Sticky

V7 Stand van zaken



Toon eerste bericht

870 reacties

Reputatie 3
Badge

@artie hmm zoals ik het lees is het eigenlijk nog erger geworden? 

Reputatie 1

Ik zou echt graag een documentaire zien over het team Proximus-techniekers dat maandenlang probeert om upscaling naar HDR uit te zetten en een functie in te voeren waarmee gebruikers hun eigen zendernummering kunnen kiezen. Het is waarschijnlijk wachten op specialisten van MIT die kunnen helpen om dit soort spitstechnologie te verwezenlijken.

Badge +4

@Wolfhond

Op welke manier is uw V7 box verbonden?
Aan een booster of rechtstreek op B-Box.

Ik heb een V7 en heb geen enkel probleem.

rechtstreeks met kabel

Hier niet anders dan problemen. Ja is soms raar. Bij sommige loopt alles goed bij andere dan totaal niet; Ben dus bij de laatste categorie. Opnames die je doet die dan niet opgenomen zijn. Of bij starten fouten geeft en je dan nog moet via andere weg pas kan kijken. 
Soms zelfs ruis op beeld dan moet ik alles afzetten en terug opstarten.

Is nogal een gesukkel. Maar vind het ook raar want zit veel potentie in in die box

Welke software versie heb je dan op uw V7  ??

Sinds lang hebben we hier thuis last van de P006 melding, deze komt voor wanneer we opnames bekijken. Soms gaat het een half uur goed en andere keren hebben we het 10 keer in een opname van een uur.

 

Herstarten van de decoder (aan/uit knop ingeduwd houden en volledig uitzetten, geen sleep dus) helpt soms voor 24h. de Bbox herstarten helpt in 99% van de gevallen.

Vorige week zijn ze de Bbbox komen vervangen.. zelfde avond was het al prijs, p006 melding.

Gisteren zijn ze de decoder komen vervangen.. vandaag continu p006 melding.

 

Technieker verkoos de bijgeleverde hdmi kabel boven mijn gold plated high speed hdmi kabel.. “helaas” werkte de bijgeleverde kabel niet en moest hij schoorvoetend toegeven dat mijn kabel beter was.

 

Deed vervolgens een netwerkscan en mijn decoder lijkt via wifi verbonden, maar hij is fysiek rechtstreeks verbonden met de bbox (geen switch of dergelijke tussen) en bij wijze van test, onlangs nog de kabel vervangen.

 

Zitten er andere toestellen op het netwerk? ja, 1 access point.. “Ok, schakel dat eens uit als het nog voorvalt” App uitgeschakeld intussen en alles herstart, no dice. Melding blijft.

 

Aanpassingen gedaan aan de configuratie van de bbox? ja, 2 fixed IP’s ingesteld voor interne apparaten. “aaah, ja dat zou het kunnen zijn dan wel” Sorry met alle respect, als dat het probleem is is er iets grondig mis met jullie toestellen. + Ik heb die fixed IP’s enkele dagen ingesteld nadat ze de bbox hebben vervangen en toen had ik de p006 melding al meermaals ontvangen.

 

Wat ik verder opmerk:

Tijdens het live tv kijken valt het beeld soms een seconde weg, vandaag continu. Dit lijkt dus samen te vallen met de p006 meldingen.

Bij het kijken naar streams van Netflix en Disney+ vanaf de decoder, valt dit ook voor. (vandaag nog niet kunnen testen of dit veel voor valt).

 

Ik zie net dat de software versie verouderd zijn, zoeken naar updates zegt dat ik up-to-date ben.

huidige versies (sw 3.84.0 en app 4.92.2.).. Kan iemand een update pushen? ik wil gerust tester zijn van early builds ofzo, als dat me van deze miserie kan vanaf helpen :D

 

Iemand nog andere ideeën?

 

 

Reputatie 2
Badge

CEC uitschakelen is volgens mij GEEN oplossing. Hoogstens een ‘crappy’ workaround..

Gebeurt dat wel door Proximus zelf ?

NB: Op sommige TV’s kun je dit aan of uitzetten heb ik al gelezen.

Er worden ook nog altijd problemen gemeld met de recente softw versies, ik denk dat je heel moeilijk er echt een rechte lijn kunt door trekken want daar ben ik ook al lang op zoek naar :relaxed:

Ik moet wel toegeven dat er minder en minder V7 klachten komen.

Reputatie 7
Badge +4

@antwerpfc Ik zie dat je je V5c terug aangesloten hebt. Werkt deze wel terug goed ? 

Ik zal een afspraak maken met een technieker om dit op te lossen. Kan je nog een GSM-nr toevoegen in je profiel zodat de technieker je kan contacteren als hij onderweg is ? 

 

Gevraagde privégegevens in je forumprofiel  plaatsen doe je terwijl je op het forum ingelogd bent, en zet je in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden.

Enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”
( in het vak “Ticket (Privé)” kun je bvb nog bijkomende informatie zetten als dit wilt).

Reputatie 4
Badge +2

ik heb die update nog niet gekregen  ik heb nog 3.53.1 .

Reputatie 7
Badge +4

@Vernis Ondervind je deze problemen ook op je andere decoder, of enkel op je V7 ? 

@Vernis @caryntjen @Wolfhond blijven deze problemen nadat je je toestellen op deze manier herstart hebt ? Op welke manier is de decoder verbonden met de modem ?

