Skip to main content
Sticky

V7 Stand van zaken


Algemeen

  • Onverwacht opstarten van de V7 (bijvoorbeeld tijdens de nacht)
    Het probleem is nog niet verdwenen, dit kan nog voorkomen bij enkele klanten.  Er bestaat een work around om dit probleem te vermijden.  Schakel de CEC functie uit in het menu van je decoder. 
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Traagheid bij het volledig uitschakelen van de decoder.
    In vergelijking met de V5C / V6 is de opstarttijd van de V7 gelijkaardig, er is geen verbetering voorzien op korte termijn..
  • Foutmelding P011, P130 of andere foutmeldingen die verschijnen
    Deze foutmeldingen worden dagelijks opgevolgd.
    Er zijn reeds acties ondernomen om deze foutmeldingen op te lossen.
    Er zijn echter meerdere oorzaken welke complex zijn en individueel dienen onderzocht te worden.
    Wij zetten alles op alles op deze foutmeldingen zo snel mogelijk op te lossen.
  • Vastlopen van de decoder bij het voortspoelen of terugspoelen bij TV-Replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag voorbeelden (zender, progr, ...) hier steeds posten zodat dit verder onderzocht kan worden. 
  • HDMI-CEC welke de TV en de decoder samen uitschakelt.
    Dit is het principe van CEC, u kan dit uitschakelen in het menu instellingen van de decoder via
     
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Een volledige stop van de decoder bij het lang induwen van de power knop op de afstandsbediening… Herstart de decoder in plaats van volledig uit te schakelen.
    Opgelost bij de volgende software-update.
  • Vanaf kanaal 1 kan je enkel tussen de favoriete kanalen zappen.  Je moet een kanaalnummer invoeren van een niet-favoriet kanaal om terug normaal te kunnen zappen.
    Hieraan wordt gewerkt, dit zal met de volgende software-update nog niet opgelost zijn.

Replay en opnames

  • Wanneer je wenst terug te spoelen bij TV Replay wordt u gedwongen om een abonnement op Tv Replay+ te nemen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Snel vooruit spoelen/terugspoelen is onnauwkeurig.
    Het probleem is gekend, dit doet zich enkel voor ingeval men een « live » TV programma had gepauzeerd.  Dit doet zich niet voor bij Replay of bij opnames.
  • Snel vooruit spoelen bij een serie-opname zorgt ervoor dat de programmatie geannuleerd wordt.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Dubbele of ontoegankelijke opnames met error-code  P135
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Opnames die onbeschikbaar worden tijdens het afspelen van de opname.
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Wanneer je een opname verlaat zal deze op de achtergrond blijven afspelen.
    Met het gebruik van de home (menu) toets verlaat je de opname niet, je moet de knop « stop » gebruiken.

Interface

  • Bepaalde elementen van de interface blijven bij sommige gebruikers zichtbaar, zelfs wanneer de decoder in stand by wordt geplaatst.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Bij de keuze van audio en ondertitels dient men het menu te verlaten met de ‘return’ toetst in plaats van te valideren met de ‘OK’ toets.
    Indien men deze 2 parameters wenst te veranderen moet men 2 keer in het menu gaan.

Google/apps

  • Het opstarten van de Pickx app verloopt trager om trager
    De opstarttijden zijn reeds ingekort.
  • Onmogelijk om de  V7 toe te voegen aan Google Home
    Dit is momenteel niet voorzien.
  • Shadow onmogelijk
    Niet voorzien op korte termijn.
  • Amazon Prime is verdwenen?
    We zijn in afwachting van de vernieuwing van het certificaat.
  • Bij BeTV op aanvraag: zijn de ondertitels niet synchroon.
    Vraag gesteld aan BeTV

Kanalen

  • Waar is het RFM TV logo?
    Dit is aanwezig.

Audio/video

  • Toegang geven aan de originele audio/video stream(!)
    • Stoppen met het geforceerd upscalen naar HDR, zelfs al is het Tv-toestel compatibel.
    • Stop met het forceren van Dolby Digital → dit geeft de indruk dat het geluid zeer stil is bij gebruikers.
    • De mogelijkheid geven om zelf dynamisch de refresh rate van het beeld in te stellen.

