Sticky

V7 Stand van zaken



Toon eerste bericht

890 reacties

Reputatie 1

Omdat je van ‘s avonds spreekt is je decoder niet rechtstreek bekabeld verbonden met de bbox misschien.

Verbinding is idd met plc’s.
Wat zou het verband kunnen zijn met het uur ?

Vandaag de nieuwe decoder gekregen, werkt tot nu toe prima.

Ik ervaar enkel een probleem met de afstandsbediening configureren met mijn TV. Ik heb een Xiaomi Mi TV 4S (de TV dus, niet de Android box) en het merk is niet ondersteund, ook bij de merkselectie staat Xiaomi er niet tussen.

 

Bestaat hier een workaround voor of kan Xiaomi toegevoegd worden aan de lijst van merken?

ROMMEL, ROMMEL en nogmaals ROMMEL!!

Proximus tv en internet zijn niet goed! Ook hun klantenservice is niet goed. Zelfs hun bot heeft werk uren van 9 tot 17. Ze kunnen je nooit helpen of probleem oplossen. Alles wat ze kunnen is je digicorder resetten - EN DAT HAD IK AL GEDAAN! Het heeft niet geholpen juist gelijk als je!!!

 

We gaan niet betalen voor dagen wanneer we geen internet of problemen met tv hadden. En ik raad ideeën aan om zelfde te doen. En schakel zsm naar andere provider

 

Er is niks beter dan op zaterdag je digicoder te zitten troubleshooten...  pickx sux

Gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid:
Als je eerst iedere keer een app afsluit vooraleer naar de volgende te gaan heb je dat dan ook voor ?

 

Dat valt hier heel erg op dat er door heel klanten gemeld wordt die met PLC’s werken en problemen melden spreken van ‘s avonds. 

Direct een vinger op de wonde leggen kan ik zo maar niet, mss door netvervuiling meer apparaten die ‘s avonds op gezet worden ???? 
Soms kan het beter worden door een PLC in een ander stopcontact te steken en zeker niet via een verleng stopcontactverdeeldoos de plc voeden.

Het is nu wel zo dat zeker door Proximus er verschillende keren er op gehamerd werd van zeker voor de v7 decoder best probeert van deze rechtstreeks bekabeld op de modem aan te sluiten.

Nu wat ik persoonlijk jaren terug ondervonden heb was inderdaad net het zelfde met PLC’s meestal ‘s avonds problemen met als gevolg dat ik de PLC’s niet meer gebruik en utp kabel getrokken heb wat niet simpel was om die weg te kunnen camoufleren, ik moest zelf over de opperzolder en terug naar beneden naar de living zodat ik zeker (weet het niet exact) met een kabel zat van 30 meter lang, enfin ik  wil maar zeggen dat ik enkel op die manier van alle problemen afgeraakt ben, niets gaat boven een decoder rechstreeks te verbinden met de modem, maar naturllijk weet ik ook wel dat dit niet altijd evident is!

Plc geeft ook hier zware haperingen op de v7. Terwijl op een ander verdiep niet. Er zal toch een vorm van storing opzitten...

Reputatie 7
Badge +4

(1) Bedien je surround met de Proximus TV afstandsbediening - YouTube

 

zie voorlopig antwoord in afwachting van verder hulp van een proximus forummedewerker maandag aanstaande → P134 | Proximus Forum

Reputatie 1

zal eens proberen met andere kabel…… decoder 1 is verbonden met kabel en decoder 2 met pcl op de dochter haar kamer 1.5 naast modem ….(dochter kijkt heel weinig tv)

 

                                                           mvg

voorheen minder problemen dan met de nieuwe decoders.

Reputatie 2

Reeds de hele avond dat ik foutmelding krijg als ik mijn opnames wil bekijken : P135

En naar Disney kijken, lukt ook al niet. Krijg zelfs de lijst van films niet te zien. Blokkeert helemaal en komt telkens terug op pagina met logo's van Netflix, Disney, Youtube, ...  

 

Helaas werkt dit ook niet.

