Sticky

V7 Stand van zaken

Toon eerste bericht

870 reacties

Van dat uitfaseren van lange termijn opnames dat zal volgens mij niet dan zou ik nog eerder geloven dat ze de v7 moeten uitfaseren ;-)

Geforceerd upscalen naar HDR

Welke dwaas verzint zo iets, alle en hoe lang moet zo iets duren voor dit gefixt is, schakel die zooi aub zo snel mogelijk uit

Reputatie 1
Badge

Ik heb sinds vrijdag fiber aansluiting in opstelling met 2 tv’s, beide met v7 decoder. 1 via wifi booster en andere via wifi bridge (had ik al met vorige set-up). Wifi snelheden zijn perfect. Tv kijken lijkt toch enige problemen te geven. Opstarten v7 duurt lang. Tijdens tv kijken soms een zwart scherm gedurende minder dan 1sec, alsof je als het ware zapt van het ene naar het andere kanaal. Heel af en toe een hapering in het beeld. Zappen gaat vlot en snel, menu oproepen en apps openen gaat allemaal vlot… Ik zit nog op de 53 software versie. Zwart scherm onderbreking is irritant. Iemand een idee of dat ook een kenmerk van de v7 ziektes is?

Reputatie 4
Badge +2

@Jan Het volume kan je aanpassen door op uw afstandsbediening tegelijkertijd SUB :arrow_up:  en volume +/- in te duwen. 

Dit volume staat al op maximum.

Zowel via HDMI als optisch is het geluidsniveau lager vergeleken met vroeger (V5 decoder).

Reputatie 5
Badge +1

onze configuratie thuis bestaat uit TWEE V7 decoders. Werking is goed.

Maar er zijn problemen met PICKX applicatie op één van de aangesloten toestellen :

• smartphone Samsung S20 Pickx applicatie werkt zonder probleem
  • PC Pickx applicatie werkt ook zonder probleem
  • IPAD ( momenteel versie IPADOS 14.3 ) Pickx applicatie werkt niet . Wij ondervonden al enige tijd dat het niet werkte op onze IPAD. Vandaar dat we de applicatie verwijderd hadden, afgelogd van PICKX en terug gedownloaded. Wij deden dit verschillende keren, maar telkens kregen we een foutmelding ( er is een onverwachte fout opgetreden. Het is opgenomen in ons systeem en zal onderzocht worden ) .

Uit het verleden weten we , dat als de applicatie verschillende keren voor IPAD terug geinstalleerd wordt, er bij de decoder meer dan 5 toestellen gekoppeld worden . En vroeger op onze decoder V5 konden we dat ook bij de instellingen zien, en aanpassen ( een aantal dubbels deleten, tot onder 5 ). En we konden verder.

Nu bij V7 hebben we alle details van de instellingen nagezien , maar we vinden dit item niet ?

Wat is het probleem bij PICKX op IPAD ( versie 14.3 ) ? Of is de oorzaak ( denken we alleszins ) dat het aantal verbonden toestellen overschreden is . Hoe en waar kunnen we in V7 dit aantal toestellen eerst corrigeren , dus verminderen ?

Graag dringend antwoord, vermits we deze toepassing op IPAD toch vrij dikwijls gebruiken.

Dank alleszins voor Uw info .

Groeten.

Ro

Reputatie 1
Badge

je bent inderdaad niet alleen met deze v7 problemen.
Als je de mogelijkheid hebt altijd best van de decoder rechtstreeks met een netwerkkabel verbinden met bbox, maar dan kunnen er zich nog problemen voordoen, hier zijn al veel berichten gepost geweest met de ondervonden problemen met de v7, zowel bij koperlijn als fiberlijn klanten, hopelijk kan Prox binnenkort de meeste V7 problemen oplossen, dan kan ik er ook één aanschaffen :slight_smile:

Heb een overbrugging van een 5tal meter te doen van bbox tot tv toestel… Weet niet of ik zo’n lange netwerkkabel heb liggen. Zou 't iets uitmaken? M'n andere tv is al enkele jaren via wifi bridge verbonden zonder problemen eigenlijk...