Deze punten zijn in onderzoek

  • Het niet gelijklopen van de audio en video bij het TV kijken.
    De problemen met lip Sync zijn gekend, er zijn reeds verbeteringen uitgevoerd en er worden nog verdere verbeteringen gepland bij volgende updates.
  • Slecht beeld bij TV-replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Slechte audio tijdens het zappen bij sommige kanalen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Geen geluid bij live TV via Bluetooth.
    Onderzoek is lopende.

 

 

Onze ploegen werken in 2021 verder aan andere verbeteringen, zoals :

 

  • Long time nPVR
  • Persoonlijke hernummering
  • Klassieke TV gids

Update 2 en 3 feb 2021

  • Minder P-errors, vooral P130, P016 en P011
  • Deep standby werkt nu goed (je moet hiervoor de power toets op de afstandsbediening lang induwen). Op deze manier verbruikt de decoder minder stroom, maar duurt het langer om uit standby te komen.
  • Als je alle afleveringen van een serieopname wil verwijderen, krijg je een extra scherm waarin gevraagd wordt of je ook de geplande opnames van deze serie wil stoppen.
  • Sommige swimlanes hebben nu een knop “meer” op het einde zodat je al de programma’s kan zien die overeenkomen met de criteria van die swimlane.
  • Terug- en verderspoelen (met de knop links/rechts rond de OK knop) in een herstart programma (TV Replay) of een opname verlopen vlotter. 
  • Problemen met Movies&Series zijn opgelost. Afleveringen worden niet meer dubbel weergegeven en worden weergegeven in de juiste taal.
  • Je kan terug verder- en terugspoelen in trailers van Proximus VOD
  • Tijdens het zappen wordt ‘geen info’ niet meer weergegeven
  • Zwart scherm tijdens het zappen of tijdens live TV is weg. 
  • Tijdens het bekijken van een Replay programma springt hij niet meer naar live TV. 

Update 1-7 april 2021

MW 3.64.1 and APK 4.64.4

Belangrijkste wijzigingen : 

  • Bugfix: Probleem opgelost waarbij er geen geluid was en waar soms een reboot nodig was om het geluid terug te krijgen
  • foutmelding P133 verminderd
  • Replay nauwkeurigheid of accurate start tijden:
    • Bij het starten van een replay start de video bij het werkelijke begin van het programma in plaats van de programmatijd in de tv-gids
  • Watchlist:
    • Elk tv-programma (live, replay, opname, toekomst) of on-demand video kan worden toegevoegd aan Mijn watchlist vanaf de detailpagina van het programma of de video. De watchlist is te vinden in Home > Mijn Video's
  • Onboarding hints:
    • Na de upgrade en voor nieuwe klanten, na de eerste keer opstarten, na het wissen van gegevens krijgt de klant hints te zien wanneer hij voor het eerst bepaalde functionaliteiten gebruikt (tv-gids, fast-forward/rewind, OK-knop bij het bekijken van een video, favorieten)
  • Kanaalnummering wijzigen naar NL of FR:
    • Via de instellingen zal de klant een andere kanaalindeling kunnen kiezen. Hij zal kunnen kiezen tussen de Nederlandse of de Franse tweetalige kanaal line-up waar we een logica hergebruiken voor de nummering voor Brussel www.proximus.be/brusselhernummering
  • Een Support sectie toegevoegd in de secties waar de klant een aantal supportacties kan starten (systeem info, check voor updates, kanaal scan (in geval van problemen met kanaal info), data wissen, app herstart)
  • Formaat van de posters in Series sectie van de Movies & Series pass is sterk verbeterd
  • Na het indrukken van de pauzeknop op de afstandsbediening, zal de focus op de voortgangsbalk liggen in plaats van op de knop Opnieuw opstarten. Wanneer op OK wordt gedrukt, wordt de video hervat in plaats van vanaf het begin opnieuw te beginnen. 
  • Zappend gedrag bij favoriete kanalen:
    • Gedrag verholpen zodat je niet per ongeluk in de favorietenlijst terechtkomt bij het zappen door de normale kanalen line-up
  • Geluid van de toetsen van de afstandsbediening standaard op nul gezet (dit is het geluid dat je hoort elke keer als je op een toets drukt)
  • Verbetering uitgevoerd voor lage bandbreedte lijn profiel (P025 fouten)
     

Update 25 mei 2021

MW 3.68.0 and APK 4.68.5

Er werden enkele verbeteringen aangebracht die zullen beschikbaar zijn na reboot of automatisch na een update aanvraag via de app stores binnen +/- 7 dagen.

