Sticky

V7 Stand van zaken

Toon eerste bericht

870 reacties

Ik ben niet 100% zeker, maar voor een v7 decoder verdwijnen die pas uiteindelijk uit de lijst na 7 dagen nadat je ze gewist hebt, dacht ik hier ergens gelezen te hebben.

@RedsFan  @Martin 

De screensaver zal idd de oorzaak zijn. Klinkt logisch. Maar hierdoor ben ik op iets anders gestoten. Ik kan niet in het menu geraken om naar de instellingen te kijken. Als ik klik op ‘screensaver’ gebeurt er niets en kan ik enkel nog op de home knop drukken om het menu te verlaten. Er zijn ook andere menu-items die niet lijken te werken zoals ‘weergave’. De meeste zaken in de instellingen werken wel… vreemd dus. Het lijkt erop dat dit moedwillig werd uitgeschakeld in  3.54.12.

Badge +4

Nu vanavond wilde de decoder niet opstarten, de toets op de afstandsbediening in duwen maar de decoder reageerde niet, dan maar decoder achteraan aan / uit gedaan en dan starte hij wel op … nu al een 3 tal keer fout A001 we zijn je verbinding aan het  controleren ! Grrrr  ik heb er stilaan genoeg van! we hebben al vanalles gedaan maar na enkele dagen terug weer naar af met haperingen.

Ik wil terug (Heimwee) naar een V5c

zou kunnen of moet je mss eerst dit doen ?

In feite voldoet de aan de v7 decoder bijgeleverde HDMI kabel, is van het type "Shielded High Speed HDMI Cable" welke 2160p60 with Rec. 2020 en HDR (en ARC) ondersteunt.

zie ook → hdmi kabel | Proximus Forum

mss toch een reset van de v7 eens proberen.

Je decoder resetten | Proximus

Reputatie 4
Badge +2

blijkbaar bij  sommige mensen niet echt verbeterd . tog raar dat er zoveel verschil inzit van persoon naar persoon.

zou kunnen of moet je mss eerst dit doen ?

Dat is volgens mij om de Proximus afstandsbediening te verbinden met de decoder? Dat werkt overigens prima, nu zou ik enkel nog graag met de Proximus afstandsbediening het volume van mijn Xiaomi TV willen wijzigen en deze in/uitschakelen.

Wanneer ik naar de afstandsbediening instellingen van mijn Xiaomi TV ga en probeer te koppelen met de Proximus afstandsbediening dan lukt dat wel, al kan ik dan nog steeds maar enkele knoppen gebruiken, zoals links, rechts, boven, onder, oke en terug. Volume en bijvoorbeeld uitschakelen werkt dan nog steeds niet. Bovendien kan ik dan met de Proximus afstandsbediening ook niet meer de Decoder besturen aangezien die afstandsbediening dan al een bluetoothverbinding heeft met de Xiaomi TV. 

Als ik het probeer zoals Proximus het hier uitlegt:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=72&v=6TUcmuonbFM&feature=emb_title

dan krijg ik de melding: merk niet ondersteund. In de volgende pagina kan ik dan zelf een merk selecteren, maar daar staat Xiaomi niet tussen.

Reputatie 6
Badge +3

Dat heb ik ook gelezen. 
Sinds de 1e avond met onze V7c - 27 december dus  - hebben wij alle dagen opnames bekeken en gewist (we lopen wat achter met live TV kijken 😉).
Die gewiste opnames staan toch niet meer in de lijst (raster), dus ...?
27 december is daarbij nog geen week geleden (morgen pas).

Reputatie 1

@Martin : ik heb de decoder nu aan een wifibooster gehangen en de eerste indruk is dat er geen probleem meer is bij het opstarten. Yes ! Goede tip ivm weglaten plc’s.
Probleem is dat ik 2 decoders heb en maar 1wifibooster... Een van de 2 decoders ga ik dus toch op een of andere manier via een UTP-kabel (cat.5e?) moeten proberen verbinden met de bbox. Die plc’s waren wel handig.

Als ik het goed herinner ging dit over opnames (“verder kijken”) die pas na 7 dagen verdwijnen.
Moet je dit dan interpreteren dat alleen opgenomen programma’s die volledig uitgekeken worden wel direct verdwijnen nadat je ze wist of hoe moet je dit nu juist interpreteren?

@fo9900 is je tweede decoder ook een V7 UHD decoder want als het een HD decoder is zoals de v5-compact zou die waarschijnlijk geen last hebben via PLC’s, is in ieder geval het proberen waard .

Reputatie 4
Badge +2

@Martin  is wel juist. en ik kom van een heel slecht werkende v5 met harddisk . voor mij is  elke andere decoder een verbetering .

Ook hier opnieuw wederom problemen met P131 codes wanneer we opnames willen bekijken. We hebben sinds 3 dagen de overstap genomen naar Proximus en nog geen enkele opname deftige kunnen bekijken….

Als het de bedoeling is dat wij jullie product moeten beta testen, wil ik daar wel vergoed voor worden...