Reputatie 5
Badge +2

Is er eigenlijk nieuws over het bekijken van de opnames op lange termijn via V7? Hoe zit met de vorderingen bij de technische dienst? Hoe ver staat het ermee?

Graag had ik even mijn ervaring gedeeld ivm de nieuwe v7 decoder. Ik heb deze een goeie week geleden ontvangen, ter vervanging van een oude decoder.

Positief vind ik dat ze overgeschakeld zijn op Android, wat héél gemakkelijk is qua integratie met m’n smartphone, en het kunnen installeren van apps (bvb Disney+).

Ook het wijzigen van kanalen, browsen in de tvgids, menu’s, opnames opvragen gaat véél sneller (mijn oude decoder was gewoon te traag in vergelijk met deze).

Al was het even wennen, maar het doorspoelen vind ik véél makkelijker op deze decoder..

Eén van de werkpuntjes is de TVGids die niet overzichtelijk is, vroeger zag je in één oogopslag wat er op tv was, nu moet je tussen de posten gaan browsen.

Ook mis ik mijn opnames die ik bewaard had op lange termijn. Via de Pickx app zie ik ze wel nog, maar die vermeldt dat ik ze op m’n decoder kan bekijken (wat niet klopt). Gelukkig zijn de meeste nog beschikbaar tot 2022 en langer. Dus ik hoop dat die feature terugkomt zodat ik deze films die ik bewaard heb om op een gezellige avond te bekijken nog kan opvragen.

Wat ik moeilijk terugvind in m’n opnames is tot wanneer ze beschikbaar zijn. Bij de vorige decoders zag je een datum in het overzicht, nu moet je het detail van de opname openen om dit te zien. Ik weet ook (nog) niet als er een waarschuwing komt als ze bijna verdwijnt (zoals op de oude decoder: Laatste kans’. Dan wist ik: langer bewaren of bekijken.

Maar, ik lees dat jullie met bovenstaande puntjes bezig zijn.

Dan de negatieve puntjes (waardoor ik eigenlijk op dit forum terecht gekomen ben):

De decoder start enorm traag op. Tegenwoordig doe ik nog iets tussen het aansteken en het kijken :-S… (alsof je het moet plannen om op tijd je tv aan te steken).

Af en toe (meestal niet - maar toch een paar keer gehad) krijg ik bij het opstarten van de decoder een error dat er geen verbinding is, maar bij het opnieuw proberen (via de knop op het scherm) lukt het steeds (internet is er zeker, want zit meestal m’n mails te checken of nieuws te lezen via wifi bij het opstarten van m’n tv…. - dus daar ligt het niet aan)

Opnames bekijken: in véél gevallen krijg ik error P131 (ik vraag me tegenwoordig al af: zou het lukken of niet). Decoder herstarten helpt niet, ook internet al eens herstart, helpt niets…. Wat ik wel gemerkt heb: de aanhouder wint. Gewoon blijven proberen (opname bekijken) tot het lukt (soms wel 5 à 10 keer), maar toch steeds kunnen bekijken wat ik wil. (volgens mij niet resetten, want lost (zoals ik veelal lees) in dit geval toch niets op).Probleem ligt volgens mij niet aan de decoder, maar aan ofwel de communicatie met de server, of gewoon aan de server van Proximus die de opname bevat.

Idem om een opname te plannen, eens P131 gekregen kan ik geen opname meer plannen. Gelukkig lukt het wel via de Pickx app, waardoor ik het dan later gewoon op men tv kan bekijken.

Dus… wat sneller opstarten en de P131 wegwerken, en ik denk dat de decoder klaar is voor het grote publiek.

Maar in het algemeen ben ik zeker tevreden met deze decoder.