  • BEPless boot feature:
    • Informeert u wanneer opnames, apps,… niet beschikbaar zijn,  maar je wel Live-tv zal kunnen blijven kijken
       
  • Nieuwe swimlane "Mijn gehuurde items":
    • Beschikbaar in MyVideo's
       
  • Bugfixes:
    • Error P135: pauze probleem in het afspeelscherm is opgelost.
    • V7 liep soms vast in stand-by. Dit is nu opgelost.
       
  • Replay springt niet meer naar live tv:
    • Nu ook van toepassing voor blacklisting & Parental control. Springt niet meer naar live tv tijdens het terugspoelen. 
       
  • COTA:
    • Dit zal Proximus in staat stellen om nieuwe software releases uit te rollen naar een specifieke groep van klanten. (= targeted roll out)
  • Verbeterde rapportering in geval van 'wake up at night', waardoor een betere & meer accurate opvolging mogelijk is

Update oktober 2021

Bij een aantal klanten wordt deze week APP versie 4.81.4 opgeladen. 

Deze versie bevat een aantal bugfixes. 

Info HDR & Dolby 

  • HDR

Met de V7 TV-box stemde Proximus ermee in om de HDR-normen op Android-niveau te volgen. Wanneer die standaarden worden geüpgraded ( zoals de volgende update voorzien in april 2022 ) zal de V7 decoder box volgen – op voorwaarde dat de HDMI-link wordt gebruikt en NIET SPDIF !! Proximus heeft ervoor gekozen om hiervoor geen aparte ontwikkeling te doen op de V7-box, omdat die ontwikkelingen erg zwaar zijn. Dit betekent dat je – afhankelijk van het model en type van je tv – veranderingen in kleuren kunt hebben wanneer HDR is ingeschakeld en SDR-inhoud wordt weergegeven. De enige oplossing hier is om HDR voor iedereen uit te schakelen.     

  • DOLBY

Je hebt 2 instellingen voor DOLBY met de V7 TV-box: automatische instelling en stereo. De aanbevolen instelling is automatisch. We volgen de Android-normen en aangezien de meeste kanalen nog steeds stereo-inhoud leveren, wordt deze inhoud automatisch overgebracht naar een DOLBY-stream, wat kan resulteren in een aangepast geluidsniveau dat niet luid genoeg is. De oplossing in dit geval is om de stereo-instelling standaard te kiezen.  Ook hier worden de Android-standaarden regelmatig bijgewerkt (alleen voor HDMI).    

 

november 2021

Vanaf nu kan je de zendervolgorde ook aanpassen op de Android box (V7). Meer info vind je hier 

 

december 2021

MW 3.80.0 en APK 4.87.6 

Update voor klanten in Oost- en West-Vlaanderen (om te beginnen)

 

Grootste nieuwigheid : 

In de bovenste menubalk vind je een nieuwe optie “Ontdek”. Later zal deze ook beschikbaar zijn via internet en de mobiele Pickapp en op Apple TV. 

Het huidige selectie op het startscherm toont een selectie van inhoud op basis van het persoonlijke kijkgedrag of op basis van actualiteitsgebonden onderwerpen. 

De nieuwe verkenningsfunctie “Ontdek” doorzoekt de hele TV-gids van de afgelopen 7 dagen op basis van een dubbele genreselectie zoals ‘film/eng’ of ‘sport/fietsen’ of ‘kinderen/muziek’,…

Dus naast zoeken op trefwoord is het een zoekfunctie op basis van genrefiltering.

 

februari 2022

APK 4.91.2

De eerste 20 000 klanten krijgen deze week deze lang gevraagde update

 

-Je hebt vanaf nu de mogelijkheid om de Tv-gids lay-out op de V7 TV Box zelf te kiezen
-Naast de bestaande verticale lay-out zal je nu ook de mogelijkheid hebben om te kiezen voor een horizontale lay-out
-Deze horizontale lay-out geeft een overzicht van de verschillende programma’s op alle zenders terwijl de verticale lay-out inzoomt op de programma’s van één specifieke zender
-De Tv-gids lay-out kan gewijzigd worden via de Instellingen
-Een nieuwe instelling “Tv-gids lay-out” werd gecreëerd
-Je kan hier kiezen tussen “Tv-gids – Horizontale lay-out” en “Tv-gids – Verticale lay-out” 
-De verticale lay-out verdwijnt niet
Via menu - instellingen (tandwieltje) - TV-gids lay-out kan je de instellingen veranderen
 

Overzicht van mogelijke oorzaken van foutmeldingen.