 

Vermoedelijk omdat de afstandsbediening van de Xiaomi een Bluetooth afstandsbediening is en dus geen IR signalen naar de remote van Proximus kan sturen? 

helpt herstarten en resetten ook niet van de decoder of mss ook de modem eens herstarten
v7 herstarten https://youtu.be/tezyhzYh7GA

Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

DECODER resetten:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html
 
      V7 decoder resetten via instellingen:
      Je kan de V7 decoder resetten via instellingen:
      - instellingen toestel - apparaatvoorkeuren - resetten.

 

die v7 afstandsbediening werkt toch ook met  bluetooth , nee?

Vreemde vaststelling en hier vermeld voor wat het waard is.
Vanmorgen een opname geprogrammeerd (voor vanavond) en gezien dat een “oude” reeds bekeken en ook gewiste opname opnieuw tussen de beschikbare opnames stond.

Niet onoverkomelijk om opnieuw te wissen 😉
Maar …. gewist is dus niet definitief gewist 🤓

toestellen mss eens herstarten als je het nog niet moest gedaan hebben !!! 

Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

die v7 afstandsbediening werkt toch ook met  bluetooth , nee?

Klopt, maar het lijkt mij dat het systeem dat HadewychT hierboven aanhaalde werkt met IR aangezien het functies kan overnemen van reguliere afstandsbedieningen.

 

Om de decoder te bedienen gebruikt de afstandsbediening volgens mij Bluetooth, om functies te leren van andere afstandsbedieningen volgens mij IR. 

Reputatie 7
Badge +5

@mich007 Momenteel is er nog geen nieuws.

Gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid:
Als je eerst iedere keer een app afsluit vooraleer naar de volgende te gaan heb je dat dan ook voor ?

 

Hoe bedoel je? En hoe sluit je een app expliciet af?

@Martin 

Gisteren terug voorgehad dat er geen geluid was bij het opstarten van de TV-box. ‘t Was enige tijd geleden.  Er zit geen regelmaat in.

HDMI kabel er uit en terug er in en… terug geluid maar stiller dan normaal. TV-box even af en terug aan gezet en terug normaal geluid. Ik zal binnenkort een andere HDMI kabel halen als dat de oorzaak is.

Suggesties waaraan deze zeker moet voldoen?

Bedankt.

 

Ook gehad, bij het terugkijken, dat het beeld bleef hangen, audio liep door, stopte even en dan werd de zelfde audio, meestal ± één zin, terug herhaald en dan pas sprong het beeld terug synchroon maar verder in het programma. Gevolg grote ‘gaten’ in het programma waardoor dit bijna niet te volgen was.  Dit is volgens mij geen HDMI gerelateerd gegeven, of wel?

Ik ben niet 100% zeker, maar voor een v7 decoder verdwijnen die pas uiteindelijk uit de lijst na 7 dagen nadat je ze gewist hebt, dacht ik hier ergens gelezen te hebben.

@RedsFan  @Martin 

 

De screensaver zal idd de oorzaak zijn. Klinkt logisch. Maar hierdoor ben ik op iets anders gestoten. Ik kan niet in het menu geraken om naar de instellingen te kijken. Als ik klik op ‘screensaver’ gebeurt er niets en kan ik enkel nog op de home knop drukken om het menu te verlaten. Er zijn ook andere menu-items die niet lijken te werken zoals ‘weergave’. De meeste zaken in de instellingen werken wel… vreemd dus. Het lijkt erop dat dit moedwillig werd uitgeschakeld in  3.54.12.

Badge +4

Nu vanavond wilde de decoder niet opstarten, de toets op de afstandsbediening in duwen maar de decoder reageerde niet, dan maar decoder achteraan aan / uit gedaan en dan starte hij wel op … nu al een 3 tal keer fout A001 we zijn je verbinding aan het  controleren ! Grrrr  ik heb er stilaan genoeg van! we hebben al vanalles gedaan maar na enkele dagen terug weer naar af met haperingen.

Ik wil terug (Heimwee) naar een V5c

zou kunnen of moet je mss eerst dit doen ?

 

In feite voldoet de aan de v7 decoder bijgeleverde HDMI kabel, is van het type "Shielded High Speed HDMI Cable" welke 2160p60 with Rec. 2020 en HDR (en ARC) ondersteunt.

zie ook → hdmi kabel | Proximus Forum

mss toch een reset van de v7 eens proberen.

Je decoder resetten | Proximus

Reageer