Reputatie 1
Badge

Hier sinds  deze namiddag SW versie3.80.0. De Tv gids is nog steeds verticaal.. en  de zendervolgorde nog steeds niet naar eigen wens aan te passen.:slight_frown: . Verder  gesleuteld onder de motorkap denk ik.

Mvg

Artie

waar kan je die softwareversie ergens zien? Ik heb al aan het zoeken geweest, maar vind dat nergens.

Reputatie 1

Proximus heeft mij gedwongen om mijn perfect werkende V4, te vervangen door deze V7.

Sedert de plaatsing niks anders dan opstartproblemen.

Die code P130 blijft maar komen, iedere dag na het opstarten.

Na veel gesukkel gaat het dan plots ineens wel goed, voor de rest van de dag, om de volgende dag weer hetzelfde voor te hebben.

om horendol te worden! 

Wat moet ik doen om hiervan definitief af te geraken!

Als je de mogelijkheid hebt altijd best van de decoder rechtstreeks met een netwerkkabel verbinden met bbox, maar dan kunnen er zich nog problemen voordoen, hier zijn al veel berichten gepost geweest met de ondervonden problemen met de v7, zowel bij koperlijn als fiberlijn klanten, hopelijk kan Prox binnenkort de meeste V7 problemen oplossen, dan kan ik er ook één aanschaffen :slight_smile:

Heb een overbrugging van een 5tal meter te doen van bbox tot tv toestel… Weet niet of ik zo’n lange netwerkkabel heb liggen. Zou 't iets uitmaken? M'n andere tv is al enkele jaren via wifi bridge verbonden zonder problemen eigenlijk...

je zegt : “M'n andere tv is al enkele jaren via wifi bridge verbonden zonder problemen eigenlijk..”

maar dan was het ook geen V7 decoder, want die is er wel gevoeliger aan.Als je een lange kabel moest liggen hebben kun je altijd proberen, maar zoals ik al gezegd heb ook klanten die met kabel verbonden zijn melden ook nog problemen, dus zeker ben je niet!

Decoder software versie opvragen V7 decoder:
Instellingen > Systeeminfo > middleware versie: PXM-SW-3.xx.y

door naar ‘instellingen’ te gaan,
daarna apparaatvoorkeuren - over systeem - upgrade.
en zien welke melding daar staat van softwareversie

Als je decoder niet rechtstreeks verbonden is met de bbox met een utp netwerkkabel dan al proberen (indien mogelijk) om die op die manier te verbinden.

als je het nog niet moest gedaan hebben alle toestellen een heropstarten  op de manier als beschreven hier → Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

brengt die allemaal geen aarde aan de dijk, dan eventueel opteren om die om te ruilen voor een V6 decoder;

Prox forummedewerkers (moderators) kunnen ook je lijn even uittesten als ze hier de draad opnemen.

Reputatie 1
Badge

je zegt : “M'n andere tv is al enkele jaren via wifi bridge verbonden zonder problemen eigenlijk..”

maar dan was het ook geen V7 decoder, want die is er wel gevoeliger aan.Als je een lange kabel moest liggen hebben kun je altijd proberen, maar zoals ik al gezegd heb ook klanten die met kabel verbonden zijn melden ook nog problemen, dus zeker ben je niet!

Nee was met V5 decoder. Krijg al heimwee nr die V5… Hopelijk kunnen ze er snel iets aan doen. Ga ook geen geld besteden aan een netwerkkabel die mss niet helpt.

Reputatie 1

@Martin rechtstreekse verbinding is geen optie. Liggen te ver uiteen. Ik werk met PLC verbinding.

Vanavond doe ik eens een hele restart van het systeem, al heb ik geen al te hoge verwactingen.

Reputatie 1
Badge

Decoder software versie opvragen V7 decoder:
Instellingen > Systeeminfo > middleware versie: PXM-SW-3.xx.y

door naar ‘instellingen’ te gaan,
daarna apparaatvoorkeuren - over systeem - upgrade.
en zien welke melding daar staat van softwareversie

Bedankt Martin, zal iets voor morgen worden wantvoetbal begint seffens.