Deze lijst is wel maar een indicatie. Er kunnen ook bijkomende andere oorzaken zijn waar verder onderzoek door ons nodig is. 

April 2023

 

MW 5.5.5.2 - TV app version 5.120.3

 

Deze versie bevat voornamelijk enkele verbeteringen op het gebied van stabiliteit en prestaties.  Het betekent niet dat het probleem zich nooit meer zal voordoen, maar het zou veel minder moeten voorkomen. 

 

Volgende zaken werden opgelost : 

  • Geen reactie op afstandsbediening 
  • Lange zaptijd (>1 sec) 
  • Onverwacht herstarten terwijl je de TV-box gebruikt.
  • Onverwacht herstarten van de Pickx TV app
  • Onverwacht opstarten van de TV-box
  • Zwart scherm bij Live TV
  • Lay- out van Studio 100 swimlane is aangepast
  • Android serienummer wordt nu juist weergegeven bij Instellingen - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Over - Status - Serienummer

 

De update zal (als alles goed loopt) gebeuren door Google tussen 4 en 12 april. 

 

Mei 2023

MW 5.5.6.1 - TV APP 5.120.4

 

Deze versie bevat een fix voor 

  • Te trage/snelle audio/video bij TV Replay
  • Terug naar live uitzending springen terwijl je iets in TV Replay bekijkt

Hij bevat ook verbeteringen voor

  • Lipsync issues bij live TV
  • Algemene vertragingen in de Pickx App en Netflix

 

Jan 2024

 

MW 5.7.3 

Fouten die niet meer of minder vaak zullen voorkomen : 

  • P004 
  • P135 
  • Lipsync issues, algemene traagheid (lange zaptijd, Netflix swimlane laad traag) en herstarten van de app
  • Fix voor uitzonderlijk lange start-uptijd > 20 sec
  • Automatisch herstarten van de decoder
    • Herstart getriggerd door geheugenproblemen
    • FATAL EXCEPTION: Technicolor resource manager

Enkele nieuwe functies : 

  • Eco mode
    • Activatie van de "eco mode" - De decoder gaat na 20 minuten in actieve stand-by in de netwerk-stand-by
    • Uitschakelen van de "eco mode" - De decoder zal niet langer in netwerkstand-by gaan en alleen de actieve stand-by gebruiken
  • Disney plus swimlane

 

Heb je problemen met het updaten?
Het probleem is niet gekoppeld aan de nieuwe firmware 5.7.3, maar doet zich voor bij bepaalde gebruikers met een “Switch” of “private router” (TP Link, LinkSys, Tenda, etc.) met hun eigen DHCP-configuraties.
 

Oplossingen:
​​​​​
Koppel de tvbox los van de privérouter
Sluit hem rechtstreeks aan op de internetbox
Start de tvBox en stop hem nadat deze is gestart
Plaats de tvBox achter de privérouter

 

Heeft u een geluidsprobleem met de nieuwe 5.7.3-update?

Ga naar Instellingen > Apparaatinstellingen > Apparaatvoorkeuren > Beeldscherm en geluid > Geavanceerde audio-instellingen > stel dit in op "geen: gebruik nooit surround sound"

Deze bug wordt momenteel onderzocht. Wij houden u op de hoogte van de ontwikkelingen rondom dit onderwerp.

 

Ondervindt u een geluidsprobleem met bepaalde typen Bluetooth-headsets tijdens de nieuwe 5.7.3-update?

Dit probleem is bekend en wordt onderzocht

 

Feb 2024

 

update naar APK 5.140.1

 

Volgende veranderingen zullen zichtbaar zijn : 

 

  1. We verplaatsten de Zoek & ontdekpagina onder het Zoekicoon
  2. Als je een opgenomen programma wil bekijken en je start dit op vanuit de TV-gids zal dit afgespeeld worden als TV Replay. Als je dit start vanuit ‘Mijn video’s’ wordt de opname gestart. 

 

Update mei 2024

 

update naar APK 5.149.1

 

Hiermee worden enkele bugs opgelost :

  • P131 bij Replay
  • Zwart scherm/reboot als je een serie-opname selecteert
  • De knop ‘Toevoegen aan lijst’ die niet werkt. 

