Sticky

V7 Stand van zaken

Toon eerste bericht

870 reacties

Reputatie 4
Badge +2

het enigste dat je kan doen is je decoder 10 seconden zonder stroom zetten dan weer opstarten  meestal lukt het dan wel.

Reputatie 3
Badge

Heb al enige tijd de nieuwe box. Overgeschakeld wegens financiële redenen van telenet naar proximus. Maar nog steeds werkt de V7 box zeer slecht. Schokkerig beeld, onhandig menu/tv gids. 

Ben al paar keer uit frustratie naar een andere provider aan zoeken geweest. Regelmatig geen fullscreen beeld. Opnames van programma’s die ik niet wil opnemen (bv een herhaling). Foutmeldingen ...

Internet is voor ons wel nog voldoende. Hopelijk komt er toch nog snel een update want anders kan ik niet anders en terug naar Telenet. Want de meeste providers hebben nog trager internet en dat past niet in ons profiel van thuiswerkers ;-).

Reputatie 1

nog steeds hetzelfde probleem en met de pcl in de kamer van de dochter ook problemen ……

ik had gehoopt nieuwer is beter maar helaas…………………… en de apps op mijn smart tv die werken via wifi

probleemloos ( dus kabel is altijd 100% internet en wifi is zwakker ….dus de lijn zal het probleem niet zijn toch ?)  of de decoder of de app van pickx is het probleemkind)

dit kan toch echt niet de bedoeling zijn van tv kijken ??? als mijn nieuwe auto zo moest rijden bracht ik hem terug naar de garage !

dit is geen verwijt naar u toe hoor beste Marvin :-)

@HadewychT weet u soms waarom en door toedoen van wie mijn bericht net onder uw topic start verwijderd werd?

Ik heb wel een sterk vermoeden maar had graag toch een bevestiging gekregen, mss best via een PB, dank u.

Reputatie 1

sorry martin en alle andere helpers :-)

Reputatie 5
Badge +3

Ik heb geen probleem met de synchronisatie, enkel het uitgaand optisch geluid die soms een bromtoon naar de versterker doorstuurt. Met de V6 was dat via een analoge uitgang en was er nooit een probleem, nu heb ik mij nog eens een DAC convertor mogen aanschaffen en is het nog niet altijd zoals het moet zijn.

mvg

Reputatie 4
Badge +2

ik weet het. i zou er ook moedeloos van worden:slight_smile: . maar er is geen andere manier. of wel een v5 vragen

Reputatie 2
Badge +1

@Wolfhond 

Op welke manier is uw V7 box verbonden?
Aan een booster of rechtstreek op B-Box.

Ik heb een V7 en heb geen enkel probleem.

Dat is net het probleem dat dit niet voor iedereen geldt ook anderen die rechtstreeks verbonden zijn aan de bbox hebben zowel problemen en dan weer anderen niet, dit is trouwens ook zo voor andere decoders.!

Reputatie 1

Kan u op dit forum volgend vervelend probleem opnemen in de lijst, zie onderwerp “5.1 op v7 decoder” 

Reputatie 3
Badge

Heeft er iemand weet wanneer de klanten de laatste update zouden krijgen?

En wie dat de update al heeft. Wat is er veranderd en is het een verbetering?

Een nieuwsgierige klant ;-)

Reputatie 1
Badge

Heb al enige tijd de nieuwe box. Overgeschakeld wegens financiële redenen van telenet naar proximus. Maar nog steeds werkt de V7 box zeer slecht. Schokkerig beeld, onhandig menu/tv gids. 

Ben al paar keer uit frustratie naar een andere provider aan zoeken geweest. Regelmatig geen fullscreen beeld. Opnames van programma’s die ik niet wil opnemen (bv een herhaling). Foutmeldingen ...

Internet is voor ons wel nog voldoende. Hopelijk komt er toch nog snel een update want anders kan ik niet anders en terug naar Telenet. Want de meeste providers hebben nog trager internet en dat past niet in ons profiel van thuiswerkers ;-).

Ik versta het niet hoor, ben ook overgestapt van Telenet, en ben zeer tevreden, perfect beeld, prijs veel goedkoper dan bij Telenet, en internet is vergelijkbaar met Telenet. Bij mij is er niets te bespeuren aan dat beels, dus denk ik eerder dat het aan je instellingen zelf ligt.