De P-fouten komen bij sommige klanten meer voor dan bij andere. Hoe meer info we hebben, hoe makkelijker voor ons om de verschillende mogelijke oorzaken te ontdekken en op te lossen. 

@Martin bedankt voor de snelle reply. Waar kan ik de productie datum vinden? Op de onderkant zie ik date of mf 02/22. Dus ik gok dat ik op de laatste zit. 

 

Alleen is de middelware versie PWM-SW-3.84.0, dus nog oude versie. 

Beste moderatoren,

We zijn ondertussen al meer dan een jaar verder na de laatste ‘echte’ changelog en zijn ook reeds enkele versies van de APK verder.

Blijft deze pagina/changelog nog up-to-date gehouden?

Reputatie 2
Badge

@HadewychT  Goeie middag kan het zijn dat de tv box deze nacht een update heeft gehad ?heb een melding gehad er van op mijn tv box. Wat zit er dan in deze update van verbeteringen?

Dat is altijd zo geweest met updates van decoders deze worden nooit naar alle decoders tegelijk gepusht maar uw beurt komt wel, soms kan het lukken door een herstart of een reset van de decoder maar niet altijd.

Reputatie 3
Badge

@Vernis Ondervind je deze problemen ook op je andere decoder, of enkel op je V7 ? 

@Vernis @caryntjen @Wolfhond blijven deze problemen nadat je je toestellen op deze manier herstart hebt ? Op welke manier is de decoder verbonden met de modem ?

De P-fouten komen bij sommige klanten meer voor dan bij andere. Hoe meer info we hebben, hoe makkelijker voor ons om de verschillende mogelijke oorzaken te ontdekken en op te lossen. 

eigenlijk over het algemeen blijven de problemen bestaan (ook geluid sync enzo van die zaken) ook al doe je herstart/reset/… soms duurt het wel even maar de problemen komen terug.

De decoder is rechtstreeks verbonden zodat het toch aan niets anders kan liggen.

Inderdaad dit klopt, dus gewoon afwachten tot morgen een prox medewerker hier de draad opneemt en de de recentere software op je decoder zet.

Reputatie 5
Badge +3

Krijg geen gehoor van Proximus van deze fout

Beste moderatoren,

We zijn ondertussen al meer dan een jaar verder na de laatste ‘echte’ changelog en zijn ook reeds enkele versies van de APK verder.

Blijft deze pagina/changelog nog up-to-date gehouden?

is zeker niet meer up to date want bv in juli 2022 werd op het forum hier ergens een Middleware-versie PXM-SW-3.92.0 App versie 4.104.5 vermeld.

Heb je zelf al gecheckt of je sedert de laatste versie van April (Middleware-versie PXM-SW-5.5.5.2 App versie 5.120.3) nu een recentere versie staan hebt?

Reputatie 4
Badge +2

heb een reset geprobeerd. lukt niet. heb wel een beetje geduld :grinning:

@HadewychT ik had deze problemen niet met de andere decoder. Enkel nu bij de V7

Reputatie 7
Badge +5

@JeroenH Is het gelukt met de tips van @Martin?

Prox maakt ook ergens verschil tussen software die verder in ontwikkeling is een tussentijdse software versie, kan je zien als een soort versie om op te volgen wat de gevolgen zullen zijn bij die klanten en dan wordt dit een definitieve versie als blijkt na een tijd dat alles OK was die dan ook naar alle V7 decoders gepusht wordt.

Enige ETA betreffende de update aan het grote publiek? We hebben sinds deze week de V7 decoder, welke rechtstreeks verbonden is via ethernetkabel naar onze modem BBOX3. Ik merk op dat er toch nog heel wat kinderziektes in deze decoder (opzet pickx) zitten.

> Lip sync issue (beeld loopt niet gelijk met audio; dit blijkt al meer dan een jaar een probleem?)

> Afstandsbediening schakelt decoder niet uit, maar start deze opnieuw op (schakelt dan wél TV en soundbar via CEC uit)

> Netflix heeft soms moeite met video te starten, beeld blijft renderen terwijl geluid wel in achtergrond loopt

> Instellingen openen niet altijd

> TV gids is een serieuze achteruitgang, maar hier wordt aan gewerkt blijkbaar dus dat is positief

 

Op korte tijd toch al vaak de decoder moeten herstarten om zonder problemen gebruik te maken ‘vlot’ tv kijken.

 

Reputatie 1
Badge

Ik denk dat er veel zijn die op software wachten waarbij er nog meer bugs uitgehaald worden :slight_smile:

Bij mij zitten er dan toch geen bugs in, enkel de weergavevind !k slecht. Met een verticale zendergids kan je gewoon niet werken. Dat zou een horizontale moeten worden zo als elders, met een tijd

lijn, en de programma’s netjes verdeelt in een vakje. Liefst een betere kleur dan op sommige plaatsen nu, want als zon op mijn lamellen schijnt als die dicht zijn weet ik nog niet waar ik zit op die pagina; Hey is doodgewoon een ramp soms. Ook weergave in de gids van de films die op televisie worden uitgezonden. Films films en nog eens films, er staat niet eens het genre bij dit is al zo 20 jaar gaande. Een zender-gids van zeven dagen, waarvan de laatste niet zijn ingevuld, dit zou één van 14 moeten zijn, anders kan je evengoed wachten tot dinsdag en een weekblad kopen, en IPTV kopen.

Reageer