 

Update augustus 2024

 

De uitrol van APK 5.152.1 is deze week van start gegaan en duurt tot 29 augustus 2024 

Deze nieuwe APK lost vooral bugs op bij opnames en replays (live springen)

Vandaag de nieuwe decoder gekregen, werkt tot nu toe prima.

Ik ervaar enkel een probleem met de afstandsbediening configureren met mijn TV. Ik heb een Xiaomi Mi TV 4S (de TV dus, niet de Android box) en het merk is niet ondersteund, ook bij de merkselectie staat Xiaomi er niet tussen.

 

Bestaat hier een workaround voor of kan Xiaomi toegevoegd worden aan de lijst van merken?


ROMMEL, ROMMEL en nogmaals ROMMEL!!

Proximus tv en internet zijn niet goed! Ook hun klantenservice is niet goed. Zelfs hun bot heeft werk uren van 9 tot 17. Ze kunnen je nooit helpen of probleem oplossen. Alles wat ze kunnen is je digicorder resetten - EN DAT HAD IK AL GEDAAN! Het heeft niet geholpen juist gelijk als je!!!

 

We gaan niet betalen voor dagen wanneer we geen internet of problemen met tv hadden. En ik raad ideeën aan om zelfde te doen. En schakel zsm naar andere provider

 

Er is niks beter dan op zaterdag je digicoder te zitten troubleshooten...  pickx sux


Gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid:
Als je eerst iedere keer een app afsluit vooraleer naar de volgende te gaan heb je dat dan ook voor ?

 


Dat valt hier heel erg op dat er door heel klanten gemeld wordt die met PLC’s werken en problemen melden spreken van ‘s avonds. 

Direct een vinger op de wonde leggen kan ik zo maar niet, mss door netvervuiling meer apparaten die ‘s avonds op gezet worden ???? 
Soms kan het beter worden door een PLC in een ander stopcontact te steken en zeker niet via een verleng stopcontactverdeeldoos de plc voeden.

Het is nu wel zo dat zeker door Proximus er verschillende keren er op gehamerd werd van zeker voor de v7 decoder best probeert van deze rechtstreeks bekabeld op de modem aan te sluiten.

Nu wat ik persoonlijk jaren terug ondervonden heb was inderdaad net het zelfde met PLC’s meestal ‘s avonds problemen met als gevolg dat ik de PLC’s niet meer gebruik en utp kabel getrokken heb wat niet simpel was om die weg te kunnen camoufleren, ik moest zelf over de opperzolder en terug naar beneden naar de living zodat ik zeker (weet het niet exact) met een kabel zat van 30 meter lang, enfin ik  wil maar zeggen dat ik enkel op die manier van alle problemen afgeraakt ben, niets gaat boven een decoder rechstreeks te verbinden met de modem, maar naturllijk weet ik ook wel dat dit niet altijd evident is!


Plc geeft ook hier zware haperingen op de v7. Terwijl op een ander verdiep niet. Er zal toch een vorm van storing opzitten...


(1) Bedien je surround met de Proximus TV afstandsbediening - YouTube

 


zie voorlopig antwoord in afwachting van verder hulp van een proximus forummedewerker maandag aanstaande → P134 | Proximus Forum


zal eens proberen met andere kabel…… decoder 1 is verbonden met kabel en decoder 2 met pcl op de dochter haar kamer 1.5 naast modem ….(dochter kijkt heel weinig tv)

 

                                                           mvg

voorheen minder problemen dan met de nieuwe decoders.


Reeds de hele avond dat ik foutmelding krijg als ik mijn opnames wil bekijken : P135

En naar Disney kijken, lukt ook al niet. Krijg zelfs de lijst van films niet te zien. Blokkeert helemaal en komt telkens terug op pagina met logo's van Netflix, Disney, Youtube, ...  


 

Helaas werkt dit ook niet.

 

Vermoedelijk omdat de afstandsbediening van de Xiaomi een Bluetooth afstandsbediening is en dus geen IR signalen naar de remote van Proximus kan sturen? 


helpt herstarten en resetten ook niet van de decoder of mss ook de modem eens herstarten
v7 herstarten https://youtu.be/tezyhzYh7GA

Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

DECODER resetten:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html
 
      V7 decoder resetten via instellingen:
      Je kan de V7 decoder resetten via instellingen:
      - instellingen toestel - apparaatvoorkeuren - resetten.

 


die v7 afstandsbediening werkt toch ook met  bluetooth , nee?