Ik vrees inderdaad ook dat de PLC’s roet in het eten gooien!

zeker de PLC’s niet voeden via een verlengstekkerdoos en mss ook eens de plc in een ander stopcontact steken. 

Reputatie 1
Badge

Inderdaad er is maar één goede oplossing, dat Proximus de problemen met de V7 opgelost krijgt!

Heb eens gekeken. Voor 7eu een rj45 cat 6 van 7.5m. Zal die dan voor de test wel aankopen…

Ga eens bekijken of de tv met wifi booster dezelfde problemen heeft als die met de wifi bridge. Anders switch ik de booster naar de tv waar 't meest tv wordt op gekeken.

Badge +4

Hier sinds  deze namiddag SW versie3.80.0. De Tv gids is nog steeds verticaal.. en  de zendervolgorde nog steeds niet naar eigen wens aan te passen.:slight_frown: . Verder  gesleuteld onder de motorkap denk ik.

Mvg

Artie

Hier is ie ook binnen , nu nog ondervinden …. :smiley:

Ondertussen middleware-versie PXM-SW-3.84.0 App versie 4.92.2.  op decoder V7 ontvangen deze nacht. Blijkbaar volgen de updates elkaar sneller op.👍

Mvg Artie

Reputatie 1
Badge

Ik heb ondertussen mn “oude hdmi” kabels vervangen aan beide toestellen met de nieuwe hdmi-kabels  die in de doos van de V7’s zat (had de oude hdmi laten hangen, luiheid). op de nieuwe hdmi kabels staat “2K-4K” op de oude niet, mss kan dit al iets verhelpen. 

Na wat gesurf las ik dat de one ssid misschien ook een boosdoener kan zijn met de wifi-bridge combo? Kan me wel voorstellen dat een oudere wifi-bridge niet zo goed omgaat met die nieuwe standaard one ssid? De moeite van die uit te schakelen? Want ben wel tevreden van mn huidige wifi connectie… 

ps: ik heb gisterenavond de tv met de nieuwe wifi-booster eens getest en ik merk daar eigenlijk geen zwarte schermen, noch haperingen… de wifi-booster staat een verdieping lager nochtans…

Die wifi-bridge heb ik destijds gekocht bij Proximus, mss wisselen met een wifi-booster? Maar die zijn enkel te huur, en als ik 6eu per maand moet ophoesten enkel maar om haperingvrije tv-beelden te hebben….

Setup: op 1e verdieping/woonkamer: fibermodem, bboxv3+, Syno NAS met ethernetkabel verbonden aan bbox, tv toestel draadloos verbonden via wifi-bridge (2017).  Gelijkvloers: tv toestel draadloos verbonden met wifi-booster (2021).

@RedsFan Had jij nog veel last van Pxx fouten?

Reputatie 2
Badge

@Artie is er een merkbaar verschil tussen de 4.91 en 4.92? Laat ons hopen de optie om langer opnames te bewaren. En de reeds langer opgenomen programma’s (via de v5c) ook af te kunnen spelen/consulteren.

@ Proximus: wie is wanneer aan de beurt voor de updates? Bij mij is het nog 4.87 bv. Thx

je kan altijd eens one ssid uitzetten als test maar blijkbaar is er nog een andere (betere) methode die iemand van Prox moet uitvoeren namelijk de “conductor” (wifi doctor) uitzetten.

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,

Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden.

Maar mss kun je afwachten tot er iemand van prox morgen terug langskomt en kunnen zij eens de conductor uitzetten, maar ik heb de indruk dat dit meer is als je apple toestellen gebruikt!; is mij niet helemaal duidelijk.

Badge +4

Al zeker ± 4 maanden geen fouten meer , dus het gewoon tv kijken gaat vlekkeloos ;)

Reageer