Reputatie 2
Badge

De app vtmgo blijft bij Aanbevolen Apps staan, niet bij Geïnstalleerde Apps. Idem voor Youtube.

En, vooral: aub werk maken van de functie om opnames langer te bewaren! Dit is echt een bummer sinds de overschakeling naar v7 :(...

Reputatie 1

@Martin : bij de aanvraag van de wifibooster, heeft proximus zelf voorgesteld om de 2 decoders om te wisselen naar V7’s. Dus ja, de 2e is ook een V7...

Reputatie 7
Badge +5

@Keoni Laat het ons zeker weten.

Wat wel een pijnlijk euvel blijft zijn de audio problemen, bij ons niet zozeer synchronisatie maar ik moet bijna dagelijks de stroom uittrekken van de decoder om hem terug op stereo te krijgen. Anders gaat hij ondanks de uitgeschakelde instelling zogezegd surround uitzenden, terwijl er helemaal geen surround bron is met een incomplete soundmix door onze 5.1 installatie tot gevolg. 

Idem, dat zeg ik hier trouwens al maanden maar helaas zonder enig resultaat.

De optie is uitgeschakeld en tóch forceert de decoder elke keer opnieuw surround geluid.
En telkens wanneer hij dat doet is er een vreselijke synchronisatie tussen beeld en geluid.

Voorlopig dus (zoals je zei) elke keer opnieuw de decoder van het stroomnet halen of resetten.
Je zou denken dat een simpele update van de firmware dat probleem oplost, nietwaar?

mss door het feit dat deze decoder op een andere plaats staat en je plc dus op een ander stopcontact / circuit zit kan het mss beter werken dan bij de andere decoder, je kunt het gewoon proberen, er niks bij te verliezen.

Het laatste dat de prox medewerker hier gepost heeft is dat de conductor wordt uitgezet omdat er problemen zijn met Apple toestellen, maar op de vraag of het klopt wat hier ook al beweerd werd, dat dit ook voor problemen zorgt op de Decoder, daar heb ik nog geen antwoord op gekregen! 

Als de laatste bewering zou kloppen dan zou je inderdaad ook problemen met de v7 kunnen hebben als je met Apple toestellen werkt en conductor opstaat.
Daarom zou ik heel interessant zijn dat door iemand van proximus bevestigd wordt dat dit klopt!!!!!.

De uitleg was iets van de aard dat deze Apple toestellen dan storende internet pakketjes op je netwerk stuurt!?

Reputatie 6
Badge +3

Mogelijk.

Maar toch een bedenking:
Standaard opnames (en zeker van VRT - de bedoelde opname was een aflevering van “Vrede op aarde”) zijn 5 minuten vóór aanvang en 30 minuten na.
Wie kijkt nu de laatste 30 minuten uit? Ik niet. En dus  zijn er sinds 27/12 (vorige week woensdag) meerdere VRT-opnames (Vrede op aarde, Mijn eerste reis, ….) bekeken en gewist.
Anderzijds, waren het opnames met de V6 of de V7? Worden de V7 opnames dan een week bewaard en de V6 opnames niet?
Als ik me niet vergis was de teruggekeerde opname die van zaterdag 30/12, dus V7. Past in jouw post.
Maar de opname van bijvoorbeeld zondag en maandag zijn ook bekeken en gewist en staan niet meer in de lijst.

?????

Reputatie 2

Reeds de hele avond dat ik foutmelding krijg als ik mijn opnames wil bekijken : P135

En naar Disney kijken, lukt ook al niet. Krijg zelfs de lijst van films niet te zien. Blokkeert helemaal en komt telkens terug op pagina met logo's van Netflix, Disney, Youtube, ...  

Zaterdag 13/02 : Is vandaag blijkbaar nog altijd zo

Reputatie 3
Badge

Ook hier opnieuw wederom problemen met P131 codes wanneer we opnames willen bekijken. We hebben sinds 3 dagen de overstap genomen naar Proximus en nog geen enkele opname deftige kunnen bekijken….

Als het de bedoeling is dat wij jullie product moeten beta testen, wil ik daar wel vergoed voor worden...

inderdaad of toch ten minste een beetje meer op de hoogte houden. Zodat we hoop hebben op beterschap.

Reputatie 2
Badge

De app VRTnu is niet zichtbaar bij de aanbevolen apps, alhoewel wel geïnstalleerd. De app van  Radioline is standaard voorzien op de V7(niet te verwijderen) maar werkt niet op dit apparaat?

Is het niet mogelijk om de volgorde van de voor de klant interessante apps te wijzigen? 

Mvg Artie

Bij mij staat vrtnu dan weer bij allebei ( aanbevolen + geïnstalleerde).

Werk aan de winkel m.a.w. :)

De aanhoudende problemen met de audio synchronisatie en de ondermaatse ondersteuning van het toestel waren voor mij de reden om uiteindelijk over te schakelen naar een internet-only abonnement. Ik kan het moeilijk begrijpen dat het jaren duurt voordat deze problemen aangepakt worden. 

Reageer