet te veel muren tussen zitten of omdat je wifi 2.4  gestoord werd door naburige 2.4 wifi kanalen bvb 

Een andere reden kan zijn dat je toestel op 2.4 gaat werken als je verder van de bbox zit of muren (hindernissen) tussen zitten maar niet door naburige signalen gestoord werd.

maar als je die one ssid uitzet wat zie je als SSID (wifi namen) staan op je laptop in de lijst van binnenkomende wifisignalen van je bbox.


ik heb ook al een tijdje geen  problemen  meer . zie het wel goed te komen met de v7.


 

Hoe (de)activeer ik de eco-mode?
Blijkbaar niet via het submenu “energie” tenzij mijn ogen enorm achteruit zijn gegaan.
Ik wou zo-even een film programmeren voor vanavond en zag bij het “aan” zetten nog net een boodschap verschijnen en direct terug verdwijnen over de eco-mode. Opstarten duurde wat langer en het begin scherm kwam in blokken tevoorschijn.
 

 

 


Aangezien je de update MW 3.64.1 nog niet lang binnen gekregen hebt en je nu zegt “al een tijdje geen problemen meer”,  dan is het blijkbaar niet te wijten aan deze update MW 3.64.1 maar spelen er nog andere parameters mee die voor problemen gezorgd hebben!


Misschien ook beter  de voornaamste bugs eerst te doen, en ook niet te veel ineens,3-5 dan kan een urdate misschien ook sneller gebeuren, en als uiteindelijk die bugs verwerkt zijn, kan men aan het betere werk beginnen, zoals een nieuwere zendergids. Want ik denk dat het aan de gids zelf Ligt dat er veel niet werkt, en weet ook niet waarom Proximus is afgestapt, van eenvoudige horizontale gids, waar men eenvoudig kan door scrollen. Nu heb ik dagelijks last bij die gids, waar enkele dagen op vandaag staan, en de rest staan een week achter. dan moet je die gids met die pijltjes zelf naar vandaag zetten, dit vergt allemaal zoveel tijd.


Sinds de laatste update heb ik terug heel wat problemen met de audio sync van de V7.

 

Hoewel surround sound niet is ingeschakeld laat de decoder tóch surround sound horen, met een vervelend audio sync probleem tot gevolg.

 

De decoder moet nu telkens opnieuw (om de 1-2 dagen) manueel worden herstart door een stroomonderbreking alvorens het geluid terug gesynchroniseerd is.

 

Zeer vervelend dus en terug een stap achteruit, want het was al maanden geleden dat dit euvel nog zo regelmatig opdook.


Je zit dan waarschijnlijk over wifi te werken de reden dat je hoger snelheden haalt kan zijn dat je laptop bvb dan op de band 5.0 ipv van 2.4 gaat werken en dit als je niet ver van de bbox af zit en niet te veel muren tussen zitten of omdat je wifi 2.4  gestoord werd door naburige 2.4 wifi kanalen bvb 

Een andere reden kan zijn dat je toestel op 2.4 gaat werken als je verder van de bbox zit of muren (hindernissen) tussen zitten maar niet door naburige signalen gestoord werd.

maar als je die one ssid uitzet wat zie je als SSID (wifi namen) staan op je laptop in de lijst van binnenkomende wifisignalen van je bbox.

Met one ssid uit zie ik de proximus home e87e een netwerk 5.0 e87e…. Had gisteren m'n ssid naam eens veranderd en wat bleek, snelheid daalde nadien razendsnel ? Ik kan er nt meer aan uit.


@Martin  heel juist. is al een paar weken voor die update dat ik bedoel. met die update kan het alleen maar verbeteren bedoel ik.:grinning:


Hallo allemaal,
Binnen enkele dagen zal ik ook Proximus TV kunnen kijken met de V7 decoder, na het bezoek die mijn ouders kregen van een Proximusmedewerker, er werd beslist door mijn ouders om de vaste lijn op te zeggen, kan ik dan nog Proximus TV kijken en gebruik maken van Internet, hoe wordt er ingelogd op de V7 decoder, waarschijnlijk met het nummer van een vaste lijn zoals we dat doen bij de v5 decoder, maar wat als er geen vaste lijn meer is? Of wordt het dan via de V7 decoder tv kijken via de Pickx app die wordt geïnstalleerd op de V7 decoder bij het wegvallen van de vaste lijn? Waarschijnlijk dan inloggen op de Pickx app op de decoder met een gebruiksnaam en paswoord?
Alvast bedankt voor iemand die mij wat meer info kan geven.

Timm1983


Stoppen met het geforceerd upscalen naar HDR, 

Is dit ondertussen opgelost?


Mss eens proberen als volgt:
 

Het opstarten zal wel langer duren als je in  eco mode staat.


Reageer