Dat weten ze bij Proximus al ondertussen wel, het is gewoon een kwestie dat het ze het opgelost krijgen.

Reputatie 3
Badge

Hier inderdaad sinds deze nacht nieuwe software(3.64.1) / app versie(4.64.4). Android 9 - beveiligingspatch 5 oktober 2020. Zenders hernummeren/info opnames/support bij tabblad instellingen is mij het eerste opgevallen.

Mvg

Artie 

En kan je ons even laten weten wat er allemaal is veranderd en of de hernummering echt werkt en hoe eventueel? 

Reputatie 3
Badge

@Wolfhond

Op welke manier is uw V7 box verbonden?
Aan een booster of rechtstreek op B-Box.

Ik heb een V7 en heb geen enkel probleem.

rechtstreeks met kabel

Hier niet anders dan problemen. Ja is soms raar. Bij sommige loopt alles goed bij andere dan totaal niet; Ben dus bij de laatste categorie. Opnames die je doet die dan niet opgenomen zijn. Of bij starten fouten geeft en je dan nog moet via andere weg pas kan kijken. 
Soms zelfs ruis op beeld dan moet ik alles afzetten en terug opstarten.

Is nogal een gesukkel. Maar vind het ook raar want zit veel potentie in in die box

@jdm_01 zou het kunnen dat jij een bbox4 hebt want schijnbaar valt dit minder voor met de bbox4?

Spijtig genoeg komt er geen lijst uit met aanpassingen  sinds de vorige software of appversie.

In verband met de hernummering niet zo onder de indruk. Ik heb enkel kunnen kiezen uit de standaard nederlandse volgorde van de zenders.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_ch_list/particulieren/support/televisie/pickx-gebruiken/lijst-van-tv-zenders/pickx-zenderlijst-op-decoder-tv-box-app-web.html

Het instellen van de favorieten heb ik niet meer kunnen doen. Ik kan  wel favorieten maken maar als je dan naar lijst favorieten gaat staan er steeds zenders bij die  geen favoriet gemaakt zijn waardoor je hier ook vasthangt aan de standaard volgorde.

Verder start de decoder  beetje sneller uit standby. Toch nog even bekijken dus. ( ik ben  geen testpersoon  en krijg updates random binnen..)

Mvg

Artie

Hier ook nog steeds problemen met decoder. Problemen met opnames en uitgesteld kijken. Gisteren een opgenomen programma 6 keer onderbroken en opnieuw moeten opzetten. 

Reputatie 5
Badge +3

@jdm_01 zou het kunnen dat jij een bbox4 hebt want schijnbaar valt dit minder voor met de bbox4?

Is dat de laatste versie? Bezit de bbox3. Minder…? Mag niet voorvallen!

Badge +4

Het is nu ook niet dat ik iedere dag last heb soms eens om de 3 dagen eventjes een zotte 5 minuten.

Ik zal wel verder doen met de kabel :)

Reputatie 2

Het is inderdaad wel gelukt met de on/off knop. Dank je wel !!

(Maar geef toe : is toch niet ideaal hé ;) )

je moet geen testpersoon zijn om laatste updates te krijgen de eerste die dit krijgen zijn geen testpersonen want die nieuwe software wordt in waves uitgevoerd uit veiligheid .

Ja dat is inderdaad juist wat je zegt, maar het valt nu eenmaal voor en niet bij iedereen dus waar zit het verschil ? Moest er vaste oplossing zijn voor iedereen dan zou het natuurlijk ook niet meer voorvallen, maar blijkbaar is het weer zo simpel niet als we denken ?

groot gelijk :))

Badge +4

Gisteren ook nog eens een fout gehad (met v 3.58.2) , beeld freeze en dan zwart beeld met eerst A001 (we zijn je verbinding aan het controleren) en dan fout P134.

Dat was al een 25 tal dagen geleden….. :thinking:

Ps: Wel heb ik de modem paar dagen geleden eens herstart, mss komt het daardoor. kheb dan gisteren ook eens de decoder herstart met de knop achteraan, we zien nu weer wel of het weer beter of meer normaal wordt.

Intussen hebben we het nu weer iedere dag, ongelooflijk dat het 25 dagen aan een stuk goed ging en nu weer slecht …. niet prettig als je een serie of iets anders aan het volgen bent. :disappointed:

Als er een betere update is, laat maar komen...

Reageer