Vreemde vaststelling en hier vermeld voor wat het waard is.
Vanmorgen een opname geprogrammeerd (voor vanavond) en gezien dat een “oude” reeds bekeken en ook gewiste opname opnieuw tussen de beschikbare opnames stond.

Niet onoverkomelijk om opnieuw te wissen 😉
Maar …. gewist is dus niet definitief gewist 🤓


toestellen mss eens herstarten als je het nog niet moest gedaan hebben !!! 

Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus


die v7 afstandsbediening werkt toch ook met  bluetooth , nee?

Klopt, maar het lijkt mij dat het systeem dat HadewychT hierboven aanhaalde werkt met IR aangezien het functies kan overnemen van reguliere afstandsbedieningen.

 

Om de decoder te bedienen gebruikt de afstandsbediening volgens mij Bluetooth, om functies te leren van andere afstandsbedieningen volgens mij IR. 


@mich007 Momenteel is er nog geen nieuws.


Gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid:
Als je eerst iedere keer een app afsluit vooraleer naar de volgende te gaan heb je dat dan ook voor ?

 

Hoe bedoel je? En hoe sluit je een app expliciet af?


@Martin 

Gisteren terug voorgehad dat er geen geluid was bij het opstarten van de TV-box. ‘t Was enige tijd geleden.  Er zit geen regelmaat in.

HDMI kabel er uit en terug er in en… terug geluid maar stiller dan normaal. TV-box even af en terug aan gezet en terug normaal geluid. Ik zal binnenkort een andere HDMI kabel halen als dat de oorzaak is.

Suggesties waaraan deze zeker moet voldoen?

Bedankt.

 

Ook gehad, bij het terugkijken, dat het beeld bleef hangen, audio liep door, stopte even en dan werd de zelfde audio, meestal ± één zin, terug herhaald en dan pas sprong het beeld terug synchroon maar verder in het programma. Gevolg grote ‘gaten’ in het programma waardoor dit bijna niet te volgen was.  Dit is volgens mij geen HDMI gerelateerd gegeven, of wel?


Ik ben niet 100% zeker, maar voor een v7 decoder verdwijnen die pas uiteindelijk uit de lijst na 7 dagen nadat je ze gewist hebt, dacht ik hier ergens gelezen te hebben.


Een rare ervaring:
De voorbije week hebben we een aantal keer problemen ondervonden bij het opstarten van de V7.
De V7 start niet op, het linker lampje is rood en het lampje op de afstandsbediening knippert blauw en blijft ook knipperen. Verder gebeurt er minutenlang niets.
De V7 stroomloos zetten lostte niets op. 
Ik heb het telkens kunnen oplossen door de batterijen even uit de afstandsbediening te halen, dan gaat het opstarten verder.
Dit is een keer of 3 gebeurd, voor het overige werkt alles precies normaal.
Er zijn geen updates, software versie is nog steeds 5.144.1 en MW 5.7.3.


@RedsFan  @Martin 

 

De screensaver zal idd de oorzaak zijn. Klinkt logisch. Maar hierdoor ben ik op iets anders gestoten. Ik kan niet in het menu geraken om naar de instellingen te kijken. Als ik klik op ‘screensaver’ gebeurt er niets en kan ik enkel nog op de home knop drukken om het menu te verlaten. Er zijn ook andere menu-items die niet lijken te werken zoals ‘weergave’. De meeste zaken in de instellingen werken wel… vreemd dus. Het lijkt erop dat dit moedwillig werd uitgeschakeld in  3.54.12.


Nu vanavond wilde de decoder niet opstarten, de toets op de afstandsbediening in duwen maar de decoder reageerde niet, dan maar decoder achteraan aan / uit gedaan en dan starte hij wel op … nu al een 3 tal keer fout A001 we zijn je verbinding aan het  controleren ! Grrrr  ik heb er stilaan genoeg van! we hebben al vanalles gedaan maar na enkele dagen terug weer naar af met haperingen.

Ik wil terug (Heimwee) naar een V5c


zou kunnen of moet je mss eerst dit doen ?

 


In feite voldoet de aan de v7 decoder bijgeleverde HDMI kabel, is van het type "Shielded High Speed HDMI Cable" welke 2160p60 with Rec. 2020 en HDR (en ARC) ondersteunt.

zie ook → hdmi kabel | Proximus Forum


mss toch een reset van de v7 eens proberen.

Je decoder resetten | Proximus


Reageer